Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy
Opublikowano

- BMW po 4 latach jest nieakceptowalnie drogie w utrzymaniu

 

Straszne bajki, szczególnie w odniesieniu do serii 3 z podstawowym silnikiem.

 


- konfiguracje w autach nowych konkurencyjne cenowo do popularnych marek będą trudne w odsprzedaży, z naciskiem na manual -> ktoś wręcz powiedział, ze jak planuje 318i w manualu sprzedać po 5 latach, to powinienem ją wystawić po 3ch latach, a wtedy jest szansa

 

To prawda.

Opublikowano

To prawda.

 

Pytanie czy przytoczona przeze mnie konfiguracja 118i będzie uchodziła za golasa, czy nie (niedużo tam dorzuciłem do podstawy).

Tak czy siak - dzięki za porady. Trudno uwierzyć, że na forum BMW ludzie udzielają rzetelnej informacji i nie ściemniają, że jest tanio i kolorowo, tylko mówią jak jest. To się bardzo ceni.

 

Nie wiem co w tej podstawowej trójce mogło by kosztować w serwisowaniu sporo więcej po kilku latach względem takiej skody... Ale wiem po 3 miesiącach od odbioru, że dziś dołożył bym te 5-10k zł wpłaty własnej i z kompakta przesiadł się na coś zupełnie innego (G21).

Nie rozważałem segmentu D nie ze względu na budżet, tylko potrzeby - jest nas troje i kompakt w hatchbacku nam wystarcza. A BMW wszędzie generuje jakieś "ale" - jedynka byłaby ideałem, gdyby ten silnik był z 318i.

318i - po dopłatach robi się dla mnie autem idealnym z bonusem - daje więcej niż chciałem od auta, ale patrząc na oferty używek, to tak ubogo wyposażonych jak ja bym chciał, praktycznie na rynku wtórnym nie ma.

Natomiast marki budżetowe załamały mnie tym, że za 6*wartość mojego 10 latka dostaję to samo, tylko silnik jeszcze mniejszy (pamiętam jak 10 lat temu 1.4T w kompakcie powodowało taki sam niesmak jak teraz 3 cylindry w BMW) - serio nic się tu nie poprawiło. 118i daje lepsze wykonanie i fajne wnętrze i... 100KM mniej, za 7*tyle co mój dziadziuś.

318i mnie oczarowało ciszą i brakiem poczucia prędkości - moja żona i córka krzyczą żebym zwolnił przy 140km/h, w 318i zaczęły przy 170km/h a i to dopiero po zerknięciu na zegary - kompletnie nie czuły że tyle jedziemy.

Tak czy siak - dylemat trójka czy jedynka oddaliłem, bo trójka daje więcej niż chcę i jednak poza moim założeniem (nie wydać więcej niż 100tys za nowe auto), jedynka spełnia ograniczenie budżetowe, dodaje ten bonusik że może nie na 100% ale to jednak Bawarka i jest śliczna.

Tylko właśnie muszę dobrze rozplanować dopłaty do efektywnej eksploatacji

Opublikowano

Pytanie czy przytoczona przeze mnie konfiguracja 118i będzie uchodziła za golasa, czy nie (niedużo tam dorzuciłem do podstawy).

Tak czy siak - dzięki za porady. Trudno uwierzyć, że na forum BMW ludzie udzielają rzetelnej informacji i nie ściemniają, że jest tanio i kolorowo, tylko mówią jak jest. To się bardzo ceni.

 

dorzuciles klime automatyczna, ktora defakto niewiele zmienia, golas tez ma klime... wiaodmo komfort wyszy :P

zwiekszony bak tez nie jest to jakis super wysposaenie

kamera cofania, calkiem fajna rzecz, nie jest wysoko wyceniona,

system zaladunkowy jak dla mnie vezuyteczne dla kogos moze to bhc must have


generalnie za duzo wyposazenia to tu nie ma... system bezdotykowy, radar do temppomatu, systemy bezpieczenstwa, elektryczna klapa, elektryczne fotele, podgrzewne fotele, kierownica, naglosnienie, skory... to juz takie ciekawsze dodatki ale wcale nie uwqzam ze sa jakies super...

