Skocz do zawartości

Czujnik ciśnienia spalin N47


aadam75

Rekomendowane odpowiedzi

Jak kupiłem OBD z Btoolem to było 8g, wiec ktoś pewnie adaptował go bo tez pisało ze do wymiany jest 235tys km a po adaptacji jaki nowy pokazuje sie ze 250tys km, wiec szczerze nie wiem ile on ma zapełnienia ;\



Ale zmieniłem na stary czujnik wczoraj, dopaliło mi dpf do 1.5g i zrobiłem 20km i mam 1,8g dopiero mam nadzieje ze cos się poprawiło i to na starym czujniku!! Ale za to ciśnienie wsteczne na jałowym -10/-20 hPa, ale to mi nie przeszkadza byle by się wypalał po tych minimum 300km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 141
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

U mnie też jaja z tym dpf. Kupiłem auto z walniętym czujnikiem ciśnienia spalin, wymieniłem czujnik ale dpf dalej wariował. Oddałem do prania, i sytuacja w zasadzie sie nie poprawiła.

Na zapchanym dpfie miałem ciśnienie wsteczne w górnych granicach, teraz jest w dolnych ale dalej dostaje głupoty.

Według bimmer tool mam 6% sadzy i aktywne wypalanie, po zakończeniu wypalania 55% i automatycznie po przekroczeniu 2 tysiecy obrotów wchodzi w tryb aktywnej regeneracji. I teraz zastanawiam sie czy wywalić to ustrojstwo czy kupić nowy czujnik ori bo tamten kupiłe używany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja dałem za czujnik Hella 130zł, nowy kosztuje cos przeszło 300zl a wywalenie DPF'a i zostawienie puszki wraz katalizatorem + wprogramowanie to koszt 400zl wiec jak u mnie się nie poprawi to chyba pozbędę się tego wynalazku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem alfę 159 z wyciętym dpf i dobrze wspominam tamte czasy. Ani razu nie pomyślałem, ech szkoda, że nie mam dpf :D

Tutaj niestety mieszkam w Niemczech i muszę to doprowadzić do ładu, jeśli czujnik nie pomoże, to nie wiem czy dawać do czyszczenia czy kupować jakiś nowy zamiennik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem ten czujnik ciśnienia spalin nr 7 z rysunku który wrzuciłem (str. 2) , samochód na zimnym zaczyna dusić przy przyspieszaniu, tak jakby przerywa. Może być winny ten czujnik i wrzucić stary, czy znowu coś innego się psuje?

Dzisiaj przyszedł mi jeszcze czujnik ciśnienia spalin nr 5, wymienię i dam znać czy się poprawiło coś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem czujnik ciśnienia nr 5, pokazuje lepsze ciśnienie wsteczne, bo na wyłączonym 16-18hpa, na włączanym jałowy bieg, ciepły silnik 28hpa. Przejechałem się autostradą, wypaliłem dpf do zera. Wracam do domu, po 3km urosło do 50% zapchania dpf. Czyli teraz kolej na dpf?

Zastanawiałem się czy czyścić czy zamiennik kupować. Słyszał ktoś o dpf od jmj?


Edit:

Przejechałem teraz 12km i póki co stoi na 50%, nie wiem czy nowy czujnik narazie się rozgrzewa czy nie rośnie sadza.

Edytowane przez Viper211
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Viper ja tez tak przecież miałem ze się zapełniało na nowym czujniku aż założyłem stary który był, na razie zrobiłem 100km i zapełniło mi 8g wiec nie jest złe.


Weź ten czujnik nr7 wyciągnij i go obstukaj zobaczysz jak wyleci taka sadza pobaw się z nim tylko nie wsadzaj nic do środka żeby nie uszkodzić go. W ten sposób jakoś mi to bangla w końcu mam nadzieje ze na dłużej wypróbuj u siebie ten sposób może uda się .. ;\\


Jaki zamowiles Hella? Podobno Hella żeby działał ok musi przejeździć trochę kilometrów żeby pokazywał dobrze tak jakby musi się wgrzać no ale ja tego nie robiłem bo nie wiem po ilu tych kilometrach on będzie prawidłowo pokazywał, wiec założyłem stary bo nie mam czasu bawić się w to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nr 7 wsadziłem Vemo, a nr 5 hella. Przy czym ten Vemo jutro wyciągam i wsadzam stary, bo nie wiem czy mi przez niego auto szarpie i dusi na zimnym silniku.

