Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wsadzony ori czujnik ciśnienia spalin, nowy przewód, poprawione zamocowanie DPF.

Na wyłączonym silniku pokazuje 3-4 hPa ciśnienie wsteczne, na włączonym silniku 11-13.

Zaadaptowałem nowy dpf, przejechałem 4km do domu i zapchanie wzrosło do 10%, jak wyłączyłem samochód spadło do 3%.

Dalej jest coś nie tak??

  • Odpowiedzi 141
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Z tego co pisałeś wcześniej masz już zamiennik.

Szkoda, że nie zrobiłeś tej akcji zanim wywaliłeś stary dpf...

Jak auto jeździ i nie sypie błędami to przestań sprawdzać co chwile parametry i ciesz się jazdą

Opublikowano

Też żałuję że nie kupiłem odrazu oryginalnego czujnika, tyle że na samym początku pierwszy mechanik podmieniał ten czujnik i powiedział że to nie to. I to mnie zmyliło.

A teraz zrobię tak jak mówisz, będę jeździł i nie sprawdzał co chwilę,

Problem w tym że dalej smiedzi, chyba dzisiaj drugi raz źle poskladali. Mówił mi że ostatnio coś spawali, ale że teraz nie pasowało i musieli rozcinać jakaś rurę i jeszcze raz pospawać, ale że już będzie działać. Jednak chyba ponownie się coś nie udało

Opublikowano

W aucie nic Ci nie powinno śmierdzieć.

Może na spokojnie znajdziesz dobrego mechanika, który sprawdzi i ew. naprawi nieszczelności układu.

Mam kolegę, który w Mercedesie zrobił to samo co ty.

Jak opanował temat dpf i czujników (podobno po wymianie dpf obligatoryjnie je trzeba zmienić na nowe) ma już nalatane na polskim zamienniku ponad 150 tkm...

Opublikowano (edytowane)
Na różnicę rzędu 4mbar można przymknąć oko (to wynik wyliczony z 4 różnych czujników więc kazdy moze miec minimalny margines błedu).Z resztą jak zresetowałeś adaptacje to ten wynik lekko jeszcze może ulec zmianie kilkadziesiąt kilometrów mu zajmie zanim wyuczy sie nowych wskazań . Sprawdż czy dokręcił ją do końca z jakiegoś powodu niektórzy mechanicy skręcają je dość lekko np mała grzechotką a te nacięcia po wewnetrznej stronie są po to aby zagieła sie na tych przylgniach.Powinna zejsc się praktycznie do końca wtedy ładnie dociska do siebie te przylgnie i o przeciw ciśnieniu możemy mówić dopiero wtedy gdy tam będzie szczelnie inaczej część ucieka jeszcze przed dpfem. Tam nie ma gdzie być innej nieszczelności na łączniku elastycznym gdyby była to byś nie czuł , na EGR-ze z dupy by się nagle nie pojawiła ,a tu akurat ingerowali w te okolice Edytowane przez MI3SZK0
Opublikowano
Powinno być dobrze sadza raz rośnie raz spada. Ciśnienie na wyliczonym będzie się zmieniało raz wyższe raz niższe.
Opublikowano
Najlepiej oryginał . ale jak byś chciał to normalny wąż gumowy do benzyny czy oleju fi 7mm pasuje bardzo dobrze metr koło 20PLN i nie nie spali się podczas wypalania dpf-a w nim takich temperatur nie ma
Opublikowano

Przewód oryginał wsadzony.

No nic, w poniedziałek będę od nowa atakował mechanika

Opublikowano
Będzie dobrze jak uszczelni, chyba normalne jest że z tą nieszczelnością nie będzie jeździł.
Opublikowano

Przejechałem 50km, chyba się zaczyna normować, na zgaszonym pokazuje 3hpa, wcześniej zapchanie wzrosło do 13%, teraz zmalało do 10%, także fajnie, nie wypala codziennie :D

Żona twierdzi, że nie czuje spalin w środku, ja już sam nie wiem. Za to jak wyjde na zewnątrz z auta to na zewnątrz czuje na 100%. Może być, że przez ten zamiennik już tak będzie, czy nie powinno tak być?

A i jeszcze jakie powinno być ciśnienie atmosferyczne, 1006 to norma?

Opublikowano
Ty no ciśnienie atmosferyczne to zmienne jest :D tam nie szukaj problemu na zewnątrz możesz czuć bo z wydechu wylatują jak pod wiatr to idą w twoja stronę jak w środku nie czujesz to git . Przeciwciśnienie jest OK zostaw juz ten temat i jezdzij . Jak odpalając auto z rana na zimnym nie czujesz spalin to wszystko jest w porządku
Opublikowano

Panowie, chcę również podejść do wymiany czujnika ciśnienia spalin. Problem w tym, że dziś przy próbie demontażu starego oryginalnego czujnika, mam problem ze zdjęciem węża elastycznego - tego który nakładany jest na króciec od DPFa. Macie pomysł co zrobić by zdjąć z niego "zapieczony" wąż? Myślałem o podgrzaniu jakimś zewnętrznym ciepłem albo może po prostu odpalić silnik i niech trochę popracuje i dopiero próbować? Dziś probowałem na zimnym i za cholerę nie chce zejść, a boje się by przy mocnym ciągnięciu nie narobić dodatkowych szkód?