Opublikowano

1 czy chcąc odsprzedać auto po tych 5-6 latach absolutnym must have jest automat? (wstępnie w osobnym wątku tuż przed zamknięciem doradzono mi żeby bezwględnie porzucić manual w rozważaniach)

2 jakie pakiety najrozsądniej brać wraz z autem (zapewne zdecyduję się na leasing prywatny z BMW - jeszcze rozważam inne opcje), aby nie wtopić/nie prepłacić?

3 doczytałem o tym że warto interwały wymiany oleju skrócić nawet o połowę, ale przy pakiecie serwisowym i leasingu nie wiem jak się BMW zachowa, jeśli chcąc trochę zaoszczędzić, nie zrealizuję tego w ASO (wymiana za prawie tysiaka to jednak trochę żart w trzech garach) - nie ma ryzyka? Czy można negocjować cenę usługi u nich, skoro nadprogramowo chcę się zabezpieczyć?

4 czy rozważaliście wykup pakietów przedłużających gwarancję i jeśli tak to których?

 

ad1. Auto kupuj dla siebie a nie patrz na następnych. Skąd wiesz co życie przyniesie za 5-6 lat ? Poza tym od pierwszego właściciela 5-6 letnie auto zadbane każdy kupi :) Ja brałem manual bo mi osobiście nie przeszkadza, a dopłata do automatu jest zbyt duża jak tylko na samą wygodę niewciskania sprzęgła ;)

ad2. Pakietów może bym nie brał, ale jeśli jeździsz w nocy i poza miastem to polecam światła adaptacyjne - są naprawdę dobre. Jeśli natomiast głównie w dzień i po mieście to szkoda na nie kasy.

ad3 i 4. Ja pakietu serwisowego nie brałem, ale każdy decyduje indywidualnie. Natomiast olej wymieniam według siebie co 10-15 tys km. W ASO tylko jak inspekcja wyskoczy, a tak to poza ASO.


Co do finansowania to brałem leasing, gdyż finalnie całość (cena auta + koszt leasingu) był korzystniejszy niż kredyt. Ale to też może być sprawa indywidualna :)

Opublikowano


dorzuciles klime automatyczna, ktora defakto niewiele zmienia, golas tez ma klime... wiaodmo komfort wyszy :P


Nawiewy z tyłu to must have - kolejna rzecz która mi się w premiumach nie podoba - nawet taka pierdoła jak głupia kratka z tyłu wymaga podbicia do dwustrefy. Tego nie przeskoczę.

zwiekszony bak tez nie jest to jakis super wysposaenie
- chyba oczywiste że nie traktuję tego jako dodatek, tylko niezbędny koszt ze względu na pazerność księgowych. Zastanawiam się, czy z mniejszym zbiornikiem w ogóle jakieś się sprzedają

kamera cofania, calkiem fajna rzecz, nie jest wysoko wyceniona,

Jeżdziłem i z kamerą i z czujnikami - i fajnie się z tym jeździ, ale czujniki w standardzie głupie wcale nie są. Irytuje nieco fakt, że potem ciężko będzie auto doposażyć w ten gadżet.

system zaladunkowy jak dla mnie vezuyteczne dla kogos moze to bhc must have

Bezwzględnie dla mnie potrzebne :) - to jest warunek mojej córki, że ma mieć miejsce na kubeczki i podłokietnik, a to jedyna opcja żeby go mieć :D

 

generalnie za duzo wyposazenia to tu nie ma... system bezdotykowy, radar do temppomatu, systemy bezpieczenstwa, elektryczna klapa, elektryczne fotele, podgrzewne fotele, kierownica, naglosnienie, skory... to juz takie ciekawsze dodatki ale wcale nie uwqzam ze sa jakies super...

