Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Czy ktoś wymieniał sam uszczelkę pod głowicą w tym silniku ?? Potrzebuje porad i mądrych słów jak to zrobić samemu dobrze. Nie mówię o samym planowaniu głowicy ale o zdjęciu jej i potem złożeniu spowrotem. Jak jest z rozrzadem czy nic się nie przestawi itp. ? Proszę o jakieś porady bo chce to zrobić sam bo w warsztatach terminy za 2 miechy i koszt 3tyś a ja muszę to zrobic pilnie ;(


Ps. Co jeszcze będzie potrzebne oprócz oleju + filtr, płynu chłodniczego, uszczelki pod głowicą i tu pytanie jaka kupić?

Obecnie BMW E36 Compact 96r M43B16 -> M50B25 <- w dążeniu do ideału
Opublikowano

I co brak pomocy ??


To może ktoś wie jak poprawnie zablokować rozrząd aby nic nie uszkodzić i nie przestawić i w jakiej kolejności odkręcać i dokręcać śruby od głowicy ?? Czy to prawda, że śruby powinno się dawać już nowe żeby się nie urwały ?? Wiem, że po kupnie powinny być instrukcja przy uszczelce ale chciałbym najpierw zdjąć głowicę a potem kupować uszczelkę. Z tego co się orientuje śruby powinno się dokręcać i odkręcać po tzw. spirali poczynając od środka ale nie jestem pewny dlatego potrzebuje wiedzy kogoś doświadczonego. Może jakieś uwagi podczas odkręcania głowicy ??

Obecnie BMW E36 Compact 96r M43B16 -> M50B25 <- w dążeniu do ideału
Opublikowano

Tak wiem mam tą stronę wydrukowaną ;) Mam teraz problem ze zdjęciem termostatu bo dostęp do dolnych śrub to katorga ;/ Co do ściągacza to tego typu będzie OK:


https://allegro.pl/oferta/blokada-rozrzadu-bmw-m42-m50-m52-m56-m52tu-8113587166

https://allegro.pl/oferta/blokada-rozrzadu-bmw-m42-m50-m52-m56-m52tu-8116946947

https://allegro.pl/oferta/blokada-walka-rozrzadu-bmw-m42-m50-m52tu-m54-m56-7211136260


Nie chcę niczego drogiego bo nic później mi z tego :(

Dynamometryczny mam chyba zakres od 25Nm

Obecnie BMW E36 Compact 96r M43B16 -> M50B25 <- w dążeniu do ideału
Opublikowano

Przy demontażu głowicy jest sporo roboty i trzeba kupić odpowiednie narzędzia, to bez znaczenia, że nie będą Ci potem potrzebne. Warto mieć zestaw kluczy nasadowych z grzechotką i różnej długości przedłużkami i przegubem, zarówno 1/2" jak i 1/4". Blokada wałków i wału jest niezbędna do poprawnego ustawienia rozrządu, ale te jednoczęściowe ciężko się montuje, lepiej weź dwuczęściową tego typu https://allegro.pl/oferta/blokada-rozrzadu-bmw-m42-m44-m50-m52-m54-7193807640?bi_s=ads&bi_m=listing%3Adesktop%3Aqueryandcategory&bi_c=ZDI1YThhYzItYzY0Mi00N2FlLWFmOTQtMjQ4YmIwYWU5MTM2AA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=8e8dc2e6-2cc5-4168-903e-0a15e226643d. Blokadę napinacza górnego łańcucha rozrządu można wygiąć z kawałka drutu. Przyrząd do wstępnego napięcia łańcucha rozrządu który potrzebny jest podczas ustawiania rozrządu można wykonać poprzez wyciągnięcie sprężyny z fabrycznego napinacza i zastąpienie jej odpowiedniej długości śrubą. Potrzebny jest klucz dynamometryczny z zakresem 30Nm dla pierwszego etapu. Kolejne etapy dokręcania głowicy wykonuje się przez obrót kątowy. Siły są dość duże, więc przydatny jest kątomierz np taki https://allegro.pl/oferta/katomierz-klucza-dynamometrycznego-1-2-w-24h-6712877000.

