Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
570zl za przód, 300zl za tył, sprężyny eibach 450zl do tego poduszki przód tył oraz osłony i odboje, wszystko kupione po znizce w intercarsie.
  • Odpowiedzi 822
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
570zl za przód, 300zl za tył, sprężyny eibach 450zl do tego poduszki przód tył oraz osłony i odboje, wszystko kupione po znizce w intercarsie.

 

To nawet nawet, bilstein b6 wychodzi 1200 przód a tył 800 :) także połowa taniej. Tylko bilstein b6 pewnie będą za twarde na nasze drogi i pomyślę nad tymi co Ty zakładałeś. Dzięki za info :)

 

 

EDIT: Tutaj znalazłem amorki takie komplet, chyba te pasują do mojego zawiasu ? :

 

http://allegro.pl/amortyzatory-sachs-przod-tyl-bmw-3-e46-odboje-i5271978175.html

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam.

Pozwolę sobie odgrzać ten temat i poruszyć problem "kozy" w E46. Niestety, dotknął mnie on w ostatnim czasie. Dla jasności opiszę historię wymian amortyzatorów w moim aucie.

 

Auto sprowadzone w 2009 r., przód i tył optycznie na tej samej wysokości. Pierwsza wymiana amortyzatorów - Meyle (tak, wiem, powinienem odwiedzić forum - pewnie bym ich nie kupił). Przód poszedł wyraźnie do góry - moja bmka stała się po raz pierwszy "kozą"... Niedawno Meyle dokonały żywota (po ponad 100 tys.). Kupiłem, zgodnie z zaleceniami forumowiczów, amortyzatory Sachs (Super Touring). Jednak, ku mojemu rozczarowaniu, auto nadal stoi tak samo wysoko (jeśli nie delikatnie wyżej) jak na poprzednich amortyzatorach. Sprężyn przez cały okres użytkowania nie ruszałem, bo nie było potrzeby. Może mi ktoś powiedzieć co jest grane? Tylko oryginalne amortyzatory BMW pozwolą wyglądać normalnie temu autu?

 

Z góry dziękuje za pomoc.

Opublikowano

Odświeżę trochę temat.

 

Maciek, czy mogę prosić o wskazanie jakie amorki powinienem założyć do siebie (przód + tył): JL46601 (M-pakiet sportowy II - aktualnie Eibach Pro-Kit)

 

Jest sens wkładać Sachsa na przód a tył Monroe Relfex?

  • Partnerzy klubu
Opublikowano
Odświeżę trochę temat.

 

Maciek, czy mogę prosić o wskazanie jakie amorki powinienem założyć do siebie (przód + tył): JL46601 (M-pakiet sportowy II - aktualnie Eibach Pro-Kit)

 

Jest sens wkładać Sachsa na przód a tył Monroe Relfex?

 

Uważam, że najlepszym wyborem byłby komplet jednego producenta - do Twojego zawieszenia Monroe Reflex (przód - http://czescidobmw.pl/szukaj/e4983.html ; tył - http://czescidobmw.pl/szukaj/E1343.html). Jednak Sachs na przód w przypadku amortyzatorów do Twojego BMW jest znacznie tańszy od Monroe Reflex (http://czescidobmw.pl/szukaj/556%2087.html). Proponuję 4 Monroe Reflex z przednimi amortyzatorami od samego 'Sportowego dostosowania podwozia' - http://czescidobmw.pl/szukaj/e4916.html. Zwróć uwagę, że Sachs nie wprowadza podziału między opcjami Sportowe dostosowanie podwozia, a Sportowe dostosowanie podwozia+M Pakiet sportowy II i dla obu wariantów wskazuje te same amortyzatory (556 873 i 556 874). Dlatego uważam, że możesz wybrać tańszy zestaw z Monroe Reflex składający się z przednich amortyzatorów E4916 oraz tylnych E1343.

 

 

pozdrawiam

Maciej Ziółkowski

  • Partnerzy klubu
Opublikowano
Super. Dzięki za konkrety.

Jeszcze chwilę podumam, czy by się przypadkiem na jakiś gwint nie przesiąść przy okazji.

 

Miłego weekendu.

 

Nie ma sprawy. Dziękuję i wzajemnie życzę miłego weekendu.

 

 

pozdrawiam

Maciej Ziółkowski

Opublikowano
Nie ma dowolności pt. tańsze czy droższe.Mam te które mają być czyli e1344.Do Twojego są 1343 i może zachowują się inaczej.
Opublikowano

Użyłem uproszczenia zamiast operowania numerami (szybciej na telefonie) w odniesieniu do propozycji Maćka.

 

Wejdę jeszcze pod auto i sprawdzę co mam aktualnie wsadzone, bo w sumie komfort vs. prowadzenie jest OK, a na pewno są to już zamienniki, tylko nie mogę się fotki doszukać, a kiedyś robiłem.

Opublikowano

Panowie. Ja zalozylem do siebie monroe reflex komplet przod tyl i sprezyny eibach pro kit i nie jest to dobre rozwiazanie. Przy najmniej dla mnie. Jak jedziesz po dolkach to jest ok ale jak wystepuja poprzeczne nierownosci asfaltu lub studzienki to wala strasznie. Wrazenie jakby kolo podskakiwalo w gore i jak opada to jest lomot tak jakby nie trzymal amor i zatrzymywal sie na obudowie.

