Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Chodzi mi o czujnik ciśnienia spalin obsługujący filtr cząstek, który jest zamontowany jest pad PDF. Zauważyłem dwa błędy 245400 - za niska wartość z czujnika, oraz 25C800 - niestabilne wskazania. Faktycznie podczas odczytu LiveData na jałowym biegu pokazuje poniżej 0 mBar, czasem nawet -76 mBar. Wcześniej po wypaleniu DPF pokazywał 9 mbar i powoli sobie rósł. Jak się w niego postuka to czasem wskazania wracają na powyżej 0 mBar. Teraz pytanie do forum. Czy wymieniać czujnik tylko na oryginał czy można z powodzeniem stosować zamiennik np. Hella i czy po wymianie trzeba robić jakąś adaptację? Będę wdzięczny na radę.
  • 1 miesiąc temu...
  • Odpowiedzi 141
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Czy wymieniłeś już czujnik?

Objaw mam podobny czyli wskazania na minusie i dziwne przybywanie sadzy raz rośnie, a po zgaszeniu silnika spada. Dziś wymusiłem błąd żeby go zaadoptować i nic to nie pomogło więc wskazuje na to że nadaje się do wymiany i z testu poniżej wynika że ciśnienia są niewłaściwe.

Daj info czy wymieniłeś czujnik i na jaki oraz który bo w naszum silniku występuje chyba tylko jeden który jest nad dpf-em, a nie jak napisałeś pod?


Screenshot-20190713-121309-pl-pw-btool-expert.jpg

Opublikowano
Czujnik wymieniłem na zamiennik Hella. Wskazań poniżej zera już nie notuję, ale czujnik jest podatny na temperaturę, czyli po dłuższej jeździe rośnie wartość ciśnienia i komputer identyfikuje to jak wzrost sadzy. Po ostygnięciu wartości natomiast spadają. Inna kwestia, że przycina mi się EGR i to też może powodować jakieś zakłócenia z sadzą. Dam mu jedną szansę i wyczyszczę, a jak nie pomoże to wymienię EGR, bo przy akcji z chłodnicą wymienili tylko ją. Czujnik znajduje się nad DPF.
Opublikowano
Z jakiego programu korzystasz, z Btool może? To ograniczenie EGR w programie na + czy na - robiłeś?
Opublikowano

Tak z bTool i ograniczenie na +

Na początku dałem 0,2 i widzę, że nie napełnia się szadzą tak szybko lecz przy dynamicznej jeździe podbija sadza i po zgaszeniu wraca do wartości jakie były przed dynamiczną jazdą dlatego coś mi się wydaje, że leży czujnik ciśnienia spalin zwłaszcza że wyniki odbiegają od normy.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam

Odkopuje temat.

Czy jest to normalne zjawisko że widzi po nagrzaniu auta ciśnienia wyższe natomiast jak jest włożony "chłodny" czujnik(z podmiany) to widzi wartości bliskie 0?

Opublikowano
Zjawisko normalne, ale przy nieszczelnym wężyku łączącym DPF z czujnikiem ciśnienia. Miałem ten sam problem, nawet wymieniłem czujnik i dalej to samo. Przez to szalało wypalanie, tzn. wypalał co kilkadziesiąt km, a ciśnienie raz było na -40hPa a raz 100hPa. Wymieniłem tą rurkę i przy okazji zastosowałem płyn WURTH i zainicjowałem wypalanie DPF. Teraz mam stabilne wskazania ciśnienia i założyłem stary czujnik. Wczoraj trasa 150km autostrady i 300 krajówki, a zapełnienie filtra 27%.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Zjawisko normalne, ale przy nieszczelnym wężyku łączącym DPF z czujnikiem ciśnienia. Miałem ten sam problem, nawet wymieniłem czujnik i dalej to samo. Przez to szalało wypalanie, tzn. wypalał co kilkadziesiąt km, a ciśnienie raz było na -40hPa a raz 100hPa. Wymieniłem tą rurkę i przy okazji zastosowałem płyn WURTH i zainicjowałem wypalanie DPF. Teraz mam stabilne wskazania ciśnienia i założyłem stary czujnik. Wczoraj trasa 150km autostrady i 300 krajówki, a zapełnienie filtra 27%.

