Skocz do zawartości

Dziwny problem z nawiewem/klimatyzacją F31


prako

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

Zwracam się z pytaniem czy ktoś zna bądź przerabiał problem nawiewu lub klimatyzacji w F31. Auto posiadam od pół roku i nie zauważałem tego problemu wcześniej tj przy ogrzewaniu. Teraz w pierwsze ciepłe dni problem objawia się następująco. Po uruchomieniu auta klimatyzacja załącza się momentalnie, chłodzi i wieje tak jak powinno być. Ostatnio po przejechaniu kilkudziesięciu km klimatyzacja przestała chłodzić. Moje odczucie jest takie jakby dmuchawa chodziła na full obrotach, ale wylot z nawiewów jest przytkany i nie dmucha. Myślałem, że to wina filtra kabinowego. Wymieniłem i tego samego dnia po kilku godzinach postoju pojechałem w kolejną trasę i dokładnie te same objawy. Na początku wszystko ok, chłodzi i dmucha, później to samo, słychać ze dmuchawa chodzi ale z nawiewów ledwo co leci letnie (nawet nie schłodzone) powietrze.

Dodam, że auto w trybie eco i comfort reaguje tak samo. Przy ustawieniu 16* na panelu i dmuchawy na max, włączeniu AC/MAX nie ma żadnej reakcji. Natomiast gdy auto jest zimne, bądź przy jeździe po mieście wszystko działa jak należy. Problemem wg mnie nie jest brak klimatyzacji tylko coś, co blokuje przepływ powietrza pomiędzy dmuchawą a kratkami. Czy ktoś przerabiał podobne objawy? Gdzie zacząć szukać przyczyny?

 


Cześć po rocznej przerwie :)

Czy udało Ci się rozwiązać problem ?

Dziś był upalny dzień i mam nowe spostrzeżenia jakich wcześniej nie było. Problem mam nadal, ale od poprzednich wakacji

Nie było takich temperatur żeby klima ponownie padła. Nowością jest to że auto stało teraz na słońcu i po zaledwie paru minutach jazdy tracę nawiew powietrza. Dzięki pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
Gdy pojawi się problem ze słabym nadmuchem proponuję w czasie jazdy wyłączyć klimatyzację na ok 10-20 minut (zacisnąć zęby i uchylić okno) bez wyłączania nawiewu po czym obserwować czy zacznie powoli dmuchać jak powinno. Jeśli tak, to prawdopodobnie oblodzony jest parownik jak w starych lodówkach czy zamrażarkach i trzeba go odmrozić, przyczyna jednak jest po stronie automatyki i czujnika który powinien temu zapobiegać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy pojawi się problem ze słabym nadmuchem proponuję w czasie jazdy wyłączyć klimatyzację na ok 10-20 minut (zacisnąć zęby i uchylić okno) bez wyłączania nawiewu po czym obserwować czy zacznie powoli dmuchać jak powinno. Jeśli tak, to prawdopodobnie oblodzony jest parownik jak w starych lodówkach czy zamrażarkach i trzeba go odmrozić, przyczyna jednak jest po stronie automatyki i czujnika który powinien temu zapobiegać.

 

Cześć,

Problem po 2 latach spokoju powrócił. Teraz u mechanika po podpięciu do kompa żadnych istotnych błędów nie było. Zrobiony reset i regulacja klap. Robiłem trasy w te upały po 2-3h max i na razie spokój. Zobaczymy jak za tydzień bo mam wyjazd na Węgry. Wyłączenie klimatyzacji i dalsza jazda nie rozwiązuje problemu. Byliśmy w trasie na Węgrzech i w zasadzie od Brna aż do Balatonu w upale 38 stopni z wyłączoną nic się nie zmienia, cały czas brak nawiewu do środka, tylko postój ratuje sytuacje. Niestety Nawet 1h przerwy na obiad na niewiele pomogło, nawiew i klima wróciła na 15 min.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mi wreszcie udało rozwiązać problem

Ale tanio nie było:

https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/9471521-skraplacz-klimatyzacji-z-odwadniaczem

