Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Podpinam się pod temat. Kupiłem beemke parę miesięcy temu i również ma zalany Mobil 1 10W40. Ogólnie nie robie z tego problemu jakiegoś bo silnik działa dobrze, jednak ma nie równą kompresje na cylindrach (od 1-4 = 12,5 bar, 5 =12 bar, 6 = 10,5 bar). Czy zalanie 5W40 i poprzedzenie to płukanką da jakiś lepszy efekt? Dodam że dolałem już ok 1 l oleju w ciągu 2 miesięcy (tuż po zakupie i pare dni temu)..
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To macie teraz ponad 100 stron do przeczytania :mrgreen:


https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=150596


Ogólnie 5w30 syntetyk LL01 jest zalecany przez producneta i taki powinno się lać.


Satrab, jak masz pierścienie, czy zawory zjechane to już nie ma znaczenia, bo remont tylko pomoże. A ilość dolanego oleju podawaj w odstępach kilometrów, jakie ma znaczenie co ile czasu? Jeden przez 2 miesiące zrobi 500km, inny 10000km, więc ilość na km ma znaczenie, nie w czasie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zdecydowanie zmieniać, ja leję 5w40 ll-01.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Mój samochód przestał palić na 5w30 i 5w20 a był lany 10w40. Oczywiście dwie plukanki zrobiłem przed każdą wymiana a pierwszy olej potraktowałem jako przeplukanie układu. Też radzę zalać np Shell helix z normą ll 01 jest tani i niby dobry i pojeździć kilka tys i znowu plukanke i zalać docelowy. Ale shella wiele osób poleca.
Opublikowano

Robiłem na starym 10w40 przed przejściem na 5w30, później po kilku tys km z 5w30 na 5w20 też robiłem plukanke. Nie jest to bmw ale co za różnica.


Castrola nie poleca prawie nikt

Opublikowano
Ale jest sens przejść z półsyntetyka na syntetyka? I czy castrol magnatec dobry?

 

Jest sens i chyba większość z nas jak nie każdy to przewchodził :mrgreen: przerabiałem różniste rodzaje olejów, teraz śmigam na LM Synthoil 5W/40 (norma BMW LL-98) i raczej przy nim zostanę

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano (edytowane)
Czy separator oleju (odma) może się zapchać podczas płukanki ? Bo ogólnie nie wiem nawet w jakim stanie jest ta odma olejowa :roll:... Jak będe robił płukanke to i tak bym ją wymienił, ale pytanie czy zrobić to przed czy po płukance... ? Edytowane przez Satrab
Opublikowano
MrSiekacz, Jeśli chodzi o olej to z tego co wyczytałem większość ludzi poleca Motula 5W40 lub Valvoline max life 5W40
Opublikowano
Jeszcze jedno pytanie mam. Skoro mam już zalany ten półsyntetyk czy zalanie oleju 10W60 który też jest syntetykiem, może być lepszą opcją ? . Dodam że lubię przeciągnąć swoją beemke po obrotach :) :D
Opublikowano
Jeśli nie upierdalasz jej na torze a masz 523 :wink: więc raczej nieto odpuść Sobie taki specyfik. Zalej porządny 5W40 z pewnego źródła plus jakiś ceramizer i ogień
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.