Skocz do zawartości

Nowa jedynka


Duffy

Rekomendowane odpowiedzi

@witus1996

Na nowy model 1 są takie rabaty? :O


Z tego co wiem, to M2 ze stocku z zeszłego roku bez przebiegu wyhaczysz za 250k spokojnie.


M240i ma się nijak do M2, ale lepsze to niż przednionapędowy xDrive z M135i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@witus1996

Na nowy model 1 są takie rabaty? :O


Z tego co wiem, to M2 ze stocku z zeszłego roku bez przebiegu wyhaczysz za 250k spokojnie.


M240i ma się nijak do M2, ale lepsze to niż przednionapędowy xDrive z M135i

 

Takie doszły mnie słuchy, ale nie zweryfikowałem tego jeszcze.


Teraz też są, ale liche wyposażenie. Bez sportowych hamulców czy foteli...


Ale M240i to nadal 3 litry zamiast 2 no i stary dobry tył napęd albo xDrive. :cool2: Z drugiej strony przestarzały model i look taki nudny w porównaniu do M2 czy M135i.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kupuj tego syfu, lepiej wziąć kompakta z firmy, która robi FWD od lat. W BMW do aut z FWD wrzucają najgorsze podzespoły, często nieużywane w żadnej innej serii.

 

A 218i coupe? To chyba odpowiednik poprzedniej jedynki technicznie. Cenowo startuje z poziomu około 130.000. Byłaby wyposażona na pewno gorzej od F40, ale może to warto?


Tego się nie spodziwałem na forum BMW by polecono zakup auta innej marki :roll: w takim razie A3? Są jeszcze stare modele. Nowego jeszcze nie widziałem na żywo i nie jeździłem. Tylko w VAG zostaje 1.5 TSI... Średnio to chodzi.

Cenowo na poziomie 130.000 zł była by Octavia RS czy Cupra, które są idealnym rozwiązaniem, jednak dla tych aut VAG ma średnie finansowanie. Niby auto w budżecie, ale w finansowaniu już nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego się nie spodziwałem na forum BMW by polecono zakup auta innej marki :roll:

Hehe, ja jeżdżę samochodami różnych marek ;) Niestety nie da się być "wiernym" megakorporacjom dla których jesteś pyłem marnym i zamiast radości z jazdy, sprzedają Ci produkt uśredniony. Jeśli 218i Ci pasuje, to czemu nie, wg mnie seria 2 jest nieładna, M240i spoko, a M2 ładna :D


W tej chwili Mercedes przegonił BMW i w tym kierunku ja bym szedł, jeśli Golf by mi nie pasował. Poza tym musiałbyś opisać czego szukasz dokładniej. Kumpel właśnie kupił uszkodzonego Maseratti GranTurismo 440KM 2009. Panewka i wandalizm zewnętrzny, całość wyjdzie raczej poniżej 130tys z naprawami, a dźwięk silnika z Ferrari kosmos. Dużo nie jeździ, bo pracuje w domu, a to auto wygląda jakby miało 2 lata a nie 11. Jakby mi brakowało budżetu znacznie bardziej bym w kierunku używanych patrzył, ale nie znam Twoich priorytetów :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
218i grań coupé od 121k, nie wiem czy o tym samym piszecie. Moim zdaniem na żywo, na ulicy prezentuje się dużo lepiej niż na zdjęciach. Minus to silnik 3 cylindry.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

218i grań coupé od 121k, nie wiem czy o tym samym piszecie. Moim zdaniem na żywo, na ulicy prezentuje się dużo lepiej niż na zdjęciach. Minus to silnik 3 cylindry.

coupe, nie gran coupe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

W tej chwili Mercedes przegonił BMW i w tym kierunku ja bym szedł, jeśli Golf by mi nie pasował. Poza tym musiałbyś opisać czego szukasz dokładniej.... ale nie znam Twoich priorytetów :D

 

W grę wchodzi tylko nowe auto najlepiej z fabrycznym finansowaniem dla osób fizycznych, które przez 4 lata przejedzie 120.000 km bez niespodzianek. Rozmiarowo dla 2 osób idealnie pasuje kompakt i fajnie by miał to coś: trochę radości z jazdy, wyglądu i mocy, by się nie męczyć.

