Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Straciłem ostatnio aplikację Spotify zagranicą, spotkał się ktoś z czymś podobnym? Wcześniej na wyjeździe w styczniu z tego co kojarzę była przez cały czas. Zmienił się jakiś regulamin? Póki co jeszcze nie wróciła...


Mam najbardziej podstawowy system multimedialny z podstawowymi zegrami i Hi-Fi

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Ktoś poszalał, bo na stornie bmw.pl pojawił się dopisek przy F40 że to "Nowość" - wydawało mi się, że dopisek ten pojawia się tylko przy premierach (nowe modele) lub liftingu.

f40-new.png

Zakładam, że pojawiło się to przy okazji nowego pakietu - EDITION COLORVISION

NOWE BMW SERII 1 EDYCJA COLORVISION.

Edition HomeRun oferuje m.in. następujące wyposażenie:

- pakiet sportowy M z kierownicą skórzaną M

- sportowe fotele zaprojektowane specjalnie dla edycji Color Vision

- wysokiej klasy lakier

- 18-calowe obręcze kół M ze stopów lekkich w stylistyce edycji

 

Przy okazji zwrócę uwagę na ceny - te opublikowane w cenniku 5/2022 oraz dostępnymi w konfiguratorze, bo się małe rozbieżności (w szczególności dla modeli 116i, 120i, 116d; dla podstaw i pakietu M)

BMW THE1 F40 120d - M Sport, Skyscraper Grey (2022)

Odebrany! https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=229&t=395918

icon1.png

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Chyba wiecie, jak ciężko spotkać jedynkę na ulicach?


No to dzisiaj spotkałem bliźniaczkę, czyli też kolor niebieski, też 120d, też xDrive :D Nawet z tego samego salonu :8)


Pozdrowienia dla właścicieli, o ile są na tym forum :handshake:

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Cześć wszystkim.

Pojawiła się możliwość zakupu nowego samochodu i jedna z propozycji to jedynka. Jako że dzisiaj czasy oczekiwania na samochód można powoli liczyć w latach :D , a samochód potrzebny na 10/11 2022 to szukam raczej w ofertach samochodów dostępnych od ręki. Pierwsze pytanie to czy m135i xDrive jest dobrym wyborem jako samochód na co dzień. Czy to dobry (rozsądny :lol: :lol: ) wybór, bo z innych dostępnych "na już" w benzynie jest tylko 118i.

Użytkowanie standardowe, dojazd do pracy 15km w jedną stronę, dowozy dzieci do szkoły, zakupy itd. Raczej peryferia dużego miasta więc korki nie są codziennością. Rocznie ok 20kkm. Cena niestety ponad 200k PLN i w podobnej kwocie można znaleźć 3 w hybrydzie. Wielkość bagażnika nie odgrywa większej roli, w rodzinie jest jeszcze Volvo V60, ale 5 osób na pokład musi wejść czasami. Więc mogło by być mniejsze, a lepiej wyposażone, bo te trójki to bardziej "gołe" są.

Zakup będzie na firmę, leasing oczywiście i tu drugie pytanie dotyczące rabatów. Czy są one przyznawane również na samochody nie zamawiane, a stojące w salonach?

Dzięki za wszystkie odpowiedzi.

Opublikowano

Czesc,


Generalnie gratuluje rozmachu pomeidzy 118i a M135i :P to zupelnie dwa rozne samochody...

Jako uzytkownik 120i moge zdecydowanie odrazdzic zakup 118i - dla mnie byl zdecydowanie za slaby, mial zbyt powolna skrzynie biegow (120i maja dwusprzeglowki), ale duzo zalezy od preferencji i stylu jazdy. Jezeli ktos jezdzi spokojnie i niskiego spalania w miescie to pewnie moze byc. 80% jedynek, ktore widze w Warszawie to 118i.

Natomiast jezeli masz mozliwosc i w ogole bierzesz pod uwage M135i to 118i bedzie poprostu za slabe.

Ludzie na forum uzywaja ich jako daily i nie narzekaja.


Co do rabatow, ja zamawialem (tez na firme) z tymze do produkcji i chyba we wrzesniu 2021. Od tego czasu rabaty ponoc wyparowaly wiec trudno mi w tej kwestii cos doradzic. Z tego co sie slyszy w mediach (brak samochodow) o rabatach raczej bym zapomnial, ale probowac zawsze trzeba.


Daj znac jaka decyzje podjales i podeslij zdecia jak juz odbierzesz:)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
M135i jest podobno specyficznie twarde, umów się na jazdę testową by się o tym przekonać.
Opublikowano
Czesc,


Generalnie gratuluje rozmachu pomeidzy 118i a M135i :P to zupelnie dwa rozne samochody...

