Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Potrzebuję pomocy , auto 318D 150 PS koniec 2015 po lifcie automat , po chipie na 175 PS , olej w skrzyni wymieniony 10 tys km temu , aktualny przebieg 225 tys . od jakiegoś czasu auto zaczęło się dławić . szarpać , a dokładnie w niskim zakresie obrotów między 1 tys a 2 tys , szczególnie podczas przyspieszania praktycznie na każdym biegu , jest pod dodaniu gazu lekkie szarpnięcie , tak jakby brakowało paliwa , trwa 1 sekundę może 1.5 i potem jest dobrze , jak da się dużo gazu zero problemu ,auto przyspiesza do 230 km/h idzie bez problemu , na tempomacie przy prędkości 140 km/h jedzie ok , ale co jakiś czas prędkość spada o 1 km i znowu dobija do 140 km/h , na początku myślałem że to może skrzynia ale nie dzieje się to podczas zmiany biegów , tylko podczas dodawania gazu , co to może być ?? czy ktoś miał taki problem ?? nie ma znaczenia czy silnik zimny , czy ciepły
Opublikowano

Podłączałeś komputer, są jakieś błędy?


Podejrzewałbym EGR, jest aktywny w dolnym zakresie obrotów, zwłaszcza na trasie miejskiej, przy wolniejszej jeździe i przy wyższych biegach przy spokojnej jeździe. Przy dużym obciążeniu jest nie aktywny - tak jak mówisz but w podłogę nie ma problemu.


Przy tym przebiegu może by jakieś czyszczenie się przydało


btw, byłeś na akcji serwisowej chłodniczki EGR ?

Opublikowano
Ja mam taki sam objaw w f30 320d po 30k przebiegu ale zdarzało się nawet wcześniej , zdarza się to rzadko ale jest taka jakby sekunda po naciśnięciu pedału gazu jakby samochód zapomniał że ma przyspieszać, jak Ci się uda rozwiązać problem to napisz proszę co było winne, jak wspomniałem o tym w serwisie to mi powiedzieli że to nowy samochód i nie możliwe żeby się coś takiego działo i że to na pewno nie egr , a ponieważ dzieje się to bardzo rzadko i ciężko to wywołać samemu nie jestem w stanie im udowodnic że coś takiego występuje, mam też dokładnie taki sam objaw w e87 120d , tam występuje częściej ale też nikt nie wie co to jest, jedni mówią że czujnik ABS inni że egr inni że turbo
Opublikowano
Na kompie 0 błędów , byłem na akcji serwisowej z egr , powiedzieli że jest ok , tylko było to 10 tys km temu , a co tam robili, jak go sprawdzili nie wiem ...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wtedy w rocznym samochodzie miałem jeden jedyny raz identyczny objaw tj. przez ok.1sek. Po jakimś czasie zajechałem do serwisu nic nie stwierdzili jak to serwis błędu to wszystko ok.Do tej pory odpukać się to nie powtórzyło. Przyczyną prawdopodobnie może być niedomaganie EGR nie po raz pierwszy przy tego typu objawach w tych silnikach.
Opublikowano
Tylko teraz pytanie czy jest to ktoś w jakiś sposób stwierdzić ?? i czy np podejdzie to pod akcję serwisową ,czy serwis jeszcze raz w ogóle sprawdza to jak już raz byłem . Czy po prostu pozbyć się go , czyli wyłączyć i zaślepić ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tylko teraz pytanie czy jest to ktoś w jakiś sposób stwierdzić ?? i czy np podejdzie to pod akcję serwisową ,czy serwis jeszcze raz w ogóle sprawdza to jak już raz byłem .

Nie wiem.

Czy po prostu pozbyć się go , czyli wyłączyć i zaślepić ?

Tymczasowo w celu zdiagnozowania czy sprawcą jest ERG tak i to maże być skuteczny sposób. Na stałe całkowite wyłączenie absolutnie odradzam.

W najnowszych silnikach w których optymalna praca silnika jest zależna od informacji z bardzo dużo różnych źródeł sterowników czujników itp. niewłaściwy sygnał z któregoś z nich powoduje niekorzystną zmianę w pracy silnika.

