Skocz do zawartości

Nowa jedynka


Duffy

Rekomendowane odpowiedzi

... jak ktoś myśli nad 118i to niech chwilę się wstrzyma, bo za kilka miesięcy będzie FL i30 N z automatem (chyba, że bierzecie 118i dla żony i ze względu na niskie spalanie), a jak automat to nie priorytet to jeszcze lepszym wyborem będzie manualna skrzynia biegów. Jedna z najlepszych w tej klasie.

 

Myślałem, nad I30N, Cuprą z wyprzedaży czy Octavi RS, ale po wizytach w salonach (z zerowym poziomem obsługi) okazało się, że mnie nie stać i muszę się zainteresować co najwyżej kompaktem premium z podstawowym silnikiem. Mojej parterce też nie dokońca pasuje poziom wykończenia i wykonania tych aut. Sprawiają wrażenie "z papieru" pomimo porządnych wersji silnikowych.


Kupując za gotówkę świat motoryzacji oferuje zupełnie inne rzeczy. Niestety rata za taką Octavie/I30N za 140.000 zł to około 2k zł, w BMW po skonfigurowaniu za 140.000 zł mamy rabat i ratę na poziomie 1.5k zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiecie co, 24h później kupiłem i30 N Performance Fastback, za niecałe 140 tysięcy zł.

Gratuluję wyboru ;) Może w BMW się kiedyś ockną, jak klienci odejdą. Same osiągi to nie wszystko, bo co one znaczą w codziennej jeździe, kiedy nie jeździsz na wyścigi? Jeśli masz poniżej 8s do setki to i tak się jeździ dobrze i nie zamulasz, a że ktoś ma 0.3s albo 0.7s lepszy czas do 100.. bez przesady. Ja jak się przesiadam między moimi autami, gdzie mam 3.7s, 3.9s i 4.4s 0-100 to w zasadzie najwolniejsze daje najwięcej frajdy, a najszybsze wydaje się środkowe.


Trzeba też pamiętać, że BMW serii 1 dzisiaj to już nie jest efekt jakiejkolwiek "freude am fahren", tylko auto miejskie, takie żeby kobieta też sobie poradziła, a przy projektowaniu koniecznie parytety, 25% ludzi LGBT i nie więcej niż 50% białych, no i efekt ma pasować w gusta chińskie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... jak ktoś myśli nad 118i to niech chwilę się wstrzyma, bo za kilka miesięcy będzie FL i30 N z automatem (chyba, że bierzecie 118i dla żony i ze względu na niskie spalanie), a jak automat to nie priorytet to jeszcze lepszym wyborem będzie manualna skrzynia biegów. Jedna z najlepszych w tej klasie.

 

Myślałem, nad I30N, Cuprą z wyprzedaży czy Octavi RS, ale po wizytach w salonach (z zerowym poziomem obsługi) okazało się, że mnie nie stać i muszę się zainteresować co najwyżej kompaktem premium z podstawowym silnikiem. Mojej parterce też nie dokońca pasuje poziom wykończenia i wykonania tych aut. Sprawiają wrażenie "z papieru" pomimo porządnych wersji silnikowych.


Kupując za gotówkę świat motoryzacji oferuje zupełnie inne rzeczy. Niestety rata za taką Octavie/I30N za 140.000 zł to około 2k zł, w BMW po skonfigurowaniu za 140.000 zł mamy rabat i ratę na poziomie 1.5k zł.

 

To zależy. Ja spotkałem się z bardzo miłą atmosferą, sympatycznym sprzedawcą i sprawnym załatwianiem formalności. Zgodzę się, nie ma sensu porównywać poziomu wykończenia. 118i w M pakiecie jest o wiele lepiej wykonane, ale jeżdżąc Nką nie zwracałem uwagi na tandetne uchwyty czy przyciski. Mimo to nie uważam, że jest źle wykończony jak na swoją cenę i to co oferuje pod kątem mocy i przyjemności z jazdy. Bezpośredni konkurent, czyli 135i to już cenowo, półka wyżej. Pod kątem frajdy z jazdy? Niekoniecznie. :D I30 N Performance po liftingu z automatem zabierze jeszcze więcej klientów swoim bezpośrednim rywalom...tak czuje.


