Skocz do zawartości

Problem, nierówna praca m57


matek_p

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.


Mam pewien problem. Pacjent e60, 530d, 218hp.

Jakiś czas temu pokazał się pewien problem.

Po rozgrzaniu do ponad 80° silnik na postoju zaczyna nierówno pracować no i telepie nim w stopniu dosyć odczuwalnym. Na silniku nierozgrzanym do takiej temperatury problem ten nie wystepuje. Nie występuje rowniez wówczas, gdy odepnę przepływkę. Bez względu na temperaturę. Nawet w pełni zagrzany pracuje rowno.

Przepływomierz za poradą podmieniłem na inny, zero poprawy. Potem na następny + kasowanie błędów, kasowanie adaptacji Ista, trasa tu i tam... nic... zero poprawy. Przychodzi odpowiednia temperatura i to samo. Telepie. Dodatkowo potrafi mocniej przydymić podczas jazdy (na wypiętej przepływce jest prawie bezdymnie).


Przepływomierz wypięty - samochód idzie normalnie, bez dymu, pracuje bez telepania. Jest wszystko normalnie, pracuje tak jak powinien.


Jakieś porady? Gdzie szukać? Co mogło się wysrać?


Można odpiąć przepływomierz i jeździć bez, "problem" z głowy ale... Nie o to mi chodzi...


Edit. Filmik z odczytów INPY podczas występowania problemu.


https://drive.google.com/file/d/1-E_PcU7yV_uZZlPY0SjFKfmEoJsCdFvh/view

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Twoja Inpa nie pokazuję korekt wtryskiwaczy, wykres korekty na filmiku stały w miejscu, a powinny być non stop wahania minimalne.

2. Zakres wolnych obrotów Ci skacze w przedziale 668-694 to za dużo moim zdaniem i to powoduje nierówną pracę, te korekty trzeba byłoby sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Korekty

- Zawsze pokazuje ok, są jakieś minimalne wahania podczas pracy (nwm czemu akurat w tym momencie się nie ruszały, nie zwróciłem na to uwagi podczas nagrywania wideo dla was).


2. Obroty.

- Te zaczynają tak szaleć tylko podczas momentu gdy występuje opisany przeze mnie problem - póki samochód się nie rozgrzeje do mniej więcej 84+ wszystkie obroty są praktycznie takie same.


Nagram dzisiaj jeszcze video jak pracuje silnik nim dojdzie do tej wyżej wspomnianej temperatury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EGR ponoć był wyprogramowany,


Zdjęłem przewód podciśnienia z EGR, nie czułem nic.


Wszedłem raz jeszcze w ISTA, usunąłem raz jeszcze adaptacje przepływki.

Kolejno wbijam się w ustawienia EGR a tam wartość -4.0 mg/stroke.

No nic, myśle wklepie sobie +87mg/stroke i zobaczymy. Wszystko dokończyłem wg instrukcji, pozamykałem.


Potem pośmigałem trochę, do wieczora problemu telepania czy nierównej pracy nie było, być może się nie zagrzał tak jak miał.


Na postoju jak sprawdzam to tu mi się nie zgadza:

Masa powietrza wartość rzeczywista: 530-550mg

Masa powietrza wartość zadana: 319-320mg


Wiem, że te odczyty na postoją potrafią być z kosmosu ale czy to może oznaczać przepływkę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, mimo korekcji widocznych na filmie wykonałem próbę przelewową dla wtryskiwaczy.


Niektóre wtryski przelewają mi ponad 40%.


Wymienię te sztuki w najbliższym czasie i dam znać czy problem ustąpił.


Robię updat'y tematu bo być może trop będzie pomocny dla innych :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na filmie co masz

Masa powietrza wartość rzeczywista: 530-550mg

Masa powietrza wartość zadana: 319-320mg

To tak jakby EGR byłby przez cały czas zamknięty dziwne trochę a na postoju powinno być właśnie w granicach 300 do 400 wartości rzeczywistej zależnie od Egr jak jest wysterowany hym może przepływką coś z nią nie chalo

Edytowane przez aramiel123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby przepływka złapała lewe powietrze lub układ dolotowy był by nie szczelny to masa powietrza była by zaniżona .

Coś jest nie tak za ecu chce 300 a dostaje 500 jednostek czyli za dużo .

Sam właściciel pisze cytuję """ Nie występuje rowniez wówczas, gdy odepnę przepływkę. Bez względu na temperaturę.""

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
EGR jest dezaktywowany w kompie.


Przepływkę podmieniałem już 2 razy, za każdym razem kasowanie adaptacji, trochę jazdy.


Podczas sprawdzania wartości na pomiarze dynamicznym wartość zadana jak i rzeczywista są zbliżone. Prawie takie same.

 

Cześć, rozwiązałeś problem?


Mam dziwne wskazania przepływki od jakiegoś czasu - przy łagodnym przyśpieszaniu na niskich obrotach czasami mam delikatne szarpnięcie. Sprawdziłem logi i w tym momencie mam dołek na wykresie wskazań przepływki. Na drugiej przepływce jak podmienie mam tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.