Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy
Opublikowano

Witam.

Ostatnio noszę się z zamiarem wymiany Navi z CIC na NBT. Ze względu na to że 6er jest mniej popularne ciężko znaleźć informacje w necie na ten temat. Posiłkowałem się informacjami z f10/F01 ale niestety nie mam pewności.

Chciałbym wymienić nawi z CIC na NBT tak aby było to w 100% zgodne z BMW - bez wykorzystywania jakichkolwiek adapterów-emulatorów. Dla mnie to jest warunek nie do przeskoczenia. Udało mi się dowiedzieć, że potrzebny będzie inny moduł ZGW028SK i inny kabet HU-CID. Wiem, że sama jednostka musi być z niskim HW.

Zakładam, że ICM nie trzeba będzie ruszać wtedy bo żyroskop jest wbudowany w NBT przy niskim HW. Patrząc po nr części mój ICM występował równolegle z pojazdami posiadającymi pierwsze NBT. Zatem tu powinno być ok. Jeśli ktoś ma inne doświadczenia to proszę o kontakt :).

Nie znalazłem jednakże odpowiedzi na pytania na temat działania wszystkich elementów wyposażenia /asystentów itp. U mnie mam sporo tego tak że wolałbym tego nie stracić. Czy ktoś może coś podpowiedzieć.

Czy da się to zrobić? Nie będzie problemów z Asystentami itp? Czytałem gdzieś o problemach z ograniczeniami prędkości, Ostrzeżeniami przed zmianą pasa ruchu i (chyba) przed kolizją. Coś związane ze sposobem przesyłania (tzn nie przesyłaniu ;/ ) danych z FLA.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam.

Ostatnio noszę się z zamiarem wymiany Navi z CIC na NBT. Ze względu na to że 6er jest mniej popularne ciężko znaleźć informacje w necie na ten temat. Posiłkowałem się informacjami z f10/F01 ale niestety nie mam pewności.

Chciałbym wymienić nawi z CIC na NBT tak aby było to w 100% zgodne z BMW - bez wykorzystywania jakichkolwiek adapterów-emulatorów. Dla mnie to jest warunek nie do przeskoczenia. Udało mi się dowiedzieć, że potrzebny będzie inny moduł ZGW028SK i inny kabet HU-CID. Wiem, że sama jednostka musi być z niskim HW.

Zakładam, że ICM nie trzeba będzie ruszać wtedy bo żyroskop jest wbudowany w NBT przy niskim HW. Patrząc po nr części mój ICM występował równolegle z pojazdami posiadającymi pierwsze NBT. Zatem tu powinno być ok. Jeśli ktoś ma inne doświadczenia to proszę o kontakt :).

Nie znalazłem jednakże odpowiedzi na pytania na temat działania wszystkich elementów wyposażenia /asystentów itp. U mnie mam sporo tego tak że wolałbym tego nie stracić. Czy ktoś może coś podpowiedzieć.

Tak jak piszesz.

Jeśli chcesz żeby było zgodne z BMW to dodatkowo nowy moduł TCB + aktywacja np. z fscmap.com

  • Moderatorzy
Opublikowano

Do czego służy TCB? Wiem ze to telematic ale co to faktycznie robi? Chodzi o dzialanie przycisku SOS?

Auto jest sciagane z zagranicy wiec zadnej dzialajacej karty sim w nim nie ma i nie powiem ze mi brak ;) i patrzac po VIN to ma:


