Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich,


Przekopałem trochę forum i nie znalazłem nic, co by chociaż w większości pasowało do mojego problemu. Liczę skromnie, że ktoś może mnie naprowadzi na źródło, bo kończą mi się pomysły :(


Od początku:


Samochód zaczął nierówno pracować - okazjonalnie pojawiał się komunikat "Engine fault".


Wskazania diagnostyki:


2A99 - Synchronizacja wałka rozrządu zaworu dolotowego

3072 - Wyrównianie położenia cylindrów, cyl 3 nierównomierna praca


Wymieniłem rozrząd, pełen komplet z vanosami (pewien warsztat w Szczecinie stwierdził, że to już "grzechotnik" - faktycznie było go dość mocno słychać. Problem nie ustąpił.


Następnie wymieniłem wszystkie 4 świece (NGK) - problem chwilowo ustał. Po miesiącu znów zaczęło trząść - mechanik zasugerował wtryskiwacz, bo jak długo stał w miejscu to śmierdziało benzyną.


Mechanik wyczyścił i zamienił miejscami elektrozawory od vanosów - znów jakiś czas był spokój, ale problem wrócił.


Wymieniłem cewkę na trzecim cylindrze. Parametry pracy cylindrów znacznie się poprawiły. Błąd 2A99 zamienił się na 2A98 - kwestia zamiany miejscami elektrozaworów?


Po czasie pierwszy raz wypadł zapłon - check engine migał a samochód ledwo jechał. Byłem na 100% pewny, że winny jest wtryskiwacz na trzecim cylindrze - diagnostyka komputerowa stwierdziła wypadanie zapłonu na cylindrze 2 - kodu błędu nie widziałem. Szybka konsultacja z zaufanym mechanikiem - zamienić cewkę 2 z 4, wymienić trzeci wtryskiwacz bo i tak leje paliwo.


Po zamianie cewek i diagnozie - parametry pracy na drugim się polepszyły, ale na 4 się pogorszyły - wymieniłem cewkę na 4. Samochód po tym jeździł dłuższy czas normalnie. Co jakiś czas pojawiał się "Engine fault" a diagnoza wskazywała na 2A98. Nie było kangura, obroty równe, przyspieszenie zadowalające. Przy okazji wymieniłem także pozostałe 2 cewki na nowe, identyczne jak te, co wymieniłem wcześniej (Bosch).


Kilka dni później, po dłuższej trasie (180 km) drugi raz wypadł zapłon. Na następny dzień było już normalnie - pojechałem na diagnozę:

2A98 - synchronizacja wałka

2A82 Zawór elektromagnetyczny vanos Błąd mechaniczny

2AF4 Czujnik tlenków azotu Zwarcie

2AF2 Czujnik tlenków azotu Zwarcie

2AF6 Czujnik tlenków azotu Zwarcie

29CE Przerywacz spalania cylinder 2 Odłączanie dopływu paliwa aktywne


Następny dzień znów wypadł zapłon, ale po kilku próbach gaszenia i odpalenia się uspokoił - Błędy były trochę inne:

2E19 Moduł diagnostyki zapłonu cyl.2 Za krótki czas spalania

29CE Przerywacz spalania cylinder 2 Odłączanie dopływu paliwa aktywne


Trasa powrotna (180 km) - samochód chwilami "zamulał" na max 1 sekundę - było to dosyć odczuwalne. Poza tym przez tydzień jeździł w miarę dobrze (telepało delikatnie nadal)


Po tygodniu znów wypadł zapłon - pojechałem na diagnozę i wywaliło z grubsza te same błędy co wyżej - czujniki tlenków, synchronizacja, odłączanie zapłonu i elektrozawór vanos.


Mechanik, którego mam pod ręką podejrzewa, że drugi wtryskiwacz może szwankować lub cylinder bierze olej. Twierdzi też, że gdyby to była wina elektrozaworu, to wariowałyby wszystkie cylindry, nie tylko drugi. Za jakiś czas będę miał elektrozawór na podmiankę, to przetestuję. Dziś też wypadł zapłon, ale po godzinie było już okej. Mechanikowi kończą się pomysły, poza tym ma napięty terminarz. Chciałbym dowiedzieć się czegoś, co by pomogło nam zdiagnozować problem. Nie mam dostępu do inpy - mam jeden interfejs, ale za cholerę nie chce się łączyć z samochodem. Jak trzeba będzie, to kupię drugi.


Proszę, pomóżcie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Po wymianie/zmianie wtrysku numery wtrysków zakodowane w DME? Po wynianie świec/cewek adaptacje DME wykasowane? Po zamianie elektrozaworów też? Czy pełna amatorka?