Konfigurowałem przykładowy leasing u doradcy w PKO, przy wpłacie około 15%, na 5 lat i 30% wykup, rata to +/- 1600 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiecie co, 24h później kupiłem i30 N Performance Fastback, za niecałe 140 tysięcy zł.

Gratuluję wyboru ;) Może w BMW się kiedyś ockną, jak klienci odejdą. Same osiągi to nie wszystko, bo co one znaczą w codziennej jeździe, kiedy nie jeździsz na wyścigi? Jeśli masz poniżej 8s do setki to i tak się jeździ dobrze i nie zamulasz, a że ktoś ma 0.3s albo 0.7s lepszy czas do 100.. bez przesady. Ja jak się przesiadam między moimi autami, gdzie mam 3.7s, 3.9s i 4.4s 0-100 to w zasadzie najwolniejsze daje najwięcej frajdy, a najszybsze wydaje się środkowe.


Trzeba też pamiętać, że BMW serii 1 dzisiaj to już nie jest efekt jakiejkolwiek "freude am fahren", tylko auto miejskie, takie żeby kobieta też sobie poradziła, a przy projektowaniu koniecznie parytety, 25% ludzi LGBT i nie więcej niż 50% białych, no i efekt ma pasować w gusta chińskie..

 

Odszedł człowiek od BMW M do Hyundaia N to i niektórzy klienci mogli odejść razem z nim. :D Choć tutaj mowa tylko o M135i lub M235i bo reszta Emek nadal jest genialna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

Konfigurowałem przykładowy leasing u doradcy w PKO, przy wpłacie około 15%, na 5 lat i 30% wykup, rata to +/- 1600 zł.

 

Zakładając 140.000zł ceny auta to ten leasing wychodził by 96000+42000+21000 = 159.000zł. No i kto chce jeździć jednym autem 5 lat i je wykupywać... Przy moich przebiegach piąty rok to ~150kkm to strach tym jeździć. Także ponownie: nie stać mnie na Hyundaia, dlatego zostało BMW :D


@chwing daj znać jak manual się sprawuje po odbiorze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i kto chce jeździć jednym autem 5 lat i je wykupywać... Przy moich przebiegach piąty rok to ~150kkm to strach tym jeździć.

Chyba złe auta kupujesz, jak Ci się nudzą. Ja do dziś żałuję sprzedaży E71, którym zrobiłem 200tys w 7 lat i nie miałem strachu tym jeździć dalej, a F87 5 rok jeżdżę bez potrzeby zmiany... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

inna filozowia po prostu - od zawsze w rodzinie tylko nowe auta, zmieniane co 3-4 lata... :)


PS gdyby może auto nie było pewnym kompromisem tylko choć raz kupione takie jak się chce (np. teraz 118i zamiast M135i) to potrzeba zmiany by się odsunęła. Ale i tak pozostał by temat świeżości i serwisowania tego przy wyższych przebiegach. Tu może znów wychodzi brak $ :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie inna filozofia, co inna definicja auta nowego :D Dla mnie nowe jest tak długo, jak długo kupiłem w salonie i jestem pierwszym właścicielem :)


Oczywiście kasa jest zawsze naszym ogranicznikiem, ale można zamiast krótkiego leasingu wziąć dłuższy na auto marzeń, które posłuży dłużej. Ja pamiętam M135i mi dzielnie służyło w wielu przypadkach, choćby dlatego że było to moje jedyne 5-os auto w domu, a i na Chorwację też raz nim jechałem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... wziąć dłuższy na auto marzeń, które posłuży dłużej. Ja pamiętam M135i mi dzielnie służyło w wielu przypadkach, choćby dlatego że było to moje jedyne 5-os auto w domu, a i na Chorwację też raz nim jechałem ;)