130.000 zł wydawało się odpowiednim budżetem by rozglądać się za nowym autem. 3.5 roku temu dużo mniejszy budżet pozwalał na zakup fajnego kompakta, a właściwie już większości hot hatchy. Teraz albo premium z m pakietem, albo soft hatch.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tj taki kłopotliwy budżet, bo nie starczy na nic super ciekawego. Na pewno nie daj się wmanewrować w jakieś durne 3 cylindry.

Ale jak tak patrzę po ofertach, to ciężko mi coś doradzić sensownego, poza tym, żebyś jeździł na jazdy testowe ;) Są za darmo, a lepiej poczujesz auto, akurat takie tańsze to zawsze do jazd testowych są.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


W tej chwili Mercedes przegonił BMW i w tym kierunku ja bym szedł, jeśli Golf by mi nie pasował.

 

Czy ja wiem... Obejrzałem filmiki 4 różnych osób testujących auta, Mercedes CLA 220/A klasa 35 AMG vs BMW M135i/M235i/120xd.


W przypadku BMW najbardziej zebrało się M235i za wygląd i tu przyznam rację. Wolę zdecydowanie M135i. Co do samej jazdy to słyszałem przeważnie zachwyty, że świetnie się prowadzą, że mimo nowej konstrukcji, odejścia od RWD to tylko nieznaczna część użytkowników zauważy różnice. Pewnie ta która miała najmocniejsze wersję tył napęd, a czytałem, że w wyższych modelach znacznie ponad 50% użytkowników wybiera xDrive więc... Sami prosimy się o zmiany.


Co do wykończenia to zachwyty nad solidnością i nadal minus za elektroniczne zegary i zbyt mało zmian czyt. nuda. W tym przypadku wnętrze Mercedesa wydaje się bardziej premium, bardziej przyjemne dla oka choć te tablety bez daszka nie wszystkim się spodobają.


Przejdźmy do najważniejszego, jednostki napędowe... Tutaj BMW bije Mercedesa... Dużo lepsza reakcja na przyspieszenie, gorsze brzmienie, mniejsze spalanie... Zastanawiałem się nad CLA 220, 2 litry i 190 KM, piękne auto, ale ten silnik w tak lekkiej budzie nie jedzie... Skrzynia fatalna... A CLA 35 jest już za drogie. Przyznam się, że bardzo mi się podoba i chciałbym je przetestować w tym mocniejszym 224 KM silniku.


A klasa 35 AMG w porównaniu do M135i też gorzej przyspiesza i gorzej brzmi. Trochę bardziej mi się podoba z zewnątrz i w środku, ale dodając piękne kubełkowe fotele wychodzi drożej niż M135i.


W chwili obecnej mam na celowniku M135i.

https://configure.bmw.pl/pl_PL/configid/h6o9z7d1


330i ze szperą, ale z okrojonym wyposażeniem (bez Head-Up, elektryki i podstawowych asystentów +/- kilka bajerów)

https://configure.bmw.pl/pl_PL/configid/s4a3v0e4


Myśle nad CLA 250... Albo czekam na mega oferty na RS3 albo M2, mega czyli w okolicach 240-260k, ale na podobnym wyposażeniu jak M135i albo 330i. Zobaczymy co we wrześniu będzie na stocku... I jakie rabaty na poszczególne modele.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ja wiem... Obejrzałem filmiki 4 różnych osób testujących auta, Mercedes CLA 220/A klasa 35 AMG vs BMW M135i/M235i/120xd.