Czy hella były wsadzane na pierwszy montaż, czy ktoś już przede mną wymieniał, bo wyciągnąłem ten czujnik nr 5 i patrzę Hella, trochę się zdziwiłem. Ale coś z nim chyba nie tak było, bo w nowym wszystkie trzy piny/bolce (nie wiem jak się to fachowo nazywa) we wtyczce są równe, a w starym jeden jest krótszy. Nie wiem czy ktoś go mechanicznie wepchnął, czy jakaś wada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak na drugi dzień znowu zaczęło się wypalanie. Zamówiłem zamiennik DPF JMJ, ciekawe co to przyjdzie:)

Czy dużo czasu zajmie wymiana dpf na nowy? Tam chyba nie ma dużo do odkręcania i mechanik powinien na poczekaniu mi go wymienić? Ostatnio mam uraz do mechaników i najchętniej sam bym to zrobił, tylko sprzętu brak..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie tam, kurierzy mają takie opóźnienia, że dopiero go będę miał w czwartek za tydzień.

Ojciec dawał niedawno do regeneracji w innym aucie a i tak wypala co drugi dzień. Już wolałem dołożyć trochę i kupić nowy, zamiennik, no ale nowy.

Widzę, że są skupy starych dpf-ów to sprzedam, coś zawsze wpadnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na szybko, dopiero odebrałem samochód z wymiany dpf na nowy zamiennik z JMJ. Nie wspominając już o cenie, która zapłaciłem za samą wymianę (miał bym praktycznie za to czyszczenie starego filtra) . Czy to normalne na początku że z nawiewu tak spalinami bije do środka? Zaczadzić się można. Jest wbita wymiana filtra na nowy, zapchanie pokazuje 40% :(

Ciśnienie wsteczne znowu powróciło na jakieś wysokie wartości, a przed wymianą już fajnie pokazywało (może się to musi dopiero przyzwyczaić do nowego filtra, nie wiem).

