Skocz do zawartości

BMW E39 Drgania kierownicy przy hamowaniu powyżej 100km/h


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam



Wiem, że odgrzewam stary temat rzekę, ale powiem szczerze że już nie mam pomysłu, mechanik też nie ma - co z tym fantem zrobić.


Moje E39B25 Touring wibruje niesamowicie przy hamowaniu powyżej 100km/h. Im cieplejsze hamulce tym bardziej wibruje, cały samochód się trzęsie.


Tarcze i klocki: Wymienione 5000km temu. Wcześniej miałem oryginalne klocki i tarcze BMW. Zmieniłem klocki bo oryginalne się zużyły na TRW i po jakimś czasie zaczęły się wibracie. Wiec znów kupiłem oryginalne tarcze BMW w sklepie BMW Centrum oraz klocki Textar. Mechanik wymienił. Przejeździłem 4000km i wibracje znów się zaczęły.


Magiel: Regenerowany rok temu(wymiana listwy zębatej) - podobno ma jakiś minimalny luz znów.


Zawias:Sprawdzany na szarpakach oraz brechą w kilku warsztatach - brak luzów. Ale i tak wymieniłem trudne do zdiagnozowania tuleje pływające górnych wahaczy przednich na lemfordera. Problem dalej występuje.Nie zmieniło się nic.


Mam zamiar wymienić jeszcze jeden drążek kierownicy bo ma minimalny luz, ale jak czytam fora to ludzie z tym walczą latami. Boje się ze moje planowane wymiany nic nie dadza a tylko utopię kasę. Czy ktoś definitywnie z tym wygrał na dłuższą metę ?

Opublikowano
Spytam tak kontrolnie, jak tam zbieżność? Nic nie jest wyjechane w kosmos? Jakie opony, w jakim stanie felgi?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podstawa to czy był robiony pomiar bicia piast i tarcz po ich zamontowaniu? Tak samo oczywiście z tyłu, ponieważ większość osób o tym zapomina.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Pierwsze co zegar i sprawdzenie tracz i Piast. Tak jak kolega wyżej pisał. Jeśli to nie było sprawdzane przez tego mechanika co rozkłada ręce to trzeba to sprawdzić. Na oko nic się nie zrobi. Krzywe piasty rozwala tarcze nawet jak będą ze złota
Opublikowano
Mam swoje e39 ponad 2 lata. Jeśli chodzi i drgania przy hamowaniu to najpierw obstawiałbym jednak tarcze. Sam wymieniałem już 3 razy a robię 10 tys rocznie przebiegu. Zdejmij, daj do dobrego przetoczenia, fachowiec powie ci od razu czy maja bicie. Zakładaj sam, bardzo dokładnie wyczyść piastę. Dotyczy także tylu. Miałem tarcze Trw, Mindex, Ate a teraz Bosch i jestem zadowolony. Za to klocki tylko Ate. Wyważanie, opony, felgi, maglownica to będzie większe bicie podczas jazdy 100-110. Dwa lata temu kupiłem nowe opony, wyważam co kilka miesięcy, maglownice zregenerowałem i praktycznie wymieniłem całe zawieszenie Trw i Lemforder a nadal nie jest idealnie. Wymieniłem jedną piastę na nowa na próbę ale bez znaczącej różnicy. Może ten typ tak ma? Generalnie wszyscy mówią on jedzie jak nowy ale mi ciagle coś brakuje. No to musisz walczyć jak chcesz mieć efekt. Np. W 3 różnych stacjach zapewniali mnie na szarpakach ze przód super ale uparłem się i wymieniłem przednie dolne wąchacze te z tylu/ tylko ich nie wymieniałem/ i szok bo prawy był z 1996 roku i miał mały luz. I znowu jest lepiej ale nie idealnie.
Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.