Skocz do zawartości

Problemy po chipie - f10 520d N47


Cherry94

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Jestem szczęśliwym posiadaczem BMW F10 520d n47 184km.

Niedawno oddałem moją efke ma program, żeby polepszyć osiągi.

Po chipie od razu zauwarzyłem wzrost zużycia paliwa, o średnio 1-1,5l/100km co moim zdaniem jest dziwne, ponieważ spalanie po chipie z reguły spada a nie zwiększa sie. Oprócz tego czuje jak mi leci sprzęgło, przed programem było w porządku, mało tego auto raz na jakiś czas wchodzi w tryb awaryjny, tego wcześniej nie było, a teraz od kilku dni zaczął mi się gotować. Nie wiem czy to wszystko ma związek z modem, sprzęgło na pewno. Zaczynam się zastanawiać czy ten który robił program, czegoś nie popier.... już nie wspomne, że osiągi nie wiele się poprawiły...

Proszę o pomoc zorientowanych, z góry dzięki za cenne wskazówki.


Chciałem dodać zdjęcie wykresu z hamowni, ale chyba nie można.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1jarcio - Dzięki wielkie za link.


Zamieszczam zdjęcie wykresu z hamowni, ja się na tym nie znam za bardzo, według mnie moc została poprawiona delikatnie, ale może znajdzie się ktoś na forum, kto wyłapie ewentualnego "babola".


Z góry dzięki wszystkim za pomoc.

https://ibb.co/10KvMqF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam wszystkich.

Jestem szczęśliwym posiadaczem BMW F10 520d n47 184km.

Niedawno oddałem moją efke ma program, żeby polepszyć osiągi.

Po chipie od razu zauwarzyłem wzrost zużycia paliwa, o średnio 1-1,5l/100km co moim zdaniem jest dziwne, ponieważ spalanie po chipie z reguły spada a nie zwiększa sie.

 


A że niby dlaczego miało by spaść skoro jest podniesiona dawka paliwa ?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie powiem Ci dlaczego ma spaść, bo nie mam takiej wiedzy technicznej i nie twierdze, że tak ma być, poprostu ogólnie jest tak przyjęte, wszyscy którzy to robią, twierdzą, że spalanie po chipie się obniża. Robiąc program nie oczekiwałem że auto zacznie mi palić 4l/100, ale też nie zakładałem, że zacznie palić więcej.


Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

We wszystkich autach w ktorych robiono mi program spalanie spadało ! Nieznacznie ale jednak ! Czy tak zawsze jest czy po prostu mniej uzywałem prawej nogi nie wiem ale taki objaw zaobserwowałem. A kolega ktory skarży się na dolegliwosci niech czym predzej zglosi reklamacje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

saab fizycznie jest to niemożliwe, chyba że zmieniłeś sposób jazdy na mniej dynamiczny, ale to już w ogóle nie logiczne, po to robię chipa żeby mieć szybsze auto i z tego korzystam :norty:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę się kłócił, pewnie jest tak jak mówicie.

Reasumując możliwe że te wszystkie usterki o ktorych napisalem mogą być następstwem wadliwego programu ? Dodam, że około miesiąc po zmianie programu wyskoczyło mi kilka róznych bledow zwiazanych z zaworem egr takich jak np. 2A8B00 czy 272E00 i samochód nie ma już takiego kopa jak zaraz po robocie. Chcę zgłosić reklamacje tylko musze miec jakiś punkt zaczepienia.


Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cherry94 najpierw zrób porządną diagnostykę, często jest tak że auto jest już (mocno skręcone z 500 tyś km na 198 tyś km itd.) czyli wyeksploatowane i jako tako trzyma serie ale po chipie zaczynają już niedomagające części padać...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Z przebiegiem w 250tys. ten silnik już na szrot trzeba spisać, a nie chip robic.

poprostu ogólnie jest tak przyjęte

jak to ogólnie ? Jeśli wszyscy skaczą z dachu 30 metrow, Ty tez skoczysz ?

wszyscy którzy to robią, twierdzą

To mi przypomina stado baranów.

