Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam.Po roku spokoju(wymiana wałka vvt) silnik zaczął nierówno pracować.Błędów w inpie brak.Zastanawia mnie wartość adaptacji wałków?Silnik pracuje nie równo,trzęsie.Na 3 cyl korekta dochodzi do -2

d73d202fd47e91famed.jpg

Jakie powinny być wartości ?

Korekty wyglądają tak


ecf2c699b82c0d2bmed.jpg

Po wypięciu Górnego elektrozaworu vanosa korekty na cyl są idealne,nie trzęsie.

Jak sprawdzić vanosy?

Edytowane przez roofii1
never again N46
Opublikowano
Po wypięciu Górnego elektrozaworu vanos silnik lepiej pracuje i korekty na poszczególnych cylindrach są idealne.O czym to świadczy,vanosy uszkodzone?Auto sie zbiera tylko jest problem z pracą silnika na jałowym trzęsie się lekko
never again N46
Opublikowano

To nie jest tak że odpinając jeden elektrozawór wyłączasz tylko ten vanos. Zwróć uwagę że nawet otwarcie zaworów jest wtedy większe (VVT) a co za tym idzie zmienia się skład mieszanki.

Silnik szczelny? Nie ma żadnych wycieków? Depnij gaz do dechy na drugim biegu przy niskich obrotach na lekkim wzniesieniu i zobacz czy nie będzie wypadania zapłonu.

Na drgania może mieć wpływ bardzo dużo czynników.

Opublikowano

Chodzi o to ze auto ma moc,zbiera się jak trzeba problem tylko jest na wolnych obrotach.Sprawdzilem na blokadach rozrząd i vanosy-były niewiele przestawione.Niestety nie pomogło nadal na 3 cyl jest zwiekszona korekta.na Wypiętym vvt utyka z kolei 2 cyl .Ewidentnie jest problem na bank 2 .Podejrzewam gniazda zaworowe,nie domykanie zaworów.Wyparuje już głowicy po regeneracji.Próbowałem wywołać wypadanie zapłonu lecz nie wypada, check nie mruga.Rok temu miałem wypadanie na 3cyl i mrugał chceck skończyło się na wymianie walka vvt i dźwigienek na 3cyl ....do dziś

Jestem bliski zrzucenia głowicy,inaczej się nie przekonam.

never again N46
Opublikowano

Wypalone gniazda sprawdzisz robiąc test kompresji i dodatkowo próbę olejową.

Możesz też wpuścić ciśnienie sprężarką do cylindrów i nasłuchiwać skąd będzie ubywało.


Skoro silnik pracował dobrze to skąd nagle wypaliły się zawory?

Jakie masz ciśninie paliwa na listwie wtryskowej? Świece jaki mają kolor?

Opublikowano

Nie koniecznie będą wypalone mogą być wyklepane już,jakiś nagar.kompresja mierzona po 12bar na każdym cyl.(z gazem wciśniętym do dechy).Zbiegiem okoliczności jest również to że po roku od wymiany wałka vvt i dzwigienek na 3cyl.(używki) jest ponownie zła korekta na 3 cyl?W głowicy są kanaliki olejowe,może poprost są przypchane i na 3 cyl jest brak lub mim smarowanie.Dzisiaj zamówiłem głowicę po regeneracji w pełni uzbrojoną(vvt,wałki,vanosy) w razie co będzie częsci na zapas z mojego vvt.Jest jeszcze jeden objaw nierównej pracy silnika po wciśnięciu gazu na 3000 obr i trzymaniu silnik zaczyna "zarzucać"przy wypiętym vvt tego nie ma,ale korekty na wypiętym vvt i tak są nierówne na poszczególnych cylindrach.

Wypięta wtyczka vvt

widać ze 2cyl odstaje



Wpięta wtyczka vvt jest problem na 3cyl


Korekty narazie dochodzą na 1 cyl do +1,80 na 3cyl do -2,00

never again N46

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.