 

To jest jeszcze rozważane. Ale już pozostanę przy F40, raczej do i30 czy VAGa zrobiło się nie po drodze. Póki co najdłuższy roadtrip Rzeszów - San Sebastian, a dla nowego auta zapowiadają się dalsze wyjazdy bo to wcale nie tak daleko się okazało (2700km w jedną stronę). Chorwacja to na dłuższy weekend :D


Właśnie w konfiguratorze zauważyłem możliwość wyboru:

116i (109KM)

118i (140 KM)

120i (178 KM)

M135i XDrive

+ zapowiadany 128ti

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładając 140.000zł ceny auta to ten leasing wychodził by 96000+42000+21000 = 159.000zł. No i kto chce jeździć jednym autem 5 lat i je wykupywać... Przy moich przebiegach piąty rok to ~150kkm to strach tym jeździć. Także ponownie: nie stać mnie na Hyundaia, dlatego zostało BMW :D

 


Z każdą kolejną generacją hot hatche będą inne, moim zdaniem nie tak dobre jak obecne, czy poprzednie. Ja zamierzam jeździć tym autem do końca gwarancji, a później zobaczymy. Biorąc pod uwagę moje przebiegi na dwa auta to ciężko będzie mi zrobić więcej niż 75 tysięcy kilometrów.


Twoje potrzeby są inne, robisz więcej kilometrów. Też bym wybrał 118i na 3 letni najem w takim przypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No i jestem po testach. Mialem 140i 118d i 120d.


Krotko seria 1 umarla. Jak tos pisze ze to nadal BMW to chyba nigdy nie mial w ręku auta pod znaku szachownicy


Nawet 190KM nie robi zadnego super wrazenia przy przyspieszeniu i do tego jak z miejsca dynamicznie przyspieszamy to przednie kola podskakują....... nawet w skodzie tego nie ma...


Wyglad ok srodek większy ale prowadzenie i iii wszystko inne to nie ja dziekuje. Lepiej dolozyc jakies 10tys pln i kupic 318i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

ok ale dopłacając do 120i pamiętaj ze napęd masz ten sam przedni i jest on niedopracowany może po lifcie bedzie poprawiony

WARTO dopłacić nawet do słabej wersji 318i 156KM 4 cylindry - zrobisz test to nie kosztuje to sam zobaczysz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj odbyłem dwie jazdy testowe - BMW 118i i nowe Audi A3.

Jeśli chodzi o samą jedynkę to nawet jako laik trochę przychylam się do opinii, którą wygłosił maja22.

Może zabrzmi to przewrotnie, ale powiedziałbym, że jest to auto dla kogoś kto chce kompaktu klasy premium, ale niekoniecznie zależy mu na tym, żeby to było bmw.

No bo trochę mało bmw jest w tej jedynce, ale to jest wada jedynie w stosunku do innych bmw, z wyższych segmentów.

Natomiast może się okazać, że po przeliczeniu jakość/cena to auto to najlepszy deal w segmencie C.


Na mocny minus to zmaszczony system start-stop w tym silniku, bo auto drży ilekroć ruszamy z miejsca. Trzeba to wyłączać.

Powyżej 120 pojawia się wyraźny szum od lusterek.

Trochę dziwnie się siedzi z tyłu, może być niewygodnie, ale to żona/dziecko musiałyby ocenić.


Zawieszenie jest super (jeździłem na standardowym), skrzynia również (szczególnie w trybie sport i chyba minimalnie lepsza od automatu w A3).

Jest też wyraźnie ciszej od A3 w zakresie do 80/90. Środek również na plus BMW. Reszta to kwestia osobistych preferencji.


Ja w 118i czułem się lepiej i mimo braku pewnej magii to nadal jest to dobry deal - o ile szukamy auta tylko w tym segmencie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj odbyłem dwie jazdy testowe - BMW 118i i nowe Audi A3.

