Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich forumowiczów. Jako że tydzień temu odebrałem swoje pierwsze BMW postanowiłem dołączyć do zacnej społeczności tego forum. Niestety mimo, że mój staż na forum jest niewielki, chce zwrócić się do Was z pewnym problemem. Chodzi mianowicie o ciągły stukot gaśnicy pod siedzeniem pasażera. Czy ktoś z was ma podobny problem? W góry dzięki za pomoc.

 

Tam jest dość kłopotliwe zapięcie tej gaśnicy. Żeby ją poprawnie tam zapiąć, aby nie stukała to trzeba jedną konkretną pozycję znaleźć (ułożenie gaśnicy) i spiąć opaską. Minimalnie coś zmienisz i będzie stukać albo nawet wypadnie z zaczepu.

Opublikowano

Dzieki za info i przede wszystkim gratuluje odbioru! A kiedy zamawiales auto?

Tez jezdzilem 118i a w zasadzie 218i i nieodpowiadala mi dynamika ale z 220i juz bylo lepiej:)

Bede czekal na dalsze info!


Z lakierem wspolczuje, jednak zawsze co zafryczne zabezpieczenie to fabryczne…


Co do docierania 2k i zawsze staralem sie jezdzic po trasach a niedawno dowiedzialem sie ze auto dociera sie w miescie

bo wtedy pracuje pod roznyminobciazeniami itp

Opublikowano
(...)przy okazji wizyty z innym małym defektem (...)

Powiedz co to za problem - zostanie dla potomnych na co zwracać uwagę.


Jakie macie podeście do docierania silnika - 1.5kkm, 2kkm, 2.5kkm ? itp itd

 

W cywilnej benzynie będę bronił tezy, że docieranie to zmowa producentów i serwisantów, aby często zmieniać olej. Ja u siebie sam osobiście zmieniłem po 8 tys km i nawet najmniejszego opiłka nie znalazłem w filtrze i w oleju. Nawet śladu przebarwienia we wkładzie filtra nie znalazłem..po prostu idealnie czysto było, a szukałem tych mitycznych opiłków bardzo dokładnie.. bo przecież na youtubie specjaliści radzą po dotarciu zmienić olej.. Pic na wodę z mojego prywatnego jednostkowego doświadczenia. Zmieniaj sobie co 15 tys km (lub raz w roku) i tyle.W dieslu raczej lepiej skracać interwał także absolutny max 15 tys. Chyba, że masz auto wyczynowe lub upalasz na torze.

Opublikowano
Zmieniaj sobie co 15 tys km (lub raz w roku) i tyle.W dieslu raczej lepiej skracać interwał także absolutny max 15 tys. Chyba, że masz auto wyczynowe lub upalasz na torze.

 

Nie trzeba upalać na torze, wystarczy, że jakiś auto jeździ w większości lub tyko po mieście i do tego krótkie odcinki, wtedy nawet co 10 000 km może być za dużo.


Ja wyznaję taką zasadę: Jazda po mieście - co 10 000km, jazda na trasie co 15 000km.


Widziałem na YT filmik, gdzie mechanik pobierał próbkę z auta co kilka tys. km i wysyłał do jakiegoś laboratorium. Samochodem jeździł przedstawiciel handlowy, więc pewnie większość trasa i but w podłodze :D W każdym razie po tych wszystkich badaniach wyszło, że po 10 000 km olej nie spełniał już swoich właściwości. No ale to tylko YT i ile w tym prawdy to do końca nie wiadomo, zresztą sami sobie obejrzyjcie jeśli wam się chce.


Opublikowano
Witam wszystkich forumowiczów. Jako że tydzień temu odebrałem swoje pierwsze BMW postanowiłem dołączyć do zacnej społeczności tego forum. Niestety mimo, że mój staż na forum jest niewielki, chce zwrócić się do Was z pewnym problemem. Chodzi mianowicie o ciągły stukot gaśnicy pod siedzeniem pasażera. Czy ktoś z was ma podobny problem? W góry dzięki za pomoc.

 

U mnie występował ten problem. Pojechałem do serwisu po 2 h samochód do odebrania, podobno dosyć znany problem.

 

Ps mam przy okazji pytanie, poniewaz widze ze wiekszosc osob zamawia albo 118i albo 120d lub oczywiscie M135i

A ja zamowilem tez 120i. Jak pierwsze wrazenia z jazdy, moc, prowadzenie oraz realne spalanie w miescie?

