Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Powoli zaczynam przymierzać się do konwersji mojego 320d na wersje Alpina D3 200km. Z biegiem czasu będę tutaj wrzucać wszystkie problemy jakie napotkałem po drodze oraz różnice pomiędzy autami. Cały proces zaczynam jutro a zaczynam to od odebrania oryginalnego turbo od Alpiny D3.


Niektórzy piszą o różnych tłokach i różnych kompresującego względem 20d a D3. Przejrzałem cały internet i kompresja jak i wymiary tłoków są takie same.


Różnice:

- turbo

- wtryski 535d

- intercooler z orurowaniem

- map sensor

- układ dolotowy turbo-filtr powietrza


Według katalogów wychodzi też wydech ale moim zdaniem jest taki sam jak w 20d, zmieniona jest tylko końcówka. U mnie tak czy siak jest wydech 30d który pasuje pnp wiec to pomijam.


Największym wyzwaniem będzie wsadzenie turbiny Garreta gdzie ja mam akurat Mitsubishi. Nikt wcześniej nie pisał o takiej zmianie jak wyglada praca sterownika ale najwyżej będę badać na swoim przypadku.

Edytowane przez kubaj123
  • Odpowiedzi 69
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano (edytowane)

Pare gratów już zebrałem.


Turbo Alpina D3 - 1400zl

Orurowanie intercoolera Alpina - 290zl

Nowy intercooler - 385zl

Rurka przepływomierz>turbo - 170zl

Map sensor - 60zł

i

Strojenie - 1400zl


Turbo udało mi się kupić w idealnym stanie bez żadnych luzów. Dodatkowo od razu dokupiłem orurowanie od turbo do IC. Tutaj trzeba pamiętać, że alpina ma swoje własne które nie podejdzie z żadnego innego modelu. Metalowa cześć strony cieplej to alpina a gumowa to 30/35d. Po stronie zimnej intercoolera gora jest taka sama jak w 20d a dol jest od 30/35d.


Warto też zwrócić uwagę, że X1 E84 25xd ma ten sam intercooler co 35d. Nowe kosztują na Allegro po 235zl za zamiennik. Używki są w jakiś chorych cenach.


Także zostało mi tylko dokupić dolne rurki intercoolera po stronie zimnej od 30/35d i mamy kpl. Który można już składać. Gdyby ktoś miał coś takiego na zbyciu z chęcią kupię.


Plan narazie jest taki, że złoże wszystko bez wtrysków od 535d i pojadę na program. Jak będzie mało to wtedy wrzucę. Podobno oryginakne wtryski 20d starczają do 250km czyli tyle ile max daje turbo Alpina.


PS gdyby ktoś chciał kupić seryjne turbo 20d w super stanie i się jeszcze przejechać na nim to mam nadal na aucie

Edytowane przez kubaj123
Opublikowano
Czy ktoś z was orientuje się czy Alpina D3 miała seryjnie szpere? Czy to może była opcja do dokupienia? Zastanawiam się czy wsadzić tez dyferencjał od Alpiny
Opublikowano
A dół silnika ?? Wiele było tematów że obrobiło panewe dziwnym trafem silnik miał moc z 2 przodu , jako użytkownik m47n2 mam wrażenie że te okolice 170 km to juz dla niego optymalnie
Opublikowano
170km to ma w serii. Masa ludzi jeździ na chipach po 200km. Ten silnik nie lubi starego oleju po długich wymianach. Sam wał korbowy w M47 jest kuty a obrócenie panewki w tym silniku to częsta przyczyna rzadko wymienianego oleju.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ahhh szkoda, ja robie konwersje swojej d3 200ps na 330d n57 obecnie 370ps i bede prawdopodobnie wystawial wszystko, silnik kompletny z orurowaniem i intercoolerem, komp, dsc, caly wydech od d3 na sprzedaz....Sluze pomoca bo roznica jest ogromna w porownaniu do 320d. Turbo dmucha konkretnie. :D
Opublikowano

http://www.klinika-bm.pl/alpina-pdf/katalogi/completecats/e90-91%20d3.pdf

W linku powyżej wszystkie różnice


Właśnie jest jeden kpl silnik od D3 na Allegro ale gościu zgodził mi się sprzedać się go na części. Moim zdaniem alpina jest za mało unikatowa żeby sprzedać taki silnik jako calosc.