Pozwól zapytać: "Masz swoje zdanie w tym zyciu ?" czy Ty jak wszystcy z 30 metrow ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z przebiegiem w 250tys. ten silnik już na szrot trzeba spisać, a nie chip robic.

poprostu ogólnie jest tak przyjęte

jak to ogólnie ? Jeśli wszyscy skaczą z dachu 30 metrow, Ty tez skoczysz ?

wszyscy którzy to robią, twierdzą

To mi przypomina stado baranów.

Pozwól zapytać: "Masz swoje zdanie w tym zyciu ?" czy Ty jak wszystcy z 30 metrow ?

 

Yyyy teraz stwierdzam po twojej wypowiedzi ze muszę szukać nowego silnika bo moja 525dx ma już 230 tys wiec zostało mi 20 tys i szrot ma ktoś silnik na sprzedaż ? N47 oczywiście. Myślałem ze Bmw jest marka premium i 250 tysięcy to pestka dla tej marki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem ci tak jeśli chodzi o mapy samochodów to wszystko zależy od gościa co je robi jeden sprawdza auto przed robieniem mapy w jakim stanie jest silnik i robi indywidualny program po czym auto sprawdza. Inny wgra gotowy program i ma być git. W ostatnim aucie po mapie zrobiłem 120 tys km bez ingerencji w podzespoły wszystko w oryginale przebieg 280 tys. Wszystko zależy jak auto się użytkuje. Znajomemu przy przebiegu 18 tys korba bokiem wyleciała. Kolega się pyta czy ktoś miał podobny problem albo ma dla niego jakieś rozwiązanie a nie czeka na krytykę z kogoś strony.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O jakim premium my tu mowimy ))) ? Nie rozśmieszaj ...

 

No jak to nie jest premium :). Co jest złoty silnik pod każdym względem :evil:


https://trends.com.pl/najgorszy-turbodiesel-bmw/


A jak nie wysadzi w kosmos motoru to się zjara, a co premium to wszystko im wolno


https://www.facebook.com/bmwpozewzbiorowy/


A odważni czy może bardziej nieświadomi to "PREMIUM" kupują , i nawet usiłują podkręcać silniki które ledwo same w sobie dychwią przed ostatecznym rozwiązaniem gdzieś na trasie w asyście straży pożarnej. "PREMIUM gorąca EfKA" robi dobrze ale krótko i jest cholernie droga w swoich usługach, by ostatecznie bez pożegnania odejść na zawsze w czeluście piekieł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawa konwersacja na forum BMW - udawadnianie że nie jest to marka Premium... a co jest marką premium? Reno? Peżo? czy może Kia? Miałem okazję (i mam nadal) jeżdzic kilkoma beemkami i pomimo ich kilku wad z całą pewnością jest to marka premium, nawet pomimo faktu że cytując kolegę z tego forum F10 - tek jeżdzi więcej niż Passatów. A że się psują? Wszystkie się psują - Lambo i Ferrari też ale czy to znaczy że nie są z segmentu Premium? Mamy teraz tylu domorosłych tunerów że szansa na zepsucie silnika trefnym programem jest gigntyczna, a biorąc pod uwagę ilość zajeżdzonych f10 na rynku (lub powypadkowych i uzupełnionych przypadkowymi tez używanymi częściami) szansa na awarię wzrasta w postępie geometrycznym. Więc szanujcie koledzy swoje auta bo tak szybko odchodzą :nienie: :cry2:

---------------------

Born Most Wanted


Past:

E34 518 orientblau, A4 B5 2.8 V6 30V, E60 525d monaco , Vectra Caravan Cdti 150 KM F11 520d M Sport,, F10 535d M Sport


Future:

Far Far away F10 M5 Competition

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawa konwersacja na forum BMW - udawadnianie że nie jest to marka Premium... a co jest marką premium? Reno? Peżo? czy może Kia?

 

Marka premium - Określa wysokiej klasy produkty, skoncentrowane przede wszystkim na wysokiej jakości. Produkty marki premium odróżniają się od zwyczajnych dóbr co powoduje, że cena jest stosunkowo wyższa, Premium oznacza coś wyjątkowego, mającego większą wartość i trwałość niż inne produkty tego samego typu.