Gdybys powiedzial dwa slowa bylbym zobowiazany:)

 

Ogólnie jazda super, drogi się dobrze trzyma, bez problemu z wyprzedzaniem. Ogólnie on nie ma 178 koni jak podają na stronie, w katalogu jest wzmianka, że chwilowa moc jest o 10% większa. Aktualnie moje spalanie po 9 k to 7,6l . Jedyny problem, który widzę to tak zwany 'wheel hop' za duży moment obrotowy i brak szpery. Ciekawą opcją jest 220i, ale pojawiła się opcja z xDrive.

Opublikowano

Dzieki, mysle ze to super wynik.

Ja mam takie doswiadczenie ze im slabszy silnik tym wiecej pali bo trzeba go bardziej krecic.

Oczywiscie w pewnym zalresie mocy bo taki HEMI 6.2 bedzie wiecej pali niz skoda octavia z 2.0 tsi;)

Opublikowano

Witam wszystkich serdecznie.


Jestem tutaj nowy i czekam na zamówione 120i.

Czy jest może ktoś tak miły i podzieli się wersją elektroniczną instrukcji obsługi?

Z góry dziękuję.


Pozdrawiam

Opublikowano

Update, wlasnie dostalem info od sprzedawcy, ze moja F40 (120i) dostala numer VIN.

Produkowana bedzie w tym tygodniu.

Pozdrawiam

Opublikowano

Na stronie BMW.pl pojawił się nowy cennik wszystkich modeli - w kontekście Serii 1 (F40) ceny nie zmieniły się (aż dziwne, czyżby inflacja nie dotknęła BMW? może poprzednie ceny już były "zawyżone" dla Klientów?)

zmieniły się tylko kwestie techniczne dla modeli 116d i 118d (wzrost emisji CO2 +2g/km; zużycie (deklarowane) paliwa z 4,5 na 4,6 dla 116d):

BMW1-F40-cennik-202203.jpg

BMW THE1 F40 120d - M Sport, Skyscraper Grey (2022)

Odebrany! https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=229&t=395918

icon1.png

Opublikowano
Na stronie BMW.pl pojawił się nowy cennik wszystkich modeli - w kontekście Serii 1 (F40) ceny nie zmieniły się (aż dziwne, czyżby inflacja nie dotknęła BMW? może poprzednie ceny już były "zawyżone" dla Klientów?)

zmieniły się tylko kwestie techniczne dla modeli 116d i 118d (wzrost emisji CO2 +2g/km; zużycie (deklarowane) paliwa z 4,5 na 4,6 dla 116d):

BMW1-F40-cennik-202203.jpg

 

Pytanie jak polityka rabatowa. Poprzednie ceny mogły być napompowane. Pamiętam jak byłem namawiany by złożyć zamówienie w listopadzie/grudniu 2020, bo ceny wzrosną... Finalnie moja konfiguracja potaniała przy wprowadzeniu cenników 2021, ale już rabatów ~ 20% nie było.

Opublikowano
Pytanie jak polityka rabatowa. Poprzednie ceny mogły być napompowane. Pamiętam jak byłem namawiany by złożyć zamówienie w listopadzie/grudniu 2020, bo ceny wzrosną... Finalnie moja konfiguracja potaniała przy wprowadzeniu cenników 2021, ale już rabatów ~ 20% nie było.

 

Ja zamawiałem w listopadzie, też mnie namawiano żeby "już" zamawiać, bo ceny miały już od grudnia iść w górę.

Jedynie skłonny byłem do zamówienia z racji brania BCL ze stałą stopą, więc w tym zakresie mam święty spokój.


Ceny w przypadku mojej konfiguracji zmieniły się tylko w zakresie adaptacyjnych ledów (+400zł) oraz dwóch pakietów (każdy po +200zł).

Ostatnio zauważyłem, że zmieniła się cena pakietu serwisowego (+1300 zł - opcja 5lat/100kkm).


Ja miałem okazję korzystać z rabatu na poziomie 22% (rabata korporacyjny), ale już widziałem, że ucieli go do poziomu 20%. (rabat na F40)

Zakładam, że dla potencjalnego Kowalskiego te rabaty to chyba są prawie zerowe...

