Skocz do zawartości

Czujnik ciśnienia spalin N47


aadam75

Rekomendowane odpowiedzi

Błąd 4d00 czujnik ciśnienia spalin sygnal

Błąd 4d03 czujnik ciśnienia spalin


Witam na wyłączonym silniku czujnik pokazuje 0 mBar po odpaleniu przez dwie sekundy pokazuje 6mBar a później 1694mBar i na nic nie reaguje. Po włożeniu innego czujnika to samo i przy odpietym czujniku również to samo.


Jakieś pomysły?

Z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 141
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Panowie, sprawdziłem teraz, że u mnie jest jeden przewód i nie wygląda źle. Jeśli jest jeden przewód to znaczy że mam dwa czujniki ciśnienia spalin, a nie jeden czujnik różnicy ciśnienia jak w przypadku dwóch przewodów?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

4D00

Kody błędów BMW


Informacje o błędach


Opis kodu błędu

Usterka jest wykrywana, gdy ciśnienie spalin na filtrze cząstek stałych przekroczy górną wartość graniczną.

Górna wartość graniczna: 850 mbar

Warunki kodu błędu

Ogólne warunki Monitorowanie przebiega w sposób ciągły w następującej siatce czasowej:

100 ms

Stan terminala Status PWF: Prowadzenie


Stan terminala Status PWF: Testowanie-analiza-diagnoza


Stan terminala Status PWF: Zamieszkały


Warunki jazdy

Stan czasu uszkodzenia

Błąd jest wprowadzany, jeśli trwa dłużej niż następujący okres: 1500 ms

Plan serwisowy

1. Sprawdzić połączenia przewodów i wtyków

(Szczególnie zasilanie napięciem czujnika ciśnienia spalin)

2. Sprawdzić przewód giętki od układu wydechowego do czujnika ciśnienia spalin (pod kątem prawidłowego montażu, osadzania się sadzy i nieszczelności).

3. Sprawdzić filtr cząstek stałych silnika wysokoprężnego pod kątem uszkodzeń i przeciążenia (sprawdzić ciśnienie spalin za pomocą systemu diagnostycznego).

Jeżeli poprzednie testy wypadły

pomyślnie : Wymień czujnik ciśnienia spalin.

Wpływ na błąd

Brak

Odwiedź najbliższe centrum serwisowe BMW.

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Żaden

Komunikaty w Centrum sterowania

Uwagi serwisowe

Sprawdzić przewód giętki do czujnika ciśnienia pod kątem: uszkodzeń, prawidłowego montażu i niedrożności.


© 2021 - BMWFaultCodes




4D03

Kody błędów BMW


Informacje o błędach


Opis kodu błędu

Usterka jest wykrywana, gdy różnica między ciśnieniem spalin przed filtrem cząstek stałych silnika wysokoprężnego a ciśnieniem otoczenia jest większa niż wartość graniczna.

Wartość graniczna: 60 mbar

Warunki kodu błędu

Ogólne warunki Gdy silnik jest zatrzymany, monitorowanie odbywa się przez określony czas podczas wybiegu jednostki sterującej i po upływie okresu oczekiwania.

Czas oczekiwania: 4,7 s

Okres testu: 2 s

Stan terminala Status PWF: Prowadzenie


Stan terminala Status PWF: Testowanie-analiza-diagnoza


Stan terminala Status PWF: Zamieszkały


Warunki jazdy

Stan czasu uszkodzenia

Błąd jest wprowadzany, jeśli trwa dłużej niż następujący okres: 50 ms

Plan serwisowy

1. Sprawdź połączenia przewodów i wtyków.

2. Sprawdź węże czujnika pod kątem uszkodzeń i prawidłowego ułożenia.

Jeżeli poprzednie testy wypadły

pomyślnie : Wymień czujnik ciśnienia spalin przed filtrem cząstek stałych.

Wpływ na błąd

Brak

-

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Żaden

Komunikaty w Centrum sterowania

Uwagi serwisowe

-

© 2021 - BMWFaultCodes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

686x484


Panowie, zakupilem czujnik nr 07 (Czujnik ciśnienia spalin

13 62 8 507 634) , ze zdjęcia, tylko ktoś powie gdzie go zlokalizować w aucie? Dzisiaj podnosiłem bmw, myślałem że jest gdzies pod dpf, ale go nie widzę :|

Czy jest możliwe, że ja go wogole nie mam?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A który może być walnięty?


Bo kurczę wypalił mi się dzisiaj DPF i przejechałem 5-10 km a już zapełniony w 25procentach według Btool'a...


