Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Faktycznie, to już 3 lata. Ale ten czas szybko leci. No to w przyszłym roku będzie LCI jak nic.

https://www.bmwblog.com/2022/01/31/2023-bmw-1-series-facelift-render/

Pewnie wnętrze się zmieni - tak jak to wygląda w nowej serii 3 (LCI) i innych nowych modelach co ostatnio debiutowały - w kontekście wielkiego tabletu :)

BMW THE1 F40 120d - M Sport, Skyscraper Grey (2022)

Odebrany! https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=229&t=395918

icon1.png

Opublikowano
M135i jest podobno specyficznie twarde, umów się na jazdę testową by się o tym przekonać.

Jechałem testowo i nie zauważyłem jakiejś różnicy z moim aktualnym 120D (choć był jakiś odstęp czasu).


Trzeba pamiętać, że w M135i jest standardowo utwardzone i obniżone zawieszenie M i według mnie, jak w innym modelu dokupisz to zawieszenie to masz to samo. Jak już ktoś pisał, felgo 19 cali podobno "za bardzo" utwardzają samochód.

Opublikowano
Jeśli chodzi o zawieszenie to najprościej można opisać je tak: samochód jest komfortowy, ale czujesz po czym jedziesz. Bałem się, że zawieszenie będzie zabetonowane, ale nie. Na moje standardy jest bardzo w porządku.

W pełni popieram, najlepiej się przejechać po dziurawej drodze i sprawdzić, czy jest akceptowalnie, bo po dobrej drodze będzie miodzio :D

Opublikowano
Nie posiadamy adaptacyjnego zawiasu, ale też nie ma sportowego zawieszenia M (które często jest przez dealerów wsadzane :? ), ale jeździ się przyjemnie.

 

Nie wiem, ale jak idziesz w markę dość "sportową", to właśnie chyba po to, by mieć samochód dość sportowy. F40 wykastrowali z tylnego napędu, to chociaż niech zawieszenie będzie sportowe. W przeciwnym wypadku to będzie Hyundai ze znaczkiem BMW (oczywiście nie uwłaczając Hyundai'owi, chodzi o standardowe, popularne auto dla wszystkich). Dla mnie zawieszenie M było bezdyskusyjne. Rozważałem adaptacyjne amorki ale wtedy wypadał chyba układ kierowniczy M, więc olałem temat i nie żałuję :wink:


IMO

Opublikowano
Mam wrażenie, że w tych topowych wersjach ta sztywność auta nie jest taka sztuczna, są dodatkowe wzmocnienia jak rozpórka pod maską (już nawet w 120i + mocniejsze hamulce).

A to nie jest tak, że rozpórka jest w mocniejszych wersjach silnikowych a raczej właśnie w zawieszeniu M?

Opublikowano
Ta 135 wydaje się trochę za "ekstremalna" na co dzień, do tego 19 felgi, zawieszenie M.

 

Przecież takimi samochodami da się jeździć jak emeryt :D Co najwyżej wymień te felgi na 18 - z tym chyba nie powinno być problemu u dealer'a :wink: Oczywiście i na 18 calowych trzeba bardzo uważać. Jeżeli chcesz szybko pokonywać krawężniki, bierz 118 na balonach.


Powiem tyle, jak Cię stać na 135, to się nie zastanawiaj, tylko bierz jazdy testowe obydwu wersji silnikowych i wtedy można dalej gadać, ale chyba nie będzie o czym :8)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli chodzi o zawieszenie to najprościej można opisać je tak: samochód jest komfortowy, ale czujesz po czym jedziesz. Bałem się, że zawieszenie będzie zabetonowane, ale nie. Na moje standardy jest bardzo w porządku.

W pełni popieram, najlepiej się przejechać po dziurawej drodze i sprawdzić, czy jest akceptowalnie, bo po dobrej drodze będzie miodzio :D

Nie mów że nie czujesz nierówności na kierownicy? Ja mam wrażenie że czuć również nierówności pod stopami.

Opublikowano
Nie mów że nie czujesz nierówności na kierownicy? Ja mam wrażenie że czuć również nierówności pod stopami.

Nie no całym ciałem się czuję nierówności, ale to nie jest tak, jakbyś jechał gokartem. Trzeba samemu spróbować - jednym nie będzie odpowiadało, innym tak, bo masz z tego inne zalety:


https://forum.karawaning.pl/topic/39841-ba%C5%82ka%C5%84ska-tu%C5%82aczka/?do=findComment&comment=792932


Było sporo beemek :cool2:

Opublikowano
Odebrałem swoje 120d na 18" i zawieszeniu M - w porównaniu do mojej poprzedniej V40 jest bardzo komfortowo, a chyba wręcza nawet lepiej.

 

Hmmmm, no to ja mam inne odczucia. Według mnie w V40 było bardziej miękkie zawieszenie niż w F40, tutaj czuć każdą nierówność na drodze. Ale dla mnie super :cool2: A może masz adaptacyjne zawieszenie?

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Tam jest głośnik;

 

W Hi-Fi jest 10 glosnikow.


Wg mnie po 2 w drzwiach = 8 + 2 pod fotelami kierowcy i pasazera w podlodze. A w desce jest po prostu standardowo kratka...


"Zestaw głośnikowy hi-fi ze wzmacniaczem o mocy 205 W i dziesięcioma głośnikami zapewnia równomierne nagłośnienie całego wnętrza auta. Cyfrowy wzmacniacz gwarantuje bardzo precyzyjne dopasowanie brzmienia i krystalicznie czysty dźwięk."