Nawet graniczenie EGR a tym bardziej całkowite wyłączenie powoduje takie zmiany pracy silnika (nie wchodząc w szczegóły) i nie tylko np. DPF-a czy wzrost spalania. Piszę to na podstawie własnych dłuższych obserwacji w różnych warunkach po ograniczeniu elektronicznym EGR-a. Chciałem spowolnić zabrudzanie sadzami kolektora ssącego i awaryjna chłodnica spalin również byłaby mniej obciążona termicznie.Mimo dobrodziejstw z ograniczenia EGR-a, według mnie i nie tylko jest więcej minusów niż plusów w pracę silnika jak i osprzętu, dlatego wróciłem do ustawień EGR-a prawie fabrycznych tj.0,10 w aplikacji BTool .

Opublikowano
Ja mam taki sam objaw w f30 320d po 30k przebiegu ale zdarzało się nawet wcześniej , zdarza się to rzadko ale jest taka jakby sekunda po naciśnięciu pedału gazu jakby samochód zapomniał że ma przyspieszać, jak Ci się uda rozwiązać problem to napisz proszę co było winne, jak wspomniałem o tym w serwisie to mi powiedzieli że to nowy samochód i nie możliwe żeby się coś takiego działo i że to na pewno nie egr , a ponieważ dzieje się to bardzo rzadko i ciężko to wywołać samemu nie jestem w stanie im udowodnic że coś takiego występuje, mam też dokładnie taki sam objaw w e87 120d , tam występuje częściej ale też nikt nie wie co to jest, jedni mówią że czujnik ABS inni że egr inni że turbo

 

Kolega opisał trochę inny przypadek, ale co do tej "sekundy" po naciśnięciu pedału - u mnie też występuje czasami takie "opóźnienie" na normalnym trybie. Na sporcie tego nie doświadczyłem.



To Ci się zaczęło dziać po akcji? Czy wcześniej już coś odczuwałeś?

Jeśli masz jakiegoś swojego dobrego mechanika możesz spróbować w ciemno wyczyścić Egra, albo udać się do serwisu, opisać problem i obserwować dalszy rozwój sprawy.


Myślałem jeszcze nad DPFem, ale jeśli jest konkretnie zapchany to wywala błąd, można by jeszcze ciśnienie sprawdzić na czujniku róźnicy, ale to raczej nie tędy droga. Pojawiał Ci się jakiś komunikat odnośnie wymiany DPF? BMW przewiduje wymianę przy 200k

Opublikowano
Nie DPF jest ok , jak robiłem chipa w serii wydmuchało 153 PS , więc silnik , dpf jest ok ,samochód kupiłem 3 letni nalatane było ponad 200 tys , więc same trasy , DPF czyściutki zapewne , jakby był przypchany to nie było by pełnej mocy , błędów nie ma żadnych , EGR to mogę sam rozebrać to nie jest problem , tylko czy jest sens , czy to nie jest bardziej elektryczna usterka , auto szarpie , dławi się , ale tylko co jakiś czas , potrafi być 2 dni dobrze , a następnym razem przy jeździe bardzo spokojnej , teren zabudowany czyli 40-60 km/h nieraz szarpnie 3-4 razy na odcinku 20 km , jest to tak irytujące że mam ochotę sprzedać ten samochód , prawda jest taka że jednak większość jeździ się właśnie po mieście lub na trasach krótkich i wtedy to się dzieje , na autostradzie jechałem 700 km było pusto , tempomat 150 km/h i przez 200 km nic zero czegokolwiek ...
Opublikowano
Dzwoniłem do serwisu , akcja serwisowa jest tylko raz , więcej mi nie sprawdzą za darmo . A diagnostyka kosztuje jedyne 1180 brutto , zawór EGR nowy 950 zł oryginał, nie wiem czy się nie skuszę na niego , najpierw jeszcze go wyjmę i obejrze
Opublikowano

Rozebrałem EGR , nie był zbyt brudny , wyczyściłem , złożyłem i jest raczej to samo. Ale nastąpił postęp ponieważ podłączyłem lepszy komputer i wyszły 3 błędy :

244800 - Informacje filtra cząstek stałych w silniku diesel limited przebieg pozostały

255C00- Zawór EGR , położenie zaworu sterującego zbyt daleko otwarta/kontrola ujemna odchylenia

255B00- zawór EGR , położenie zaworu sterującego zbyt mocno zamknięty/kontrola dodatnia odchylenia

Po czyszczeniu EGR skasowałem błędy EGR zobaczę czy wrócą , natomiast błąd DPF kasuje i wraca od razu , i teraz pytanie czy głównym problemem nie jest DPF ?? ogólnie jak czytam DPF raczej nie jest często sprawą w bmw , mało kto ma problem z nim . Wyczytałem , że sterownik jest tak zaprogramowany ,że jak zbliża się 250 tys to tak się dzieje i trzeba zrobić reset DPF aby komputer widział ,że jest wymieniony . Tylko czy tak ma każdy kto ma przebieg ponad 200 tys km ?? dodam jeszcze raz że 2 miesiące temu i 15 tys km wstecz , auto wydmuchało 153 PS na hamowni , nie chce mi się wierzyć aby z zapchanym DPFem było więcej niż seria . Jakie rady ??? miał ktoś coś podobnego ??

