Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jestem tu nwy wiec na poczatek witam wszystkich forumowiczów


Mam problem ze swoim BMW. problem polega na tym że auto podczas jazdy mi sie po prostu wyłaczyło. Jechałem trasa i ni z gruszki ni z pietruszki auto zaczęło przerywać po czym zaświeciły sie kontrolki jak przy odpalaniu i silnik przestał chodzić.

Oczywiscie w takie sytuacji wspomaganie nie działa ale udało mi sie jeszcze zjechac na wysepke przystanku ( miałem szczęście )

Zacząłem przekrecac kluczyk by odpalić auto i nic. Kreci pieknie ale nie odpala. próbowałem kilka razy i nic. Dopiero gdy temperatura silnika z 90 stopni spadła do bodajrże 70 stopni auto odpaliło od strzała

Myslałem ze to taki jednorazowy wyskok ale teraz jest tak ze czasami przejadę tylko z 15km i zostawie auto to jak bede chciał za 30 minut odpalic to niestety nie ma szans, dopiero gdy temperatura opadnie

Tydzień temu jechałem znów w trase i po 80km auto znów z 3 razy szarpnęło i zgasło. 3 godziny czekania az spadnie tem ( a powiem ze było prawie 27 stopni na dworze i jak na złośc słonce w silnik ) odpaliło i jade dalej, po 20km znów to samo masakra

No i teraz pytanie co moze byc przyczyna

Komputer nic nie pokazał. Co mechanik to inna teoria a mianowicie :

- czujnik tem. silnika

- czujnik tem. cieczy chłodzacej

- czujnik wałka rozrządu

- czujnik wału korbowego

- termostat (czujnik w srodku )

- czujnik cisnienia paliwa na listwie

- wtryskiwacze

- pompa wtryskowa

Dodam ze dwa lata temu popma była regenerowana

Ktos mi to ostatnio powiedział bym polał zimną woda pompe wtryskowa jak nie chce odpalic, gdy poleja i odpali to mam przyczyne. tylko czy to jest bezpieczne by polewac rozgrzana pompe zimna woda

Taki oto mam problem ze swoim autem, dlatego zwracam sie do was gdyz jeśli bym miał tak jak mechanicy proponowali wszystko wymieniac to naprawa wyniesie wiecej niz wartość samochodu

Aha, zimą absolutnie nie ma problemu z jazda i odpalaniem

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

- czujnik cisnienia paliwa na listwie

Ciekawe jaki czujnik i na jakiej listwie jak to nie jest cr :roll:

Pewnie czujnik położenia wału, sprawdź na komputerze lub w teście 7.2 (ukryte menu) czy gdy nie chce odpalić to pokazuje jakąś wartość prędkości obrotowej silnika. Jeżeli chodzi o pompę vp44 to wykonuje się jej test programem diagnostycznym (ista) i wszystko jest jasne.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Strzał w stronę pompy jest sensowny - ja miałem podobny problem w zupełnie innym aucie, w Nissanie N16 2,2 Di, gdzie też jest pompa VP44, ale tam po regeneracji jeszcze wiele lat jeździło bezproblemowo.


Ale warty sprawdzenia jest też czujnik położenia wału, on też potrafi dawać podobne objawy, ale po tym teście z wodą z butelki patrzyłbym raczej w stronę pompy.

Opublikowano

Ok spróbuję polać pompę chłodną wodą jeśli znów nie bedzie chciała odpalić, gorzej jesli nie przyniesie to efektów

A odnoście czujnika wału to czy moze być uzywany ale orginalny czy mowa tylko o nówce

Bede próbować wszystkiego by w końcu znaleźć przyczynę

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdziłeś to co napisałem wcześniej? Czy widać ruch prędkości obrotowej silnika?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Sprawdź wszystkie oringi na pompie możliwe że się zapowietrza Mój znajomy tak mial w e46 2.0d a znów podobny objaw miałem w vw touran 1.9 tdi chodzil normalnie i nagle zgasł okazało się że były zanieczyszczone masy czyli przewody podłączone z - akumulatora do karoserii pojazdu
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Zrobiłem pierwszy test z polaniem pompy zimna wodą

Odpaliła od strzała mimo iz miała temperature

Wiec pompa wtryskowa do wymiany ? Bo półtora roku temu była regenerowana i nie ukrywam ze troche mnie to szarpnęło

Opublikowano
Wiec pompa wtryskowa do wymiany ? Bo półtora roku temu była regenerowana i nie ukrywam ze troche mnie to szarpnęło

 

Ja bym poszedł do osoby, która mi to regenerowała. Jak wziął pieniądze, to niech odpowiada za swoją robotę.

Opublikowano

Sęk w tym ze miałem pół roku gwarancji i było ok

Jak mam znów dac 2 tysie to juz wole nowa kupic o ile to ta pompa a nie cos innego

Chyba czas sprzedac auto

Opublikowano

Znalazłem jeszcze cos takiego, temat sterownika pompy ( objay takie same jako u mnie )

 

W trakcie wieloletniej eksploatacji okazało się, że głównym problemem pomp jest elektronika sterownika odpowiedzialnego za regulację dawkowania paliwa. Skutkiem usterki jest zbyt małe ciśnienie podawanego paliwa do wtryskiwaczy, przez które przedostaje się do cylindra w niedostatecznej ilości bądź wcale. Objawem uszkodzenia jest szarpanie samochodu, dymienie, brak reakcji na gaz, powolne wkręcanie się silnika na obroty, czy wreszcie kłopoty z odpalaniem. Naprawa sterownika polegająca na przelutowaniu tranzystora - to koszt rzędu 300-400 złotych. Usługi musi podjąć się wyspecjalizowany zakład, ponieważ bardzo łatwo jest uszkodzić cały sterownik, który kosztuje 1200 złotych!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z reguły uszkodzenie sterownika jest skutkiem problemu z samą pompą, w takiej sytuacji naprawienie go da krótkotrwały efekt.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Dziwi mnie tylko jedno czemu w zimę moge zrobić trasę 300km i nic sie nie dzieje a wsiadam w auto przy takiej pogodzie jak dzisiaj 30stopni i po 40km auto sie wyłącza

Moj znajomy ma taka pompe uzywana i chce ja sprzedać za 400zł, warto zaryzykować w taka uzywkę ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak okaże się dobra to warto a jak nie to szkoda roboty i kasy.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Ja to mam pecha

Dzieki uprzejmosci znajomego i wydaniu 400zł ( włożene i założenie ) !!! zamienione zostały pompy wtryskowe, moja na nowa

po przejechaniu niecałych 50km ta sama sytuacja

Czyli autem zaczeło szarpać i stanął po czym dopiero jak ostygł to odpalił

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Nie zakładając nowego tematu

Gdzie znajduje sie czujnik temperatury silnika ?

Ten który na desce rozdzielczej pokazuje temperature

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W bloku, pod kolektorem dolotowym.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.