 

A te węże to gdzie kupowałeś???

Bo jak patrzyłem , to w ASO kwota ok .155,- ziko za sztukę.

Jak dobrze odczytuje rozmiar tego węża to ma on średnicy 7,3 x 2......?????

Jestem ciekawy czy nie można go zastąpić podobnym...???? Tylko czy one wytrzymają takie temperatury..???

Edytowane przez Burza1234
Opublikowano
Kupiłem wężyk w czarnym oplocie, z czarnej gumy, w sklepie motoryzacyjnym, cięty z metra, średnica wewn. 7-8 mm, koszt kilka złotych. . Wymiana jest banalna. Przetrwał wypalanie 620 stC, i jest cały. Rurka wychodząca z DPF jest odsunięta, więc tam nie ma takich temperatur. Jak się rozpadnie nie będzie żal.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kupiłem wężyk w czarnym oplocie, z czarnej gumy, w sklepie motoryzacyjnym, cięty z metra, średnica wewn. 7-8 mm, koszt kilka złotych. . Wymiana jest banalna. Przetrwał wypalanie 620 stC, i jest cały. Rurka wychodząca z DPF jest odsunięta, więc tam nie ma takich temperatur. Jak się rozpadnie nie będzie żal.

 

PW......

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam Panowie


Otóż mam błąd 25C800 czytam Wasze posty i zaintrygował mnie wątek wężyka przy czujniku ciśnienia spalin. Bardzo chętnie go sprawdzę bo nawet ISTA mi podpowiada aby sprawdzić te wężyk/ki tylko pytanie gdzie je znajdę ? dzięki bmwstore mam numer części i teoretyczny schemat tylko nie znam tego silnika na tyle żeby wizualnie sobie wyobrazić gdzie znajdę ten czujnik ciśnienia spalin, a dodatku wspominany przez Was wężyk.


Pozdrawiam

Marcin

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam Panowie


Otóż mam błąd 25C800 czytam Wasze posty i zaintrygował mnie wątek wężyka przy czujniku ciśnienia spalin. Bardzo chętnie go sprawdzę bo nawet ISTA mi podpowiada aby sprawdzić te wężyk/ki tylko pytanie gdzie je znajdę ? dzięki bmwstore mam numer części i teoretyczny schemat tylko nie znam tego silnika na tyle żeby wizualnie sobie wyobrazić gdzie znajdę ten czujnik ciśnienia spalin, a dodatku wspominany przez Was wężyk.


Pozdrawiam

Marcin

 


https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f11-520d-tou/repair-manuals/18-exhaust-system/18-31-exhaust-pipe-with-suspension/1VnYjQis6Y

Opublikowano

Dzięki wielkie





 

Witam Panowie


Otóż mam błąd 25C800 czytam Wasze posty i zaintrygował mnie wątek wężyka przy czujniku ciśnienia spalin. Bardzo chętnie go sprawdzę bo nawet ISTA mi podpowiada aby sprawdzić te wężyk/ki tylko pytanie gdzie je znajdę ? dzięki bmwstore mam numer części i teoretyczny schemat tylko nie znam tego silnika na tyle żeby wizualnie sobie wyobrazić gdzie znajdę ten czujnik ciśnienia spalin, a dodatku wspominany przez Was wężyk.


Pozdrawiam

Marcin

 


https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f11-520d-tou/repair-manuals/18-exhaust-system/18-31-exhaust-pipe-with-suspension/1VnYjQis6Y

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

Odkopuję temat.

W moim przypadku po rozpoczęciu analizy wypalań z aplikacją Btool mam następujące spostrzeżenia.

Wypalanie odbywa się średnio co 200km.

Wypalanie zaczyna się przy różnym zapełnieniu filtra sadzą. Raz 50% raz 60% a raz 30% od czego to zależy???

