Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich po paru przesiadkach z różnych i nowszych bmw powróciłem do starej i dobrej e61 bardzo fajnie wyposażone ma wszystko co chciałem 3.0l diesel ,Automat . 4x4 bezpieczne ciche rodzinne kombi na długie trasy.

Trochę o samym samochodzie >

To co zostało zrobione zaraz po zakupie

Wywalone klapki kolektora sącego

Czyszczenie kolektora dolotowego

Przetwornik ciśnienia EGR pierburg

Swiece żarowe x6 bosch + pasta ceramiczna

Regeneracja sterownika świec żarowych

Nowa Przepływka Bosch

Nowe Xenony Philips X-tremeVision gen2 DS1

Czyszczenie chemiczne DPF

Olej liqui moly 5w30 4200


pare fot z dnia 25.05.2019r.


9f82f48c80d64efbgen.jpg

5550d206baa9d5c5gen.jpg

6222cdef129b8c1cgen.jpg

7c6f764b8764f8c6gen.jpg

1fadd519fa26d67fgen.jpg

40a9fe0a6203642fgen.jpg

abc841e8b751431bgen.jpg

88011b2e10421338gen.jpg

a176b54070afc021gen.jpg

977cbbbed9a9070dgen.jpg

76e6f63dbfdc3b3fgen.jpg

c7bd9ab3b80bfc80gen.jpg

39b6d88197958668gen.jpg

7c96daff283a6c7dgen.jpg


Prezentacja silnika



typeCode PY71

type 530XD (EUR)

series E61 (MUE)

serie 5

bodyType TOUR

steering LL

doors 5

engine M57/T2

displacement 3.00

power 173

drive ALLR

transmission AUT

color RUBINSCHWARZ METALLIC (X03)

upholstery IND.ERW.LEDERAUSST./F2 AMARONE (ZAF2)

prodDate 2008-09-19

individualInteriorCode


SXE1A IND. EDELH. NUSSBAUM AMARONE Ind. dr. szlach. orzech amarone

S1CAA SELEKTION COP RELEVANTER FAHRZEUGE Selekcja COP ważnych pojazdów

S2NPA M LM R. DOPPELSPEICHE 135 M NOTLAUF Obr. BMW ze st. le. M podw. spr. 135

S203A ALLRADSYSTEM Napęd na cztery koła

S205A AUTOMATIC GETRIEBE Automatyczna skrzynia biegów

S316A AUTOMATISCHE HECKKLAPPENBETAETIGUNG Autom. uruchamianie tylnej klapy

S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Brak napisu modelu

S386A DACHRELING Reling dachowy

S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Dywaniki podłogowe Velours

S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka

S430A INNEN- UND AUSSENSPIEGELPAKET Lust. wew./zew. z automatyką przyciemn.

S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Lusterko wewn. ściemniane automatycznie

S442A GETRAENKEHALTER Uchwyt do napojów

S456A KOMFORTSITZE ELEKTRISCH VERSTELLBAR Fotel komfort z pamięcią

S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera

S5ACA FERNLICHTASSISTENT Asystent świateł drogowych

S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Spryskiwacze reflektorów

S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)

S522A XENON-LICHT Światło ksenonowe

S524A ADAPTIVES KURVENLICHT Adaptacyjne doświetlanie zakrętów

S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna

S544A GESCHWINDIGKEITSREGEL. MIT BREMSF. Regulacja prędkości z funkcją hamowania

S563A LICHTPAKET Pakiet oświetlenia

S6AAA BMW TELESERVICES BMW Teleservices

S6ABA STEUERUNG TELESERVICES Sterowanie teleserwisem

S6VBA STEUERUNG INFOTAINMENT Sterowanie CCC

S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL System nawigacji Professional

