Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,


Mam pytanie tak jak w temacie - czy warto brać pakiety serwisowe?

W moim aktualnym f10 mam Service inclusive ale to było w standardzie więc mam o tym marne pojęcie. W tym roku będę kupował g05 m50d albo m50i (auto biorę na 5 lat) . W każdym pakietów w standardzie nie ma.

I tu pojawia się pytanie:

- Service inclusive (niecałe 10k na 5 lat) - warto/nie warto i dlaczego?

- Service inclusive plus (około 20k na 5 lat) - warto? SUV pewnie będzie polykac klocki hamulcowe?

- repair inclusive (ponad 10k na 5 lat i 200k km) - w sumie dodatkowe 3 lata gwarancji, warto w to zainwestować?

Dodam, że przez te 5 lat zrobię jakieś 100k przebiegu.


Z góry dzięki za rady :)

  • Odpowiedzi 88
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jesli tylko 100k km w 5 lat zrobisz to przedłuzona gwarancje bym olał chyba ze moze 4lata za 5k pln (sam taka wykupiłem). Brałbym pewnie service inclusive bo i tak zeby aktywna była gwarancja to musisz robic przeglady a bez tego pakietu wyjda drozej. Inclusive plus bym nie brał bo nie wiem czy do 100k km wymienia Ci chociaz raz tarcze hamulcowe a placic 10k za klocki to troche drogo :roll:
Opublikowano
Jesli tylko 100k km w 5 lat zrobisz to przedłuzona gwarancje bym olał chyba ze moze 4lata za 5k pln (sam taka wykupiłem). Brałbym pewnie service inclusive bo i tak zeby aktywna była gwarancja to musisz robic przeglady a bez tego pakietu wyjda drozej. Inclusive plus bym nie brał bo nie wiem czy do 100k km wymienia Ci chociaz raz tarcze hamulcowe a placic 10k za klocki to troche drogo :roll:

 

Dzięki za odpowiedź!

Dlaczego 4 jest ok a 5 juz nie bardzo?

Zakładam, że wyższa wycena jest spowodowana faktem większej szansy na awarie poważne a właśnie tego wolałbym uniknąć szczególnie, że pneumatyczne zawieszenie to chyba nowość i wolałbym się nierozczarowac :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Generalnie do przebiegu 100kkm inwestycja 10k pln w gwarancje to dla mnie zbyt duzo. Za 10k pln mozna juz pare rzeczy naprawic w razie czego, szczegolnie poza ASO. Wziałem gwarancje na 4 lata bo cena 5k wydawała mi sie jeszcze rozsadna a w tym czasie przejade pewnie 120-150kkm a mam silnik z quad turbo,skretna tylna os itd.

Pełna peumatyka to zadna nowosc - w serii 7 jest juz od 4 lat. Nie słyszałem o zadnych problemach szczegolnie przed przejechaniem 200kkm. Tylne zawieszenie pneumatyczne jest natomiast dostepne od wielu lat i tez nikt nie płacze, ze sie psuje.

Ogołem moznaby powiedziec, ze te rozwazania to bicie piany. Przy samochodzie za 400-500k pln mozna wziac wszystkie pakiety naprawcze i nie zawracac sobie głowy przez caly okres uzytkwania samochodu/leasingu i tez jest to racja. Z drugiej strony mozna przy planowanych małych przebiegach nie kupowac zadnych drogich pakietow naprawczych i w razie czego zaplacic za naprawe.

Podsumowujac moge napisac, ze osobiscie planujac przebieg nie wiekszy niz 100kkm nie kupowałbym service inc. plus ani nie przedłuzał gwarancji a jestem pewien, ze zaoszczedzone 20kpln wystarczyłoby mi na potencjalne niespodzianki a prawdopodobnie zostałyby po prostu w mojej kieszeni.

Opublikowano (edytowane)

Ja tak samo w obydwu nowych autach X5 i X3 odebranych z poczatkiem roku dokupilem pakiet repair na 4 lata , tez mysle ze to najsensowniej wychodzi , ja dluzej niz 2 - 3 lata i tak nie bede go pewnie posiadal , takze sprzedajac / cedujac jeszcze i tak gwarancja zostaje.

Placenie z gory za tarcze i klocki ( pakiet BSI plus ) tez uwazam ze nie ma sensu , no chyba ze w pojazdach M , w normalnych autach przy normalnej

eksploatacji i nie robieniu mega przebiegow nie ma to sensu.