Teraz pytanie. Jak definicja PREMIUM ma się ma do tytułowego N47 ?


1.Jest wysokiej jakości ?

2.Jest wyjątkowy ?

3.Ma większą wartość ?

4.Ma większą trwałość ?


Należy nazywać rzeczy po imieniu. Ja nie potrafię i nie przejdzie mi przez gardło na N47 powiedzieć premium. Ciśnie się natomiast na usta słowo bubel, bo ono najbardziej pasuje do tego produktu. Auta z N47 staną się po tej aferze ogniowej niesprzedawalne. A jeśli już to za ułamek wartości. Każdy niedługo będzie mógł sobie to premium kupić za cenę peżo czy reno. Oczywiście o ile będzie miał tak wielkie cojones aby się z tym zmierzyć. Reno Peżo przynajmniej nie spędzają snu z oczu właścicielom, z obawy czy dzisiaj się nie zjara. Poza tym gdzie o tym pisać jak nie na forum BMW że N47 to granat z wyciągniętą zawleczką ?. Gdzie ludzie czytają o tym jak nie na forum BMW ?. Czy zamiatanie tematu pod dywan i udawanie że nic się nie dzieje jest lepsze od prawdy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi sie wygodnie jezdzi i w zasadzie tylko dla tego trzymam to auto, klasa premium to raczej 7er merc infinity bentlej itp, bmw to raczej takie premium z nizszej polki jesli chodzi o f10

najbardziej mnie bawia osoby ktore ktore sa takie z siebie dumne ze juz kupili, sasiad tak zazdrosny ze glowe odwraca jak przechodzi, przeciez to zwykly dupowoz z silnikiem (w moim przypadku n47) ktory powinien zasilac generator pradotworczy a nie samochod, obciach to odpalic przy sasiedzie a nie brednie ze premium kupione dla publiki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Matko Boska jak tu się przesadza.... Od skrajności w skrajność. Już nie róbcie z serii 5 takiego gnoju. Chyba seria 5 na tym forum to najgorsze miejsce w tej chwili. Nawet G30 już tam zniżają do poziomu byle przeciętnego auta co niektórzy . No bez jaj.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co ja się orientuje f10 oraz f11 jest już troszkę czasu produkowane oraz nasz ukochany silniczek n47 do czasu aż nie pojawiła się akcja serwisowa na chłodnice egr było wszystko git. Teraz z tego co zauważyłem jest to najgorsze auto na rynku przynajmniej dla części forumowiczów. Panikowałbym strasznie z rozrządem po tym co tutaj przeczytałem okazało się ze napinacze jak na przebieg 230 tys były eleganckie tylko delikatnie wytarte jedyne co było bardziej zużyte to napinacz. Fakt klapki kolektora były zjedzone ale na ten temat jest tyle tematów na forum ze każdy z łatwością to u siebie skontroluje ewentualnie zleci w warsztacie. Sama chłodnica egr może wszystko by było git grzyby Bmw miało jaja i podeszli normalnie do sprawy. Dziwi mnie tylko to ze tak z dnia na dzień w sumie w tym roku tak nagle słychać ze się palą wcześniej była cisza.


Kolega chciał uzyskać rad a rozkręciła się tutaj gówno burza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem użytkownikiem serii 5 od 1992 r i miałem też wiele innych samochodów w firmie.

Zawsze z przyjemnością wsiadam do prywatnego samochodu i jadę 5 po użytkowaniu firmowych opli czy fordów.

N47 jest świadomym wyborem po wielu latach spinania się na nowe 6 cyl. (wpierw w benzynie potem w dieslu).

Jeśli chodzi o jakość i podejście do trwałości niech więc wypowiedzą się ci, którzy tak jak ja kupili i użytkują od nowości a nie (bez urazy) zaczynają swój epizod życiowy od BMW z przebiegiem +200tkm

Zastanawiam się co wy wiecie na temat swoich aut po kilku latach eksploatacji przez nieznane osoby i kilkukrotnym okrążeniu naszej planety....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.