S610A HEAD-UP DISPLAY Wyświetlacz przezierny

S611A BMW NIGHT VISION Night Vision

S612A BMW ASSIST BMW Assist

S616A BMW ONLINE BMW Online

S620A SPRACHEINGABESYSTEM Wejście głosowe

S633A HANDY VORB. BUSINESS/BLUETOOTH-SCH. Instalacja tel. kom. Business

S672A CD WECHSLER 6-FACH Zmieniarka CD na 6 płyt CD

S698A AREA-CODE 2 Area-Code 2 do DVD

P7MFA EDITION SPORT Wydanie Sport

S7SPA NAVI PROFESSINAL M.HANDYVORB.BLUETOOTH Naw. Professional/Handyvorber. Bluetooth

S710A M LEDERLENKRAD M Kierownica skórzana

S715A M AERODYNAMIKPAKET Pakiet areodynamiczny M

S760A INDIVIDUAL HOCHGLANZ SHADOW LINE Wysoki połysk Shadow-Line

S761A INDIVIDUAL SONNENSCHUTZVERGLASUNG Ind. oszklenie przeciwsłon.

S775A INDIVIDUAL DACHHIMMEL ANTHRAZIT Podsufitka antracyt

S8SAA LAENDERSPEZ. NAVI.-FREISCHALTUNG Aktywacja nawigacji charakt. dla kraju

S8SCA LAENDERSPEZ. TELESERVICEFREISCH. Aktywacja syst. telem. char. dla kraju

S8SPA COP STEUERUNG Sterowanie COP

S8S8A LAENDERSPEZ. NAVI ZUST. (FUER ACC) Country-specific navigation control

L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG Wersja krajowa Niemcy

S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa

S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa, niemiecki

S1CBA CO2 UMFANG Zakres CO2

S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów

S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Wersja językowa, niemiecki





A tutaj moja przygoda z BMW


moje pierwsza BMka e60 530d automat

236f410d3c8ff31amed.jpg

2 F31 320d automat sportline

704418359d14ba74med.jpg

3 F10 530d xDrive

9c165de8261514a3med.jpg

4 F25 35i

5d8245d4075a263fmed.jpg

Edytowane przez aramiel123
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Fajny kolor skór i w ogóle bardzo ładne auto :cool2:

Co to za wydech z dedykowanym pod niego tylnym dyfuzorem?

Benzyna zamiast krwi...
Opublikowano (edytowane)

Dzięki :D co do wydechu jest to Ac schnitzer był zrobiony przez poprzedniego właściciela zaraz po kupnie z dokumentów jakie otrzymałem razem z samochodem był też dokument tüv na ten wydech z data montażu .

To co zostało zmienione to końcowy tłumik z

wyprowadzeniem na dwie strony fajnie to brzmi dopiero jak zamontowałem downpipe zamiast dpf (gdy go czysciłem ) a tak to jest ciszej niż seria

Edytowane przez aramiel123
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

A tak wygląda koło pasowe po 11 latach

68482099fcd31025gen.jpg

Edytowane przez aramiel123
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witam kolejna naprawa teraz trafilo na klapę gaszącą .

Objawy jakie miałem to sporadycznie występujące telepanie silnika podczas gaszenia myślałem że to poduszki silnika bo żadnego błędu w Ecu nie było .

Wszystko to trwało może pół roku aż do momentu gdy to telepanie było za każdym razem i o to pojawiły sie dwa błędy klapa gasząca i

zablokowana regeneracja DPF .


Na tym zdjęciu widać spalana ścieżkę zasilania całej płytki błąd jaki pojawił się w ECU to brak komunikacji z klapą .


1fb37d3f237ab690.jpg

2

090aa6fa3928d8d7.jpg


fota po mojej profi. naprawie :D

8608dc88ec0fcea6.jpg


720fa128e95657e6.jpg


Powodem wypalenia scieżki nie był olej na elektronice a zwarcie w silniczku elektrycznym olej zmieszany z pyłem z szczotek zrobił zwarcie na (komutator )

silniczek bardzo mocno sie grzał po podłączeniu go na krótko

po dokładnym oczyszczeniu komutatora i całego silniczka naprawieniu ścieżki klapa gasząca Działa

Opublikowano

Nowe używane alusy styling 238 r18^ j8 ET30 opony 245 na 40 bardzo chciałem 19 ale miały za małe ET25 odstawały by za bardzo z przodu