BMW THE1 F40 120d - M Sport, Skyscraper Grey (2022)

Odebrany! https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=229&t=395918

icon1.png

Opublikowano

Ja miałem okazję korzystać z rabatu na poziomie 22% (rabata korporacyjny), ale już widziałem, że ucieli go do poziomu 20%. (rabat na F40)

Zakładam, że dla potencjalnego Kowalskiego te rabaty to chyba są prawie zerowe...

 

I tu sie mylisz, choc nie wiem co masz na mysli mowiac rabat koroporacyjny, bo kojarzy mi sie z zamowieniem na firme powiedzmy 100 pojazdow.

Ja zamawialem na firme, ale jeden i dostalem rabata na poziomie 18%.


Zamowienie zlozylem 01.09 a pare tygodni pozniej sprzedawca sam do mnie zadzownil i powiedzial ze w dobrym momencie zlozylem zamowienie bo ceny niektorych opcji z dnia na dzien wzrosly (wowczas byl czas dosyc silnego oslabienia zlotego i mysle ze to moglo byc tego efektem) oraz, ze pokonczyly sie upusty / rabaty. Takze w tym wzgledzie ceny mogly sie zmienic (mniejszy rabat to finalnie wyzsza cena do zaplacenia)

Opublikowano

I tu sie mylisz, choc nie wiem co masz na mysli mowiac rabat koroporacyjny, bo kojarzy mi sie z zamowieniem na firme powiedzmy 100 pojazdow.

Ja zamawialem na firme, ale jeden i dostalem rabata na poziomie 18%.

 

Moja (pseudo) definicja:

Rabat korporacyjny - wynegocjowany rabat na poziomie centrali przez Firmę, w moim przypadku, dla tzw. klienta kluczowego, który obowiązuje

na zakup samochód na firmę (flota) oraz dla pracowników z potwierdzonym statusem zatrudnienia (zakup indywidualny).

W przypadku mojej firmy, marki typu premium stosują jeden poziom rabatu (rabat flotowy = rabat na zakup indywidualny), a kilak innych marek

stosuje podejście: rabat na zakup indywidualny = rabat flotowy - ~2pp.


W przypadku BMW i Serii 1 - to obecnie w mojej firmie jest to poziom 20%, pod koniec 2021 był to poziom 22% (z którego skorzystałem),

początkiem 2021 roku był to poziom 24%, w 2020 roku chyba nawet poziom 26%.

Rabat jeszcze jest uzależniany (od połowy 2021) miarę "wartość wyposażenia dodatkowego" / "wartość bazowa samochodu" - tam są dodatkowe założenia,

po spełnieniu ich są powyższe wartości, a jak ten iloraz jest poniżej progu, to rabat jest ciut mniejszy.

BMW THE1 F40 120d - M Sport, Skyscraper Grey (2022)

Odebrany! https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=229&t=395918

icon1.png

Opublikowano
Czyli jednak nie jest tak źle!


A działają te rabaty też na M135i? :8)

Nie wiem jak to wygląda - mnie nie interesowało M135i więc nie drążyłem tematu.

Ale z tego co widziałem w aktualnej rozpisce to chyba modele M maja 0% rabatu, ale czy M135i można nazwać M'ką?

Kwestia do weryfikacji pewnie przez Centralę BMW/Dealera. :)


Z ciekawostek rabatowych to widziałem, że chyba Seria 7 ma największy rabat - na poziomie 27%

 

W sumie u mnie też było coś kombinowane z takim rabatem "korporacyjnym", bo zaświadczenie o zatrudnieniu w firmie musiałem wysyłać zanim dostałem ofertę.

Ja ofertę miałem przygotowaną bez problemu z rabatem, dopiero przy samym zamówieniu musiałem dostarczyć zaświadczenie :)

A tobie jaki udało się uzyskać rabat ?

BMW THE1 F40 120d - M Sport, Skyscraper Grey (2022)

Odebrany! https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=229&t=395918

icon1.png

Opublikowano

To by sie nawet zgadzalo, co do wysokosci rabatow i uzaleznianiu ich od wartosci wyposazenia dodatkowego.

Pamietam, ze jak zamawialem swoj samochod to sprzedawca mowil mi ze gdyby dorzucil chyba jeszcze 10 czy 15k do wyposazenia to bym wskoczyl na wyzsza polke rabatowania, wiec zakladam ze chociaz do tych 20-22 % bym mogl dojsc.


Mniej optymistyczna jest wiadomosc, ze w zasadzie z tego co piszesz wynika, ze co rok maksymalny rabat jest ponniejszan o 2%.


