Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam problem z ogrzewaniem i klimą, bez względu na ustawienie temperatury nawiewu, z kratek na nogi i na szybę zawsze leci ogień, elektrozawory są ok, podmieniany z innego auta, u mnie to samo, a mój w innym działa ok, postanowiłem wymienić czujniki temperatury w nagrzewnicy, a dokładnie czujnik 2 i 3 myślę, że one są odpowiedzialne za tę sytuację https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=NC91-EUR-06-2006-E60-BMW-535d&diagId=64_1352 Czy ktoś już wymieniał te czujniki, może ktoś miał podobną lub tę samą usterkę? jak się zabrać za ściąganie deski rozdzielczej? :8)


Pozdro

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Tak, klima high, wartości czujników nie mam jak sprawdzić, nie mam programu, a błedów mam w ihka 5 9C54, 9C77, 9C78, 9C79, 9C55
Opublikowano
Mam praktycznie te same błędy. Klima ustawiona na max chłodno. Nogi i centralny nawiew syberia... na szybe piekło. Elektrozawory wymienione na nowe.
Opublikowano
elektrozawory są ok dodam, że w zimie gdy nawiewy ustawione są na ciepłe, to wszędzie leci ciepło tylko z nawiewu kierowcy zimne, przewód który dochodzi do elektrozaworów jest wtedy zimny, ale gdy odłączam kostkę od elektrozaworów to po chwili przewód robi się ciepły i z nawiewu też leci już ciepłe, także sterowanie na elektrozawory jest, problem będzie więc chyba w tych czujnikach, a głównie podejrzewam czujnik parownika, ale kupiłem obydwa bo są to groszowe sprawy, jakieś 150zł za dwa oczywiście zamienniki, ale wysokiej jakości. Nie mam na razie czasu się za to zabrać niestety.
Opublikowano

W pierwszym poście masz link z numerami


edit.

Deski nie ściągnąłem, czujnik numer 3 wymieniony, niestety bez zmian, kombinuje, aby dostać się jakoś do czujnika temperatury parownika bez ściągania całej deski.

RAIZOR a czy jak ustawisz nawiew na szybę na max i na najniższą temperaturę, to wszędzie na szybę leci ciepłe, na kierowce i na pasażera, czy na szybę od pasażera zimne?

edit.

A więc sprawa ma się tak, czujniki obydwa wymienione, żeby wymienić czujnik parownika, należy odkręcić plastik pod kierownicą (ten nad nogami kierowcy)

zdemontować tunele nawiewu wychodzące z nagrzewnicy do kratki tylnej (w podłokietniku) nagimnastykować się, ale da radę. Problem jednak pozostał i tak jak leciało na szybę i nogi ciepłe, tak dale leci, więc dwa czujniki i elektrozawory wyeliminowane, co jeszcze może mieć wpływ na taki stan rzeczy? może ten czujnik co est pod szybą na desce rozdzielczej obok głośnika, czy on może mieć z tym coś wspólnego?

Opublikowano

A więc nowe wieści, przełożyłem panel klimy z 525d do 535d w którym to właśnie jest a raczej był problem, bo już go nie ma, nawiewy dzialaja tak jak trzeba, co więcej w 525d '' niedziałający'' panel też działa, dodam tylko, że w obu panelach wyszyściłem z tyłu ten' '' wiatraczek'' w obu przypadkach był masakrycznie zakurzony, a jest to tzw dmuchawa z czujnikiem temperatury wewnętrznej, możliwe, że to pomogło.

RAIZOR spróbuj u siebie wyczyścić ten czujnik, on jest z tyłu panelu klimy, wymontowanie panelu to jest 20 minut roboty, wymontuj, wyczyść i napisz tutaj, czy coś się poprawiło.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To ja też się biorę do roboty, bo u mnie tak samo głupieje - żimne na twarz, a grzanie na nogi i szybę.

a jeśli dobrze pamiętam, to problemy zaczęły się jak odkurzaczem wyciągnąłem kurz z kratki od czyjnika w panelu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Szybka akcja bo zaraz jadę w trasę 1000km, więc jutro dam znać.