Zwlaszcza ze tu jest haczyk - wykupujac pakiet BSI plus na mniej niz 5 lat automatycznie skracamy sobie standartowy 5 letni pakiet BSI do ilosci lat wykupionego pakietu BSI plus :duh:

Wiec jesli juz to na 5 lat trzeba brac. Nie wiem jak jest teraz jak nie dokladaja za free pakietu BSI 5 lat/100 tys.

Dla przykladu w X6M mialem dokupiony pakiet BSI plus na 5 lat/100 tys. km. i Repair 5 lat/200 tys.km. i gdyby nie to posiadalbym go do tej pory :mrgreen:

Jezdzac tym autem zgodnie z przeznaczeniem przednie klocki po ok. 15 tys.km , tarcze po max.30 tys. km. razem z klockami a jak sie latem dobrze cisnelo to przy wymianie klockow po niecalych 15 tys. i tarcze byly do wymiany , tylne hamulce mniej wiecej przebieg x2 .

Wymieniali bez zajakniecia ... wtedy to sie oplaca :cool2:

Edytowane przez Fino

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Opublikowano

No to dla mnie wszystko jasne, dziękuję za pomoc!

Wezmę inclusive 5 lat standardowe i Service inclusive na 4 lata. :cool2:

Opublikowano

Byłem dzisiaj w salonie i tutaj ważna informacja dla wszystkich!

W związku z frustracja klientów, że za pakieylt inclusive 5 lat trzeba teraz płacić blisko 10k, w BMW od lipca obniży ich ceny o 60% a więc warto ich nie zamawiać do aktualnych konfiguracji i domówić już po odbiorze auta :mrgreen:

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Byłem dzisiaj w salonie i tutaj ważna informacja dla wszystkich!

W związku z frustracja klientów, że za pakieylt inclusive 5 lat trzeba teraz płacić blisko 10k, w BMW od lipca obniży ich ceny o 60% a więc warto ich nie zamawiać do aktualnych konfiguracji i domówić już po odbiorze auta :mrgreen:

 

Ważna wiadomość. Dokupię sobie 5ty rok. Pobudki BMW są raczej czysto ekonomiczne, jak przypuszczam.


Ostatnio miałem awarię 730d - pompa chłodzenia plus parę innych części. Bez gwarancji pewnie by ładnych parę koła wyszło.

Opublikowano
Byłem dzisiaj w salonie i tutaj ważna informacja dla wszystkich!

W związku z frustracja klientów, że za pakieylt inclusive 5 lat trzeba teraz płacić blisko 10k, w BMW od lipca obniży ich ceny o 60% a więc warto ich nie zamawiać do aktualnych konfiguracji i domówić już po odbiorze auta :mrgreen:

 

Ważna wiadomość. Dokupię sobie 5ty rok. Pobudki BMW są raczej czysto ekonomiczne, jak przypuszczam.


Ostatnio miałem awarię 730d - pompa chłodzenia plus parę innych części. Bez gwarancji pewnie by ładnych parę koła wyszło.

 

To dotyczy pakietu przeglądów Inclusive. Dodatkową gwarancja czyli pakiet Repair Inclusive nie jest objęty ta nowa oferta i działa tak jak do tej pory.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Cena 10kzł za 3 lub przy korzystnym obrocie sprawy 4 wymiany oleju, 2x filtra powietrza i 2 lub 4 (nie jestem pewien) filtrów przeciwpyłkowych była z kosmosu! Dostarczając samodzielnie oryginalne materiały eksploatacyjne i płacąc za ich wymianę w ASO nie przekroczy się połowy tych kosztów. Dobrze, że BMW poszło po rozum do głowy.

Może też dotarło do nich, że pakiet "w cenie" samochodu jest czasem poważnym argumentem decydującym o wyborze BMW a nie konkurencji.

Opublikowano
Pakiet do x5 już jest za 3600 w konfiguratorze. I zgadzam się, 10k za oleje to jest mocna przesada :)
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano
Jeszcze w temacie BSI Plus - czy warto. Sprawdziliście jak jest średnia wytrzymałość klocków/tarcz w hamulcowym układzie sportowym M50D przy powiedzmy jeździe 50/50 miasto/trasa i użyciu trybu sport podobnie - nie częściej niż 50% czasu jazdy czyli średnio dynamicznie / bez wariactwa. Jak często wymieniacie klocki i tarcze przy takiej uśrednionej jeździe - te wyniki porównamy z cena części OEM i kosztem pakietu BSI Plus.
Opublikowano

Moim zdaniem BSI Plus do G05 nie warto brać . Zawsze możesz np. skorzystać ze sprawdzonych zamienników oryginalnych klocków lub tarcz w cenie jednej trzeciej oryginału. Do M50d klocki oryginalne bez rabatu to prawie 2,2kpln a np. ATE 700 zł. Poza tym różnie bywa auto może się rozbić , można wcześniej wpaść na pomysł zmiany auta i wtedy kasa przepada.

