Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Mam następujący problem: po zamontowaniu nowych klocków przód /tył i czujników po kilku tygodniach zapaliła się na czerwono kontrolka BRAKE, symbol auta na podnośniku i wezwanie do serwisu na I-drive. Przyczyna wg I-drive: całkowite zużycie klocków przód/tył. Jak wspomniałem klocki/czujniki świeżo wymienione. Poziom płynu ok. Po skasowaniu błędu przy pomocy kompa pokładowego było dobrze przez ok 10 dni a potem błąd wrócił. Ktoś może wie co się dzieje / miał to samo / wie co zrobić (oprócz udania się do serwisu)?

 

Przeszukałem forum ale nie znalazłem żadnych konkretów co zrobić?

 

Czy czujniki można źle podłączyć? Np zamienić przód /tył?

Pozdrawiam

Alek

  • Odpowiedzi 204
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
myśle, ze problem z czyjnikiem jest najbardziej prawdopodobny, trzeba sprawdzić czy jest dobrze i właściwie wpięty w klocek i z drugiesj strony. Może gdzieś sie przetarł i daje sygnał. Obejrzyj to dokładnie, w razie koniecznosci wymień czujniki na nowe

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

 

Czy czujniki można źle podłączyć? Np zamienić przód /tył?

 

Czujniki są różne na przedzie i w tyle bo mają różne długości kabla i nie da się ich omyłkowo zamienić. Sprawdź okiem, czy są zamontowane właściwie i czy są w nienaruszonym stanie (nowe?). Ponadto czujnik może być luźno wpięty do wtyczki i od czasu do czasu się rozłączać i da to efekt zużytych klocków.

Pozdrowienia od lenia
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

witam wszystkich,

podjechałem dziś do gościa od bmw ponieważ zbliżał mi się przegląd klocków żeby mi wykasował ponieważ klocki są jeszcze ok - gość skasował i zaczęła się świecić na czerwono kontrolka od ręcznego i czerwone auto na podnośniku:( tam gdzie odliczało ile km do przeglądu są kreseczki :( po podłączeniu kts`a wyświetla się błąd - błędna inicjacja czujnika okłdzin przód - i nie da się skasować :( czy ktoś wie co musze zrobic?? bardoz proszę o pomoc

Opublikowano
przy wymianie klockow wymienia sie tez czujniki i kasuje inspekcje, podejrzewam ze skasowany blad bez wymiany czujnika zrobil swoje oczywiscie moge sie mylic
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Było opisywane z 10 razy. Nie kasuje sie ot tak bo sobie wymyśliłeś. Wymień klocki i czujniki skasuj inspekcję i będzie ok. Inaczej będzie błąd.
Krzysztof
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Było opisywane z 10 razy. Nie kasuje sie ot tak bo sobie wymyśliłeś. Wymień klocki i czujniki skasuj inspekcję i będzie ok. Inaczej będzie błąd.

 

Choć może być też tak, że nie będzie od razu ok i trzeba będzie kasować błąd przez komp. np. w ASO około 500 zł. Ja przynajmniej podobny problem miałem i tak zapłaciłem u FUSA

Opublikowano

:D lol

 

Może zrobili Ci programowanie auta? :D

 

Wymiana czujnika zużycia klocków i klocków - kasujesz sobie sam. I tyle.

 

 

Pzdr.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Już tłumaczę. Cena jest taka bo tyle kosztuje w ASO fus podłączenie do komp. Nie można było skasować "klocków" z komp. pokładowego bo mój mechanik zaoszczędził na czujniku i pomimo tego zabrał się za kasowanie komp. pokładowego. Doszło do pojawienie się "błędów" (m.in. pokazało ujemny przebieg do wymiany klocków) i można było tylko skasować z kompa serwisowego.

 

Od tej pory niosę kaganek wiedzy i tam gdzie mogę opisuję tę sytuację aby inni wiedzieli co ich czeka jeśli "zaoszczędzą" na czujniku klocków.

Opublikowano
Było opisywane z 10 razy. Nie kasuje sie ot tak bo sobie wymyśliłeś. Wymień klocki i czujniki skasuj inspekcję i będzie ok. Inaczej będzie błąd.

ale po co mam wymieniać klocki, które są jeszcze w 2/3 nie zużyte???

Opublikowano
Miałem podobnie, dało się skasować jak odłączyłem na chwilę każdy czujnik klocków. Bez tego miałem czerwono świecącą kontrolkę hamulca ręcznego. Potem dało się skasować bez żadnego kompa z palca (zgodnie z opisem na forach).
Pozdrowienia od lenia
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No to jak masz 3/4 klocków to po co kasujesz ?? Nie rozumię co chciałeś tym osiągnąć ?? Żeby pokazywał 80 000 km do wymiany ?? Klocki wymieniasz jak jest potrzeba, zakładasz nowe klocki i czujniki kasujesz inspekcję i po sprawie.
Krzysztof
Opublikowano

Witam

Przed zakupem auta mialem wymieniane wszystkie klocki (przod i tyl) skasowane zostaly tylko z przodu na compie pokazuje teraz 23kkm do wymiany natomiast tyl nie zostal skasowany...

Po telefonie do dilera gdzie kupilem auto i uzgodnieniu daty podjechalem na skasowanie tylu.Auto zostawilem na 2h i po odbiorze patrze a tam wyswietla 150kkm do wymiany tylu :shock:

Dzwonie do dilera i pytam jak to mozliwe ze zostaly skasowane i teraz pokazuje do nastepnej wymiany 150kkm i ze to nie mozliwe? Po telefonie do elektryka poinformowal mnie ze klocki kasuje sie i sam komputer podaje ze ile maja byc wymienione wiec jest to niezalezne... :shock:

Jestem zdziwiony cala sytuacja bo jak to mozliwe ze comp w aucie pokazuje do wymiany tylu 150kkm?

