Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tzw. rekalkulację mogą Ci zrobić, co najwyżej coś tam dopłacisz,

Może byc tak, że nigdy nikt nawet nie spojrzy na silnik ale przy jakiejś większej szkodzie lub wypadku gdy zostanie wezwany rzeczoznawca to niestety jak pisałem - może być że w najgorszym wypadku nawet całe odszkodowanie musiałbyś pokrywać ze swojej kieszeni a t małe pieniądze nie są...

W takich sprawach uważam, że lepiej dmuchać na zimne.

Opublikowano
Okej dzięki to zrobię jak najszybciej po swapie. Ale czy nie macie kogos od tego swapa znanego na Śląsku? Czy tak ciężko jest kogos znaleźć kto mi to zrobię porzadnie?
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano (edytowane)

Witaj, ja właśnie sam przed garażem zrobiłem swap z N42B20 na M52TUB28.


Pod względem silnika to nie patrz na angielskie auta, szukaj tylko z Niemiec ponieważ w latach kiedy wychodził ten silnik Angole mieli mocno zasiarczone paliwo co destrukcyjnie wpływało na stan cylindrów. Co do reszty to tak jak pisali musi być ten sam system kontroli trakcji co u Ciebie. Zwróć uwagę żeby miał podwójny Vanos bo to wtedy jest TU, pojedynczy Vanost jest bez TU a to gorszy silnik


Bierz cały silnik z elektroniką, wiązkami, osprzętem itp. jak zaczniesz się bawić w przekładanki od innych modeli to się nie ogarniesz z tematem.


Ja zrobiłem tak że przed włożeniem silnika zdemontowałem cały osprzęt, powymieniałem oringi od wszystkich czujników, pompy wody, wymieniłem obie plastikowe rurki od płynu chłodzącego, wymieniłem uszczelkę od podstawy filtra oleju, wymieniłem uszczelnienie pokrywy zaworowej, wymieniłem termostat z obudową, wymieniłem zimering na wale umyłem cały silnik, zlałem stary olej i wszystkie inne płyny.


Przed włożeniem silnika trzeba wymienić stabilizator, w 4 cylindrowych silnikach jest prosty a przy 6 jest wyprofilowany tak żeby zmieściła się nad nim miska olejowa


Wywaliłem stary silnik i wstawiłem nowy a potem uzbrajałem już w karoserii. Nie wyciągałem skrzyni bo nie miałem kanału ale na koziołkach przed wstawieniem silnika zdjąłem wał i poluźniłem podporę skrzyni biegów ponieważ silnik potrzebował ok 1 cm więcej miejsca. Oczywiście dałem nowe poduszki pod silnik.


Chłodnica została ta samo ponieważ w/g informacji z katalogu pasuje ta sama.


Całość poskładałem, była mała zabawa z elektryką bo ja mam automat ale generalnie jest dużo info na necie co i jak (gdybyś potrzebował pomocy to pisz)

W N42 pedał gazu jest elektroniczny więc musisz wziąć od dawcy razem z linką bo na allegro sama linka kosztuje 120zł. Przejście dla linki gazu bez problemu znajdziesz od środka kabiny.

Tak samo z rurkami paliwowymi, w N42 powrót jest na filtrze a w M52 jest z listwy wtryskowej więc musisz mieć rurkę metalową powrotną między zbiornikiem a komorą silnika oraz 2 rurki elastyczne łączące rurki metalowe z listwą paliwową. Na allegro 1 sztuka kosztowała ok 140zł więc załatwiaj od dawcy.

Następna ważna sprawa to EWS+Kluczyki+Stacyjka+Zamek w drzwiach, bez tego nawet nie podchodź do tematu.Jak przełożyć stacyjkę znajdziesz info na necie albo pisz.

Trzeba było trochę powalczyć z rurkami od wody bo nie miałem wszystkich ale w sklepie gumiarskim wszystko dostałem, złączki wykorzystałem stare więc jest ok.