Poza tym kryterium wymiany nie zawsze jest oczywiste , np. klocki są wymieniane jak zaświeci się kontrolka i przebieg spadnie poniżej 1 tys.km. i zdarza się sytuacja kiedy klocki mamy do wymiany a tarcze maja jeszcze grubość na granicy min. grubości i dostajemy nowe klocki które powiedzmy po kilku tysiącach kilometrów pracują na tarczach które są poniżej normy . I co wtedy robi ASO :?: Wymienia tarcze i zakłada stare klocki lub każe zapłacić za nowe klocki właścicielowi :duh: Co jest absurdem ale takie są zasady - wymiana klocków po zaświecenie kontrolki i przebieg poniżej 1 tys km ( po awanturze 1,5 ) a wymiana tarcz jeśli grubość jest mniejsza niż minimalna dopuszczalna.

Mialem BSI Plus w X6M także troszkę zagłębiłem temat. W tym aucie to jeszcze na upartego miało sens bo przy ostrym traktowaniu tarcze razem z klockami nie wytrzymywały 20 tys.km

W GO5 mam niecałe 27 tys km przebiegu i świecą mi się już klocki przód do wymiany za 3 tys km , tarcze napewno wytrzymają następny komplet. Z tym ze u mnie ogólnie pedał gazu w podłodze i jazda głównie wokół komina.

Ostatnie kilka tysięcy delikatniej bo zona częściej jeździ.

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak jak mowi Fino, fundowanie sobie przepychanek z ASO za gruba kase przez najblizsze pare lat dla mnie nie wchodzi w gre.

Tez zamierzam kupic sobie klocki uznanej firmy za ta 1/3 ceny i po temacie.

Opublikowano (edytowane)

Jeśliby:

1)?trzymać sie żelaznej zasady - wymiana tarcz tylko wraz z wymiana klocków )jeśli trzeba wymienić tarcze, to nie wolno pozostawić starych klocków, nawet jeśli nie są zużyte)

2) tarcze przód zużywają sie co 30kkm, tarcze tył po 50 kkm

3) nie stosujemy zamienników tylko zawsze OEM

4) BSI Plus na 100km dla M50D = 21 TPLN, a BSI = 4 TPLN, czyli różnica to dodatkowy koszt 17 TPLN

5) komplet tarcze + klocki przód OEM = 6,5 tpln

6) komplet tarcze + klocki tył OEM = 3,5 Tpln

7) pomijamy koszt robocizny ASO i indywidualnych rabatów


wychodzi ze 17 Tpln < 26,5 Tpln (3x6,5 + 2x3,5), tj różnica na korzyść BSI Plus = 9,5 tpln

Ewentualnie nie jesteśmy zdecydowani tak czy inaczej na BSI tylko porównujemy koszty BSI Plus to różnica na korzyść BSI Plus = 5,5 tpln (26,5-21).

Edytowane przez Przemek 2019
Opublikowano

Nawet gdyby ograniczyć częstotliwość zużycia tarcz przednich z 3x / 100 kkm do 2x/100kkm to i tak BSI Plus byłby korzystniejszy bo koszt kompletu tarcz na przód to min 4,1 Tpln bez robocizny

9,5-4,1 = 5,4 oszczędności

Lub

5,5-4,1 = 1,4 oszczędności

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja tam nie jestem pewien czy do 100kkm przebiegu tarcze beda na pewno raz do wymiany a Ty sie zastanawiasz czy 2 czy 3 razy!? To nie jest X5M. Ja robie tym samochodem trasy i woze dzieci do przedszkola i narazie po 26000km nie zanosi sie nawet na wymiane klockow po raz pierwszy. Jak klocki dociagna do 50000km to pewnie okaze sie ze przed przebiegiem 100kkm tarcz nie wymienie. Przeciez zwykle wymienia sie tarcze co drugi komplet klockow.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy inni użytkujący M50D maja podobne doświadczenia i wymieniają klocki (przód) co 50kkm ?

 

Ja jeszcze nie wiem czy to bedzie 50000km ale narazie sie nie zanosi na wymiane. Nasz forumowy kolega Fino pisał w innym temacie ze zapalila mu sie wymiana za 3000km a ma przejechane 27000 chyba. Pisze jednak ze jezdzi glownie po miescie i "cisnie" ile wlezie. Mimo wszystko wyglada na to, ze tarcze wymieni w przeciagu 100000km tylko raz.