Śruby głowicy rozciągają się przy dokręcaniu, więc koniecznie musisz dać nowe. Ze specjalistycznych narzędzi potrzebujesz jeszcze klucz nasadowy gwiazdka E10 i E5. Instrukcje już masz, jest dobra, sam z niej korzystałem.

Jednak rozważ, czy na pewno chcesz się za to brać samemu. Jeżeli już samo zdemontowanie termostatu sprawia Ci problem, to znaczy, że brakuje Ci podstawowych narzędzi i może powinieneś sobie odpuścić.

Opublikowano

Spoko narzędzi mam w brud oprócz blokady, która dzisiaj zamówiłem już. Problem z termostatem był ponieważ nie chciało mi się zdejmować osłony chłodnicy i wentylatora ale to już poszło. Chce to robić sam, ponieważ kwota wymiany uszczelki w warsztacie przewyższa koszt mojego kompota z tym silnikiem. Mam już dostęp czekam tylko jutro na blokadę i próbuje to odkręcić. Wielkie dzięki za te cenne porady bo na pewno się przydadzą.


Pytanie mam jeszcze bo stary termostat ma niby opis G2 92C kupować taki sam czy standard bodajże 88 stopni ??

Obecnie BMW E36 Compact 96r M43B16 -> M50B25 <- w dążeniu do ideału
Opublikowano
Proszę o pomoc czy ten kołek zaslepiajacy otwór blokady wału jest wkrecany czy wciskany bo u mnie jest on ogólnie naderwany i nie wiem jak to wyjąć żeby nie został w środku ;( prosze o pilna odpowiedź
Obecnie BMW E36 Compact 96r M43B16 -> M50B25 <- w dążeniu do ideału
Opublikowano
Kryzys minął kołek wyciągnięty :) pytanie czy blokowanie wału polega na wkręceniu trzpienia m8 czy można to pretem zablokowac?
Obecnie BMW E36 Compact 96r M43B16 -> M50B25 <- w dążeniu do ideału
Opublikowano
Trzpień do blokady wału ma mieć średnicę taką jak otwór w bloku. Jednak otwór w kole zamachowym ma mniejszą średnicę. Trzpień musi być więc podtoczony na końcu. Podałem Ci wcześniej link do blokady wałków rozrządu, która w komplecie ma trzpień do blokady wału. Zobacz jak to wygląda.
Opublikowano
Jasne mam to tylko wszystko niby jest na znakach a trzpień nie bardzo wskakuje ale jak włożę nieco mniejsza śrubę to wskakuje dlatego wolę podpytać.
Obecnie BMW E36 Compact 96r M43B16 -> M50B25 <- w dążeniu do ideału
Opublikowano
Ogólnie mam problem z włożeniem tego trzpienia bo wydaje się za duży i nie chce wejść w to gniazdo. Trzpień ten grubszy ma 12mm i w ogóle nie chce wejść w otwór czy możliwe jest, że jest w bloku mniejszy otwór?? Niestety nie ma możliwości to zmierzyć:/
Obecnie BMW E36 Compact 96r M43B16 -> M50B25 <- w dążeniu do ideału
Opublikowano
Tak jak myślałem otwór w bloku jest mniejszy i u mnie wynosi 11mm sprawdzone za pomocą wierteł czyli 10.7 potem 10.8 itp. Zatem przetoczyłem trzpien z 12mm na 11mm 0.5 na minus i wskoczył. Głębokość na jaka ma wskoczyć trzpień to licząc od początku około 40mm czyli razem z mniejszą średnicą 8mm. Prace zaczną iść może do przodu.
Obecnie BMW E36 Compact 96r M43B16 -> M50B25 <- w dążeniu do ideału
Opublikowano
Witam. Głowica wyjęta idzie na planowanie mam pytanie czym i jak wyczyścić górną powierzchnię tłoków i powierzchnię pod uszczelkę głowicy??
Obecnie BMW E36 Compact 96r M43B16 -> M50B25 <- w dążeniu do ideału