S609A Navigation System Professional

S610A Headup Display

S614A Internet Preparations

S615A Expanded BMW Online Information

S620A Voice Control

S644A Preparation F Mobile Phone W Bluetooth

S677A HiFi System Professional DSP

S698A AreaCode 2 For DVD

S6AAA BMW TeleServices

S6ABA Control For Teleservices

S6FLA USBAudio Interface

S6NFA Music Interface For Smartphone

S6NRA Apps

S6VAA CICZusteuerung

S6VCA Control For Combox

S508A Park Distance Control PDC

S552A Adaptive LED Headlight

S5A1A LED Fog Lights

S5ACA Highbeam Assistant

S5AGA Lanechange Warning

S5DFA Active Cruise ControlStopGo Function

S5DLA Surround View

  • Moderatorzy
Opublikowano
Nie kupisz TCB pod auto z CIC.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Trzeba kupić pod numer VIN auta dawcy NBT, ale niestety wtedy NBT przez emulator trzeba.
  • Moderatorzy
Opublikowano
To się mija z celem.
  • Moderatorzy
Opublikowano

Nie chce żadnych emulatorow.

Chce miec wszystko zgodnie z BMW. Na kodach FSC. Dlatego rozpatruje tylko upgrade do NBT a nie np NBT EVO.


Ktoś to przerabiał?

  • Moderatorzy
Opublikowano
Na ori kodach nie zrobisz, możesz kupić paczkę generowaną pod Twoje auto.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zdejmij osłonę pod kierownicą i sprawdź jakie masz zgw.Być może nie musisz go wymieniać,wystarczy flash na 8sk i podciągnięcie z niego can2 do nbt.W twoim przypadku nie na różnicy czy założysz nbt czy nbt evo.
  • Moderatorzy
Opublikowano
Dokładnie, jedno i drugi tak samo obce dla tej daty produkcji.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie chce żadnych emulatorow.

Chce miec wszystko zgodnie z BMW. Na kodach FSC. Dlatego rozpatruje tylko upgrade do NBT a nie np NBT EVO.


Ktoś to przerabiał?

NBT evo tez mozesz miec na kodach
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

S552A Adaptive LED Headlight

View

Teraz widzę że twoje zgw prawie napewno obsłuży nbt bez wymiany.Lampy led potrzebują can3 więc masz napwno zgw2.

Zakładaj evo

  • Moderatorzy
Opublikowano
Zdejmij osłonę pod kierownicą i sprawdź jakie masz zgw.Być może nie musisz go wymieniać,wystarczy flash na 8sk i podciągnięcie z niego can2 do nbt.W twoim przypadku nie na różnicy czy założysz nbt czy nbt evo.

To mnie zaskoczyłeś. Myślałem ze mogę mieć tylko nbt z odpowiednio niskim hw czyli takie które ma wbudowany żyroskop.

Zgw chyba kupie drugi zeby nie bylo szkoda jak sie usmaży...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czemu miałoby się usmażyć???
  • Moderatorzy
Opublikowano
Bo np uklad ma juz swoj wiek i o ile na codzien dziala prawidlowo to przy flashu cos moze pojsc nietak z powodu jednej przerwanej sciezki. Inna opcja to awaria komputera. Po prostu wole dmuchac na zimne.
  • Moderatorzy
Opublikowano
Trudno uwalić ZGW.
  • Moderatorzy
Opublikowano
Nad tym mozna jeszcze pomyslec. Bardziej mnie interesuje czy to mozna zrobic czy nie . Na ori czesciach bez adapterow. Slyszalem sprzeczne opinie ze np nie beda działały funkcje asystenta itp.
  • Moderatorzy
Opublikowano
Wszystko działa.
  • Moderatorzy
Opublikowano
Na 100% robiłeś to albo znasz kogoś kto robił ?
  • Moderatorzy
Opublikowano
Sam robiłem, wszystko działa ale czasem trzeba pogodzić się z wyminą kolejnych modułów.
  • Moderatorzy
Opublikowano

Możesz rozwinąć myśl? :)

Właśnie pytam o to czy wymiana ZGW i navi wystarczy czy jeszcze kolejne moduły do tego dochodzą i jeśli tak to jakie :) .

  • Moderatorzy
Opublikowano
Nie ma dwóch identycznych aut więc dokładnie Ci nie odpowiem, na pewno trzeba wymienić antenę bluetooth oraz wzmacniacz anteny FM, reszta wyjdzie w praniu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.