Prawde mowiac na miejscu producenta przy tych wszystkich problemach z dostepnoscia samochodow od razu zrobilbym rabat 0% i tak by sie wszystko sprzedalo :D

Opublikowano
To by sie nawet zgadzalo, co do wysokosci rabatow i uzaleznianiu ich od wartosci wyposazenia dodatkowego.

Pamietam, ze jak zamawialem swoj samochod to sprzedawca mowil mi ze gdyby dorzucil chyba jeszcze 10 czy 15k do wyposazenia to bym wskoczyl na wyzsza polke rabatowania, wiec zakladam ze chociaz do tych 20-22 % bym mogl dojsc.


Mniej optymistyczna jest wiadomosc, ze w zasadzie z tego co piszesz wynika, ze co rok maksymalny rabat jest ponniejszan o 2%.

Patrząc na powyższe rabaty to można zaobserwować takie zjawisko, ale te 2% maleje co pół roku.

Czy takie same zjawisko było przed pandemią, to nie jestem w stanie określić, ale mogę zakładać, że było to bardziej stabilne

 

Prawde mowiac na miejscu producenta przy tych wszystkich problemach z dostepnoscia samochodow od razu zrobilbym rabat 0% i tak by sie wszystko sprzedalo :D

Tak to powinno działać - patrzysz na cennik/konfigurator i wiesz ile masz zapłacić. A tak jeden nie dostanie rabatu, drugi dostanie 10% a inny 20%.


Co mnie rozbawiło po spotkaniu ze Sprzedawcą, to polityka rabatowa BMW, bo rabat np dla osób które uzyskały tytuł inżyniera jest, ale dla osób z tytułem magistra już nie.

Śmieszne, pomijam fakt, żeby zdobyć inżyniera wystarczą 3-3.5 studia, a na tytuł magistra zazwyczaj składa się okres 5 lat.

BMW THE1 F40 120d - M Sport, Skyscraper Grey (2022)

Odebrany! https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=229&t=395918

icon1.png

Opublikowano
A działają te rabaty też na M135i?

 

Działają, dostałem 15% w połowie zeszłego roku.

 

bo rabat np dla osób które uzyskały tytuł inżyniera jest, ale dla osób z tytułem magistra już nie.

 

Nie każdy magister jest inżynierem. Dyplom magistra inżyniera uznają.

Opublikowano
bo rabat np dla osób które uzyskały tytuł inżyniera jest, ale dla osób z tytułem magistra już nie.

 

Nie każdy magister jest inżynierem. Dyplom magistra inżyniera uznają.



Tu chodzi zdaje sie o przynaleznosc do grup zawodowych a nie sam tyrul ale moge sie mylic

Opublikowano

Gdyby ktoś chciał na YouTube zobaczyć dokładniej F40 w kolorze Skyscraper Grey z czarnym grillem i pakietem M sport to polecam linka:


Opublikowano
(...)przy okazji wizyty z innym małym defektem (...)

Powiedz co to za problem - zostanie dla potomnych na co zwracać uwagę.


Jakie macie podeście do docierania silnika - 1.5kkm, 2kkm, 2.5kkm ? itp itd

 

W instrukcji obslugi BMW jest wprost napisane w podrozdziale "Docieranie" 2 tys KM jezdzic spokojnie - dla benzyny nie przekraczac 4500 obr. i predkosci 160 km/h oraz nie uzywac Launch Control.

Dla diesle troszke inne parametry.

Jest wzmianka o tym, ze w tym czasie parametry (osiagi) samochodu moga byc gorsze.

Nie bylo zadnej informacji zeby po tym czasie wymienic olej.

Niemniej wychodze z zalozenia, ze jak wymienie i olej okaze sie czysty to nic nie strace.

Ja zawsze wymieniam olej

Opublikowano

Niemniej wychodze z zalozenia, ze jak wymienie i olej okaze sie czysty to nic nie strace.

Ja zawsze wymieniam olej

 

No dokładnie tak trzeba to interpretować - jak ktoś chce niech zmienia, ale ja się czuję nabity w butelkę na 300 zł. Po prostu taka moja niepopularna zupełnie opinia w obecnych czasach, gdzie każdy wszędzie namawia do jak najczęstszej wymiany oleju...Ja bynajmniej, nie namawiam do zbyt częstej zmiany oleju z własnego doświadczenia.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.