Na zimnym zgaszonym silniku ciśnienie wsteczne pokazuje -12.04 hPa natomiast na odpalonym zimnym od 0.00 do 2.00 hPa


Błędów żadnych nie mam

:mad2: :mad2: :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nr 5 to czujnik różnicy ciśnienia dpf a ten drugi to czujnik różnicy spalin

 

No właśnie chyba nie do końca. Z tego co patrzyłem to są dwie opcje : https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/diagramy/8591459-przewod-elastyczny/i52581


W jednej jest czujnik różnicy ciśnień, a w drugiej są nr. 5 czujnik ciśnienia spalin oraz nr. 7 również czujnik ciśnienia spalin.

Ja mam z tego co widzę, opcje z jednym przewodem od DPF czyli jakby te dwa czujniki. Ten 5 jest u góry nad DPF, a chodzi mi o to gdzie jest ten drugi nr7?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nr 5 to czujnik różnicy ciśnienia dpf a ten drugi to czujnik różnicy spalin

 

No właśnie chyba nie do końca. Z tego co patrzyłem to są dwie opcje : https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/diagramy/8591459-przewod-elastyczny/i52581


W jednej jest czujnik różnicy ciśnień, a w drugiej są nr. 5 czujnik ciśnienia spalin oraz nr. 7 również czujnik ciśnienia spalin.

Ja mam z tego co widzę, opcje z jednym przewodem od DPF czyli jakby te dwa czujniki. Ten 5 jest u góry nad DPF, a chodzi mi o to gdzie jest ten drugi nr7?

 


Ale w czym problem co jest nie tak z autem? Ja mam jeden i drugi czujnik u góry nad DPF. Czujnik różnicy cisnien mam na dwa króćce czyli euro 6 ( z tego co wiem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to Ty masz ten drugi z dwoma przewodami, a ja mam z jednym, troche inaczej to wygląda.

DPF cały czas mi wypala, w 5min wartość rośnie z 7% do 70% i wypalanie od nowa. Wartości ciśnienia wstecznego dziwne, na zgaszonym silniku 45hpa, no i paliwa wrzuca do oleju bo poziom rośnie na bagnecie. Raczej dlatego, że jak cały czas wypala a ja przerywam wypalanie chyba za każdym razem jak gaszę silnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wymień czujnik nr 5 bo to on odpowiada za porównanie ciśnienia na dpf. Ten twój ma jedną rurkę i czyta ciśnienie z filtra natomiast w środku ma dziurkę tam gdzie wpinasz wtyczkę i musi być to szczelne i porównuje z ciśnieniem atmosferycznym. One często padają
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie pierwsze co to powiedziałem mechanikowi, żeby sprawdzić ten o nr 5. Zamówił część i mówi że podmieniał i wartości dalej były dziwne. Tylko on mi cały czas mowil o czujniku różnicy ciśnień. I mi coś nie pasowało, bo ja mam czujnik ciśnienia spalin i dzwonie do niego, który on wtedy podmieniał, to mówi że czujnik różnicy cisnień :duh: Ten co idą dwa przewody a ja mam jeden, on nawet tego przewodu chyba nie podpinał do czujnika. Raczej muszę spróbować jeszcze raz sam to sprawdzić. Ten z nr 5, widzę że dużo zamienników, np Febi, Hella lub Vemo powinny spełniać swoje zadanie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie kupują hella i sobie chwalą. Poczytaj na forum. A odczep ten przewód z krucca z czujnika i wtedy zobacz jakie są wskazania na odpalonym. W tych czujnikach jest płytka z żelem która wychyla się w stronę drucików ścieżki i potrafi mocno przekłamywać. Ja mam ten czujnik na dwa krucce i mój też pokazywał dziwne wskazania sądzą rosła później spadała (zależy to od temperatury tego czujnika) w końcu wymieniłem na inny od bmw G31 niby nie pasuje po numerze Vin a jednak paduje tylko musi być zamocowany odwrotna strona. I po wymianie sadza rośnie spokojnie nie ma dużych gwałtownych skoków i przyrostów. Edytowane przez waski9227
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie bez wężyka wskazanie ciśnienia wstecznego są na minusie -90/-100/-120 ;O

Jutro kupuje nowy czujnik HELLI ( 7 805 152 numer ) zobaczę jak to będzie bo DPF już mi się wypala co 60km ;PP

Zdam relacje;)



Takie pytanie tez do was moi drodzy taka sprawa ze zmierzyłem napięcie we wtyczce co jest od czujnika ciśnienia spalin pokazało mi 4.95V miedzy brązowy a żółtym z czego kiedyś wyczytałem to powinno to zakres był do 4.4V, być może mam za duże napięcie i się popsuł obecny OEM'y.

Ktoś wie może jakie jest to napięcia poprawne?

Albo jakby ktoś mogli tez zmierzyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Na podstawie informacji dla mojego auta...