97053e080821d769.jpg

ad389c8b86b15399.jpg

310a77da252bf2cc.jpg


ledwo co się zmieściły

fd6ab2a79f2782ec.jpg

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Nie same felgi z et30 j8 auto jest z xDrive dlatego przednia oś jest bardziej wysunięta od normalnej wersji
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano (edytowane)

Przyszedł czas na mały serwis olej filtry i klocki


13b93cf8a88aefd2med.jpg

46157dea3f78fbdfmed.jpg


Była tez wymiana pompy wody termostatów rolki i pasek

*stare graty*

65c301b95dc868f8med.jpg


a tak wygląda pompa wody zajechany wirnik ściął dobre parę mm z obudowy :duh: i odziwo nie ciekla to był zamiennik wytrzymał 5lat moim zdaniem orginal jest lepszy z tym plastikowym wirnikiem choc tez pozył 5 lat :cool2:


f948049d9d6f9b3bmed.jpg

Edytowane przez aramiel123
Opublikowano (edytowane)

Nadszedł kres tylnej wiązki klapy :D

pierwsze objawy to sporadycznie działający centralny zamek ( pózniej wcale nie chodził ) i roleta bagażnika nie otwierała sie razem z klapą


e1d4e5d4a13ec708med.jpg


9c8606ff2c7a2d41med.jpg


wszystko jest po prawej stronie jakby ktoś szukał mordowałem sie z tym chyba 4 h najgorsze to przeciąganie wiązki

Edytowane przez aramiel123
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Cześć. Ja w sprawie naprawy klapy gaszacej. Miałem ten sam problem i zmostkowałem to tak jak ty. Jeden gość mnie nastraszył że ta ścieżka pełni funkcję bezpiecznika. I jeżeli jest teraz tak zrobione to jest niebezpiecznikiem. I w aucie może się spalić jakiś bezpiecznik schowany w skrzynce pod podszybiem a wtedy auto gaśnie podczas jazdy i bez wymiany się nie odpali. Słyszałeś coś na ten temat? Bo myślę czy jeździć czy zmienić klapę na nową żeby mi gdzieś w trasie nie zgasło auto. Pisałem z jednym gościem który mówi że mu się to zrobiło gdy DPF zaczął się wypalać i rowniez nie mógł odpalić auta
Opublikowano

Hej nic o tym nie słyszałem ale tak na zdrowy rozsądek w moim przypadku awaria klapy nastąpiła po 11 latach ( klapa orginal ) przez zwarcie w silniczku klapy co spowodowało przerwanie ścieżki "masy " i klapa nie działała dodam tez ze nie odrazu to sie stało klapa działała sporadycznie pół roku tak jeździłem zanim padła całmiem . Po usunięciu przyczyny i naprawieniu ścieżki myślę ze następne 11 lat posłuży prawdopodobne za tyle lat bmka będzie albo jako zabytek albo przerobiona na zytetki :D

Po drugie mało prawdopodobne żeby silnik zgasł podczas pracy przez te klapę ,(nie widziałem schematu elektrycznego i mogę się mylić ) . Mysle ze nawet jak by do tego doszło to Ecu wykryje zwarcie i odetnie zasilanie do tej klapy tak jak do innych urządzeń np. padnie ci czujnik temperatury albo jakaś sonda zrobi zwarcie.. to co motor natychmiast gaśnie ??? .