To nie rozmach, tylko takie modele są obecnie dostępne, bardziej celowałem w 120 lub 128 niestety nie ma tych wersji silnikowych w ofercie od ręki. 118 nie biorę pod uwagę, gdyż jednak trochę dynamiki się przyda. Obecnie jestem na urlopie, w przyszłym tygodniu wybiorę się do salonu sprawdzić, czy aby 135 nie jest zbyt twarda.

Nie ukrywam, że niższa cena za 120 też byłaby przyjemniejsza (zobaczymy co powie księgowa :lol: )

Zapytam też o rabat, ale cudów się nie spodziewam, z drugiej strony 135 nie rozchodzą się jak ciepłe bułeczki, poza ty brałbym to co stoi na placu bez możliwości konfiguracji, więc też dealer może się wykazać elastycznością :)

Opublikowano (edytowane)
Pierwsze pytanie to czy m135i xDrive jest dobrym wyborem jako samochód na co dzień.

 

Używam M135i jako daily drivera od końca zeszłego roku. Wcześniej miałem zwykłego Golfa 6 122 KM, więc generalnie zadawałem sobie podobne pytania.

Jeśli chodzi o zawieszenie to najprościej można opisać je tak: samochód jest komfortowy, ale czujesz po czym jedziesz. Bałem się, że zawieszenie będzie zabetonowane, ale nie. Na moje standardy jest bardzo w porządku.

Jedna uwaga: mam felgi 18" oraz zawieszenie adaptacyjne. Na 19" nie da się mieć EDC i przypuszczam, że na takim setupie jest sporo twardziej.


Co do samych felg: chyba największą zmianą jest parkowanie i ogólnie sztuka pokonywania krawężników - w Golfie miałem balony na 16", mogłem parkować jak chciałem, w najgorszym razie dojeżdżałem gumą do krawężnika. Tutaj dojedzie się felgą. :) No ale to raczej będzie standard w samochodach tej klasy.


Bagażnik: uwaga techniczna - M135i z pakietem wewnętrznym M Performance (wewnętrznym - 6ML, nie tymi dokładanymi spoilerami) nie ma podwójnej podłogi bagażnika, co trochę obniża praktyczność auta

Da się zrobić retrofit, przerabiałem.


Spalanie: tu jest chyba największy "minus" M135i - mi to auto pali w mieście 13 litrów na 100 km ;)

(aczkolwiek Golf palił mi ponad 11 l, więc problem może być częściowo ze mną :twisted:)

W trasie jest w porządku, da się osiągać ludzkie rezultaty, szczególnie przy prędkościach ~100-120 km/h.

Kupując samochód spodziewałem się takich wyników, zresztą niewiele jeżdżę po mieście. No ale trzeba to wziąć pod uwagę szczególnie, że paliwo zdrożało


Podsumowując: ja jestem z wyboru bardzo zadowolony i kupiłbym jeszcze raz. Bardzo lubię dynamikę tego auta - katalogowe 4,7 sekund do setki to przyjemna sprawa, szybko się można przyzwyczaić do dobrego :)

Edytowane przez FooMer
Opublikowano

Co do wyciszenia to masz rację - jest głośno od strony kół, a również od samego opływu powietrza jest tak sobie.

Skrzynia jest okay, ale tylko okay.


Ale faktycznie, jakbym mógł poprawić w tym samochodzie jedną rzecz to byłoby to wyciszenie.

Opublikowano
Pierwsze pytanie to czy m135i xDrive jest dobrym wyborem jako samochód na co dzień.

 

Spalanie: tu jest chyba największy "minus" M135i - mi to auto pali w mieście 13 litrów na 100 km ;)

 

Czy nie trzeba tak czasem lać 98?

Opublikowano
Czesc,



To nie rozmach, tylko takie modele są obecnie dostępne, bardziej celowałem w 120 lub 128 niestety nie ma tych wersji silnikowych w ofercie od ręki. 118 nie biorę pod uwagę, gdyż jednak trochę dynamiki się przyda. Obecnie jestem na urlopie, w przyszłym tygodniu wybiorę się do salonu sprawdzić, czy aby 135 nie jest zbyt twarda.

Nie ukrywam, że niższa cena za 120 też byłaby przyjemniejsza (zobaczymy co powie księgowa :lol: )

Zapytam też o rabat, ale cudów się nie spodziewam, z drugiej strony 135 nie rozchodzą się jak ciepłe bułeczki, poza ty brałbym to co stoi na placu bez możliwości konfiguracji, więc też dealer może się wykazać elastycznością :)

 

Samochody tak sie sprzedają, że na duże rabaty nie ma co liczyć. Place Audi są podobno puste (elektryki tylko jakoś dziwnym trafem szybko ogarniają). Poza tym dealerzy na plac zamawiają najbardziej uniwersalne konfiguracje, które wiedzą, że sprzedadzą więc to słaby argument. Najmocniejszy, ktorego bym używał to, że sprzedawca dostanie premie za auto dopiero jak zostanie sprzedane i wydane..