Kup elektrozawory VANOS w pierwszej kolejności.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano

Dziękuję za odpowiedź,


Wtryskiwacz wymieniał mechanik. Myślę, że to zrobił. Dopytam się. Po wymianie świec/cewek nic nie było kasowane, po zamianie elektrozaworów raczej też. Czy do tych wszystkich rzeczy konieczna jest inpa? Czy można było to zrobić czymś innym? Jeden elektrozawór będę miał na dniach i go wymienię. Powinienem od razu dwa wymienić?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wymień ten, z którym wędruje błąd. Poszukaj kogoś z ISTA, ale tak, w INPA też adaptacje wykasujesz.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano

Też mam E90 318i N43. Sporo się naczytałem i wiem, że największym problemem z tym silnikiem jest fakt, że mechanicy nie potrafią ich prawidłowo diagnozować - i Twój temat jest tego dobitnym przykładem. Czytałem długi artykuł na stronie zajmującej się zasadniczo tylko i wyłącznie N43/N53, że tego typu objawy mogą dawać złe adaptacje. Trzeba sprawdzić naprawdę wiele parametrów w Inpie i umieć je zinterpretować, by to ocenić.


Po wymianie wtrysków i wszystkiego innego warto by było stworzyć nowe adaptacje. Do ich kasowania dobrze sprawdza się Ista. Tu masz mój post, gdzie dałem przydatne linki, szczególnie ten pierwszy sobie przeczytaj:

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=2594113#p2594113


Co około 120,000 km warto też oczyścić elektrozawory Vanos. U mnie przy przebiegu 80k km wyskoczył check engine, mechanik przeczyścił elektrozawory i jak dotąd jest spokój (prawie 106,000 km).

icon3.png G30 530i xDrive

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Pierwszy raz zapłon wypadł przed wymianą wtryskiwacza, myślałem wtedy, że padł wtryskiwacz, który i tak szwankował. W lipcu spróbuję oddać do jakiegoś lepszego warsztatu albo nawet ASO.


Co do elektrozaworu: wymieniłem, ogólnie teraz to wygląda tak, że trzęsie mniej, nie ma problemów z ruszeniem, ale co jakiś czas po odpaleniu jest tryb awaryjny i praca na 3 gary. Nie diagnozowałem tego jeszcze, ale podejrzewam, że błędy bez zmian

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Rozwiązałem problem:


Powodem błędów z synchronizacją rozrządu był wadliwy elektrozawór


Powodem trybu awaryjnego i odcinania jednego cylindra był wtryskiwacz.

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam Panowie


Wiem że te tematy były już poruszane nie jeden raz. Panowie nie idę na skróty pisząc tutaj na forum i czekając na odpowiedz, przeczytałem wiele tematów na forum jak i różne artykuły motoryzacyjne. Zwiedziłem paru mechaników i twierdzą że wszystko w porządku, żadnych błędów komputer diagnostyczny nie pokazuje. Nie które usterki występują po czasie i trzeba z nimi żyć, mam przyjechać gdy się coś rozwali. Ja na to odpowiedziałem że skoro silnik od nowości tak nie pracował to znaczy że nie może tak pracować, coś się dzieje i są to początki problemu do których zależy mi aby nie dopuścić.


Panowie Bmw E91 silnik R4 N43B20A 105kw/ 143km, rok produkcji 09.2007, skrzynia biegów manualna.


Problemy:

Nie równa praca silnika po rozgrzaniu na niskich obrotach 600-700 ob/min (Delikatne wibracje/trzęsie samochodem) brak falowania obrotów.


Delikatne szarpanie przy obrotach 1700-2000 odczuwalne na 1 biegu podczas delikatnego ruszania lub na 2 i 3 biegu poprzez delikatne ujmowanie i dodawanie gazu podczas jazdy w tym zakresie obrotów


Delikatne stukanie/pukanie w silniku gdy jest rozgrzany przy obrotach od 700-2000 Najlepiej słychać siedząc w samochodzie przy zamkniętych drzwiach, lub w okolicach kolektora ssącego


Gdy dojeżdżam do świateł na biegu 2 to czasem obroty schodzą szybko a czasem bardzo wolno.


Pod korkiem jest masło wyczytałem że przez to że robię dziennie 10km w obie strony do pracy, a silnik nie zdąży się nagrzać. Raz w miesiącu jadę 400km w obie strony to masło pod korkiem znika, aczkolwiek ostatnio zaniepokoiło mnie to że masło znalazło się pod korkiem zbiorniczka wyrównawczego. Chłodniczka olejowa ? Test CO2 zbiorniczek wyrównawczy – w porządku kolor niebieski


Nie równa praca silnika, delikatne szarpanie – Z tego co wyczytałem to przyczyną może być: sonda lambda, zanieczyszczony EGR, zanieczyszczona przepustnica, któraś cewka zapłonowa powoli kończy żywot, zapchana odma.


Delikatne stukanie/pukanie – Szklanki zaworowe, klapy wirowe. Oczywiście stukanie/pukanie nie mylę z zaworem DIS który lubi cykać.