Ja tutaj specem od FWD nie jestem. Z tego co czytałem komentarze, to stare 1 prowadzi się dużo lepiej, ale to co ważne, nie wszyscy na to zwracają uwagę. Dla ludzi "dobrze się prowadzi" znaczy plus minus tyle, że lekko chodzi kierownica i biegi nie szarpią. Mało kto sprawdza jakość prowadzenia w deszczu, w poślizgach, itp. stąd różne opinie tak jak i różne są wymagania ludzi.


No i druga sprawa, jak jeździłem 2AT to widziałem, że BMW wrzuca tam mocno gorsze podzespoły, tak samo było w X1, tak samo słyszałem od handlowca o nowym 1er. Jak ktoś tego nie widzi, to tematu nie ma ;)


I myślę, że oczekiwania względem samochodu są tutaj kluczowe, bo moją miarą to auto musi mieć R6 :D Jedyne R4 które bym kupił to E30 M3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ja wiem... Obejrzałem filmiki 4 różnych osób testujących auta, Mercedes CLA 220/A klasa 35 AMG vs BMW M135i/M235i/120xd.

Ja tutaj specem od FWD nie jestem. Z tego co czytałem komentarze, to stare 1 prowadzi się dużo lepiej, ale to co ważne, nie wszyscy na to zwracają uwagę. Dla ludzi "dobrze się prowadzi" znaczy plus minus tyle, że lekko chodzi kierownica i biegi nie szarpią. Mało kto sprawdza jakość prowadzenia w deszczu, w poślizgach, itp. stąd różne opinie tak jak i różne są wymagania ludzi.


No i druga sprawa, jak jeździłem 2AT to widziałem, że BMW wrzuca tam mocno gorsze podzespoły, tak samo było w X1, tak samo słyszałem od handlowca o nowym 1er. Jak ktoś tego nie widzi, to tematu nie ma ;)


I myślę, że oczekiwania względem samochodu są tutaj kluczowe, bo moją miarą to auto musi mieć R6 :D Jedyne R4 które bym kupił to E30 M3.

 

Rozumiem, oczekiwania względem samochodu każdy ma różne, jeden będzie jeździł używanymi starszymi autami, drugi salonowym kompaktem typu Opel, Toyota itd., trzeci X1, czwarty X5 25d, a inny M5 i poniżej pewnego pułapu zejść nie będzie chciał. Zawsze może być coś lepszego. Tylko pozazdrościć jeśli ktoś zastanawia się np. nad Ferrari i psioczy na RS7 czy MB GT 4-door itp.


Jeździłem X1 18d, myślę, że gdybym miał wybierać pomiędzy popularnym modelem Toyoty RAV4 czy Mazdy CX-5 to nadal wybrałbym X1. Po rabatach i lepszym finansowania praktycznie podobne kwoty, a przyjemność z jazdy w tej klasie lepsza w BMW. :cool2:


Pewnie, porównując nową 118i do starej 118i to starsza z tył napędem będzie prowadziła się lepiej. Co do podzespołów to wiadomo, że seria 1 nie będzie miała takich samych jak droższe serie. Ale jak japoński Aisin radzi sobie świetnie i zostawia w tyle skrzynie Mercedesa A35... Żywotnością będzie się martwił kolejny właściciel. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie zamówiłem nową 118i w Mpaku, już ma status 112 i liczę na szybki odbiór :)

 

Podziel się wrażeniami i uzyskanym % jeśli to nie tajemnica.


Póki co pierwsze oferty u mnie to 1500brutto i 30kkm/rok przy wpłacie 5% i 4 latach (Dotyczy Mpakietu 118i aut). Ale czy to auto z tym silnikiem dociągnie 4 lat bez grubszego serwisu... Póki co widać, że powoli pandemia działa na korzyść kupujących jeśli chodzi o oferty. Gorzej, że chyba każda branża odczuła spowolnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

Rok od premiery i ani jednej nowej jedynki w galerii.

To chyba wystarczy za caly komentarz dotyczacy tego auta.

Za 3-4 lata wycofaja sie rakiem ze sprzedazy tego modelu.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będę miał jazdę testową F40 118i w ciągu kilku/kilkunastu dni to dam znać jak się sprawuje.