Takze jestem zły i mam ochotę wystawić ten samochód na sprzedaż, nie ma ktoś ochoty na f11? :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerabiałem ten temat od cholery mi się zeszło czujnik różnicy ciśnień tylko orginał testowałem zamiennik helli i jakieś inne badziewie po wpięciu oryginały cisnienie wróciło do normy a co za tym idzie i wypalanie . OE aktualnie na allegro mozna wychaczyć za 250zł a jak czujesz spaliny to na 100% połączenie turbo i dpf opaska i uszczeleczka też zalecam tylko ori w zamiennikach ciezko jest 100% szczelność uzyskać sprawdzone info test sprawności czujnika roznicy robi się porownując wskazania wartosci cisnienia atmosferycznego z 3 innymi czujnikami silnika (atmosferycznego ciśnienia przed turbo i jakimś tam jeszcze) jezeli odchyłka jest powyżej 20mbar to czujnik do wyjebania. Więc jezeli na zgaszonym silniku przeciw ciśnienie pokazuje Ci jakieś wartości ujemne lub plusowe a nie 0 czy -1 lub 1 to na bank uszkodzony jest czujnik . Zapełnienie DPF-u jest mierzone wlasnie na podstawie jego wskazań ps nie sprzedawaj auta przez taką głupotę
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, w takim razie muszę kupić ori czujnik, bo pokazuje znowu na zgaszonym 30hpa. A może byc że ten zamiennik dpf jakoś gorzej odprowadza spaliny i się cofają? Mechanik jakieś różne teorie snuje
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ziom zmarnowałeś hajs na ten dpf a przy jego montażu mechanik nie wymienił obejmy miedzy turbo a dpfem i opaski ( swoją drogą to też załatw bo to że czujesz spaliny to trudno ale przy wypalaniu dpf prawie 650*C bedzie tamtedy dmuchać w komore silnika a czujnik cisnienia bedzie miał zanizone wskazania przez co bedzie wypalał się raz na ruski rok ) . Mówię poważnie tego czujnika nie da się kupić w zamienniku z real oem namierz numer orginału i na bmw store lub na allegro(tylko od porzadnego sprzedawcy ) kupuj ori i montuj nic nie musisz adaptować tam się nic z tym nie robi tylko plug&play. Potem tylko sprawdzasz przeciewcisnienie na wylaczonym silniku i zobaczysz ze bedzie dobrze. Na wyłączonym ma być 0 !! jezeli bedzie 1 , 2 czy -1 czy -2 to niby gorzej ale też okej takie przekłamanie wiele nie zmieni na wlaczonym na biegu jałowym okolice 8mbar to czysty dobry dpf u Cb bedzie mniej bo masz nieszczelną opaske. Dopuszcza się dpf do 30mbar (ale wtedy wypalanie bedzie aktywowało się nawet w mieście) Jak na zgaszonym masz 30mbar i to na zimnym (na ciepłym delikatnie urośnie) to wskazuje Ci pewnie koło 40mbar wtedy aktywuje się nawet w miescie wypalanie połowa stanu oleju to juz pewnie ropa jak ogarniesz temat koniecznie wymien olej z filtrem żeby Ci panewek nie wyjebało. Nic się nie cofa gdybyś miał tak zapieprzony dpf to by Ci trubo wstawało bardzo póżno odczuł byś to na pracy silnika a i tylko używki nie kupuj bo jak trafisz wadliwą to dalej bedziemy tu myśleć
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

można i z allegro jak do Cb przyjdzie sprawdz czy numer kat zgadza się z twoim zamówieniem i obowiązkowo czy jest hermetycznie zapakowany i nie otwierany. Jak bedziesz wymieniał opaske i uszczelke zwróć uwage na uszczelke ma takie małe metalowe cuśki ktore centrują ją na turbinie sa deklikatne łatwo podwinąć a wtedy nie przylgnie dobrze i bedzie przedmuch. całość idzie zrobić od góry nie wchodząc pod auto wystarczy ze poluzujesz śrube od dpf (ta z góry od grodzi silnika) i dasz rade cofnąc go o 3-4 centymetry tyle wystarczy aby to załatwić. Koniecznie upewnij się że przylgnie ladnie do siebie przylegają i ze obejma przylega do nich na całej średnicy łatwo to zjebac . Ściągając starą opaske zaopatrz się w mocny śrubokręt łatwo nie zejdzie .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mieszkam w Niemczech, mechanik gdzieś zamówił, mówił że on do bmw zawsze tylko oryginały wkłada, chyba te bawarki coś zamienników nie lubią. Mam nadzieję, że to w końcu będzie zrobione tak jak ma być. Dzięki koledzy za pomoc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No witam towarzystwo


Teraz ja tu sobie napisze o swojej bawarce.


Jeżdżę już na tym włożonym od nowa oryginalnym czujniku i co 300km mi się wypala także nie jest źle ! A jakbym jeździł max do 90-100 to mysle żeby pociągnął dalej.


Ciśnienie wsteczne na jałowym mam hmm.. -11hPa jak się rozpadnie cos to nie będę kupował czujnika OEM (255zl) a dołożę 150zl i zrobię wycięcie.


Pozdrawiam.


Spróbuj VIPER ten oryginalny wyczyścić postukać o cos itp sadza z niego wyleci mi to najwyraźniej pomogło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stukanie nic nie da bo tam jest żel a w środku trochę sadzy. Nie ma membran więc nie ma sensu sobie pukać i stukać. Te czujniki ori robi firma Denso. A -11 to zdecydowanie za dużo na biegu jałowym. Jeszcze -1 to było by ok a tak za duża różnica. :nienie:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.