W zestawie: HiFi Harman Kardon Surround Sound jest 16 glosnikow:


Podstawą jest wysokowydajny wzmacniacz cyfrowy o mocy 464 W z dziewięcioma kanałami i indywidualną korekcją dźwięku. W pełni automatyczna regulacja zależna od prędkości jazdy precyzyjnie kompensuje wpływ odgłosów jazdy na indywidualnie postrzeganą głośność. Szesnaście głośników zapewnia idealnie przestrzenne brzmienie na wszystkich miejscach.


Czy ktos jeszcze boryka sie z tym trzeszczeniem?


47kkm najechane i tylko to slychac. Wczesniej mocowanie pasa, ale to byl problem produkcyjny.

Opublikowano
Wczesniej mocowanie pasa, ale to byl problem produkcyjny.

ASO rozwiązuje ten problem - bo chyba zauważam u siebie, co robi się czasem irytujące ...

 

Ten problem mam rozwiazany :cool2: Pojawil sie zaraz po odbiorze i zajelo im troche czasu dopytac w centrali jak to "naprawic". Wiecej juz sie nie pojawilo.


Teraz to trzeszczenie...

Opublikowano
Mam Hifi, to jeszcze nie trzeszczy. Szczerze mówiąc wydawało mi się, że tam jest głośnik :)


https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/65_3199-pojelemglosnikow-tablicy-przyrzadow/i60927/sN

 

Po tym co podeslales to faktycznie wydaje sie, ze jest... W takim razie drzwi z tylu nie maja po dwa, a tylko po jednym.


To daje nadzieje, ze wystarczy z tym glosnikiem zrobic porzadek i wroci cisza :)

Opublikowano
Noo... z tyłu masz 1 głośnik na drzwi chyba. Jak tam pomacałem ten środkowy, to moim zdaniem tam są dwa głośniki. No ale mogę się mylić :D
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Mam Hifi, to jeszcze nie trzeszczy. Szczerze mówiąc wydawało mi się, że tam jest głośnik :)


https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/65_3199-pojelemglosnikow-tablicy-przyrzadow/i60927/sN

 

 

Ma ktos dostep do instrukcji jak dostac sie do glosnika w desce rozdzielczej? Idzie zdjac gorna oslone, czy trzeba gdzies "od spodu" kombinowac?

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Zauważyliście co się stało z cenami BMW 118i i 120i?


Cena 118i zaczyna się od 175tys. a 120i od 197tys.

Kiedy te auta aż tak podrożały?

128ti jest natomiast tylko 5 tys. droższa od 120i


Co ciekawe wersja 118d (152 tys) jest teraz tańsza niż 118i, ale wersja 120d już trzyma cenę (208 tys).


Różnice w cenie między poszczególnymi wersjami silnikowymi są bardzo dziwne.


Screenshot-2023-02-19-08-11-47-331-com-android-chrome.jpg

Opublikowano

Faktycznie w konfigu coś nie tak, bo pokazuje niby wersję podstawową, ale ta wersja jest droższa niz cała reszta.

Co nie zmienia faktu, że ceny strasznie skoczyły. Dla swojej żony kupiłem 118i w Mpakiecie z dodatkowym wyposażeniem za 137.000,- Teraz taka sama wersja, bez dodatków to 154.800,- pln.


Patrząc na dostępność i czas oczekiwania serii 1, stan licznika mojej żony 1’er (10.500,- km), mógłbym ją sprzedać za więcej niż kupiłem, a klient i tak by się cieszył że ma szybko i taniej niż w salonie :lol:

Opublikowano (edytowane)
Masz wybraną wersję color edition, czy jak to się nazywa. Zmień na podstawę, czyli Advantage :P

 

Faktycznie, wersja 120i Advantage zaczyna się od 157 tys. zł

Dziwne, że wchodząc do konfiguratora z automatu podstawiona jest wersja "linia podstawowa" w jakiejś dziwnej cenie.

Nie jest wybrana edycja ColorVision, ale na renderze samochodu elementy ColorVision są ujęte.

Jakiś błąd konfiguratora.


screen-120i.png


Wrzucam aktualne ceny by były do porównania w przyszłości:


Porównanie cen r/r

porownanie-cen-r-do-r.png


Ceny z cennika PDF za 01.2023, w konfiguratorze względem PDF ceny już są wyższe.

cennik-01-2023.png


Moja wersja 118d M Sport z dodatkowym wyposażeniem jak zamawiałem w połowie 2021r roku kosztowała cennikowo 172 tys, teraz 197 tys.

(dostałem wtedy rabat z 172 tys na 142 tys)


Teraz VW Golf R-Line 2.0 TDI 150 KM DSG kosztuje w podstawie 149 490 zł

(po doposażeniu do takiej samej wersji BMW 118d co kupiłem ten Golf będzie kosztował 175 000 zł)


Myślę, że BMW musi podnosić ceny wersji bazowych odpowiednio więcej, by nie okazało się, ze takie BMW jest w tej samej cenie co Golf i nie wygląda już na takie "premium"

Edytowane przez Bl1nk
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dla swojej żony kupiłem 118i w Mpakiecie z dodatkowym wyposażeniem za 137.000,- Teraz taka sama wersja, bez dodatków to 154.800,- pln.

Patrząc na dostępność i czas oczekiwania serii 1, stan licznika mojej żony 1’er (10.500,- km), mógłbym ją sprzedać za więcej niż kupiłem, a klient i tak by się cieszył że ma szybko i taniej niż w salonie :lol:

Wszystko ok, sprzedalbys ja za "wiecej" niz kupiles.

Tylko za to "wiecej" dzisiaj kupilbys juz niestety "mniej" - mniej jedzenia, mniej elektroniki, mniej mebli, mniej innego samochodu bo wszystko kosztuje "wiecej".

To sie nazywa inflacja i nie ma sie niestety z czego cieszyc bo to "wiecej" jest uluda.

.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.