Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Są problemy z dostawą podstawowych zegarów oraz małej nawigacji. Jeśli ktoś zamówił z tymi elementami to dostanie professional w gratisie. Teraz można zamówić tylko z nawigacją professional. Mój samochód miał przyjechać do 30.03.2021 r. a aktualnie nie ma żadnych perspektyw z uwagi na problemy z dostawą komponentów odpowiedzialnych za regulację odcinka lędźwiowego.
Opublikowano
Są problemy z dostawą podstawowych zegarów oraz małej nawigacji. Jeśli ktoś zamówił z tymi elementami to dostanie professional w gratisie. Teraz można zamówić tylko z nawigacją professional. Mój samochód miał przyjechać do 30.03.2021 r. a aktualnie nie ma żadnych perspektyw z uwagi na problemy z dostawą komponentów odpowiedzialnych za regulację odcinka lędźwiowego.

 

Z tego co zauważyłem niemieckie fabryki mają problem nie tylko z takimi dostawami. Zamówiłem rzeczy z innej kategorii i również z braku części jest problem z produkcją. Chyba ktoś zdenerwował Chiny. :lol:

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie, po 5 tygodniach kilka pytań użytkowych:


1) Czy w podstawowym systemie infotaiment + standardowe zegary jest możliwość wyświetlenia temperatury oleju? Szukałem, próbowałem, póki co nie znalazłem. W testówkach była ta opcja w zakładce "wskaźniki sportowe"

2) Światła do jazdy dziennej z tyłu - czy jest możliwość wyłączenia? Wygląda to tak jakby auto jeździło na światłach pozycyjnych.

3) Pakiet Serwisowy Inclusive - obowiązuje w Europie czy tylko w PL?

4) wymieniał ktoś olej po tzw. dotaraciu? Jaka cena takiej przyjemności? Osobiście nie robiłem tego w poprzednim samochodzie bo szybko przebieg przekroczył 10.000km i już nie było sensu. Póki co tutaj wciąż poniżej 2.000km i więcej czasu na zastanawianie. Przy odsprzedaży poprzedniego auta nikt nie zapytał nawet o to.

Opublikowano

1) Nie wiem.

2) Jeśli chodzi o światła z tyłu - zostaw tak jak jest. Będziesz bardziej widoczny, jest bezpieczniej. Serio. To jest to czego w wielu samochodach brakuje, a ludzie jeżdżący na automatycznych światłach przy gorszej pogodzie są prawie całkowicie niewidoczni, zwłaszcza na drogach szybkiego ruchu. Zostaw, niech tył świeci.

3) Coś zmienili jeśli chodzi o możliwość wyboru, trudno mi powiedzieć. Wygląda to trochę jak wciskanie w PL na siłę.

4) Odnośnie wymiany oleju - zrobiłem to między 2000 a 3000km. Ale dostałem kupon na wymianę. I nie oszczędzaj na tym. Wymień olej. Olej możesz wymienić gdziekolwiek, byleby wszystko było zgodne z BMW, więc zapytaj się w serwisie jaki olej i jaki filtr. Kup, pojedź do znajomego mechanika i wymień. Nie ma to wpływu na gwarancję.

Opublikowano

@yamnicz3k dzięki za odpowiedzi.


1) W podstawowym systemie pozostaje tylko Moc i Moment obrotowy. W oczko wyżej: Connected Plus jest dopiero opcja wyświetlenia temperatury oleju i "przeciążeń" w 118i :D


4) ASO Premium Arena zaproponowało dodatkową wymianę po przebiegu 5000km za jedyne 1020 zł. Z całą wymianą u znajomego mechanika problem polega na tym, że auto jest własnością "BMW" Financial Service (czyt. leasing) i z tego co pamiętam umowa narzuca korzystanie z ASO. Można przywieźć swoje materiały, wtedy sama wymiana 300 zł. Ale to mało premium rozwiązanie, a poprzedni samochód nie pozwolił na zawarcie znajomości z mechanikami.


ma ktoś już bagażnik dachowy na rowery? Brać BMW czy np. THULE?

Opublikowano
@yamnicz3k dzięki za odpowiedzi.

4) ASO Premium Arena zaproponowało dodatkową wymianę po przebiegu 5000km za jedyne 1020 zł. Z całą wymianą u znajomego mechanika problem polega na tym, że auto jest własnością "BMW" Financial Service (czyt. leasing) i z tego co pamiętam umowa narzuca korzystanie z ASO. Można przywieźć swoje materiały, wtedy sama wymiana 300 zł. Ale to mało premium rozwiązanie, a poprzedni samochód nie pozwolił na zawarcie znajomości z mechanikami.

