Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Od samego zakupu auta borykam się z problemem wysokiego sprzęgła. Wcześniej zbytnio mi to nie przeszkadzało, ale od niedawna robie głównie krótkie odcinki po mieście i staje się to coraz bardziej uciążliwe.


Objawy:


1) Sprzęgło bierze na samym końcu-ostatnie parę centymetrów,

2) Ruszanie z obrotów niższych niż 1500 skutkuje telepaniem się całego auta oraz kangurem

3) Na biegu jałowym drga dźwignia zmiany biegów (manual) i ogólnie mam wrażenie, że cały silnik się trochę telepie.

4) Raz na jakiś czas mam problemy z wrzuceniem 1 biegu i wstecznego. Muszę wtedy wrzucić dwójkę albo jeszcze raz wcisnąć sprzęgło. Czasami przy zmianie z dwójki na trójkę czuć, że bieg wchodzi trochę gorzej.


Auto ma w tym momencie przejechane około 230k i sprzęgło póki co jeszcze się nie ślizga, lecz pozostałe objawy odbierają przyjemność z jazdy. Czy w benzynach przy takim przebiegu padają dwumasy? Ile kosztuje komplet sprzęgła? Czytałem, że jest to sprzęgło typu SAC i potrzeba specjalnych przyrządów, żeby je wymienić. Ktoś miał podobny przypadek u siebie? Dzięki za wszystkie odpowiedzi !

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
sprzęgło + dwumas z około 5 tys z robocizną, rozpiętość cenowa na prawdę potrafi byc spora. Wszystko zależy w dużej mierze od lokalizacji i prestiżu warsztatu, że tak to ujmę.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
Z Ori dwumasem tyle wyjdzie ale są dostępne dwumasy luk (przynajmniej do e60) po 2500 chyba. Jak sprzęgło wysoko bierze to z tarczy już nie wiele zostało
Diagnoza n53/n43 info pw
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2500 no.. dobrze liczysz.. do tego sprzęgło komplet czyli z tarczą, dociskiem, łożyskiem kolejne 1000.. ile mamy? 3500. Robocizna ile myślisz wyjdzie, 300zl? No więc właśnie, dlatego obstawiam w granicach około 5tys z robocizną

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
No to trochę kasy. Myślicie że dwumas do wymiany czy same tarcze powinny wystarczyć? Bez tych specjalnych narzędzi idzie to wymienić?
Opublikowano
W tym aucie masz sprzęgło z samoregulatorem (SAC), zatem aż dziwi mnie, że mimo wszystko masz taki objaw, że bierze już na samej górze. Chyba, że zużycie jest już tak duże, że nawet ten samoregulator już nie wyrabia. Tak czy inaczej - wygląda na to, że sprzęgło do wymiany. Z tego co słyszałem do wymiany potrzebny jest zestaw specjalnych narzędzi. Robota trochę też wyjdzie, bo sama zrzutka skrzyni to 300-400 zł. Ja przy ruszaniu miewam leciutkie drgania jedynie na zimnym, potem już jest płynnie. 230k km przebiegu, szczególnie po mieście - to już i tak respekt, że aż tyle to wytrzymało. U mnie na liczniku jak na razie 105k km, także miło jest słyszeć, że powinno (w teorii) wytrzymać jeszcze trochę :) Będę starał się dbać i nie upalać bo nauczony poprzednim doświadczeniem w E36 wiem, że po wymianie sprzęgło już nie chodzi tak jak fabryczne (tam dostałem LUK, nie byłem zadowolony).

icon3.png G30 530i xDrive

Opublikowano
Skoro nie LUK to co innego można założyć? I jak w ogóle ocenia się stopnie zużycia dwumas? Widać to jakoś?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.