Raz po wypalaniu w ciągu 5km. przybyło sadzy do 30% w rzeczywistości to niemożliwe, żeby filtr tak szybko się zapełniał.


Moim zdaniem filtr zachowuje się dziwnie. Rano jak jadę do pracy zapalam silnik i poziom sadzy jest np:30%. Mam do przejechania 7km i w tym czasie poziom sadzy spada do np:15%

Po południu jak wracam do domu to poziom sadzy już nie spada tylko rośnie i na takim samym odcinku rośnie np. do 35% lub 40%.

Sprawdzałem wężyk od czujnika ciśnienia spalin i wygląda, że jest ok.


Czy czujnik do wymiany?

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Odkopuję temat.

W moim przypadku po rozpoczęciu analizy wypalań z aplikacją Btool mam następujące spostrzeżenia.

Wypalanie odbywa się średnio co 200km.

Wypalanie zaczyna się przy różnym zapełnieniu filtra sadzą. Raz 50% raz 60% a raz 30% od czego to zależy???

Raz po wypalaniu w ciągu 5km. przybyło sadzy do 30% w rzeczywistości to niemożliwe, żeby filtr tak szybko się zapełniał.


Moim zdaniem filtr zachowuje się dziwnie. Rano jak jadę do pracy zapalam silnik i poziom sadzy jest np:30%. Mam do przejechania 7km i w tym czasie poziom sadzy spada do np:15%

Po południu jak wracam do domu to poziom sadzy już nie spada tylko rośnie i na takim samym odcinku rośnie np. do 35% lub 40%.

Sprawdzałem wężyk od czujnika ciśnienia spalin i wygląda, że jest ok.


Czy czujnik do wymiany?

 


Udało Ci się rozwiązać ten problem? Mam podobną sytuację u siebie ;/

Opublikowano
Ja u siebie wczoraj zdemontowałem czujnik. Chyba wężyk od strony czujnika był zbyt lekko przymocowany trytytką (gdyż była luźna). Pojeżdżę trochę i zobaczymy co z tego wyjdzie. Jeśli nadal będzie lipa będe musiał ogarnąć nowy czujnik (najprawdopodobniej używkę gdyż BMW nie lubi zamienników).
Opublikowano
a opaskę zmieniłeś i nie dało to żadnego efektu? mi się wydaje, że u mnie wogóle ten wężyk był już wymieniany gdyż wygląda na prawdę bardzo świeżo.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Odnośnie czujnika HELLA.


U mnie objawy to skoki sadzy, przyrosty bardzo losowe no i ujemna wartość ciśnienia wstecznego. Na początku wymieniłem wężyk między DPFem a czujnikiem. Delikatnie się poprawiło ale nie było szału. W końcu zakupiłem nowy czujnik i zamontowałem. Kupiłem czujnik HELLA (do mojego silnika jest zmiennik Hella i jeszcze jakiejś innej firmy zdaje się - do niektórych wersji nie ma zamienników, tylko oryginał). Gdzieś na forum wyczytałem, że Hella jest wrażliwa na temperaturę. No i u mnie było podobnie - po montażu było wariactwo. Na starym czujniku pokazywało 17g sadzy (auto po trasie, zagrzane). Zamontowałem Hellę, podłączyłem BTola a tam na dzień dobry 40 g sadzy - pomyślałem, że stary czujnik walnięty więc to norma. Pojechałem na S8, wymusiłem wypalanie - dopaliło do 6 gr, po czym - ku mojemu wkur... - po przejechaniu może z 2-3 km nagle wskoczyło na 25 gr. Pojechałem do domu bo nie chciałem się denerwować. Na drugi dzień zrobiłem trasę w góry. Podglądając BTola widziałem, że w którymś momencie też zrobiło regenerację po około 150 km - więc moja wiara w ten czujnik osłabła.