Czy przy kasowaniu ma sie jakos kontrole nad tym czy poprostu jak zostalem poinformowany przez dilera comp sam podaje ilosc km do nastepnej wymiany?Jesli tak to dlaczego przod pokazuje 23kkm a tyl 150kkm? :duh: Wiem ze przednie klocki zuzywaja sie szybciej ale az taka roznica :shock:

Rowniez skasowali mi serwis czyli kontrolke z autem na podnosniku i pokazuje 60kkm...przeciez serwis nie robi sie co 60kkm!?

Rowniez diler twierdzi ze nad tym nie ma kontroli przy kasowaniu tylko comp sam podaje ilosc km jak to mozliwe?

 

Z gory dziekuje za wszystkie konstruktywne odpowiedzi...

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Miałem podobnie, dało się skasować jak odłączyłem na chwilę każdy czujnik klocków. Bez tego miałem czerwono świecącą kontrolkę hamulca ręcznego. Potem dało się skasować bez żadnego kompa z palca (zgodnie z opisem na forach).

 

Teraz to i ja bym sobie pewnie z tym problemem poradził ale niestety 2-3 lata tamu nie wiedziałem tego co wiem dzisiaj.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jest to możliwe że pokazuje 150 tysi. Ja jak swoją kupiłem pokazywał przód 39 tysięcy a teraz 50 tysięcy do wymiany. On przelicza sobie ilość i siłę hamowania a nie tylko opiera się na czujnikach tak jak to było np: w e46.
Krzysztof
Opublikowano

Witam parę dni temu przerabiałem ten temat u siebie, wymiana klocków. Pojechałem do mechanika wyciągnął klocki jak się okazało były zużyte w połowie, ale czujnik już stykał wymieniłem klocki + czujnik samemu skasowałem błąd i wszystko ok. Proponował bym sprawdzić czujnik klocków :!: on powoduje błąd

Pozdrawiam :cool2:

Opublikowano
No to jak masz 3/4 klocków to po co kasujesz ?? Nie rozumię co chciałeś tym osiągnąć ?? Żeby pokazywał 80 000 km do wymiany ?? Klocki wymieniasz jak jest potrzeba, zakładasz nowe klocki i czujniki kasujesz inspekcję i po sprawie.

wydaje mi się że odp na to pytanie jest prosta - pokazywało mi że mam za 200km jechać na sprawdzenie / wymianę klocków - pojechałem okazało się że klocki są dobre wiec chciałem skasować wskazanie żeby mi nie wyświetlało że mam jechać do serwisu - to chyba normalne i nie powinno nikogo dziwic?

Opublikowano

Choć może być też tak, że nie będzie od razu ok i trzeba będzie kasować błąd przez komp. np. w ASO około 500 zł. Ja przynajmniej podobny problem miałem i tak zapłaciłem u FUSA

 

 

Dziwie sie, jak można dać sie tak naciągac? :mad2: Chyba, ze czujesz, ze wszystko jest w porządku bo naciąga Cie warsztat z autoryzacja?

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
na innym anglojezycznym forum :) kolo opisuje podobny problem ... w skrocie ... skasowal przeglad klockow w czasie gdy klocki byly dobre, efekt: blad bez mozliwosci resetu, solucja: instalacja (podpiecie) rezystora 22 ohmy zamiast czujnika, ponowny reset przegladu, blad znika ;) ... instalacja starego czujnika ... tyle w temacie :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Choć może być też tak, że nie będzie od razu ok i trzeba będzie kasować błąd przez komp. np. w ASO około 500 zł. Ja przynajmniej podobny problem miałem i tak zapłaciłem u FUSA

 

 

Dziwie sie, jak można dać sie tak naciągac? :mad2: Chyba, ze czujesz, ze wszystko jest w porządku bo naciąga Cie warsztat z autoryzacja?

 

Nie wiem co mam napisać. Tak, naciągneli mnie. Akurat taka była sytuacja, że musiałem mieć auto sprawne w 100% i to szybko. Od Ciebie nigdy nikt nie wyciągnął kasy? :?:

Opublikowano
Wiadmo, ze czasem coś nie jest po naszej myśli, czasem sytuacja jest awaryjna itd. Ale podłaczenie komputera w nieautoryzowanym warsztacie spacjalizującym sie w BMW kosztuje 50 zeta. Programowanie auta, nowy soft do wszystkich sterowników w aucie co trwa kilka godzin 450 PLN. Więc zwykłe podłączenie do komputera i wykasowanie błędu za 500 PLN to kradzież! podłączany miałem komputer w ASO na przeglądzie, zeby sprawdzić czy nie ma błędów i wierz mi, ze cena nia była az tak wysoka. Dałes sie raz naciąć, trudno ale chodzi o to aby być czujnym i choć troche zdawac sobie sprawę co może być powodem problemu i ile może kosztowac naprawa. Przecież to Twoja kasa.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

Mi się jednak wydaje że te 500 zł to nie tylko za kasowanie błędów... ASO nie bierze cen z kosmosu tylko z katalogu (jednego na całą Europę). Sam test i kasowanie błędów to w zależności od stawki za godzinę 250-300 zł. Więc coś tam jeszcze musiało być robione...

 

Ale jeżeli się mylę... to FUSiaki przegięły baaardzo mocno.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.