 

dobierali mi chlopaki z czescidobmw i powinno byc ok ale jest mega zle. Nie wiem narazie co z tym robic ale komfortu nie ma zadnego.

Opublikowano
Napisałem delikatnie by nikogo nie urazić.Lecz skoro moje odczucia zaczynają się potwierdzać, piszę wprost.Jest do końskiej dupy.
Opublikowano
Ja mam adventage i nic nie wali do tego sprężyny eibach, pozdrawiam.

 

Z tego co widzialem to advantage jest na przód. A co masz na tyle bo chyba występuje tylko super turing.

 

Kupie sachsy komplet i wymienie te monroe tylko co z nimi zrobiĆ.

Opublikowano
Jeżeli "walą" bo się uszkodziły albo wada fabryczna to oddaj na gwarancje z zaznaczeniem zwrotu gotówki. W końcu nowy powinien zachowywać się całkiem normalnie bez dodatkowych atrakcji. To tak na chłopski rozum :)
Opublikowano
Ja mam adventage i nic nie wali do tego sprężyny eibach, pozdrawiam.

 

Z tego co widzialem to advantage jest na przód. A co masz na tyle bo chyba występuje tylko super turing.

 

Kupie sachsy komplet i wymienie te monroe tylko co z nimi zrobiĆ.

 

są i na przód i na tył.Komplet 9 setek.

Opublikowano
są i na przód i na tył.Komplet 9 setek

 

A wiesz gdzie to można zamówić? Daj jakiegoś linka bo ja nie znalazłem.

 

Może pamiętasz jakie numery mają te amortyzatory?

  • Partnerzy klubu
Opublikowano
Panowie. Ja zalozylem do siebie monroe reflex komplet przod tyl i sprezyny eibach pro kit i nie jest to dobre rozwiazanie. Przy najmniej dla mnie. Jak jedziesz po dolkach to jest ok ale jak wystepuja poprzeczne nierownosci asfaltu lub studzienki to wala strasznie. Wrazenie jakby kolo podskakiwalo w gore i jak opada to jest lomot tak jakby nie trzymal amor i zatrzymywal sie na obudowie.

 

dobierali mi chlopaki z czescidobmw i powinno byc ok ale jest mega zle. Nie wiem narazie co z tym robic ale komfortu nie ma zadnego.

 

Witaj,

 

 

czy sprawdzałeś może skuteczność tłumienia po wymianie amortyzatorów? Być może faktycznie przyczyna leży w amortyzatorach. W takim wypadku zachęcam do złożenia reklamacji, ponieważ nie spotkałem się dotychczas z negatywnymi opiniami Klientów na temat Monroe Reflex, a wręcz odwrotnie. Dlatego myślę, że warto przyjrzeć się amortyzatorom, a także pozostałym elementom zawieszenia. Czy wymieniałeś także górne mocowania amortyzatorów? Myślę, że warto również sprawdzić w jakim stanie są poduszki stabilizatorów oraz tuleje wahaczy przedniego zawieszenia.

 

Sachs Advantage na tył zostały wycofane z oferty Sachs pod koniec 2013. Przez 2-3 miesiące po dacie wycofania były jeszcze dostępne na magazynach importerów, ale obecnie figurują już jako 'martwe' kartoteki. Od momentu wycofania z oferty Sachs ich status w katalogu on-line ZF nie zmienia się:

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/661/BvwlLI.png

 

 

pozdrawiam

Maciej Ziółkowski

Opublikowano

Maciek,skoro piszę że były to były.Nie miewam omamów.Może ktoś ma w magazynie,nie wiem.

Wracając do tematu.Rozmawialiśmy przez telefon kilka dni temu.Na temat trzasków z tyłu.Teraz walą jak głupie.

Ponadto o ile zachowanie amortyzatorów w osi wzdłuż auta jest akceptowalne to w osi poprzecznej jest tragedia.Kołysze się na boki jak pijany.I nic innego na to nie wpływa.WSZYSTKIE elementy zawieszenia są od 2 miesięcy nowe.Konkludując: zakup skrajnie nie trafiony.

  • Partnerzy klubu
Opublikowano
Maciek,skoro piszę że były to były.Nie miewam omamów.Może ktoś ma w magazynie,nie wiem.

Rozumiem i nie kwestionuję tego, że widziałeś takie oferty. Być może te amortyzatory pojawiają się w małych ilościach na zasadzie dawnych zapasów jakiś hurtowni czy mniejszych sklepów.

Wracając do tematu.Rozmawialiśmy przez telefon kilka dni temu.Na temat trzasków z tyłu.Teraz walą jak głupie.

Ponadto o ile zachowanie amortyzatorów w osi wzdłuż auta jest akceptowalne to w osi poprzecznej jest tragedia.Kołysze się na boki jak pijany.I nic innego na to nie wpływa.WSZYSTKIE elementy zawieszenia są od 2 miesięcy nowe.Konkludując: zakup skrajnie nie trafiony.

W takim wypadku proponuję złożenie reklamacji, ponieważ nie jest to normalne ani potwierdzone znanymi mi opiniami Klientów zachowanie amortyzatorów Monroe Reflex.

 

 

pozdrawiam

Maciej Ziółkowski

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.