Jeśli chodzi o samą jedynkę to nawet jako laik trochę przychylam się do opinii, którą wygłosił maja22.

Może zabrzmi to przewrotnie, ale powiedziałbym, że jest to auto dla kogoś kto chce kompaktu klasy premium, ale niekoniecznie zależy mu na tym, żeby to było bmw.

No bo trochę mało bmw jest w tej jedynce, ale to jest wada jedynie w stosunku do innych bmw, z wyższych segmentów.

Natomiast może się okazać, że po przeliczeniu jakość/cena to auto to najlepszy deal w segmencie C.

 

Może byc tak jak piszesz - dobry deal w segmencie C :) Tak jak już pisałem mam zamówioną jedynkę. Auto po skonfigurowaniu i rabatach wyszło niewiele drożej niż np. Corolla 1,8 122KM :D . Toyota zakładam, że pewnie też jest dobrym autem, ale jakość wnętrza nas jako potencjalnych klientów odstraszyła. Tak jak żona była nastawiona na corolle to jak wsiadła i obejrzała ją w środku to z miejsca wyszła, nawet żadnego katalogu nie chciała. Pewnie to rzecz gustu i upodobań konkretnego kupującego ale jakość wnętrza przekreśliła toyote dla nas.

 

Na mocny minus to zmaszczony system start-stop w tym silniku, bo auto drży ilekroć ruszamy z miejsca. Trzeba to wyłączać.

Powyżej 120 pojawia się wyraźny szum od lusterek.

Trochę dziwnie się siedzi z tyłu, może być niewygodnie, ale to żona/dziecko musiałyby ocenić.


Zawieszenie jest super (jeździłem na standardowym), skrzynia również (szczególnie w trybie sport i chyba minimalnie lepsza od automatu w A3).

Jest też wyraźnie ciszej od A3 w zakresie do 80/90. Środek również na plus BMW. Reszta to kwestia osobistych preferencji.


Ja w 118i czułem się lepiej i mimo braku pewnej magii to nadal jest to dobry deal - o ile szukamy auta tylko w tym segmencie.

 

Razem z żoną także najlepiej czuliśmy się w nowej serii jeden. Myśleliśmy jeszcze o volvo xc40 ale BMW bardziej do nas przemówiło. Zarówno stylistyka z zewnątrz jak i rozplanowanie i wykonanie we wnętrzu bardzo nam odpowiadało. Do tego fotele sportowe, które są bardzo wygodne. Co do tyłu to żona i syn byli zgodni że jest wygodnie. Nawet po jeździe próbnej zdania nie zmienili (a jechali z tyłu). Mnie prowadziło się jedynkę super. Dla mnie ważne jest aby auto było komfortowe na trasie i dobrze komunikowało się z kierowcą w temacie prowadzenia - według mnie tutaj tak było. W testowanym egzemplarzu zawieszenie było standardowe i nie wiem czy chciałbym twardsze (sportowe M). Standardowe było super - tak jak napisał sandomingo.

Pewnie coś więcej będę mógł dodać dopiero jak odbiorę własne auto - niestety to dopiero w grudniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj widziałem jakieś zdjęcia bmw 128ti :shock: fwd, 265 Km :shock:

 

Będzie ciekawie, przez chwilę przeszło mi przez myśl czy aby się nie pośpieszyłem z Enką, ale po pierwszym weekendzie nie żałuję. Gdyby ściągnąć te okropne znaczki Hyundaia to auto prezentuje się świetnie, a komentarze ciągle te same... "To jest Hyundai?!".

72b988a76da668c5med.jpg


Albert Biermann zrobił kawał dobrej roboty dla rozwoju BMW M, a teraz dla Hyundaia. Jak będą testowe 128ti i przejadę się to podzielę się swoimi wrażeniami, bo to jakby nie patrzeć konkurent dla mojego I30 N. Ale wiecie czy będzie dostępny też z manualną skrzynią biegów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wiecie co, 24h później kupiłem i30 N Performance Fastback, za niecałe 140 tysięcy zł.

