Skocz do zawartości

[528iA] M52TUB z LPG - problem z wiskoza


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,


Szukałem na forum i nie umiałem się doszukać opinii nt. wiskozy Febi, warto to montować?

Chcę też wymienić świece. Czy Denso K20TT dadzą radę czy lepiej założyć IK20TT (irydowe)?

Ewentualnie jeśli nie Denso to jakie? Z tego co czytałem tutaj i na konkurencyjnym forum to ludzie polecają Denso :)


Pozdro

Edytowane przez platekk
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Świece będą ok, jedne i drugie, choć fabrycznie montowane były z 4 elektrodami.

Wisko febi montowałem do m57n i nie miałem uwag. Choć do siebie raczej kupiłbym hella, duże znaczenie ma sposób przechowywania a można się domyślać, że bywa z tym różnie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Dzieki :)

To poproszę jeszcze info jakim momentem dokrecic swiece? Kupilem IK20TT i Denso podaje 22nm, a na newtis jest 30nm +/- 3 :?:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Krakowskim targiem - 25 :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Cześć,

Wymieniłem wisko na Febi i wydaje mi się, że jest spięte cały czas, czytałem gdzieś, że wisko się "układa" i po jakimś czasie będzie działać jak powinno. Ile w tym prawdy? Na razie zrobiłem ok. 120km na nowym w trybie mieszanym. Mam 15km do pracy, połowę miastem, połowę obwodnicą.


Czy metoda na "zatrzymanie" wiska po rozgrzaniu jest prawidłowa do sprawdzenia czy jest sprawne?

Auto już od odpalenia hałasuje jak odrzutowiec, nie ustaje to w miarę jazdy i rozgrzania silnika. Wskazówka w pionie, temperatura w teście 7 nie przekracza 96-97 st. nawet przy aktualnych temperaturach zewnętrznych. Dodatkowo auto jest zmulone, mam wrażenie, że moja stara Octavia 1 2.0 w automacie lepiej szła...

Opublikowano

Nie polecam IK20TT. Wszystkie 6 sztuk które kupiłem działały przez całe 2 sekundy. Okazało się, że izolator wypadł z uszczelki i można go było obracać rękami.


Poprzednio miałem w samochodzie K20TT i nie było problemów przez rok. teraz założyłem NGK BKR6EK i również brak problemów.

:)
Opublikowano

To wiem :) na zimnym spina od razu, ale nie odpina po nagrzaniu. Wczoraj sprawdzilem po wylaczeniu silnika probowalem zakrecic wentylatorem reka to ledwo co sie ruszylo. Wyglada na to, ze jest spiete caly czas?


Jakiej firmy polecacie wiska?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak, raczej już nie rozrusza się :x oddaj na reklamację. Hella albo sachs, składowanie ma duże znaczenie a nie wszędzie tego pilnują.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Tak myślałem :) Behr zamówiony w Inter Team, myślę, że u nich dostanę sprawny... a Febi odsyłam i już nigdy nie zamawiam
Opublikowano
składowanie ma duże znaczenie a nie wszędzie tego pilnują.

 

No dobra,ale tak na chłopski rozum co może Się zepsuć/uszkodzić przez pozycję leżącą?? Skoro wiskoza znajduje w układzie zamkniętym,więc nie wycieknie?? Bo niby,zaleca Się przed montażem zachować "pion" viska przez te kilka godzin

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
składowanie ma duże znaczenie a nie wszędzie tego pilnują.

 

No dobra,ale tak na chłopski rozum co może Się zepsuć/uszkodzić przez pozycję leżącą?? Skoro wiskoza znajduje w układzie zamkniętym,więc nie wycieknie?? Bo niby,zaleca Się przed montażem zachować "pion" viska przez te kilka godzin

 


Co znalazłem:

Advice about transport and storage

A slight amount of silicone oil can escape through the inevitable gap between the casing and the control

pin (this must sit in the fan clutch and move well) whenever the coupling is not handled correctly. These

small quantities of oil do not have any influence on the function but they can lead to an unjustified complaint because there appears to be a leak. Fan clutchs should stand vertically or even be transported and

stored with the control pin pointing upwards, in order to avoid such complaints. A sticker on the packaging

usually indicates the correct storage.

 


W innym miejscu: https://www.bimmerforums.com/forum/showthread.php?2137215-Fan-clutches-Function-and-handling-storage-starting-noise

 

The fan clutch should be

stored either vertically but preferably flat with the arrow pointing up. This is to ensure that silicone oil does not leak past the control pin seal. Should a small amount of oil leak past the control pin seal due to incorrect storage, the fan clutch will still perform correctly.

Opublikowano
Czyli jednak coś tam może wyciekać, ale niewielki wyciek nie ma wpływu na poprawną pracę
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
Po co go kilka godzin trzymać w pionie skoro po montażu i tak cały czas będzie właśnie w takiej pozycji? Tam jest niewiele oleju i chyba niewielki ubytek może już zakłócać jego poprawną pracę
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ktoś z Was regenerował swoją? Korci mnie żeby spróbować, tylko jeżeli nie da to trwałego efektu to szkoda zachodu.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Z tego co wyczytałem na tym i innych forach, to raczej efekt na parę miesięcy, bo uszczelka po iluś tam latach i tak nie będzie tak szczelna :)


Dziś odbieram wisko Behra, dodatkowo poczytałem trochę o korkach układu chłodzenia w innym temacie w tym dziale i też wziąłem Behr ;) koszt - zawrotne 29 PLN. Teraz siedzi zamiennik, bodajże Topran


P.S. czy wisko można wymieniać na ciepłym silniku? Przy ostatnich temperaturach auto stało w podziemnym garażu nawet po 6h po powrocie z pracy, a dalej był ciepły.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czyli nie warto się bawić, o to mi chodziło. Ja zawsze odkręcałem na ciepłym i montowałem nowe na letnim (zawsze coś jeszcze robiłem przy okazji) i wszystko było ok.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Wisko zmienione, auto zbiera się o wiele lepiej. Temat wałkowany wiele razy, ale być może ktoś będzie szukał i mu się przyda:

Polecam BEHR'a i nie bawić się w zamienniki

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.