Opublikowano

Ja miałem co prawda trochę inny błąd w F10, ale może moje doświadczenia coś wniosą do sprawy


https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=103&t=357537&p=2597341#p2597341


Ogólnie był nie dawno czyszczony w maszynie ciśnieniowo DPF i podejrzewamy, że mógł się uszkodzić. Z tego co rozmawiałem z kilkoma osobami zdarzały się przypadki, że maszyna ciśnieniem uszkadzała DPFa.


Summa summarum na Twoim miejscu pewnie bym go dał do czyszczenia - ale nie pod ciśnieniem, założył i wrzucił procedurę wymiany DPFa. Albo po prostu kupił jakiś używany świeży i również wrzucił procedurę.

Opublikowano
Zakupiłem nowy EGR , sam EGR bez chłodnicy , chłodnica jest ok , trafił mi się nowy oryginał na allegro za śmieszne 350 zł , założyłem , błędy ustąpiły , auto nie szarpie , wymiana 20 minut .
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przyczyną prawdopodobnie może być niedomaganie EGR nie po raz pierwszy przy tego typu objawach w tych silnikach.

A powiem, a nie mówiłem.Trza słuchać starszych :wink:

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam,

Podepnę się pod temat, bo mam podobne objawy. Samochód szarpie podczas delikatnego przyspieszania (szczególnie, jak zdejmę nogę z gazu i następnie delikatnie dodam gazu).


Podpiąłem pod komputer (bimmer tool) i wyskoczyły mi 2 błędy:


255C00

255B00


Wygląda więc na to, że problem tkwi w zaworze EGR. I teraz pytanie do szanownego grona, gdyż ja się po prostu nie znam. W marcu byłem wezwany na akcję serwisową i coś grzebali przy tym zaworze. Domniemam, że chodziło o chłodniczkę EGR a nie sam zawór i ten w tym momencie nie będzie podlegał pod żadną reklamację? Gwarancja skończyła mi się w marcu.


Wielkie dzięki za odpowiedź.

Opublikowano
Witam,

Podepnę się pod temat, bo mam podobne objawy. Samochód szarpie podczas delikatnego przyspieszania (szczególnie, jak zdejmę nogę z gazu i następnie delikatnie dodam gazu).


Podpiąłem pod komputer (bimmer tool) i wyskoczyły mi 2 błędy:


255C00

255B00


Wygląda więc na to, że problem tkwi w zaworze EGR. I teraz pytanie do szanownego grona, gdyż ja się po prostu nie znam. W marcu byłem wezwany na akcję serwisową i coś grzebali przy tym zaworze. Domniemam, że chodziło o chłodniczkę EGR a nie sam zawór i ten w tym momencie nie będzie podlegał pod żadną reklamację? Gwarancja skończyła mi się w marcu.


Wielkie dzięki za odpowiedź.

 

Czesc. Objawy takie same mialem i problemem byl zawor. Bylem juz rok po gwarancji, zrobilem termin na diagnoze i zostalem poinformowany o akcji serwisowej z egr-em, zrobilem termin na diagnoze i ta akcje serwisowa, kilka godzin po zostawieniu auta odebralem telefon i na diagnozie wyszlo ze zawor egr nie sprawny a chlodniczka podlegala akcji serwisowej.Zlozyli zapytanie do centrali czy mi wymienia calosc no i sie udalo ze nic nie zaplacilem ale tak jak mowie, zgralo sie to z momentem w ktorym zostawilem auto na akcje serwisowa. Na twoim miejscu spytalbym czy Ci tego nie zrobia, spytac zawsze mozna a jak nie to kup zamiennik od wahler czy pierburg, 3-4 stowki i po problemie. W swojej starej c klasie wymienilem na zamiennik i po ponad 100k przebiegu zero problemu.

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.