Gratuluję wyboru ;) Może w BMW się kiedyś ockną, jak klienci odejdą. S

To chyba tylko nasze pobozne zyczenia.

Odchodza pasjonaci a w ich miejsce przychodzi 2-3x wiecej niedzielnych uzytkownikow ktorzy oczekuja zeby bylo tanio, masowo i podobnie jak w innych markach.

Z bolem serca sie to mowi ale BMW poszlo juz dawno temu w masowke, auta roznia sie kosmetycznie od konkurencji, haslo "sheer driving pleasure" to pusty slogan.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj widziałem jakieś zdjęcia bmw 128ti :shock: fwd, 265 Km :shock:

 

W listopadzie ma być dostępna 128ti:


https://www.carthrottle.com/post/the-fwd-bmw-128ti-brings-back-an-old-badge-to-fight-the-vw-golf-gti/

 

Przecież wrzuciłem już zdjęcia i filmy z testowych jazd.


F40 może i nie nadaje się do upalania pod tesco jak reszta prawdziwych bmw, ale w porównaniu z resztą kompaktów jest mocno konkurencyjna. Teraz poszerzyła się mocno paleta napędów.


Co do przedniego napędu to użytkuję VAGa i jest tu jeszcze gorszy wheelhop. Ale w kwestii niedzielnych kierowców FDW dawał radę na Nurburgringu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć


Pytanie do posiadaczy obecnych jedynek F40. Jako, że na swój jeszcze oczekuje a zbliża się sezon zimowy to chciałem się trochę rozejrzeć za oponami zimowymi i mam drobne wątpliwości. W wyposażeniu standardowym mam zestaw do naprawy opon (czyli kompresorek z jakimś sprejem), więc czy to oznacza że opony fabryczne letnie są zwykłe ? Czy może Run Flat ?

Wybaczcie proszę pytanie, ale to moja pierwsza BMka. Do tej pory zawsze w aucie miałem normalne opony i dojazdowe koło w bagażniku.


Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W piątek zamawiałem dla dzieciaka M135i do produkcji i weszły właśnie jako opcja lampy przód "3MF Reflektory BMW Individual Shadow Line" - całe czarne , jak w nowej M3/M4 .


bffdee67593fb875gen.png

http://images.spritmonitor.de/1244128.png - ekologia pełną gębą :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ktoś tu pisał, że jedynki słabo się sprzedają.

Na trzy salony w mieście - żaden nie ma auta pod dachem w salonie, w dwóch przypadkach jest gdzieś na tyłach placu a jeden nie ma żadnej na stanie.

Mają auto w nowej budzie, najlepsze w swoim segmencie, mają na nie duże rabaty a jedyna demówka stoi gdzieś na tyłach parkingu...

To jak oni chcą te samochody sprzedawać? XD Wstydzą się tego samochodu?

A w salonach Audi, A3 jest w centralnym miejscu salonu, na podniesieniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś tu pisał, że jedynki słabo się sprzedają.

Na trzy salony w mieście - żaden nie ma auta pod dachem w salonie, w dwóch przypadkach jest gdzieś na tyłach placu a jeden nie ma żadnej na stanie.

Mają auto w nowej budzie, najlepsze w swoim segmencie, mają na nie duże rabaty a jedyna demówka stoi gdzieś na tyłach parkingu...

To jak oni chcą te samochody sprzedawać? XD Wstydzą się tego samochodu?

A w salonach Audi, A3 jest w centralnym miejscu salonu, na podniesieniu.

 

Jak ja byłem oglądać i kupować to jedynka stała w miarę centralnie w salonie, a przed salonem widziałem demo do jazd testowych. O dziwo w salonie jedynka była z manualem co zdziwiło samego sprzedawce jak mu zwróciłem na to uwagę (był przekonany ze jest standardowo jak większość z automatem :lol: )

Przyznam że odwiedziłem salon pierwszy z brzegu - najbliżej mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.