Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Ten wiatrak zbija ciśnienie w układzie. Jak, byś miał 30st na zewnątrz w cieniu to wogole byś klimy nie miał i nie miej nadziei że bez niego będzie ok. Dlaczego ma przeblyski? Nie powiedział Ci fachowiec od klimy?
Opublikowano
Na postoju działała dobrze. W trasie raz chłodzi, raz nie. Teraz to już wgl.. Może idzie jakoś naprawić ten wentylator.

 

Czytaj kolego i działaj a jak nie to wysyłaj do reanimacji https://www.oporniki-bmw.pl/jak-sprawdzi/

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
Daniel tak zgadza Się,ale tam ma też podane namiary na firmę,która mu naprawi wiatrak ewentualnie załatwi sprawny. Jeśli to nadal aktualne
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli to jest wiatrak w wersji z rezystorami (4 piny ?), a usterka nie jest spowodowana ich uszkodzeniem to możesz spróbować naprawić silnik skoro i tak na złom. Jeśli twierdzisz, że ręcznie obracając ciężko chodzi to mogą być odklejone magnesy w obudowie. Słychać szuranie podczas kręcenia ? Jeśli tak to pewnie któryś magnes się odkleił. Trzeba delikatnie rozebrać obudowę, ale nie używać do tego celu młotka, bo odpadnie reszta magnesów. Mi się nie udało przykleić więc je wywaliłem. Bez jednego będzie działać. Bez dwóch również. Mój działa bez trzech magnesów. Co prawda dużo gorzej i głośniej pracuje i na pewno bierze więcej prądu, ale działa drugi sezon. Kręci się i wyłącza więc zbija temperaturę chłodnicy. Wiatraki od chłodnicy klimy są drogie, a zamienniki niepewne więc warto zaryzykować naprawę chyba, że nie masz zdolności tudzież cierpliwości. Trzeba zdjąć zderzak, żeby go wytargać, ale najpierw sprawdź prostownikiem bezpośrednio pod kostkę czy chociaż próbuje kręcić. Powinieneś ją znaleźć po podniesieniu maski między prawym reflektorem, a nerką.


Nie jeździj z klimą w korku, bo brak chłodzenia chłodnicy skutkuje wzrostem ciśnienia w układzie i może być "kabum" jeśli czujnik nie zadziała i nie odłączy. Dodatkowo zalewa sprężarkę ciekłym czynnikiem co też jest dla niej niezdrowe.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Podepne sie pod temat bo ktoś wywalił moj post na innej dyskusji.

Nabiłem klime czynnikiem i klima po wlaczeniu chłodzi. Nie włącza się jednak wentylator. Gdy jest podpięty do kostki to po wlaczeniu klimy wybija bezpiecznik 50A. Gdy jednak wentylator nie jest podpięty to po włączeniu klimy bezpiecznik jest cały wiec teoria o przebiciach na kablu upadła.

Mam manualną klime 3 pinową.

Ktos moze wiedziec co sprawdzić? Jakis opornik, rezystor czy cos...

Opublikowano
Ktos moze wiedziec co sprawdzić? Jakis opornik, rezystor czy cos...

 

Daj jakiś numer części tego wentylatora - oczywiste jest, że w środku ma jakieś zwarcie, skoro jego podłączenie powoduje takie jazdy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podepne sie pod temat bo ktoś wywalił moj post na innej dyskusji.

Ktoś wywalił cały temat, bo zapewne inny ktoś go zatytułował niezgodnie z regulaminem i potem trzeba wszystko od początku :mad2:

 

Mam manualną klime 3 pinową.

 

4 piny wiatrak prądu stałego z opornikami

3 piny wiatrak sterowany PWM na cienkim kablu z elektroniką w silniku.


Z tego co piszesz masz uszkodzony ten wentylator. Pali bezpiecznik od razu po wpięciu do wtyczki ?

Opublikowano

Aktualizacja:

Po wpięciu bezpiecznika (bez zapłonu, kluczyk w kieszeni), polecial dym z wentylatora...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na wtyczce jest non-stop 12V, bo ten wiatrak służy również jako pomocniczy do chłodzenia silnika w sytuacjach ekstremalnych.


1. Załóż kolejny bezpiecznik jeśli się spalił, ale nie podłączaj wiatraka.

2. Zmierz czy jest 12V na wtyczce na grubych kablach.

3. Zmierz omomierzem (najlepiej na pomiarze diody) przejście na grubych kablach we wtyczce wentylatora. Jeśli jest zwarcie to masz winowajcę.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A czemu wtyczka ?

Chodzi o to, żebyś sprawdził czy wentylator nie ma zwarcia wewnątrz między plusem i masą. Mierzysz omomierzem na wypiętej wtyczce między tymi dwoma kablami.

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.