Bardzo dużo powiedzieli. Sam przegląd olejowy dla g20 330i xDrive 642 PLN brutto.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Pytanie do bardziej doświadczonych użytkowników marki BMW: TEMPOMAT (mowa o klasycznym) w przypadku redukcji ustawienia prędkości z 120km/h na 100km/h używa układu hamulcowego?

Z moich odczuć wynika, że tak. Zmniejszając prędkość auto hamuje wykorzystując uład hamulcowy. VAG przyzwyczaił mnie, że zmniejszenie nastewienia prędkości powoduje tylko odciącie dopłwu paliwa i hamowanie silnikiem.

Opublikowano
a wie ktos jak uruchomic asystenta glosowego?

Przestawienie języka systemu na angielski i aktywacja w pojeździe:


Pojazd - Ustawienia - Ustawienia Ogólne - Ochrona Danych - Konfiguruj Usługi - BMW ConnectedDrive - aktywować "przetwarzanie mowy online" i "Say Hello BMW dla aktywacji".

  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Dzień dobry.

Przejrzałem ten temat uważnie i widzę rozbieżności w wycenie usług.

Zainteresowany jestem F40, ponieważ szukałem kompaktu i podstawowe wybory typowego janusha szukającego auta salonowego cenowo wychodzą praktycznie identycznie jak 118i z rabatem.

Mam dostęp do rabatów flotowych przygotowanych dla mojego pracodawcy przy zakupie prywatnym - pracuję na UoP.

W przypadku 318i, bądź 118i jest to przedział 20-28% w zależności od tego jak doposażę auto.

I tu mam kilka rozterek - decydując się na zmianę auta chciałem to samo co mam obecnie, tylko ciutkę lepiej. Patrząc na kompakty innych producentów, to za więcej niż 120KM trzeba zapłacić tyle samo co mnie policzono za 118i w manualu z M Pakietem. Planuję autem jeździć 5-6 lat, raczej nie chcę w całości płacić gotówką (raczej).

Zadałem pytanie dzisiaj tutaj na forum w nieodpowiednim dziale i mod słusznie zamknął mi temat, więc pytam tutaj:

1 czy chcąc odsprzedać auto po tych 5-6 latach absolutnym must have jest automat? (wstępnie w osobnym wątku tuż przed zamknięciem doradzono mi żeby bezwględnie porzucić manual w rozważaniach)

2 jakie pakiety najrozsądniej brać wraz z autem (zapewne zdecyduję się na leasing prywatny z BMW - jeszcze rozważam inne opcje), aby nie wtopić/nie prepłacić?

3 doczytałem o tym że warto interwały wymiany oleju skrócić nawet o połowę, ale przy pakiecie serwisowym i leasingu nie wiem jak się BMW zachowa, jeśli chcąc trochę zaoszczędzić, nie zrealizuję tego w ASO (wymiana za prawie tysiaka to jednak trochę żart w trzech garach) - nie ma ryzyka? Czy można negocjować cenę usługi u nich, skoro nadprogramowo chcę się zabezpieczyć?

4 czy rozważaliście wykup pakietów przedłużających gwarancję i jeśli tak to których?


Bardzo mocno rozważam taką konfigurację: https://configure.bmw.pl/pl_PL/configid/ijkoxd7p jednak nie wiem czy czegoś nie biorę nadmiarowo, albo nie pomijam czegoś istotnego, co by miało istotny wpływ na odsprzedaż (bez zwiększania tej wyliczonej ceny oczywiście-> to mój górny pułap)

118d jeździłem z automatem, tak jak i 318i (advantage). W 318i automat totalnie mnie rozczarował, za to w 118d był absolutnie genialny - w 118i rozumiem będzie bliżej do wrażeń z 318i odnośnie gumowatej zmiany biegów?

Jak wspominałem, rabatowanie w wersji oszczędnie konfigurowanej bardzo zbliża mi 118i cenowo do aut grupy VAG, czy japończyków, jednocześnie dając dużo fajniejsze prowadzenie i wykończenie. Jednak trudno mi ustalić przybliżone koszty eksploatacji/ubezpieczenia w pierwszych 3 latach od zakupu auta. A ze strzępów informacji jakie wychwytuję w internecie i u ludzi, wychodzą sprzeczne wnioski:

a) jest drogo

b) jest drogo, ale niska częstotliwość występowania kosztów rekompensuje cenę


Dużo pytań na jeden post, ale mam nadzieję, że pomożecie się z nimi rozprawić.