Tak na prawdę problem pojawił się dopiero z wydechem bo za dorobienie takie ceny mi zaśpiewali że się przeraziłem (najtańsza wersja to 2000zł), właśnie wczoraj odebrałem przedni i środkowy tłumik (oba kosztowały 240zł nowe więc skąd ta cena u specjalistów) i będę to dopasowywał po weekendzie. Z końcowym jest problem ponieważ we wszystkich innych wersjach E46 z tyłu jest więcej miejsca a fabrycznie jest za długi że by się zmieścić.


Jak będę miał to opanowane dam Ci znać.


Wydaje mi się że wszystko napisałem ale jak coś brakuje to pytaj.


Teraz koszty, silnik z okablowaniem, osprzętem, komputerami i większością rurek kupiłem za 2400zł, wszystkie pozostałe rzeczy które wymieniłem lub musiałem dokupić to 1300zł ( na razie nie liczę wydechu) stary silnik bez osprzętu sprzedałem za 1200zł więc na chwilę obecną koszt to 2500zł ale pamiętaj że wszystko robiłem sam.


Łączny czas jaki poświęciłem na tę zabawę to ok 1 tygodnia ale ja nie jestem mechanikiem, robiłem to pierwszy raz w życiu i najczęściej popołudniami, z całych dni to poświęciłem 2 soboty.


PS, bez dźwigu do silnika nie podchodź do tematu.

Edytowane przez Bugerek
83ba45602a45.jpg
Opublikowano
Tzw. rekalkulację mogą Ci zrobić, co najwyżej coś tam dopłacisz,

Może byc tak, że nigdy nikt nawet nie spojrzy na silnik ale przy jakiejś większej szkodzie lub wypadku gdy zostanie wezwany rzeczoznawca to niestety jak pisałem - może być że w najgorszym wypadku nawet całe odszkodowanie musiałbyś pokrywać ze swojej kieszeni a t małe pieniądze nie są...

W takich sprawach uważam, że lepiej dmuchać na zimne.

 

W przypadku szkody z OC wchodzi w grę tylko re kalkulacja i dopłata do składki bo odstąpić od wypłaty odszkodowania nie mogą. Tak mówi Polskie prawo.


Oczywiście nie namawiam i jak można to lepiej zalegalizować zmianę silnika. To jest koszt nie przekraczający 200zł więc przy całej tej operacji wyjdzie mniej niż 10% wartości

83ba45602a45.jpg
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Informacja dla potomnych odnośnie wydechu do Compacta po wymianie silnika na większy a żeby nie urywał głowy.


Jako pierwszy odcinek zastosowałem zestaw dedykowany do 3 litrowej jednostki z alle... koszt ok 100zł


e2aacf1d6c28.jpg


Jako drugi dałem też tej samej dedykacji i za te same pieniądze


08467968f50e.jpg


To wszystko pasuje do każdej e46 jednak problem zaczyna się za tylną osią ponieważ compact jest po prostu krótszy w tym miejscu. W pozostałych wersjach e46 tłumik końcowy do dużych silników jest wzdłuż ale tu nie ma tyle miejsca. Najpierw zastosowałem tłumik uniwersalny, wyciszający (tylko z nazwy) też z alle... za ok 80zł ale nic to kompletnie nie dało a w zakresie 2-3 tyś obrotów byczenie było wręcz nie do zniesienia. Trzeba było podjąć trudne decyzje i zrezygnować z koła zapasowego oraz przerobić podłogę likwidując wnękę na aku w bagażniku. To dało ogromną przestrzeń i zdecydowałem się na zastosowanie tłumika od M3.


800139672f4a.jpg


Jedną przeróbkę którą trzeba zrobić przy tym tłumiku to obciąć uchwyt ten przy wejściu do tłumika ponieważ przeszkadza ono przy lewym kole.

Tak całość ładnie się wpasowała, przerobiłem zderzak i efekt jest całkiem przyzwoity i bardzo ładny dźwięk, delikatne pomrukiwanie ale jak wejdzie na obroty daje ciekawy metaliczny dźwięk zbliżony do M3


Tak to wyszło na gotowo :D


cd271834b66f.jpg

83ba45602a45.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.