System bezdotykowy to dla mnie trochę strach - mieszkam tuż przy tabliczce Warszawa i strasznie modne ostatnio są kradzieże na walizkę u mnie na osiedlu.

Radar do tempomatu wydaje się fajną opcją

Systemy bezpieczeństwa - chyba wszystkie mieszczą się w pakiecie innowacji? Trochę drogo wychodzi, a i do tych innowacji nie mam przekonania.

Elektryczna klapa - kusi, ale czytałem/słyszałem, że potrafiła się spierdzielić ...w dniu odbioru auta! :)

Elektryczne fotele - dla jednego kierowcy zbędny bajer, nie przewiduję większej liczby kierowców

elektrycznie podgrzewane fotele i kierownica - tu faktycznie miotam się, bo auto będzie stało na powietrzu, to fajny bajer.

Nagłośnienie - trochę na dobrym audio się znam i niestety opcje dopłacane słyszałem - brzmi to jak kupa i i tak własnym sumptem wsadzę zestaw Focala, a nie helmut i karton.

Skóry jako takiej nigdy nie lubiłem.


Kurczę cenne uwagi rzucacie i klaruje mi się powoli koncepcja na ten wóz.


To teraz ostatnie pytanie - czy ktoś ten B38 chipował? Zastanawiam się, czy gdybym po tych 2ch latach wydusił z niego 170-180KM (z tego co widzę tyle jest do ogarnięcia samym chipem), to czy automat nie zaprotestuje?

Jestem fanem sleeperów i takie właśnie jest moje obecne auto, ale jedynka w M Sport ma ten problem że właśnie osiągi niedomagają do jej wyglądu i prowadzenia, więc będzie przeciwieństwem sleepera- wolna, a wygląda na szybką :)

Może lepiej tak jak kolega parę postów wyżej dobić sobie wyposażenie kosztem automatu - ale to tylko w przypadku, gdy ten automat faktycznie nie da rady z dodatkowymi 40-toma końmi (w kompakcie 160-180KM uważam za optymalne).

Opublikowano

Witam.

Jako że narzeczona dalej się miota z zakupem auta i na placu boju został Mercedes a180 Progressive Business Edition z paroma dodatkami i właśnie 118I w M pakiecie w automacie, to mam pytanie do osób użytkujących właśnie ten silnik. Czy czujecie wibracje, czy trzęsie przy uruchamianiu na zimno, ciepło, przy działaniu systemu Start/stop? Jak z dzwiękiem i hałasem podczas jazdy? Dziewczyna naoglądała się filmów na Youtubie i twierdzi ze to istny klekot. Podczas jazd testowych 218i czuliśmy ze to jest 3 cylindrowiec, zwłaszcza przy działaniu systemu start/stop ale dla mnie nie był to aż taki problem, narzeczona twierdzi jednak że buda się mocno trzęsła. Padł nawet pomysł aby kupić 120i, zrezygnować z cześci wyposażenia i dołożyć trochę PLN, ale akurat teraz na 118i jest 20% upustu, a wg mnie do jazdy 3 km dziennie nie potrzeba nic więcej.

Może ktoś z Was też zastanawiał się między klasą A a 118i i miał podobne dylematy względem silnika BMW?

Będę wdzięczny za każdą opinię.

Opublikowano

Cześć wszystkim.

Stoję przed kupnem nowego samochodu marki BMW. Wstępnie mój wybór padł na Serie 1 F40 118i. Po kilku wycenach i konfiguracjach zdecydowałem się, że wybiorę opcję M Pakiet z manualna skrzynią biegów całkowity koszt samochodu wyniósł około 137tysięcy na który otrzymałem lekko ponad 20% rabatu. Samochód mam zamiar brać w leasing a z tej usługi raczej skorzystam z zewnętrznej firmy, gdyż samo BMW daje średnio korzystne oferty pod tym względem. Chciałbym podpytać, myślę, że w dobrym temacie kieruje swój post, jeśli jednak powinienem założyć temat w innym dziale to bardzo proszę o podpowiedź gdzie zadać poniższe pytania.