Wyczyściłem spirolem czujnik w panelu - trochę kurzu na nim było, dodatkowo także ten czujnik co w tunelu siedzi. Wszystko zmontowane i po odpaleniu działa, ale u mnie po czasie krzaczy.



e484099e1c892ce85c2a8e4fd2ed566e_orig.jpg

Opublikowano
U mnie akurat to się stało jak jechałem zimą, grzanie na max, chciałem sobie obniżyć temperaturę z mojej strony, przekręciłem lekko pokrętło w dół i nagle zaczęło lodowate lecieć na mnie i tak już zostało, wszędzie ciepłe, a na twarz zimne. Widzę, że co do śrubeczki rozkręciłeś, ja tylko z kurzu ten czujnik z wiatraczkiem,
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Najlepiej po całości, inaczej ciężko wyczyścić ten czujnik dokładnie.


Trasa przez noc zrobiona i pierwszy raz jechałem z ustawieniem Auto i mi nie przeszkadzało, wszystko działa jak należy, temperatura ustawiona = odczuwalna.


Jutro test w 35 stopniach, zobaczymy jak będzie.

Opublikowano
madseason no i jak się sprawy mają? Bo u mnie ten '' uszkodzony'' panel, który przełożyłem z 535d do 525d pochodził kilka dni i znowu sie "wysypał" i mam to samo co miałem w 535 teraz w 525, więc klasyfikuje panel do wymiany... Ale chociaż doszedłem do tego co jest uszkodzone, co prawda po wymianie elektrozaworow i dwuch czujników nagrzewnicy, ale panel to był element, który ostatni brałem pod uwagę :-)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Dzisiaj jechałem w ponad 30 stopni i było ok przez godzinę, później zaczęło mu w dekiel znowu walić.


Objaw u mnie jest taki, że działa jak powinien, a jak się sypnie to tak jakby mielił powietrze pod deską, prawie nic nie wylatuje, delikatnie leci zimne, ale za słabo żeby cokolwiek schłodzić, jakby klapy jakieś były pozamykane. Nie leci nigdzie, co bym nie ustawił.


Samochód postałtrochę, odpaliłem koło 21, jak już było chłodniej i wszystko znowu działa jak trzeba, wieje powietrze z nawiewów i chłodzi jak trzeba.


Z błędów to mi takie wyskakują:


bcb7f9e8445c5bddf02e49458b0beb76_orig.jpg

Edytowane przez madseason
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

9c78 podgrzewane dysze spryskiwaczy

9c55 czujnik zaparowania i to będzie to co mi cały czas po głowie chodziło.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
u mnie jest ok z panelem z 525, a w 525 z panelem z 535 jest tak jak było z nim w 535 czyli u mnie na 100% panel był winny, po wymianie już jest ok, a z ciekawości, gdzie jest czujnik zaparowania?
Opublikowano
Wątpie, żeby on miał coś do tego, załatwi w sobie jekiś 100% sprawny panel do sprawdzenia, zanim zaczniesz wymieniać czujniki tak jak ja, na szczęście ja kupiłem zamienniki, więc nie poniosłem jakichś dożych kosztów, ale jednak zawsze to niepotrzebne koszta.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Już chyba wszystko przeczytałem w tis na temat klimy ale mądrzejszy nie jestem.


Standardowo nawiew na nogi jak i szybę jest cieplejsze a najzimniejsze powietrze leci ze środkowego nawiewu.


Dodatkowo w trybie auto działa czujnik AUC i zaparowania.

Przy niskiej temperaturze na zewnątrz działanie klimy jest zmniejszone lub wyłącza ja całkowicie

Również w trybie auto gdy czujnik zaparowania o liczy zbyt wysoka wilgotność powietrza wyłącza obieg zamknięty.


Najmocniejsze chłodzenie można uzyskać w trybie Max gdzie automatycznie jest włączony tryb zamknięty.


Tak że AUC jak i czujnik zaparowania ma znaczenie w trybie AUT


Sprawdźcie w inpa jaka temp. ma czujnik na zewnątrz. Może tu są podawane błędne dane lub klima (chyba kompresor) odmawia po prostu już posłuszeństwa.


U mnie też nie leci na nogi zimne powietrze ale jest chłodne.

Na szybę nigdy nie zwracam uwagi. Sprawdzę przy najbliższej okazji


Zakoduj ie też ihka KGM pustym plikiem man

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
na bimmerfest jeszcze wyczytałem trochę w podobnym temacie, że jakiś czujnik w klimie z czasem zamarza i zaczyna wariować klima, objawy opisane były podobne do moich.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.