Dodam do tego wszystkiego jeszcze że korekta wtrysków była sprawdzona i jest w porządku


W silniku zostało wymienione:

Rozrząd kpl.

Świece NGK 4-elektrodowe

Filtr oleju, powietrza, kabinowy

Olej Motul 5W30 LL-04 8100 X-clean efe C2/C3


Panowie proszę o wyrozumiałość nie jestem mechanikiem lecz samoukiem, jest to moja pasja do samochodów a zwłaszcza do BMW.


Pozdrawiam

Opublikowano
Świece 4-elektrodowe?! Do tego silnika jest tylko i wyłącznie jeden rodzaj świec z którymi ten silnik będzie pracował poprawnie, 3-elektrodowe, model to NGK ZKBR7A-HTU, dosłownie teraz wymieniłem. Świece potrafią być w 90% przypadków odpowiedzialne za misfire, zakładając że system NOx działa Ci poprawnie, co jest rzadkością... W związku z powyższym, możesz mieć też rozjechane adaptacje, a wtedy silnik chodzi źle, ludzie wymieniają wszystko dookoła, a to czasem może być to. Najpierw upewnij się, że system NOx działa, adaptacje są zrobione poprawnie, a dopiero potem patrz co się dzieje. W silniku N43 te rzeczy są absolutnie kluczowe.

icon3.png G30 530i xDrive

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Witam Panowie


Wiem że te tematy były już poruszane nie jeden raz. Panowie nie idę na skróty pisząc tutaj na forum i czekając na odpowiedz, przeczytałem wiele tematów na forum jak i różne artykuły motoryzacyjne. Zwiedziłem paru mechaników i twierdzą że wszystko w porządku, żadnych błędów komputer diagnostyczny nie pokazuje. Nie które usterki występują po czasie i trzeba z nimi żyć, mam przyjechać gdy się coś rozwali. Ja na to odpowiedziałem że skoro silnik od nowości tak nie pracował to znaczy że nie może tak pracować, coś się dzieje i są to początki problemu do których zależy mi aby nie dopuścić.


Panowie Bmw E91 silnik R4 N43B20A 105kw/ 143km, rok produkcji 09.2007, skrzynia biegów manualna.


Problemy:

Nie równa praca silnika po rozgrzaniu na niskich obrotach 600-700 ob/min (Delikatne wibracje/trzęsie samochodem) brak falowania obrotów.


Delikatne szarpanie przy obrotach 1700-2000 odczuwalne na 1 biegu podczas delikatnego ruszania lub na 2 i 3 biegu poprzez delikatne ujmowanie i dodawanie gazu podczas jazdy w tym zakresie obrotów


Delikatne stukanie/pukanie w silniku gdy jest rozgrzany przy obrotach od 700-2000 Najlepiej słychać siedząc w samochodzie przy zamkniętych drzwiach, lub w okolicach kolektora ssącego


Gdy dojeżdżam do świateł na biegu 2 to czasem obroty schodzą szybko a czasem bardzo wolno.


Pod korkiem jest masło wyczytałem że przez to że robię dziennie 10km w obie strony do pracy, a silnik nie zdąży się nagrzać. Raz w miesiącu jadę 400km w obie strony to masło pod korkiem znika, aczkolwiek ostatnio zaniepokoiło mnie to że masło znalazło się pod korkiem zbiorniczka wyrównawczego. Chłodniczka olejowa ? Test CO2 zbiorniczek wyrównawczy – w porządku kolor niebieski


Nie równa praca silnika, delikatne szarpanie – Z tego co wyczytałem to przyczyną może być: sonda lambda, zanieczyszczony EGR, zanieczyszczona przepustnica, któraś cewka zapłonowa powoli kończy żywot, zapchana odma.


Delikatne stukanie/pukanie – Szklanki zaworowe, klapy wirowe. Oczywiście stukanie/pukanie nie mylę z zaworem DIS który lubi cykać.


Dodam do tego wszystkiego jeszcze że korekta wtrysków była sprawdzona i jest w porządku


W silniku zostało wymienione:

Rozrząd kpl.

Świece NGK 4-elektrodowe

Filtr oleju, powietrza, kabinowy

Olej Motul 5W30 LL-04 8100 X-clean efe C2/C3


Panowie proszę o wyrozumiałość nie jestem mechanikiem lecz samoukiem, jest to moja pasja do samochodów a zwłaszcza do BMW.


Pozdrawiam

 

Jezeli wtryski masz wporzadku, swiece i cewki wymienione, to tak jak kolega wyzej pisal, zainicjowac nowe adaptacje i obserwowac parametry podczas jazdy.

Polecam Kaspara z bimmerprofs.com

Link do DIY adaptacjie: www.bimmerprofs.com/re-adaptation-enigine/

albo goscia z YT Jani Voutilainen:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.