Dlatego napisalem, że jeżeli w ogóle bierzesz pod uwagę M135i to nie bierz pod uwagę 118i;). Ja miałem tę przyjemność sprawdzić 118i i mi nie odpowiadała dynamika tego samochodu.

Myślę, że najwięcej konkretnych odpowiedzi dał i da Ci FooMer, skoro jeżdzi M135i to wie najlepiej jak się jeździ.

P.S. Spalanie 13l/100 km uznaje, za bardzo dobry wynik. Samochody pokroju Kii ProCeed (1,6, 204 KM) spalają podobno ok.10-11 w mieście, to chyba nie ma porównania...

Opublikowano
Co do wyciszenia to masz rację - jest głośno od strony kół, a również od samego opływu powietrza jest tak sobie.

Skrzynia jest okay, ale tylko okay.


Ale faktycznie, jakbym mógł poprawić w tym samochodzie jedną rzecz to byłoby to wyciszenie.

 

Do tej pory w większości swoich samochodów poprawiałem audio, zaczynając od wytłumienia drzwi matami. Myślę że temat nadkoli jest do ogarnięcia, pytanie jak na takie działanie zapatruje się serwis i jak z respektowaniem zapisów gwarancyjnych. Ktoś ma doświadczenie w tej materii?

Opublikowano

Z tego co czytam, to raczej decyzja pójdzie w stronę M135i, nie mniej jako posiadacz 118i i czasami też użytkownik (głównie jeździ moja żona), to z obowiązku napiszę co nieco o tym aucie.


Osobiście użytkuję 330i, więc mógłbym narzekać na brak mocy. Ale nie odczuwam tego. Autko do 80km/h rozpędza się naprawdę żwawo. Potem już czuć że mocy brakuje, ale powiedzmy szczerze: gdzie w mieście pojedziesz szybciej? Spalanie ma Ok. 11l, ale to przy ciągłej jeździe w korku. Na trasie przy prędkościach 90-100km/h udało mi się zejść poniżej 7l.


Nie posiadamy adaptacyjnego zawiasu, ale też nie ma sportowego zawieszenia M (które często jest przez dealerów wsadzane :? ), ale jeździ się przyjemnie. Nie jest miękko, nie jest tak że pogubisz plomby. Jest komfortowo jak na BMW przystało. Samo prowadzenie jest świetne. 4 osoby są w stanie komfortowo się poruszać po mieście, trójka dzieci z tylu też wejdzie bez problemów. Bagażnik całkiem pojemny, codziennie zakupy bez problemu wejdą.


Jedyne co trochę razi, to klekot 3 cylindrowca, ale słyszalny tylko na zewnątrz (wewnątrz tego w ogóle nie czuć) i beznadziejnie działający Start/Stop! Za szybko wyłącza silnik i szarpie. Ja go zawsze wyłączam.

Opublikowano


Osobiście użytkuję 330i, więc mógłbym narzekać na brak mocy. Ale nie odczuwam tego. Autko do 80km/h rozpędza się naprawdę żwawo. Potem już czuć że mocy brakuje, ale powiedzmy szczerze: gdzie w mieście pojedziesz szybciej? Spalanie ma Ok. 11l, ale to przy ciągłej jeździe w korku. Na trasie przy prędkościach 90-100km/h udało mi się zejść poniżej 7l.

 

 

Ja w 118i kręcę na trasie wyniki regularnie poniżej 5.0L. Teraz w 3 dni zrobione 2200km ze średnią równe 5.0l/100km, średnia prędkość 90 km/h, a są w tym niemieckie korki, autostrady z tempomatem 140 km/h, trochę dróg lokalnych i miasta. Ale wiadomo co użytkownik to inne spalanie.


Natomiast gdybym mógł jeszcze raz wybierać i miał możliwości to brałbym M135i zamiast 118i nawet kosztem spalania. Auto w najwyższej wersji silnikowej to zawsze lepsza "inwestycja". Kiedyś nie wziąłem Cupry (wiadomo bo budżet), po roku żałowałem. Teraz to samo z M135i i 118i. Mam wrażenie, że w tych topowych wersjach ta sztywność auta nie jest taka sztuczna, są dodatkowe wzmocnienia jak rozpórka pod maską (już nawet w 120i + mocniejsze hamulce).