Jeżeli chcesz sprzedać na części z chęcią kupię rurę IC po stronie zimnej

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy ktoś z was orientuje się czy Alpina D3 miała seryjnie szpere? Czy to może była opcja do dokupienia? Zastanawiam się czy wsadzić tez dyferencjał od Alpiny

Wiem jedynie ze alpinka [BAD] lata strasznie nawet na oponach 265, ale nie wiem czy ma szpere, raczej nie. Sprawdze, mam dyfer od niej na polce.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
http://www.klinika-bm.pl/alpina-pdf/katalogi/completecats/e90-91%20d3.pdf

W linku powyżej wszystkie różnice


Właśnie jest jeden kpl silnik od D3 na Allegro ale gościu zgodził mi się sprzedać się go na części. Moim zdaniem alpina jest za mało unikatowa żeby sprzedać taki silnik jako calosc.


Jeżeli chcesz sprzedać na części z chęcią kupię rurę IC po stronie zimnej

Nie sprzedaje na czesci. Gosciu z allegro wola sobie za duzo za ten silnik i jest bez kompa i calej masy innych gratow. Jesli wystawie, mam jeszcze opcje wstawienia go do innej e90 co mam w garazu, to tylko w calosci, inaczej to nie ma sensu. Musi byc komp, musza byc wtryski i cala reszta od alpiny.

Opublikowano

Fakt wola krocie za cały silnik a to zwykle 20d z innym turbo i IC. Ma jeszcze kompa zegary itp ale cena wyjdzie z 8tys.


Byłbym wdzięczny jak uda Ci się sprawdzić czy jest tam szpera

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Fakt wola krocie za cały silnik a to zwykle 20d z innym turbo i IC. Ma jeszcze kompa zegary itp ale cena wyjdzie z 8tys.


Byłbym wdzięczny jak uda Ci się sprawdzić czy jest tam szpera

No wlasnie, goscia pogielo z ta cena :) w dodaku nie moze udowodnic przebiegu. Ja mam zdjecia licznika, auta, ksiazke z full serwisem aby udowodnic przebieg.

Opublikowano
Zauważyłem, że jeszcze różnica jest w układzie dolotowym do turbiny. Czyli rurka łącząca filtr powietrza z turbo. Niestety jest inne dla innych bmw i alpina ma swoje indywidualne czyli tez muszę dorzucić to do listy
Opublikowano
kkx5 miałbym do Ciebie jeszcze jedną prośbę. Czy jeżeli masz silnik na wierzchu sprawdziłbyś mi numer map sensora który jest z tylu na dolocie? Zastanawiam czy jest sens wsadzać czujnik od 30d który da większy zakres monitorowania czy zostawić serie 20d
Opublikowano
170km to ma w serii. Masa ludzi jeździ na chipach po 200km. Ten silnik nie lubi starego oleju po długich wymianach. Sam wał korbowy w M47 jest kuty a obrócenie panewki w tym silniku to częsta przyczyna rzadko wymienianego oleju.

Zalezy o którym m47 mowa były 3 a nawet 4

Tego na pompie wtyskowej pominę chociaż ma wał taki jak w m47n czyli z e46 150km gdzie często pękał ten wał raczej nie jest kuty

W naszych silnikach m47N2 jest inny wał być może jest kuty bo sprawia wrażenie na wygląd bardziej delikatnego , był jeszcze silnik stosowany w X3 róznił sie tym nie miał wałków balansujących , wał taki sam jak w m47n2 163km i było kilka tematów że pękł tam wał ten niby poprawiony