- zasilanie czujnika 4,9V - 5,1V




Opis działania

Digital Diesel Electronics (DDE) steruje regeneracją filtra cząstek stałych na podstawie sygnału z czujnika ciśnienia spalin i czujnika temperatury spalin. Czujnik ciśnienia spalin mierzy ciśnienie w układzie wydechowym przed i za filtrem cząstek stałych. Jeśli ciśnienie spalin przekroczy dopuszczalną wartość 750 mbar nadciśnienia, regeneracja filtra cząstek stałych jest inicjowana przez Digital Diesel Electronics (przekroczone obciążenie filtra cząstek stałych).


Metalowa membrana w czujniku ciśnienia spalin przekształca ciśnienie wsteczne spalin na przemieszczenie, które jest przekształcane na sygnał napięciowy przez 4 oporniki czułe na ciśnienie. Zakres pomiarowy czujnika ciśnienia spalin wynosi od -0,05 do 1,0 bara bezwzględnego; odpowiada to napięciu od 0,825 do 4,5 wolta.




Charakterystyka i wartości zadane

Informacje o ciśnieniu wstecznym wydechu są przesyłane do układu sterowania silnika za pośrednictwem przewodu sygnałowego. Sygnał do oceny przeciwciśnienia wydechu zmienia się w zależności od ciśnienia. Zakres pomiarowy ok. 0,8 do 4,5 V odpowiada ciśnieniu paliwa od -5 kPa (-0,05 bar) do 100 kPa (1 bar).



U ciebie...

- pin nr.1 to Plus +

- pin nr.2 sygnał

- pin nr.3 masa/minus -

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem czujnik nr. 7, nic nie pomogło, zamówię jeszcze ten nr 5 dla pewności.

@waski9227 , na odpalonym silniku, obroty jałowe ciśnienie wsteczne: 48hpa. Po odpięciu przewodu od czujnika nr 5: 34hpa. Co to może znaczyć?


Aa, no i jeszcze pytanie, od wtyczki czujnika nr7 , kabelki tak wyglądają, z jednego przedarła się delikatnie guma zabezpieczająca, czy to może mieć jakiś wpływ?


2cbaa5e988e898a2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zobacz jeszcze jakie ciśnienie pokazuje na zgaszonym silniku, powinno być 0 , +-1 według mnie czujnik nr.5 jest uszkodzony ale sprawdź jak wskazuje na zgaszonym i daj znać. A ta izolacja z kabli to nie ma znaczenia. Możesz poizolowac to na przyszłość żeby nie było problemów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Może na początku podłącz nowy czujnik i zobacz jaki będzie efekt.


Aby dobrze zaizolować te przewody ( chodź też nie wiadomo w jakim są stanie ???? dopiero zdjęcie izolacji pokazało by ich kondycję ) należało by wyjąć piny z kości, koszulkę termokurczliwą z klejem nałożyć na każdy przewód , zagrzać i wszystko złożyć do kupy.


Sama izolacja też pomoże , lecz nie będzie aż tak szczelna ze względu na małą ilość miejsca ( gorszy komfort pracy ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem czujnik na tego Hella i niestety zawiódł mnie bardzo, ponieważ :


1. Czujnik zaczął pokazywać kolosalne wartości ciśnienia wstecznego na jałowym 120 hPa potem 80hPa aż w końcu się ustabilizowało na 43+/- hPa oraz wartość 60-65% zapełnienia filtra

2. Po zmianie czujnika DPF zaczął się wypalać a za chwile wypalanie było zakończone.

3. Po zaznaniu wyżej problemów, zaadaptowałem filtr jako nowy.

4. Btool wskazał że zapełnienie jest w 40%

5. Pojawił się błąd DPF'u (480A System filtracji cząstek stałych)

6.Wymusilem wypalanie poprzez Btool z cyklicznym kasowaniem błędów

7. Wypalanie trwało ok 35km

8. Wypaliło do 0g a za chwile wskoczyło na 17g a za kilometr 30g oraz DPF zaczął się znowu wypalać

9. Nie wytrzymując tego wszystkiego wróciłem do domu i zgasiłem silnik, sprawdzę wieczorem jak postoi stan oleju czy się nie podniósł po tych zabawach... oraz jakie wartości będzie notował czujnik jak będzie zimniejszy,


Tak, słyszałem ze czujnik Hella musi trochę pojeździć w samochodzie no ale jak mam jeździć do pracy 20km gdzie będzie wypalanie a zaraz zakańczanie wypalania i tak w kółko.. non sens dla mnie i ryzyko moim zdaniem ze wzrośnie mi stan oleju


Myślę już żeby się nie bawić w to i usunąć DPF pozostawiając katalizator w puszce + wprogramowanie DPF'u z kompa ( koszt 400 zł )


sorki ze pisze w dziale 5tki a mam 3jke ale mysle ze nie przeszkadza wam to, grunt ze mamy taki sam silnik. :D


edit:


co sadzicie o tej metodzie ze zrobieniem dziurek w wezyku ? Link :

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.