Opublikowano

Michael. To trzymając sie częstotliwości zużycia w stylu jazdy Fiona mamy wyniki następujące

1)przód : 3x klocki + 1x tarcza = 11,3

2) tył: 2x klocki + 1x tarcza = 5,5

razem 16,8 tj tyle samo (17) co różnica (dopłata) z BSI (4) do BSI Plus (21).

Przypomnę ze nie liczymy jeszcze kosztów robocizny

Zeby była jasność - oczywiście życzę każdemu jak najdłuższej żywotności wszystkich elementów eksploatacyjnych, ale mysle ze auto z silnikiem 400 KM i waga bliska 2,5 t wymusi częstsza wymianę niż wersja G05 X5 25D.

Jeżdżę od kilku lat F15 40D (313 KM) i wymieniałem przednie klocki 3x przez 90 kkm.


Ciekaw nadal jestem jak inni użytkownicy G05 w wersji M50D - jak wasze doświadczenia i żywotność waszych klocków i tarcz (przód / tył) ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tylko dla Fino i dla mnie to bedzie 3x700zł przod + 3x300zl tyl =3000zl +komplet markowych tarcz powiedzmy 1000zl sztuka = 4000zl. Bez łaski wymieniamy kiedy chcemy, moze nawet wymieniamy w ASO zeby sie do gwarancji nie czepiali.

Rozumiem jednak ze oszczednisc 5-7kpln przy tym samochodzie nie jest kluczowa wiec kazdy robi jak mu wygodnie.

Ja tam nawet lubie powybierac sobie hamulce a jak dodatkowo ma mi te pare tysi w kieszeni zostac to jestem przekonany, ze wole nie kupowac pakietu plus.

Opublikowano

Tyle ze nie kupisz OEM klocków na przód za 700 zł tylko za 2,300 zł (2 sztuki)

Podobnie z tarczami OEM na przód - 2 sztuki to wydatek 4100 zł.

Pewnie , jak zaczniemy stosować zamienniki to cała kalkulacja BSI (Plus) nie ma sensu

BTW: Każdy by chętnie zaoszczędził zawsze kilka a może nawet kilkanaście TPLN w kieszeni na inne wydatki

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Trzeba sprawdzić po numerach czy czasem nie są to części z innych modeli (a raczej są). Przerabiałem to w poprzednim X5. Klocki w F15 były takie same jak w poprzednim e70 ale kosztowały dużo więcej. Wystarczyło poszukać klocków do e70 "z leżaków" i można było zaoszczędzić sporo kasy!
Opublikowano

Ok. Ale musimy coś założyć z gory tj przykładowo ze zakupione części faktycznie sa oryginalne i nikt nas nie oszukuje.

Tylko z takim założeniem można cokolwiek liczyć

Opublikowano

Przemek 2019 przednie tarcze OEM kosztują ok. 2 kpln za komplet czyli 2 sztuki ( o dziwo są tańsze niż klocki )

Poza tym to są ceny bez rabatu , na Czesci eksploatacyjne maja bardzo duży narzut i cenę zakupu można uzyskać dużo lepsza. Robociznę mam tez z max rabatem - ok 20 - 25%

Ja mam oferte na OEM klocki przód w ASO BMW Rawski w Markach gdzie od zawsze wszystko robię za 1560zl.

Nawet przy ostrej jeździe przez 100tys.km. wymienimy 1 raz tarcze i max 3 razy klocki z przodu a z tylu max 2 razy klocki i max 1 raz tarcze. Tak jak z reszta Michael1916 napisał.

Tak samo w razie potrzeby w ASO bez problemu zamontujemy swoje zamienniki. Nie robię tak ale gdyby ktoś chciał to oczywiście można i nie ma to wpływu na gwarancje.

Z ciekawości sprawdziłem dostępność zamienników i o dziwo klocki przód i tył są i to kilku firm do wyboru.

Audi w nowych droższych modelach ma na kilka lat ochronę patentowa przed zamiennikami i tak do Sq7. Je było żadnej opcji zakupu klocków w zamienniku a np. do A8 D4 4,2Tdi pomimo już kilku letniej obecności na rynku w tamtym czasie. Je było żadnych tarcz hamulcowych na przód (nawet w Niemczech ) i musiałem kupować po 1800 zł./ sztuka - po max rabacie.

Reasumując ja zawsze wole mieć wybór .

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.