Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kkx u Ciebie rzeczywiście jeszcze więcej pracy jest. Co było powodem takiej zmiany?


Ogólnie jedna rurka od klimy i ta jedna od wody alpina-seria 320d, są inne ale da się to jakoś obejść chociaż warto było by je mieć. Kkx nie masz może na zbyciu takiej rurki od termostatu? :lol:

  • Odpowiedzi 69
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
8hp70? To tam będzie N57 35d?


Kubaj szacun za zmajstrowanie tego, i to bez podnośnika. :)

Juz jest n57 na hybrydzie oraz inne mody jak Wagner itc oraz wielki dpf od m550d i skrzynia 8hp70 z F30 330d oraz elektroniczny wybierak. :)

Edytowane przez kkx5
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kkx u Ciebie rzeczywiście jeszcze więcej pracy jest. Co było powodem takiej zmiany?


Ogólnie jedna rurka od klimy i ta jedna od wody alpina-seria 320d, są inne ale da się to jakoś obejść chociaż warto było by je mieć. Kkx nie masz może na zbyciu takiej rurki od termostatu? :lol:

Powod zmiany dosc oczywisty, znudzony bylem ciaglymy zaczepkami na swiatlach, alpina to trzeba sie poscigac, rozumiesz, a tam tylko 205 koni. Teraz jest 370 koni i 670Nm, dyfer quaife LSD, jeśli uda sie zgrac skrzynie 8hp to bedzie bardzo szybkie e90 :D

Niestety, nie sprzedaje nic z silnika alpiny. Mam na niego inny plan.

Opublikowano
Ok widzę, że u Ciebie poleciałeś na grubo :D nie spodziewałem się, że aż tak :D powodem dla którego ja wsadziłem alpine było to, że fabia 1 1.9tdi mnie wzięła na światłach :mrgreen:
Opublikowano
Ma ktoś z was dostęp do wykresu z hamowni dla Alpiny d3? Próbuje coś w i ternecie znaleźć ale albo są nieczytelne albo są to wykresy katalogowe. Chodzi mi o porównanie Alpiny w serii do 320d po chipie
Opublikowano

Zagłębiłem jeszcze temat map sensora czyli czujnika doładowania.


Ogólnie nie podobały mi się wykresy alpin oraz niektórych ludzi z M47 po wymianach na większe turbo, co się okazuje: seryjny czujnik ciśnienia doładowania w dolocie ma mały zakres pracy przy danym napięciu. Stad tez nie ważne kto jaka turbinę dawał zawsze każdy miał okolica 220-225km a to za sprawa właśnie tego czujnika który ogranicza odczyt ciśnienia. Nie każdy od 30d jest dobry a z tego co wyczytałem na kilku stronach polecany jest ten o numerach: 7792260. Wymienię czujnik i wtedy jadę na strojenie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podoba mi sie twoje podejscie zglebiania tematu. :cool2:
Opublikowano
Pytanie i prośba czy jestktos w stanie znaleźć mi numer części stryczki czujnika o numerach7792260? Byłem w aso ale niestety nie wyświetla im się konkretnie co i jak. Sam szukam ale ciężko jest znaleźć
Opublikowano
Już znaleziona: 7507257. Strojenie mam w przyszłym tygodniu. Zobaczymy co wyjdzie na wykresach
Opublikowano

Czujnik ciśnienia zmieniony. Dla potomnych dla DDE6 i 7 pin: 2 w czujniki seryjnym i 25d jest masa. Piny 1 i 3 są zamienione czyli wsadzając nowy czujnik należy zamienić ze sobą pin 1 z linem 3 w kostce i wszystko jest git.


Jutro mam strojenie i zstanawiam się co z tego wyjdzie. Jestem ciekaw jak wydajna jest pompa CR czy ona nie będzie tutaj problemem

Opublikowano

Wykres jest i wyszedł zaskakująco dobry jeżeli chodzi o moment:

Przy 1400obr/min mam 70-80nm więcej niż seria po chipie. Auto bardzo dobrze idzie od dołu i wydaje mi się że nawet jest mniejszy turbo lag patrząc na przebieg momentu. Moment w całej skali obrotów 1400-4500 jest 80-100nm większy od serii po chipie


Wyszło 220km/470nm i problemem są wtryski. Są już trochę stare i nie pozwoliły na więcej. Wymieniam wtryski na te od 535d i zobaczymy ile wyjdzie. Turbo ma jeszcze ogromny zapas wiec narazie program jest lajtowy.


Jeżeli chodzi o elastyczność jest niebo a ziemia w porównaniu do tego co było. Do 100 udało mi się zmierzyć 6.9 ale jakoś mocno się nie wysilalem

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mówiłem ze roznica jest duza na osprzecie alpiny. No wtryski w alpinie sa od 330d wiec tego limitu nie ma. Najważniejsze ze jestes zadowolony.
Opublikowano

Szczerze to najlepiej wydane 3700zl. A mam jeszcze swoje stare graty na sprzedaż za około 700zl. Póki co zostawiam jak jest i cieszę się jak dziecko. Nie spodziewałem się aż takiej różnicy a przyrost 170nm czuć od razu.


