Skocz do zawartości

Face lifting 2019


alan66

Rekomendowane odpowiedzi

Widzę że po faceliftingu X1 dostała Ledy z Selective Beam oraz ledowe światła przeciwmgielne według bmw.pl.

I chyba o jedną pręge więcej w nerkach.


Na zdjęciach marketingowych widzę jeszcze ledowe kierunkowskazy z tyłu. Ciekawe jak z przodu.

Rozsuwane pojedyncze siedzisko z tyłu. Światełka z klamek wyświetlają x1. Wydaje mi się że jest też dodany auto hold.


Ktoś jeździł? To jest pełny Selective?


Coś jeszcze dodali?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

LCI w salonach pojawi się dopiero w wakacje, więc póki co raczej nikt nie mógł jeździć :wink:


Auto-hold nadal nie widzę. Choć w zaprezentowanej kilka dni temu nowej serii 1 (ta sama platforma FWD co X1) Auto-hold jest.

Te elementy, o których piszesz były już wcześniej - kierunkowskazy LED przód/tył były w opcji 5A4 - „Adaptacyjne reflektory diodowe”. Siedzenie dzielone było w opcji 4FD - „Regulacja foteli z tyłu”.

Emblemat „X1” wyświetlają chyba projektory z lusterek :wink: , nie z klamek. W klamkach pewnie dalej będzie klasyczne oświetlenie podłoża.


Generalnie mały zakres zmian stylistycznych świadczy o... udanym projekcie :)

Dla mnie najważniejsza zmiana - to wprowadzenie w końcu do oferty wersji hybrydowej (która w Chinach była od samego początku, a w USA od 2 lat). To ciekawa opcja w dobie zmian finansowych leasingu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Myślę, że bardzo podobnie jak to (ta sama platforma, ten sam napęd):


https://autokult.pl/28750,bmw-225xe-active-tourer-hybryda-lepsza-od-benzyny-i-diesla,all

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

BTW, widzę że radaru nadal nie ma... czyli systemy wspomagające będą nadal oparte tylko na kamerze.

W nowej serii 1, o której wspominam wcześniej, radar w zderzaku jest.


Coś mi się wydaje, że obecne X1 przy pełnej dostępności wyposażenia byłoby za mocną konkurencją dla X3 - stąd BMW go konsekwentnie niżej pozycjonuje :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Większość hybryd w trasie jest paliwożerna, jeśli chce się nimi w miarę dynamicznie jeździć.

Zresztą trudno się dziwić - mały silnik, w trasie pracujący w mocno wysilonych warunkach i z ograniczoną możliwością doładowywania baterii - musi palić...

Hybryda, zwłaszcza pług-in, to napęd na miasto...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie tak, ale przecież tu mamy tylko 1.5 l. Rozumiem, że w takiej np. RAV4 hybrid gdzie jest wyższy współczynnik oporu powietrza Cx i silnik 2.5 l, na autostradzie będzie chlał. Ale przy 1.5 chciałoby się mniej.


Z zaciekawieniem obserwuję rozwój X1, bo po niedawnym odebraniu 18i, życzę sobie by następnym autem było też BMW :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witajcie!!

Ktoś jeździł albo pytał odnośnie Selective Beam?

To jest ten sam co w pozostałych modelach czy jakiś znów okrojony?


Muszę posprawdzać dobrze temat powoli od hardware'u gdyż zależy mi na wciśnięciu tych lamp w mój model przed LCI.

Nerki powiększyli ale oczy z zewnątrz wyglądają wielkościowo jak niezmienione.


Ciekaw jestem czy kamera też do wymiany będzie.

Bardzo mi na tym zależy gdyż dużo jeżdzę w nocy.

Z drugiej strony bez radaru jestem ciekaw jak będzie działać gdyż w moim modelu kamera nie radzi sobie za dobrze z wychwytywaniem innych aut.


Albo soft do przestawienia na kodach.


