Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cisnienie "wsteczne" (juz się dowiedziałem) jest różnicą ciśnień z przed turbiny (czujnik nr 7 na kolektorze) a ciśnieniem za turbiną , mierzonym na DPFie (czujnik nr 5).

Żadne inne do tego wyniku się nie sumują. Fakt na proces wypalania mają wpływ inne czujniki ... temperatury itp.

Z błędem 25C800 radzę sobie tak ,że po nagrzaniu silnika kasuję go a następnie trasa i wypalanie. Na ciepłym silniku błąd mi nie powraca - na zimnym niestety dość często.

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

  • Odpowiedzi 141
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Filtr wypalil się przy około 240km i poziomie ~25g sadzy. Od tego wypalenia zaczęła sadza przyrastać przewidywalnie i po 100km miałem 7g, teraz zrobiłem 180km jest 11.5g. Jeżeli przyrost utrzyma się na tym podobnym przewidywalnym poziomie to wypalenie nastąpi po około 450km. Jeżeli tak się stanie temat będe uważał za zamknięty. Przyznam szczerze że byłem do tego sceptycznie nastawiony ze czujniki z zamiennika w bmw nie zdają egzaminu. Przecież ktoś to dopuszcza do sprzedaży, ktoś też to montuje i ktoś to kupuje i jakos to pokazuje. Dopiero sam teraz sie przekonałem na własnej skórze gdzie wcześniej nie chciało mi się wierzyć że nowy czujnik może źle pokazywać
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Czy w swoich filtrach dpf, w wersji 2.0d, macie czujnik temperatury spalin oznaczony na schemacie nr 15 (Temperature sensor, exhaust 13628509963)? W którym miejscu macie go wpiętego do instalacji? Może ktoś pokazać na zdjęciu?


Od czego zależy, czy czujnik ten znajduje się w aucie?


https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=MX11-EUR-01-2011-F11-BMW-520d&diagId=13_1367

Opublikowano
Panowie miałem ciśnienie wsteczne na minusie po wymianie uszczelki i obejmy DPF wartości wróciły do normy . Ważne żeby uszczelkę położyć poprawnie .
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy w swoich filtrach dpf, w wersji 2.0d, macie czujnik temperatury spalin oznaczony na schemacie nr 15 (Temperature sensor, exhaust 13628509963)? W którym miejscu macie go wpiętego do instalacji? Może ktoś pokazać na zdjęciu?


Od czego zależy, czy czujnik ten znajduje się w aucie?


https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=MX11-EUR-01-2011-F11-BMW-520d&diagId=13_1367

 



1VnXqTDEkN



Jeden czujnik temperatury spalin jest przed katalizatorem, drugi za......

Opublikowano
Burza1234 na schemacie, który zamieściłeś (swoją drogą, gdzie szukać takiego schematu?) dpf ma dwie rurki prowadzące do czujnika ciśnienia, u mnie jest tylko jedna, podobnie jak na zdjęciu u kolegi SIEKIERA_666, jednak mam jeszcze wkręcony ten czujnik temperatury bez przewodu, dlatego szukam miejsca podłączenia. Zauważyłem to dopiero teraz, a autem już jeżdżę jakiś czas. Podejrzewam że ktoś mógł wymienić dpf, a przewód odciąć, z jakiej wersji może pochodzić ten dpf?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Powiem ci tak, 100% odpowiedzi nie znam.

Mój kolega jeździ E91 z tym samym silnikiem co ja , czyli N47. On posiada czujnik różnicy ciśnienień DPF z jednym wężykiem , ja mam dwa. O czujnikach temperatury nic ci nie powiem bo nie przyglądałem się temu.


W katalogu części znalazłem taką informację.....

BMW Diesel z Blue Performance (S163A) ......

Może to dotyczyć norm spalin.....????