Zastanawiam się nad tym, czy do pakietu wybrać opcję z 5 letnią gwarancją i 5 letnim serwisem. Jak to wygląda ze strony BMW? Każda usterka będzie podlegała pod gwarancję? Nie mogę znaleźć bardziej szczegółowego opisu przedłużonej gwarancji, aby w przyszłości nic mnie nie zaskoczyło. Dodatkowo podobne pytanie chciałem zadać w kwestii serwisu. Sam osobiście uważam, że czasami dobry sprawdzony mechanik jest lepszy od ASO a w przypadku, gdy będę chciał częściej wymieniać oleje, czy wymienić klocki hamulcowe poza serwisem to gwarancja zginie?


Przede mną jeszcze jazda testowa, bo w samochodzie jedynie siedziałem w budynku salonu. Do właścicieli samochodu już po zakupie - jak oceniacie wasz wybór? Kwestia komfortu jazdy, oraz czy zmienilibyście coś odnośnie swoich konfiguracji?


Kwestia GAP to też kolejna kwestia, którą mocno rozważam, ale raczej się na nią zdecyduję. Wole chyba w cenie automatycznej skrzyni biegów mieć wszystkie pakiety. Jak wy uważacie? Nie chce przekraczać wyznaczanego budżetu.

Opublikowano

Jeśli chodzi o podstawową klimę - ja mam taką - to jest mniej wydajna niż w Leonie, w pierwszej trasie wyszedł delikatny brak drugiej strefy, ale jakoś w dwójkę się dogadaliśmy ze wspólną temperaturą i chyba mimo wszystko ponad 2k zł było by szkoda zamawiając ponownie. Jeśli jednak ktoś jeździ z tyłu - nawiew musi iść.


@Milye90 w manualu trzęsie przy rozruchu nieco mniej, natomiast to jest minus tego silnika. Rozruch i shutdown okraszony wibracją. Podczas jazdy nie czuć i nie słychać nic.

Opublikowano

to fakt rozruch troche trzesie, nie jest to koniec swiata ale nie ma co ukrywac ze wystepuje yaki efekt, ja osobiscie pierwsze co po wejsciu do auta wylaczam auto startstop wiec nie odczuwam tego zbyt czesto oczywiscie powodem nie jest trzesienie po prostu uwazam ze to zle dla silnika... :P co do samej jazdy to nie czuc absoltunie nic.


mercedes zas ma silnik od renault, to tez nie jest super zachecajace bo kupujemy premiim merola a dostajemy silnik z francuza

Opublikowano
Mam 118d. Miedzy 118i przepasc. Ten silnik z automatem to super dobrana para. Dynamika znacznie lepsza niz 118i oraz ciekawostka, w 118d mamy rozporke pod maska, co znaczaco poprawia prowadzenie w zakretach. Ja wybralem diesla ze wzgledu na przebiegi. Polecam.
Opublikowano
Jeśli chodzi o podstawową klimę - ja mam taką - to jest mniej wydajna niż w Leonie, w pierwszej trasie wyszedł delikatny brak drugiej strefy, ale jakoś w dwójkę się dogadaliśmy ze wspólną temperaturą i chyba mimo wszystko ponad 2k zł było by szkoda zamawiając ponownie. Jeśli jednak ktoś jeździ z tyłu - nawiew musi iść.


@Milye90 w manualu trzęsie przy rozruchu nieco mniej, natomiast to jest minus tego silnika. Rozruch i shutdown okraszony wibracją. Podczas jazdy nie czuć i nie słychać nic.

to fakt rozruch troche trzesie, nie jest to koniec swiata ale nie ma co ukrywac ze wystepuje yaki efekt, ja osobiscie pierwsze co po wejsciu do auta wylaczam auto startstop wiec nie odczuwam tego zbyt czesto oczywiscie powodem nie jest trzesienie po prostu uwazam ze to zle dla silnika... :P co do samej jazdy to nie czuc absoltunie nic.


mercedes zas ma silnik od renault, to tez nie jest super zachecajace bo kupujemy premiim merola a dostajemy silnik z francuza

Mam 118d. Miedzy 118i przepasc. Ten silnik z automatem to super dobrana para. Dynamika znacznie lepsza niz 118i oraz ciekawostka, w 118d mamy rozporke pod maska, co znaczaco poprawia prowadzenie w zakretach. Ja wybralem diesla ze wzgledu na przebiegi. Polecam.