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Obróciło czy nie obróciło, po pierwsze kubaj wie dokładnie jaki ma silnik bo ma go od nowości, a po drugie chyba każdy sobie zdaje sprawę z ryzyka poważnego modowania 12-letniego silnika.
3A0jS9b.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
kkx5 miałbym do Ciebie jeszcze jedną prośbę. Czy jeżeli masz silnik na wierzchu sprawdziłbyś mi numer map sensora który jest z tylu na dolocie? Zastanawiam czy jest sens wsadzać czujnik od 30d który da większy zakres monitorowania czy zostawić serie 20d

7787142

Opublikowano
Super, dzięki wielkie za sprawdzenie. Czyli jest oryginalny od 20d. Dziwne bo myślałem, że dadzą większy zakres
Opublikowano

Trochę nowych gratów doszło. Ogólnie mam wszytko co potrzeba. Zastanawia mnie tylko przewód olejowy ale w seryjnym 20d wszystkie podkładki i nakrętki są takie same jak w alpinie wiec nie powinno być problemu.


I jeszcze czy przez winkfp uda mi się wgrać seryjna mapę od Alpiny czy jest to wgl dostępne


http://i63.tinypic.com/hs9ysj.jpg

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Konwersji ciąg dalszy.


Udało się wszystkie graty zamontować, trochę to zajęło i ciezko było bez kanału ale dale jakoś radę.


Niestety po drodze napotkałem pare problemów czyli:

Rura wodna od termostatu do chłodnicy jest w Alpinie wyprowadzona pod innym Kate przez co nie dotyka do gigantycznej dużo większej rury od torbiny. Niestety nie wiem skąd ani w jaki sposób znaleźć rurę od Alpiny wiec narazie zostawiłem tak, że obie się dotykają. Będę myślał później.


Przewód olejowy górny: ogólnie taki sam i podpasował w 95%, jedyne co trzeba było zrobić to minimalnie go wykrzywić 2-3mm odsunąć od bloku silnika i pasuje jak nowy. Takze oryginalny może zostać


Przewód olejowy dolny jest zupełnie inny. Da radę dopasować oryginalny od 320d ale ja kupiłem waż olejowy z minimalnym kolankiem i pasuje jak oryginalny.


Jeżeli chodzi o montaż turbiny to trzeba pamiętać aby przed wsadzeniem nowej podłużnic śruby od dolnego mocowania turbo aby luźni latało. Przykręcany turbo do kolektora i wtedy od dołu regulujemy wspornik do bloku.


Poza tym ogólnie bez żadnych niespodzianek. Montaż w miarę ok wszystko się zgadza. Intercooler od 35i pasuje idealnie. Turbina ładuje ciśnienie po dodaniu gazu ale niestety trzeba to wszystko jeszcze wystroić.



Do złożenia mi został katalizator i założenie obejmy która za cholerę nie chce ze mną współpracować. Elektronika turbo jest w zupełnie innym miejscu co przeszkadza w montażu obejmy i idzie bardzo ciezko.


Jak już wszystko złoże do kupy to wstawię fotki jak to wyglada a jak wystroje to wrzucę wykresy

Opublikowano

Auto już ostatecznie złożone. Wszystko działa i jeździ bez kłopotów. Turbo coś tam pompuje ale auto mocy nie ma czyli trzeba jechać teraz na strojenie. Postanowiłem że zamówię jeszcze map sensor od 3.0d, nie są drogie a zawsze większa rozdzielczość pomiarów będzie :)


Dodatkowo założyłem nowe opony na tyl, Pilot Super Sport. Powinno trzymać się asfaltu o ile wcześniej nie zerwie półosi która się obudziła do wymiany w idealnym momencie...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Super. No tak, bez strojenia sie nie obejdzie. No pracy troszke jest. Jak u siebie z alpiny wywalilem silnik alpiny aby mocniejszy wstawic to nawet przewody klimy byly inne, wlasciwie wszystko bylo inne. Dodatkowo wstawiam 8hp70 do niej wiec zakres prac jak sie domyslasz, ogromny.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

8hp70? To tam będzie N57 35d?


Kubaj szacun za zmajstrowanie tego, i to bez podnośnika. :)

3A0jS9b.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.