118i nie mogę dużo zarzucić, ale to auto ma sens tylko w określonym budżecie. 120k - 130k pln to już stanowczo za dużo i lepiej wziąć lepszy silnik.

Opublikowano

Za 135 przemawia serce, rozsądek podpowiada 120 (a w zasadzie: bierz 118 -kę) Problem w tym, że auto potrzebne od zaraz (no powiedzmy do końca roku) więc szukam wśród gotowców, a tu 6 samochodów dostępnych. Pomijając diesle zostają 4: po dwie 118 i 135. Ta 135 wydaje się trochę za "ekstremalna" na co dzień, do tego 19 felgi, zawieszenie M. Pod koniec przyszłego tygodnia wybiorę się do salonu na przejażdżkę i wtedy ocenię. Dzięki wszystkim za twórczą dyskusję.

Ile się teraz czeka na zamówioną beemkę?

Opublikowano (edytowane)
Ta 135 wydaje się trochę za "ekstremalna" na co dzień, do tego 19 felgi, zawieszenie M.

Odebrałem swoje 120d na 18" i zawieszeniu M - w porównaniu do mojej poprzedniej V40 jest bardzo komfortowo, a chyba wręcza nawet lepiej.

 

Ile się teraz czeka na zamówioną beemkę?

Warto podpytać w Salonach, może okaże się, że coś na dniach wpada w produkcję, bo ktoś zrezygnował.

Ale zakładałbym, że minimum 12 miesięcy (takie info mi przekazał w czerwcu/lipcu mój Sprzedawca - w kontekście F40). Weź pod uwagę, że może pojawić się w międzyczasie lifting, i wtedy pewnie będzie zamieszanie jak w przypadku serii 3.

Dodatkowo warto podpytać co z gwarancją ceny - bo też były informacje, że BMW jej nie gwarantuje.



--edit

Na "1" czas oczekiwania to na dzisiaj prawie 2 lata.

No to jeszcze lepsza informacja :(

Edytowane przez patryk0402_

BMW THE1 F40 120d - M Sport, Skyscraper Grey (2022)

Odebrany! https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=229&t=395918

icon1.png

Opublikowano
Długo. Wszystko zależy od modelu, ale najdłużej na serie 1 i X’y. X’y to wiadomo: produkcja za oceanem. A 1 jest mocno ograniczana aby rzucić moce przerobowe na inne modele, na których się więcej zarobi. Seria 3 i 4 zamówienia składane teraz to produkcja Q1/23. Jedynka zapewne też, o ile nie wpada już w Q2.
Opublikowano
Na "1" czas oczekiwania to na dzisiaj prawie 2 lata.

 

Skąd takie informacje ?

2 lata, to przecież nikt przy zdrowych zmysłach by tego nie zamówił. Przez 2 lata, to nie tylko LCI się pojawi ale też nawet nowy model może wpaść  :) takie zamówienia nie miałyby chyba sens dla nikogo, ani dla klienta ani dla producenta.

Opublikowano
Za 135 przemawia serce, rozsądek podpowiada 120 (a w zasadzie: bierz 118 -kę)

 

Pomogę trochę rozsądkowi - napęd na cztery koła to dodatkowe bezpieczeństwo podczas jazdy :lol:

(w M135i jest xDrive, poniżej tylko w 120d)

Opublikowano
Na "1" czas oczekiwania to na dzisiaj prawie 2 lata.

No to jest raczej wypowiedź rozgoryczonej osoby, wzięta z sufitu. Owszem, trzeba długo czekać w porównaniu do tego co było kiedyś (3-4 m-ce), ale to nie są 2 lata.

Nowa seria 1 pojawiła się 2 lata temu, więc wersji LCI trzeba się spodziewać najwcześniej w przyszłym roku, jeżeli nie 2024. Potem kolejne 3 lata życia zanim pojawi się nowy model.


Napęd XDrive faktycznie pomaga, ale złudne jest myślenie że mając napęd na 4 łapy nie wpadnie się w poślizg. Auto, które ma głównie jeździć po mieście nie potrzebuje XDrive'a. Poza wersją M135, bo tam lekka nieuwaga i traci się przyczepność.

Opublikowano
Nowa seria 1 pojawiła się 2 lata temu

 

Premiera F40 była w 2019 roku, prawie równo trzy lata temu.

 

Napęd XDrive faktycznie pomaga, ale złudne jest myślenie że mając napęd na 4 łapy nie wpadnie się w poślizg.

 

Wiadomo, ale bezpieczeństwo to dobry argument żeby przekonać samego siebie do wydania paru złotych ekstra ;)

Opublikowano
Faktycznie, to już 3 lata. Ale ten czas szybko leci. No to w przyszłym roku będzie LCI jak nic.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.