Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Po VIN faktycznie nie jest wyszczególniony tempomat ... Jeszcze sprawdzę tak jak piszesz. Rozumiem że w tym przypadku mogę to wywalić i nie mieć tempomatu?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jedyne na co DISA ma wpływ to elastyczność silnika, na nic więcej. Byłem na torze wyścigowym z padniętymi DISAmi i po wymianie, czasy były praktycznie takie same.

 

Zależy w jakiej pozycji pozostaną DISY.. jeśli w otwartej to tak :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No właśnie ty kolego piszesz bzdury. Nie potrafisz czytać ze zrozumieniem. Zepsuta DISA nie uszkodzi silnika, jak już się zepsuła, oczywiście w momencie odpadania klapki, klapka może wpaść do silnika i silnik do remontu. Nie wpływa też w żaden sposób na wibracje, falowania obrotów itp. Ja wiem to za autopsji, bo miałem obydwie padnięte, obydwie diagnozowałem, jedną sam naprawiałem. Jedyne na co DISA ma wpływ to elastyczność silnika, na nic więcej. Byłem na torze wyścigowym z padniętymi DISAmi i po wymianie, czasy były praktycznie takie same.

Nieprawdopodobne głupoty! :duh: Jeszcze raz: DISA ma decydujący wpływ na przebieg wykresu mocy i moc silnika. Kolektor z zablokowaną DISĄ nie spełnia swojej roli.


Po wymianie DISY adaptacje zostaly wykasowene? Czy pełna amatorka? Zupełnie jak ta dyskusja.


To nie ja czytam bez zrozumienia tylko ty nie piszesz precyzyjnie.


 

Byłem na torze wyścigowym z padniętymi DISAmi i po wymianie, czasy były praktycznie takie same.

:duh:

To już komentarza nie wymaga...


Dawno większej bzdury na tym forum nie przeczytałem. Rozumiem, że można czegoś nie wiedzieć i nie rozumieć... Ale twierdzenie, że przepustnica dolotu nie ma wpływu na pracę silnika w kontekście mocy i przebiegu mocy oraz brnięcie w to uparcie jest po prostu głupie... Podobnie jak jazda z niesprawnym dolotem po torze!


Poczytaj najpierw o swoim silniku i jego trójfazowej DISIE zanim zaczniesz pisać ponownie:

http://lindvigs.com/obioban/spec.pdf

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zależy w jakiej pozycji pozostaną DISY.. jeśli w otwartej to tak :)

DISY regulują długość dolotu i optymalizują moc w zależności od rpm i zadanego obciążenia. Zablokowane otwarte spowodują przymulenie w dolnym zakresie do 3500rpm i problemy z mieszanką na niskich obrotach (będzie zbyt uboga, dlatego to często sygnalizowane jest błędem lambd). To tylko moja spekulacja, bo nie robię takich eksperymentów. Gdy jest zbyt uboga mieszanka to temperatura spalania rośnie. Nikt o zdrowych zmysłach nie jedzie takim autem na tor...

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

:duh: Miałem około dwudziestu paru aut z N52. W 2 miałem zablokowaną DISĘ, a w kilku już jej nie było. Proponuję przyjąć konstruktywną i uargumentowaną krytykę i nabytą w dyskusji wiedzę.

Wrócę też do pietwotnej prośby o nie szerzenie bzdur na tym forum.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
Sam piszesz we wcześniejszym poście, że twoje wywody to spekulacja. Tak się właśnie rodzą bzdury internetowe. Błędy u siebie sprawdzam bardzo często i DISy nie miały żadnych implikacji, żadnych dodatkowych błędów. Przez takie głupoty, autor postu zamiast się skupić na wyciekach i innych poważniejszych problemach, skupia się na najmniej znaczących DISach.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sam piszesz we wcześniejszym poście, że twoje wywody to spekulacja.

Znowu nic nie zrozumiałeś. Dobitniej: spekuluję, że jeśli zwykle pojawiają się błędy lambd przy zablokowanej w otwartej pozycji DISIE, ponieważ pomiar tlenu wychodzi poza skalę, oznacza to, że mieszanka jest zbyt uboga. Uboga mieszanka to wzrost temperatury spalania. Teraz spekulacja polega na tym, że nie znam konsekwencji dłuższej jazdy na takim zjawisku. Dlaczego? Bo jestem na tyle świadomy, aby tego nie testować.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano

Dziękuję za odpowiedzi :) mimo wszystko bardzo pomocne.


Sprawdziłem disy komputerem i wygląda to tak, że duża nawet nie kreci tym pręcikiem który wystaje (była na niej zamocowana klapka). Słychać jak silniczek kręci ale tylko w środku.


Z kolei mała DISA działa tak, że jak jest otwarta dłuższy czas, klikam zamknięcie klapki, to zamyka się dosłownie o kilka cm (nie całkowicie, a nawet nie w połowie), otwieram i znów zamykam to już trochę więcej się zamyka i tak po 3-5 cykli otworzeń i zamknięć i dopiero wtedy za każdym razem otwiera i zamyka się w pełnym zakresie.


Wygląda to tak:

https://drive.google.com/file/d/10CCxYUvq7x6Z2gQtL6Ok6F7V_dpnwSLt/view?usp=sharing

Czy ona jest sprawna czy to nieprawidłowe działanie?


Co do wycieków to wiem, że je muszę wyeliminować i sukcesywnie pomału tym się zajmuję :)

Auto aktualnei stoi już któryś dzień. Będzie wymieniany filtr powietrza, kabinowy, płyn chłodniczy, olej z filtrem, uszczelka pokrywy zaworów z nowymi śrubami, uszczelki kolektora, uszczelki podstawy filtra oleju oraz przewód który jest połączony z silnikiem do separatora oleju (tam z tyłu kolektora), bo się połamał w pół i miałem wrażenie jakby już był połamany wcześniej... Chyba niczego nie pominąłem.


Jeszcze póki świeży wątek, to co można wymienić przy okazji gdy jest ściągnięty cały kolektor i zamierzam ściągnąć pokrywę zaworów? Co warto wymienić? Zdiagnozować?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ogólnie to ciekawe auto kupiłeś. Nie myslales by go po prostu oddac? Co do wlaczania wentylatora na zimnym silniku, mozliwe ze pompa wody siada. Tak sie to objawia przy elektrycznych pompach wody.

🙃🙃

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Uboga mieszanka to wzrost temperatury spalania. Teraz spekulacja polega na tym, że nie znam konsekwencji dłuższej jazdy na takim zjawisku

Wypalanie zaworów,nadtapianie elektrod swiec,wytapianie tloka a czasami nawet dziura w tloku,przepalanie cewek zaplonowych

Bo jestem na tyle świadomy, aby tego nie testować.

I tego sie trzymaj bo to drogie naprawy...

Opublikowano
Ogólnie to ciekawe auto kupiłeś. Nie myslales by go po prostu oddac? Co do wlaczania wentylatora na zimnym silniku, mozliwe ze pompa wody siada. Tak sie to objawia przy elektrycznych pompach wody.

 

Z tego co wiem to jest 14 dni na oddanie auta, a niestety już to minęło. Natomiast tak, myślałem o oddaniu. Najwyżej naprawie większe rzeczy i będę po prostu jeździł.

Przy okazji napraw wymienię cały płyn chłodniczy bo po wylaniu 4 litrów starego, ukazał się czarny płyn... Pewnie też dawno nie wymieniany i może mógł stracić swoje właściwości, dlatego tak było? Ale to jeszcze zobaczę ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.