Swoją drogą u mnie ciśnienie na jałowym jest ok. 9-10, wiec chyba poprawne? No ale szlag mnie trafia, bo samochód wypala DPF srednio już co 20-40 km, wiec zaczynam od wymiany czujnika.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Ja szarpałem za ten wąż ( z wyczuciem ) jednocześnie ruszając nim na boki. Myślałem że go urwę???? Lecz nie przejmowałem się tym ponieważ miałem wymienić go wraz z nowym czujnikiem na nowy przewód paliwowy. Po chwili walki udało się. Był przyklejony. Jak go wyjąłem to był cały.

Może spróbuj wcisnąć coś cienkiego/tępego pomiędzy rurkę metalową a gumową. Zrób tak na całym obwodzie .


Przypomnę ,że w instrukcji NewTis dla silnika B47 jest wskazówka ...... po wymianie czujnika różnicy ciśnień należy na stare/urzywane ponownie wciśnięte przewody gumowe , nałożyć opaskę sprężystą/cybant ( pewnie chodzi o szczelność połączenia ) . Zastanawiam się czemu dla innych silników nie ma tej informacji skoro to wszystko wygląda tak samo????

Edytowane przez Burza1234
Opublikowano

Panowie

Pytanie do was jaką oporność powinien mieć czujnik ciśnienia spalin w N47? Chcę zdiagnozować czy mój nowy zamiennik HELLA jest sprawny.

Opublikowano

W sensie ciśnienie wsteczne? Na jałowym 6-7hpa, na wyłączonym silniku -1,0,1 norma.

Te zamienniki to się raczej do niczego nie nadają, miałem dwa z Hella i źle pokazywały, dopiero po włożeniu oryginału zaczęło normalnie działać.

Opublikowano

Tak o ciśnieniu to wiem ale chodziło mi o oporność/rezystancję wyrażana w Ohma ile ma sprawny czujnik.


Tak pytam tylko jakby ktoś przypadkiem wiedział :lol: :lol:



VIPER. a powiedz mi jak kupowałeś ten zamiennik HELLI to miałeś go jakoś zapakowanego w folie czy coś jakoś starannie?

Pytam bo ja jak kupiłem to tak tylko wrzucony do pudełeczka kartonowego i tyle.

Bo tak mówię może mi sprzedali czujnik że zwrotu od kogoś :duh:

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Dołączę się do tematu.

Mam silnik n47n czyli 184KM. Jakieś 2 miesiące temu były zaślepiony egr, usunięte klapki i wyczyszczony kolektor dolotowy. Po tych zmianach egr oraz klapki zostały wyprogramowane oraz zrobiony program podnoszący moc. Od tego czasu podczas wypalania DPF'a temperatura spalin osiąga ok 450*C (przed zmianami ok. 600*C). Komputer nie pokazuje żadnych błędów. Wszystkie dane podglądam przez aplikacje btool.

Czy ktoś ma jakiś pomysł czemu temperatura podczas wypalania DPF'a tak spadła? Boje się, że zaraz zacznie stwarzać jakieś problemy :evil:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Podaj w czasie wypalania DPF parametry....

- świece żarowe , moc wyjściowa

- temperatura chłodziwa

- ciśnienie paliwa na biegu jałowym

- doładowanie ( bank 1 )

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Może niech się wypowie ktoś kto to już przeszedł....?


Ja osobiście uważam inaczej...

W aplikacji BTool jest taki parametr jak temperatura spalin za chłodniczką spalin /EGR.

Temperatury jakie tam panują to według moich obserwacji max. 200°C. Właśnie chłodniczka spalin ma za zadanie obniżenie temperatury spalin. Gdyby nie ona to temperatury mogłyby dochodzić do wartości 700°C - 820°C ( 820°C widziałem na jednym z filmików obrazujących problem z wypalaniem dziur w kolektorze ssącym ).

Sama chłodniczka spalin jest przewidziana na max.temp. 700°C.

Biorąc to wszystko na logikę , zaślepiony zawór EGR nie powinien obniżać temperatury spalin które trafiają do kolektora wydechowego i dalej do układu wydechowego.


Czytając podobne tematy , koledzy z forum uważają ...... jeśli robisz EGR OFF to i DPF OFF.


Na temperaturę spalin wpływ ma ......

- ilość wtryskiwanego paliwa

- świece żarowe

- przepustnica

- temperatura płynu chłodzącego


Może tutaj masz jakiś problem????

Sprawdź te parametry i napisz co tam się dzieje u ciebie w czasie wypalania DPF.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Cześć,

Co myślicie ? Auto mam trzy miesiące. Na krótkich odcinkach dziennych 8-9 km DPF sie wypalał co ~300 km, ostanio już po 200km. Po obserwacjach w btool dziś rano ciśnienie na minusie. Czasami jest w plusie, ale nie pamiętam już czy na zimno czy na ciepło. Jak będzie chwila to będę sprawdzać czujniki i wężyki. Pacjent to F11 525d 218km - z tego co patrzyłem po schematach to czujniki są dwa.

Odłączać po kolei żeby stwierdzić który zaniża? na pewno jeszcze zweryfikuję te wskazania w ISTA


S3R5Scg.jpg

Opublikowano

Prawdopodobnie czujnik ciśnienia spalin, sprawdź wężyk do tego.

Jaki masz przebieg i ile w aplikacji pokazuje Ci dystans do wymiany dpf?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.