 

Jakie skrzynie wybraliście? Automat, czy manual? Kwestia pakietów naprawczych i przeglądowych - braliście?

Opublikowano

dla mnie pakiety przegladowy nie ma racji bytu, nie widze tu zadnych korzysci...

naprawczy wydaje sie juz miec sens jednakze tu decyduje losowosc... mozesz na tym skorzystac lub stracic... raczej zeby sie cos konkretnego zepsulo w ciagu 5 lat to raczej trzeba miec pecha troche chyba?

Opublikowano
Ja brałem automat głównie ze względu na komfort oraz późniejsza odsprzedaż. Prawda jest taka ze manual w bmw jest super, ale sprzedac auto marki premium bez automatu jest ciężko. Z 2.0 dieslem automat sprawuje sie super.
Opublikowano

A ktoś z was brał na firmę, czy na osobę prywatna?


Piter właśnie tez dużo mysle nad automatem. Powiedz mi a Ty decydowałes się na te pakiety? Gdzieś tam Panowie z tyłu mam, ze w przypadku jakiejś większej awarii po 2 latach koszty mogą być ogromne.

Opublikowano

A właśnie zapomniałem zapytać :

Na niektóre modele mam rabat nawet 28%, ale chodzi tu raczej o auta w podstawie w okolicach 220tys zł .

Na jedynkę mam 20-21% póki co, podobno w ramach zniżki flotowej.

Teraz widzę, że piszący powyżej dostali bardzo podobny upust „z ulicy”.

Śledząc ten wątek czytałem już, że BMW przestało dawać tak fajne rabaty i że 20% to super oferta, a teraz w ostatnich tygodniach już kilka osób przyznało się znowu do podobnych upustów. Jeszcze spróbuję dopakować sobie konfigurację 118i pod korek i zobaczę co zrobi handlowiec, bo szczerze mówiąc wymagania pod ten mój „specjalny” rabat wymagają tyle zachodu z moim pracodawcą , że trochę ostygłem już z chęcią zakupu, jeśli to jest urwanie jednego procenta w stosunku do tego co dostanę z marszu.

Opublikowano
Przedłużona gwarancja do 4-5 lat to chyba minimum w dzisiejszych czasach. Nawet w Alfie Romeo to już standard. W BMW niestestety trzeba dopłacić, ale to must have.

A w przypadku odsprzedaży czy cesji leasingu to tylko podnosi wartość.

 

Też mi się tak wydaje, ale automatycznie musimy wybrać pakiet serwisowania na 5 lat. Dobrze rozumiem, że aby utrzymać dodatkową gwarancję musi być cały czas serwis w ASO? Co w przypadku, gdy chce wymienić olej wcześniej niż zalecany pierwszy termin? Czy mogę zrobić to u swojego mechanika?

 

A właśnie zapomniałem zapytać :

Na niektóre modele mam rabat nawet 28%, ale chodzi tu raczej o auta w podstawie w okolicach 220tys zł .

Na jedynkę mam 20-21% póki co, podobno w ramach zniżki flotowej.

Teraz widzę, że piszący powyżej dostali bardzo podobny upust „z ulicy”.

Śledząc ten wątek czytałem już, że BMW przestało dawać tak fajne rabaty i że 20% to super oferta, a teraz w ostatnich tygodniach już kilka osób przyznało się znowu do podobnych upustów. Jeszcze spróbuję dopakować sobie konfigurację 118i pod korek i zobaczę co zrobi handlowiec, bo szczerze mówiąc wymagania pod ten mój „specjalny” rabat wymagają tyle zachodu z moim pracodawcą , że trochę ostygłem już z chęcią zakupu, jeśli to jest urwanie jednego procenta w stosunku do tego co dostanę z marszu.