W salonie jedna stała ale jeszcze nie zarejestrowana. W środku całkiem sporo miejsca. Pamiętam, że jak kiedyś sprawdzałem miejsce w starej 1, to nie dałem rady usiąść za sobą, a w nowej 1 się da.


Ogólnie szukam czegoś wielkości serii 1. Byłem w salonie Mercedesa wczoraj, ale niby max 6% rabatu dają obecnie i raczej się to nie zmieni "bo my nie mamy samochodów, szybko się sprzedają, a w BMW mają auta to większe rabaty". Zastanawiam się jeszcze nad poprzednią serią 1 z premium selection, tylko musiałbym się pogodzić tutaj z gorszym wyposażeniem raczej.


Co do finansowania serii 1 to w najmie na 3 lata bazowa wersja bez wpłaty z limitem 20 000km/rocznie kosztuje około 1100 zł netto miesięcznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, od jakiegoś czasu obserwuję to forum. Jednocześnie zastanawiam się nad zakupem nowej jedynki. Dostałem pierwszą wycenę z upustem ok 12% od ceny katalogowej (model do produkcji). Wycena i zakup dla osoby fizycznej. Finansowanie leasingiem konsumenckim. Czy upust tego rzędu to maks co można otrzymać? Będę wdzięczny za komentarze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje wrażenia po użytkowaniu auta przez kilka godzin.


Silnik

Zbiera się lepiej niż sądziłem. Do 100km/h jest całkiem spoko. Powyżej już mało co się dzieje.


Skrzynia biegów

Do miasta jest ok, szybko reaguje jak się chce wyjechać z ulicy podporządkowanej. Powyżej 80-90km/h już jakoś wolniej reaguje na kickdown.


Fotele

W testowej wersji miałem fotele sportowe. Dla mnie są fajne, nawet na trasę powinny być wygodne.


Zegary

Standardowe okrągłe zegary są czytelne. Jak ktoś nie potrzebuje bajerów to nie widzę potrzeby dopłaty do wersji professional.


Multimedia

Standardowy system jest OK. Głóśniki standardowe jak to zwykle w BMW - zdecydowanie lepiej dokupić lepsze.


Pozycja za kierownicą

Nisko, jak powinno być w BMW. Przyjemnie się siedzi i jeździ.


Miejsce z tyłu

Sam za sobą się zmieściłem (180cm) i pewnie wytrzymałbym w kilkugodzinnej trasie. Jest lepiej niż w poprzedniej generacji (F20)


Asystent parkowania

Fajnie się sprawdza. Z uwagi na mniejsze auto znajduje więcej miejsc do parkowania niż w moim 6GT i tu częściej z tego korzystałem.


Wersja bez Mpakietu

W serii 3 G20 wersja bez MPakietu kompletnie mi się nie podoba, ale w serii 1 już wygląda dla mnie fajnie. Tutaj bym się nie upierał na dopłacie do MPakietu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że to auto wyłącznie to miasta /Vmax 50-70/?

U mnie przestaje się dziać gdzieś przy 240... :norty: oczywiście na niemieckiej autostradzie :wink:

 

140 koni vs 218 koni to spora różnica :)


Nowa seria 1 jak najbardziej się nadaje na autostradę, pojeździłem trochę z prędkością 140-160km/h, fajnie się podróżuje. Tylko trzeba się nastawić na wolniejsze przyśpieszenie wtedy. Przy prędkości poniżej 100km/h jak wciśniesz gaz to czujesz, że auto znacznie przyśpiesza. Powyżej 100km/h czujesz, że przyśpiesza ale tak jednostajnie. Tylko weź też pod uwagę, że to moje wrażenia, a na codzień jeżdzę 40i. Każdy to inaczej odczuje i najlepiej samemu sprawdzić.


Ja ogólnie szukałem F20 też z premium selection, ale strasznie słabo wyposażone wszystkie, a wersji 125i to w ogóle nie widziałem. Dlatego zacząłem patrzeć na F40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.