Na komputerze żadnych błędów nie było

Mechanik doszedł do tego polewając zimną wodą na radiator skraplacza I wtedy klimatyzacja wracała

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi wreszcie udało rozwiązać problem

Ale tanio nie było:

https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/9471521-skraplacz-klimatyzacji-z-odwadniaczem

Na komputerze żadnych błędów nie było

Mechanik doszedł do tego polewając zimną wodą na radiator skraplacza I wtedy klimatyzacja wracała

 

Z tego co widzę, taki skraplacz występuje tylko w poliftowych benzyniakach i wygląda na skraplacz wodny. Inni z tym problemem z jakimi silnikami i z jakich lat mają samochody ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi wreszcie udało rozwiązać problem

Ale tanio nie było:

https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/9471521-skraplacz-klimatyzacji-z-odwadniaczem

Na komputerze żadnych błędów nie było

Mechanik doszedł do tego polewając zimną wodą na radiator skraplacza I wtedy klimatyzacja wracała

 

Z tego co widzę, taki skraplacz występuje tylko w poliftowych benzyniakach i wygląda na skraplacz wodny. Inni z tym problemem z jakimi silnikami i z jakich lat mają samochody ?

 


U mnie F31,diesel polift 2016.

Już niestety słyszałem, że ten skraplacz nie koniecznie jest rozwiązaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

U mnie sytuacja wygląda w podobny sposób.


Odpalam auto i klima chodzi ok. Chłodzi bardzo dobrze.

W trakcie trasy około 200km (problem zaczął się już jakoś w połowie) ze środkowych nawiewów na pasażera leci chłodne powietrze, a na kierowcę ciepłe.

Więc w trybie ręcznym ustawiam obie temp. na 16 stopni i nawiew na twarz, wentylator na maksa, a z nawiewów ledwo leci powietrze mimo że wentylator słychać mocno.


Po 3 godzinnej przerwie klima znowu działa prawidłowo.


Jak podejść do tematu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze

Łatwiej było by o poradę na temat x5 w dziale x5. Do czujnika temp parownika te może jest jakaś akcja. 

Sprawdzałeś temperatury jak klima przestaje chłodzić? 

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, w moim przypadku F30 328i xdrive, z USA, rocznik 2014, sedan, w różnych warunkach zewnętrznych przestaje chodzić klima, generalnie nawiew jak by go nie ustawić nie wieje nie tylko nie ma jak by samej klimy ale nie czuć nawiewu a wentylator słychać, czytając powyższe widzę że problem jest znany choć chyba nie do końca ma jedną przyczynę, czy jest jakiś pewny sposób diagnostyczny żeby konkretnie ustalić winowajce ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, bmwx napisał(a):

Do bmw f30 f31 jest adapter do czujnika parownika, ktory w 99% likwiduje usterkę 

a gdzie to kupić i gdzie to się znajduje żeby go wymienić, czy to jakaś duża misja jest czy jakiś w miarę spoko dostęp ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.08.2023 o 10:17, mikoha napisał(a):

@JaG Widzę że procedura jest bardzo łatwa, porównywalna z wymianą filtra kabinowego. Ten czujnik znajduję się właśnie obok tego filtra. 

Znalazłem DIY z jakiegoś ang forum: 

attachment.php?attachmentid=2673002&stc=1&d=1629048574

attachment.php?attachmentid=2673873&stc=1&d=1629148476

attachment.php?attachmentid=2673874&stc=1&d=1629148534
 

attachment.php?attachmentid=2673875&stc=1&d=1629148537

 

attachment.php?attachmentid=2673876&stc=1&d=1629148540

Kupiłem i zrobione wg powyższych instrukcji. Działa, sprawdzone na tradycyjnej wakacyjnej trasie 3 tyś km w upale. Cieszy tym bardziej, że kosztowało to parę groszy a nie tak jak u mojego znajomego wymienił u 3 mechaników pół instalacji za miliony monet i problem nadal pozostał.

Dzięki Wszystkim za pomoc i wkład.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.