Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Posiadam od pol roku 118i, Obecnie gdy temperatury sa wysokie raz na 2 tyg przy mega niskich obrotach mozna uslyszec chwilowy klekot(jak diesel) gdy dodaje gazu ruszajac i auto malo co nie zgasnie. Wlasciwie zapominam o tym bo w lecie prawie to w ogole nie wystepuje.


W czasie zimnych temperatur dokladnie tez przy ruszeniu z jedynki, auto mialo mega niskkie obroty i bylo to samo - zdarzylo sie cos takiego moze z 2 razy na tydzien w temperaturach ponizej 0.


Nigdy przy odpalaniu nie bylo slychac klekotu nawet w zimie.



W watkach, ktore przeczytalem na forum sa dla mnie niejasnosci:


1. Jedni twierdza ze problem wystepowal przed face liftingiem i w wersji po liftingu nie istnieje i wymienia sie tylko napinacz

2. Inni Twierdza ze caly rozrzad

3 Jak ocenic zaawansowanie tego co sie u mnie dzieje ? Mam na mysli czy jest to juz zaawansowany stan czy nie jest to sprawa pilna, jade za 2 miesiace do rodzinnego miasta i tam to chcialem zrobic

Edytowane przez kubbb
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Panewki najbardziej od dolu gdy male cisnienie jest.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Nie mialem tego ostatnio juz z miesiac , jezdze teraz na oleju millersa 5w 40, moze to pomoglo.


Co do klekotania. wtedy wyraznie miala wplyw na to temperatura . Caly czas zastanawiam sie czy to rozrzad do ktorego sie przymierzam sie za pol roku czy cos innego.

Sluchalem troche odglosow na filmikach jak panewki sie tluka i to wydaje mi sie calkiem inaczej brzmiec. Tutaj ten dzwiek wtedy to moznaby okreslic " nap......lanie w silnik jak stary diesel tylko przez sekunde dwie tak jak by silnik przeszedl transformacje dzwieku, nie plynne przejscie tylko cos w stylu benzyna -diesel-benzyna, gdzie ten dzwiek byl jak mowilem przez sekunde max 2 i zdarzylo mi sie to moze z max 10 razy w tym roku i ostatnio z miesiac temu. Takze wyzsza temperatura i olej maja na to wplyw. Przypominal on tez troche prace kosiarki , tak jak np w silniku 3 cylindrowym toyoty. Zadzialo sie to tylko podczas obciazenia, nigdy podczas postoju. Za kazdym razem podczas ruszania i to przy bardzo niskich obrotach. Podsumowujac zeby bylo latwiej


- walenie jak diesel przez krotka chwile ( jak by metal walil o metal ale to calkowicie jak diesel 20 letni)

-tylko podczas ruszania z bardzo niskich obrotow

-glosne z nagla zmiana charakterystki , zero-jedynkowo

- temperatura -gestosc oleju znacznie na to wplywa, w zimie czestosc 2 razy na tydzien, teraz raz na miesiac, a wlasciwie ostatni raz miesiac temu taki objaw slyszalem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Oho. Raz jest raz nie ma i zalezne od temp. Dwumasa.... Ciekawa teoria.
Opublikowano
Rozmawialem dzisiaj ze swoim mechanikiem prawdopodobnie i sprrzeglo i dwumasa, charakterystyczne stuki przy duzym obciazeniu, niskich obrotach daje wlasnie dwumasa przy samym ruszaniu. Nie wpadlem na to wczesniej tylko dopiero jak zlapalem go na sprzeglo i momentalnie ustal stukot, pozniej kilka razy sobie ruszylem i zauwazylem, ze sa minimalne szarpniecia do ktorych sie przyzwyczailem wczesniej. Wydaje mi sie jednak, ze to poczatkowe objawy i nie jest to jeszcze tak dojechane.
Opublikowano
Oho. Raz jest raz nie ma i zalezne od temp. Dwumasa.... Ciekawa teoria.

 

Ciekawa rozumowanie kolego. Kolega w V50 w zimie ma wszytkie objawy zjechanej dwumasy, a w lecie nie daje o sobie nic znac.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.