Ja nie namawiam nikogo pokazałem ze można tak zrobić samemu i myślę ze jest to dobry sposòb. Ścieżka w klapie dalej moze pelnic funkcje zabezpieczenia w sumie czemu nie :cool2: zawsze możesz tam dołożyć (wlutowac zamiast zworki ) bezpiecznik ceramiczny SMD 5A za 7zł o taki https://north.pl/karta/5-0a-t-bezpiecznik-smd-,732-EX-1543.html

Opublikowano
U siebie też mam tak naprawione ale jeden gość mnie nastraszył że podczas wypalania DPF klapa się przymyka i wtedy mu spaliło zamiast tego zabezpieczenia jakiś bezpiecznik i auto nie chciało odpalić aż nie wymienił. Nanfum bezpieczniku który mi wysłałeś będzie chodziło wszysyko tak jak należy? Bo nie wiem jakie zabezpieczenie było zastosowane tam oryginalnie
Opublikowano

Tak naprawdę nie wiesz co ten gosciu tam wymłodził mogł naprawić samą sciezke i tyle możliwie ze nawet nie sprawdzili dlaczego tak sie stało i zapewne nie usunął przyczyny zwarcia 'wypalenia ścieżki ' i po pewnym czasie powtórka z rozrywki gwarantowana . Co do Klapy to ona nie tylko bierze udział w gaszenia silnika i regeneracji DPF a tagże podczas pracy silnika jest ona cały czas aktywna i jest stale kontrolowana przez ECU zobacz sobie sam włącz zapłon i spróbuj poruszyć klapę Nie dasz rady jest ustawiona w pozycji otwartej nawet małe odchylenie jest korygowanie.


Co do DPF przed jak i po naprawie wypala mi sie normalnie miasto co 300 -400km trasa tak 700 do 900km .

Opublikowano
To może faktycznie on coś miał jeszcze nie tak. Ja naprawiłem tak jak ty i puki co jest ok ale myślałem żeby ją wymienić bo tamten mnie nastraszył. Ale teraz nie wiem . Chyba ją zostawię
Opublikowano
Moja już 50.000km zrobiła i jest ok jeśli wszystko dobrze zrobiłeś i została usunięta przyczyna zwarcia to będzie smigała dalej wybór należy do ciebie .
Opublikowano
A masz DPF u siebie? Nie wiem dokładnie co było przyczyną zwarcia. Wydaje mi się że olej który tam się zebrał. Wszystko zostało wyczyszczone. I myślę że porostu raz na jakiś czas będę czyścił elektronikę z oleju który tam się zbiera
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

hej ostatnio miałem problem z ładowaniem Akku i różnymi dziwnymi błędami , Winny okazał sie Regulator napięcia .

Co do objawów jakie miałem to wyskakiwały mi co jakis czas błąd sterownika LM coś z napięciem i

dwa razy wyskoczył mi podczas jazdy błąd xDrive , DSC tez coś z zasilaniem i odziwo żadnych błędów o ładowaniu Itp. AKKU tez niby ok 75% zawsze był naładowany nigdy nie miałem problemów z startem nawet w zimie przy ujemnych tem .

Nie dawało mi to spokoju i ostatnio bacznie obserwowałem napiecie w ukrytym menu , normalnie oscylowało od 15,1V zaraz przy starcie do 14,7 Akku mam AGM 95A czyli te 14.7 jest ok .... Ale podczas jazdy zauważyłem spadek napiecia i wachania miedzy 14,7V a 12.8V nawet do 11,5V i żadnych błędów w ECU hehehe.

Postanowiłem sprawdzić Regulator ..

pare fot...


Nowy * Stary wyjechane szczotki prawie nic nie stykały

70872422ec6c9e11gen.jpg


Komutator Bdb stanie moim zdaniem

ee6cc10a24ef1c39gen.jpg


Regulator kupiłem zamiennik Polskiej firmy AS niczym nie odstaje jak narazie od orginału materiał i wykonanie + dodatkowy radiator a co mnie skusiło na zakup to ten filmik



74ee5d5dfbd4be77gen.jpg


po zamontowaniu

2271f06114e4eec8gen.jpg


a tu Akku po małym Spa..

32ce56d803e8c7cbgen.jpg


fotka z Impy na starym regulatorze

3a4eb621e9346ed4med.png


tutaj doskonale widać kiedy ładowałem akku ma 99% a w aucie osiągał tylko 75% ,gdy po wymianie Regulator jest teraz ma poziom 85% do 90% i idealnie trzyma napięcie ładowania podczas startu 15.1v 2 min dalej 14.7v cały czas

  • 3 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.