 

Na starcie dostałem rabat około 19,5 procenta, ale udało mi się po kilku negocjacjach dociągnąć do 21 procent. Teraz muszę dopiąć leasing w EFL no i zdecydować, którą skrzynię wybrać, czy dopłacać i brać automat.

Opublikowano

Na starcie dostałem rabat około 19,5 procenta, ale udało mi się po kilku negocjacjach dociągnąć do 21 procent. Teraz muszę dopiąć leasing w EFL no i zdecydować, którą skrzynię wybrać, czy dopłacać i brać automat.

 

Można wiedzieć w jakim mieście dostałeś taką kalkulację ?

Opublikowano
Na forum bimmerpost pojawiła się informacja o możliwości konfiguracji BMW Individual do F40:


https://visualizer.bmw-individual.com/Ipps/bmwoac?page=imc&market=80001-DE&Header=1&dc=1-1&lang=EN#top

 

Z nowości w lato 2021: https://www.press.bmwgroup.com/poland/article/detail/T0333610PL/aktualizacje-modeli-bmw-w-lecie-2021-r wygląda na to, że funkcja Cargo będzie już standardemnmając pakiet schowków, a ten jest chyba standardem już od wersji Sportline. Będzie też dostępny nowy kolor niebieski snapper, dostępny wcześniej m.in. w 2er.


@mackowiak nawiązując do Twoich pytań chyba czas rozbudować forum 1er o wątek "zakup F40" by w pytaniach i wątpliwościach dotyczących zakupu (pakietów, rabatów, konfiguracji) konkretnych użytkowników nie gineły newsy o F40.

Opublikowano
Na forum bimmerpost pojawiła się informacja o możliwości konfiguracji BMW Individual do F40:


https://visualizer.bmw-individual.com/Ipps/bmwoac?page=imc&market=80001-DE&Header=1&dc=1-1&lang=EN#top

 

Z nowości w lato 2021: https://www.press.bmwgroup.com/poland/article/detail/T0333610PL/aktualizacje-modeli-bmw-w-lecie-2021-r wygląda na to, że funkcja Cargo będzie już standardemnmając pakiet schowków, a ten jest chyba standardem już od wersji Sportline. Będzie też dostępny nowy kolor niebieski snapper, dostępny wcześniej m.in. w 2er.


@mackowiak nawiązując do Twoich pytań chyba czas rozbudować forum 1er o wątek "zakup F40" by w pytaniach i wątpliwościach dotyczących zakupu (pakietów, rabatów, konfiguracji) konkretnych użytkowników nie gineły newsy o F40.

 

no to bylaby fajna opcja bo pewno dosc sporo jest takich zainteresowanych kupnem, ktorzy chca sie dowiedziec czegos wiecej

Opublikowano

Założyłem osobny wątek, który został ubity po 3 odpowiedziach. Co prawda w złym dziale raczej to było :)

Może moderatorzy mogą tutaj wydzielić ostatnie kilkanaście odpowiedzi do wątku pod spodem, o rabatach?

W wątkach o X1 jest też osobny wątek o silniku B38, ale martwy. Ogólnie to jeden z nielicznych, w ogóle jako tako aktywnych wątków o F40 w polskim internecie.

  • 2 miesiące temu...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Chyba nie było tutaj - od listopada 2021 znika kolor mineralny szary.

Zmiana dotyczy także wiszących zamówień, które nie wyprodukują się przed tą datą.

Opublikowano
Chyba nie było tutaj - od listopada 2021 znika kolor mineralny szary.

Zmiana dotyczy także wiszących zamówień, które nie wyprodukują się przed tą datą.

 

Potwierdzam.


Dodatkowo na restrykcji jest "elektryczna klapa bagażnika".

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.