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pozostałości uszczelki najlepiej zeskrobać ostrym nożykiem. Jeżeli są głębsze wżery to wtedy papier ścierny na pacy. Tylko wtedy musisz dokładnie zabezpieczyć otwory olejowe i cylindry.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Ok właśnie myślałem żeby papierem ściernym to zrobić. A jak wyczyścić te otwory chłodzące bo spod uszczelki przy ściąganiu trochę syfu tam poszło bo niektóre były dość mocno zaklejone brudem.
Obecnie BMW E36 Compact 96r M43B16 -> M50B25 <- w dążeniu do ideału
Opublikowano
Czy otwory w bloku silnika te wokół tłoków można przedmuchiwac powietrzem?? Mam tam sporo syfu i nie wiem jak to usunąć:/
Obecnie BMW E36 Compact 96r M43B16 -> M50B25 <- w dążeniu do ideału
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Można, uważaj tylko żeby nie zasyfić otworów olejowych. Przy montażu głowicy otwory z gwintem muszą być suche, tzn nie może stać tam olej albo płyn. Najlepsze do czyszczenia są patyczki do uszu :D
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Spoko dzięki za info bo chce tam jeszcze wlać trochę świeżego płynu i wypłukać lekko te kanały bo stary płyn wysysało z syfem więc wypłucze i wydmucham.
Obecnie BMW E36 Compact 96r M43B16 -> M50B25 <- w dążeniu do ideału
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pod kolektorem wydechowym jest śruba w bloku od spuszczania płynu. Wtedy nie musisz dmuchać tylko przelewasz nowym płynem i syf schodzi.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Witam po przerwie. Biorę się za składanie jednak mam pytanie czy pod śruby głowicy potrzebne są jakieś podkładki jak to realoem pokazuje bo jak zdejmowałem to nic nie widzialem żeby było tylko śruby z kołnierzem.
Obecnie BMW E36 Compact 96r M43B16 -> M50B25 <- w dążeniu do ideału
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Muszą być i są w głowicy, zabezpieczone przed wypadnięciem.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam po przerwie. Auto złożone po wymianie uszczelki wszystkie oringi, podkładki i uszczelki wymienione można powiedzieć, że silnik dostał drugie życie jednak mam problem z odpwietrzeniem ukaldu chłodzenia. Próbowałem już wszystkiego auto z przodu podniesione plynu zalane ogólnie już ok 9l jednak na poczatku w srodku nagrzewnica nie dawała ciepłego powietrza ale chłodnica była gorąca trochę próbowałem dalej odpowietrzyc ale nadal lipa teraz w środku grzeje ale chłodnica jest zimna i wąż powrotny z nagrzewnicy gorący, że ledwo dotykać można ale jakby pusty w środku. Wąż dochodzący do nagrzewnicy ciepły ale pełny, że ledwo go ścisne ale chłodnica zimna i wydaje mi się, że w układzie nadal jest powietrze jednak gdy silnik pracuje po odkreceniu odpowietrznika ciśnie tylko płyn i już nie wiem co zrobić. Proszę o dobre rady bo wiem, że ten silnik jest ciężko odpowietrzyc ale walczę już conajmniej 2 dzień i lipa. Dodanie gazu aby ciśnienie przepchalo nagrzewnice nie pomaga.


Pompa wody niby pracuje bo lekkie dodanie gazu robi przelew w zbiorniczku.

Obecnie BMW E36 Compact 96r M43B16 -> M50B25 <- w dążeniu do ideału
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Głowica sprawdzona na szczelność? Jak dokręcałeś ? 40 potem 2 razy 90 stopni w odstępach.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.