Jeżeli wsadzę nowe wtryski i zrobie korektę to podziele się różnica w odczuciach i oba wykresy na seryjnym wtrysku i na 535d. Uważam, że modyfikacja na Alpine jest idealnym wyjściem dla osób posiadających 18d i 20d którym nie opłaca się zmieniać auta na 3.0d. Cieszę się także, że nie poszedłem w turbo z 525d, wiem że byłby dużo większy lag i nie było by takiego funu od niskich obrotów.


Trzeba tylko uważać na opony :mrgreen:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie na tym silniku alpina bez problemu zrywala opony 265 i bokiem z kazdego ronda szla :D , wiec na standard to ciezko ja utrzymac.
Opublikowano

Myślałem że pilot super sport utrzyma go przy 255 ale 1 2 i często 3 bieg to kontrola trakcji mrugająca chociaż jeżeli asfalt suchy i dobry to na każdym biegu trzyma.


Pytanie jeszcze. Wie ktoś może do ilu Max Nm przenosi seryjne sprzęgło? Wydaje mi się że zaczyna się ślizgać na 5-6 biegu ale też ma ono 165tys km nalatane. Myśle nad czymś co ma większy zapas ale ceny to jakaś porażka - 3 tys za docisk i sprzęgło sacchs performance.... a gdzie tu dwumas

Opublikowano

Super wynik i gratulacje. Życzę bezawaryjnej jazdy.

Może zbierzesz w jednym poście wszystkie modyfikacje, jakie zrobiłeś aby osiągnąć ten wynik dla potomnych?


Ciekawe czy jest różnica w osiągach Twojej 320D alpina po przeróbkach, a fabrycznej 330D, bo parametry zbliżone.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pytanie jeszcze. Wie ktoś może do ilu Max Nm przenosi seryjne sprzęgło? Wydaje mi się że zaczyna się ślizgać na 5-6 biegu ale też ma ono 165tys km nalatane. Myśle nad czymś co ma większy zapas ale ceny to jakaś porażka - 3 tys za docisk i sprzęgło sacchs performance.... a gdzie tu dwumas

 

Sprzęgło/dwumas to będzie na pewno słaby punkt. Nie wytrzymuje ono za długo w serii (ok. 120 tkm) a na serii po chipie (~195KM 420Nm) komplet potrafi polecieć i po 60 tkm. Oficjalnie podobno seria jest do 440 Nm.

3A0jS9b.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Automat 6hp28 bez problemu ogarnia 370ps i 670nm.
Opublikowano
Gratulacje wyniku, projektu i chęci podzielenia się z nami wiedzą. Masz u siebie automat czy manual?

 

Mam manual

 

Super wynik i gratulacje. Życzę bezawaryjnej jazdy.

Może zbierzesz w jednym poście wszystkie modyfikacje, jakie zrobiłeś aby osiągnąć ten wynik dla potomnych?


Ciekawe czy jest różnica w osiągach Twojej 320D alpina po przeróbkach, a fabrycznej 330D, bo parametry zbliżone.

 

Znajomy się przymierza do e90 30d wiec może i będzie szansa sprawdzenia na żywo jak to wyglada. Do mojego F07 nie ma co bo jest tam 2,2 tony, xdrive, automat, wagner i kapcie 315 na tyle. Jak już wszystko ogarne wraz ze sprzęgłem na 100% to wtedy wrzucę ostateczne podsumowanie. Do tej pory największy problem to dostanie wszystkich rurek dolotowych itp. Od Alpiny

 

Automat 6hp28 bez problemu ogarnia 370ps i 670nm.

 

Przez ułamek chwili myślałem nad doposażeniem w automat ale mówię ni no nie jestem aż tak szalony :norty:

Opublikowano

Ciekawe ile takich 320d na 220+ lata po Łodzi. Ja mam 318d stock 122hp m47n2, do stage 4 brakuje mi tylko wtrysków od 535d. Natomiast mój projekt opiera się na gt2056v. Hamulce będziesz robił w drugiej kolejności jak zaczną Ci się tarcze krzywic, a wiem coś o tym :lol: :D :D Ja już mam to z głowy. Myślę jeszcze nad bardziej wydajnym dolotem.


Ps. masz swój wykres po wirusie ? Jestem ciekawy jak wyglada krzywa momentu, bo wyniki mamy podobne. Wrzuce swoj jak będę w domu


20190805-190956.jpg Resized-20190516-182656-8667.jpg Resized-20190516-182645-8976.jpg Resized-20190516-182629-9406.jpg Resized-20190516-182623-1064.jpg Resized-20190516-182637-9191.jpg Resized-20190516-182710-8400.jpg

Opublikowano

Hamulce mam od 335i przód i tył wentylowane. Do tej pory jeżdżąc na stockowej mocy nie wiedziałem po co mi to ale teraz dopiero widze, że hamulce to podstawa. Widze też że rozwiercales turbo po stronie cieplej, tez myślałem czy by tego nie zrobić bo ścianki było z 1mm aby ja przeszlifować.


Wykres mam tylko gdzieś walnąłem i muszę go znaleźć.


Ogólnie moc auta super, jeździ się fajnie i nie jednej 325i 330i odjezdzalem jak mijaliśmy się na mieście. Wiem że za niedługo będzie brakować mocy wiec wtryski już szykuje :8)


Ja u Ciebie ze sprzęgłem? U mnie z początku się ślizgało a teraz jakby przestało.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.