Tak czy inaczej- jeździł już ktoś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Selective Beam nie korzysta z radaru, analizuje jedynie obraz z kamery (KAFAS hi-res).

Wyglada na to, że w LCI wreszcie pojawiła się ta opcja - natomiast czy zmienisz bezproblemowo te lampy... nie wiem, zderzak jest zupełnie inny... Może taniej wymienić auto? :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź!!

Nie wiedziałem gdyż mój Kafas działa słabo i nie mogłem uwierzyć że mogli powierzyć wycinanie ostrych świateł drogowych tylko kamerze.

Czy ten Kafas hi-res to co innego niż ten w naszych przed liftem?


Myślałem nad zmianą ale tańsze to nie będzie na pewno ;)

Muszę chyba wygrać się do jakiegoś salonu i postawić swój obok LCI i spróbować ocenić ;)


Chyba wybiorę się na spokojnie też na jazdę testowa takim autem żeby zobaczyć czy to jest warte zachodu.


Wesołych Świąt Pe.te;)!

Wsztstkim pozostałym również;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W której funkcjonalności kamera działa Ci słabo? U mnie Speed Limit Info (rozpoznawanie znaków) działa dobrze, Line Assist też.

Front Collision faktycznie działa średnio, ale nie widziałem jeszcze auta, w którym ten system działał by wystarczająco dobrze tylko w oparciu o kamerę (bez radaru).


Algorytm użyty przez BMW w Selective Beam w oparciu o KAFAS działa bardzo dobrze. W F11 praktycznie nie zdarzało mi się, aby ktoś z przeciwka błyskał i to nawet w „skomplikowanym” ruchu, więc o to byłbym spokojny.


P.S.

Kamer KAFAS jest kilka rodzajów, ale jeśli auto ma Speed Limit Info - to powinna już być ta „lepsza”.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie kamera bardzo nietrafnie zauważa auta z naprzeciwka przy funkcji wyłączania długich świateł automatycznie.


Mam rozpoznawanie znaków. Jedyne czego w tym aucie nie ma to aktywny tempomat z jazda w korku.

Więc kamera raczej ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Asystent świateł drogowych zamiast na KAFAS może być też zrealizowany na module FLA (to taka uproszczona, monochromatyczna wersja kamery).

Jeśli auto ma Speed Limit Info to Asystent świateł drogowych powinien wykorzystywać KAFAS (a nie FLA)... ale w X1... :D różne uproszczenia BMW stosuje, więc nic mnie już nie zdziwi :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wersja plug-in już dostępna zagranicą: https://de.motor1.com/news/391864/bmw-x1-xdrive25e-x2-xdrive25e-suvs-pluginhybrid/


W DE wychodzi ok. 190.000 zł.

Zasięg 57 km na prądzie. Bateria 10 kWh.

220 KM, 385 Nm, 6,9 s. do 100 km/h. 6-biegowy steptronic.

Bagażnik niby zmalał do 450 l.

Ładowanie Wallboxem w 3,2 godziny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W wersji xDrive25e (hybryda plug-in) również skrzynia Aisin, tyle że w wersji 6-biegowej.

Na zdjęciu widoczny dodatkowy przycisk trybu eDrive.


p90379711-highres-the-ne-683c978,0,920,0,0.jpg


Zegary również z dodatkowym trybem eDrive

bmw-x1-xdrive25e-11.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu więcej "realnych" info: https://elektrowoz.pl/auta/niemcy-do-oferty-trafia-bmw-x1-xdrive25e-wkrotce-bmw-x2-xdrive25e-cena-x1-w-polsce-od-190-tys-zlotych/

M.in. na temat użytecznej pojemności baterii i szacowanego realnego zasięgu.

36-38 km zasięgu na prądzie to jednak nie 57 km, a z pojemności całkowitej baterii 10 kWh robi się 7-8 kWh użytecznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 4 miesiące temu...
  • 2 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.