Z wyposażeniem S163A


293209.gif?s=344721908&k=836301c27d16e0ec2c13f5d13f5989d4






Bez wyposażenia S163A


482480.gif?s=344721908&k=a80106156ade9e48a1aa7973632b56dc







_________________________________________________________







Jeszcze takie znalazłem zdjęcia.....



EWjUL6z8


FutFSZSk






Jeśli chodzi o podłączenie elektryczne.

Nie wiem o co ci chodzi. Masz na myśli gdzie wpinana jest kość od czujnika temperatury, czy gdzie idą przewody od czujnika temp do komputera auta

Opublikowano

Z tego co się zorientowałem wyposażenie S163A BMW Diesel with Blue Performance - dotyczy instalacji AdBlue, normy spalin Euro 6 i w tym przypadku filtr dpf ma dwie rurki podciśnienia, w wersji spełniającej normę Euro 5 jest tylko jedna, tak jak u mnie.


Poszukuję informacji gdzie jest wpinana do instalacji wtyczka drugiego czujnika temperatury oznaczonego na schemacie nr 15. U siebie nie mogłem nigdzie znaleźć.


Zastanawia mnie w jakich wersjach ten czujnik występował, a w jakich nie i czy w mojej wersji powinien być - diagnostyka silnika nie wykazuje żadnych błedów.

 

jednak mam jeszcze wkręcony ten czujnik temperatury bez przewodu, dlatego szukam miejsca podłączenia. Zauważyłem to dopiero teraz, a autem już jeżdżę jakiś czas. Podejrzewam że ktoś mógł wymienić dpf, a przewód odciąć, z jakiej wersji może pochodzić ten dpf?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Moje auto ma normę EURO 4

.Nie posiadam systemu NOX, mam napęd na jedną oś, to samo BMW co moje z napędem xdrive już posiada system NOX.




1VnY4jAnmZ

Opublikowano

Gdzie sprawdzasz normę spalin dla swojego auta?

Wg rozkodowanego VIN'u mam u siebie normę Euro 5.

Dziwne, że nie mając wyposażenia S163A posiadasz dpf z dwoma rurkami - patrząc wg realoem.


Możesz zerknąć u siebie, czy masz ten czujnik temperatury? Widać go po otwarciu maski, nie trzeba nic rozbierać.


W aplikacji Bimmertool wartość ciśnienienia przed dpf wynosi -1, są to parametry w czasie pracy silnika, czy wartość ta nie dotyczy mojej wersji, czy może jest uszkodzony któryś czujnik?


22ac2ec6ddef.jpg

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam. Jezdze n47 od roku. Od niedawna przy wiekszych prędkosciach wyskakuje mi komunikat ,,Napęd. Jedz wolno. Pelna moc silnika niedostepna". Samochod zachowuje sie prawidlowo. Kupilem Btool. Blędy:

https://www.fotosik.pl/zdjecie/51d2a6ffb32f800b

Oraz pomiar cisnienia wstecznego:

https://www.fotosik.pl/zdjecie/294fa97abddf85ba

Jakies pomysly co to moze byc? Czujnik walniety lub jakas nieszczelnosc? Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
czujnik . Masz prawie pół bara podciśnienia :D . Powinno być minimalnie na plusie na odpalonym na postoju .
Opublikowano
Sory za pytanie, ale jaki to bedzie dokladnie czujnik? Czujnik cisnienia spalin czy czujnik roznicy cisnien? Ori?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
czujnik róznicy ciśnień DPF a dokładniej ciśnienia wstecznego . jest z lewej strony silnika z tyłu . jak stoisz przodem do silnika . nad filtrem i ma 2 wężyki . dostęp i wymiana raczej prosta . o ile b47 i n47 mają to podobnie zrobione . ja kupiłem ori używkę za 25 zł do testów i śmiga .
Opublikowano
To w sumie sa dwa rozne czujniki w n47? Bo nie wiem jaki zamawiac czy ten do ktorego przychodza dwa wezyki czy jeden?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.