Ale - wracając do Wrocławia postanowiłem jeszcze raz wymusić regenerację i jechać z odpowiednimi parametrami temperatury spalin dotąd aż się zakończy wypalanie. Od węzła S8/A4 wypalanie zakończyło się kilka km za węzłem zjazdu na Długołekę. Ale dopaliło do 0,0 gr. Zawróciłem na najbliższym zjeździe i wracając do domu stan sadzy nadmuchało do około 4 gr i się ustabilizował. Od tego momentu czujnik zachowuje się już bardziej stabilnie. Ostatnio wypalanie zaczęło sie po przejechaniu około 350 km. Oczywiście inaczej sadzę napełnia jadąc równym tempem po ekspresówce, inaczej tocząc się w mieście czy w korkach. Sprawdziłem jak napełnia sadzę jadąc w miarę równym tempem po ekspresówce. U mnie wychodzi, że 0,1 gr sadzy przybywa co około 4-4,5 km czyli cały 1 gram pojawia się po około 40-45 km. W mieście nie mierzyłem tego ale przybywa szybciej.

Podsumowując: mam wrażenie, że ten czujnik Hella potrzebuje trochę kilometrów aby sie zaadoptować, wygrzać itp. Ewidentnie poprawa jego pracy nastąpiła po około 2, pełnej regeneracji gdzie dopaliło sadzę do zera gram.

Dodatkowo dostałem informację od sklepu gdzie od lat kupuję części, że sprzedali już trochę tych czujników i nie mieli reklamacji na to. Oprócz tego rozmawiali w sklepie z jakimś mechanikiem kupującym ten czujnik o moim przypadku i on potwierdził, że na początku ten czujnik Helli pokazuje dziwnie ale po jakimś dystansie i 1, 2 wypalaniach się normuje.

Tak czy inaczej po nowym roku podjadę gdzieś na pranie DPFu bo swoją droga myślę, że poprzedni właściciel nie robił czyszczenia DPFu a jedynie wyzerowano mu przebieg na filtrze przez co komp myśli, że ma nowy filtr o PEŁNEJ pojemności a w rzeczywistości jego pojemność jest już trochę pomniejszona o zawarty już popiół (u mnie pokazuje około 19 gram popiołu jednak są to wartości mało wiarygodne o czym też informował mnie autor BTola, że to jest z odczyt z kilku parametrów ale mocno szacowany i nie do końca wiarygodny).

Pzdr.

  • 2 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
U mnie co prawda jest tylko jeden wężyk do czujnika, ale od ponad roku używam właśnie paliwowego fi7mm i sprawuje się bez problemu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

U mnie są dwa.

Kupiłem metr przewodu w oplocie materiałowym. Sprawdziłem stary przewód jak i nowy pod kotem odporności na ogień/wysoką temperaturę. Kupiony przewód ulegał zapalniczce, zaczął się delikatnie palić

Też się zastanawiałem czy ten nowo kupiony przewód wytrzyma proces wypalania DPF?

Aby mieć święty spokój , okleiłem go metalową taśmą , używaną do łączeń mat termicznych przy kominkach.

Jeżdżę z tym rok i nic nie widać negatywnego. Koledzy z forum piszą , że u nich też nic się negatywnego nie dzieje mimo tego ,że nie zastosowali w/w taśmy.


W instrukcji NewTis dla silników B47 jest informacja ,że raz zdjęte gumowe przewody z czujnika różnicy ciśnień należy po ponownym ich założeniu zabezpieczyć/uszczelnić okrągłymi opaskami/cybantami. Czemu nie tej informacji dla silników N47 , nie mam pojęcia.


Podobna sytuacja jest też przy elektrozaworze. Pomiędzy elektrozaworem a przewodem podciśnienia występuje uszczelnienie/zielony oring. Widocznie jest coś na rzeczy?¿??? Pewnie chodzi o zachowanie szczelności?


Jeszcze jedno, różnica w montażu przewodów paliwowych...

Są dużo sztywniejsze . Ciężko jest je zamontować bez odkręcenia czujnika różnicy ciśnień.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.