Opublikowano

1 czy chcąc odsprzedać auto po tych 5-6 latach absolutnym must have jest automat? (wstępnie w osobnym wątku tuż przed zamknięciem doradzono mi żeby bezwględnie porzucić manual w rozważaniach)

2 jakie pakiety najrozsądniej brać wraz z autem (zapewne zdecyduję się na leasing prywatny z BMW - jeszcze rozważam inne opcje), aby nie wtopić/nie prepłacić?

3 doczytałem o tym że warto interwały wymiany oleju skrócić nawet o połowę, ale przy pakiecie serwisowym i leasingu nie wiem jak się BMW zachowa, jeśli chcąc trochę zaoszczędzić, nie zrealizuję tego w ASO (wymiana za prawie tysiaka to jednak trochę żart w trzech garach) - nie ma ryzyka? Czy można negocjować cenę usługi u nich, skoro nadprogramowo chcę się zabezpieczyć?

4 czy rozważaliście wykup pakietów przedłużających gwarancję i jeśli tak to których?

a) jest drogo

b) jest drogo, ale niska częstotliwość występowania kosztów rekompensuje cenę

 

1. na pewno automat ulatwi odsprzedaz, ale bedzie ich zdecydowanie wiecej na rynku wtórnym juz to chyba widac? wiec i wieksza konkurencja, a pewnie tez sie znajdzie taki co zechce manual bo "mniej awaryjny i tanszy" to cyk bedzie tobie latwiej sprzedac :P

2. jakie pakiety? uwazam ze tylko m model jest warty uwagi, zwlaszcza za taka cene. pakiety wyposazenia? przy takim budzecie widze jak ustaliles to chyba zaden pakiet bo zaoszczedzisz pare zlotych a dostaniesz cos czego nie bedziesz potrzebowal... wiec juz lepiej zaplacic drozej i wybrac to co cie naprawde interesuje i jest jak to napisales must have

3. na pewno nie zaszkodzi! polecaja i nawet co 10tys., ja zamierzam wg. starych standardow 15tys lub 1rok

mozesz wymienic olej i filtr poza ASO nie tracac gwarancji, tylko czesci musza spelniac wymogi bmw.

wymiana to wymiana, kogo to obchodzi ze ponadprogramowo, ktos cie zmusza? absolutnie nei licz na znizke :)

4. wg mnie pakiety serwisowe to porazka, jezeli to by im sie kalkulowalo uwierz, ze nie by nie istnialy,

-100tys km czyli wymienisz 3 razy olej to 2700zł lub raptem 2 razy jak nie zrobisz kilometrow bo wymiana co 2 lata,

-przeglad masz po 4 latach wiec po gwarancji ktory polega na zresetowaniu komptuera...

- filtr powietrza chyba sobie kazdy potrafi wymienic... komputer nie wskazuje tego, wiec nie wiem kiedy jest zalecana wymiana,

- filtr paliwa ktos wymienia? :P tez nie wiem po jakim czasie sie to robi...

- swiece to samo, ale tez kosztuje to nic...

- plyn hamulcowy zalecana wymiana po 3 latach, nie wiem ile by to moglo kosztowac

wiec moze, wyjdziesz na zero, ale rozlozysz to sobie w czasie, zamiast rzygnac 3,5 klocka, to lepiej dobrac sobie podgrzewany tylek, poza tym mozna to dokupic do 90dni od zakupu auta... :)

-mnie sie za to podoba opcja Repair.... 5lat/200tys za 4500zl... ale jak by sie cos zepsulo to z pewnoscia sie zwroci, nie wiem jakie sa warunki ale, to taki gambling, zyskam albo strace ;) tego juz nie dokupisz.


a). a cos jest teraz tanie? ;)

b). z tego co mi wiadomo, mazda np. wzywa na serwis gwarancyjny co roku i pobiera oplate ponad tysiac zl, za spojrzenie na auto... w bmw masz tylko to co komputer pokaze, wiec rzadziej niz od swieta, ale to tez nie za dobrze, ogolem jak sie bmw cos zrypie to tanio nie jest, ale w mercedesie i audi wcale nie jest taniej... :P

Opublikowano

1 czy chcąc odsprzedać auto po tych 5-6 latach absolutnym must have jest automat? (wstępnie w osobnym wątku tuż przed zamknięciem doradzono mi żeby bezwględnie porzucić manual w rozważaniach)


2 jakie pakiety najrozsądniej brać wraz z autem (zapewne zdecyduję się na leasing prywatny z BMW - jeszcze rozważam inne opcje), aby nie wtopić/nie prepłacić?


3 doczytałem o tym że warto interwały wymiany oleju skrócić nawet o połowę, ale przy pakiecie serwisowym i leasingu nie wiem jak się BMW zachowa, jeśli chcąc trochę zaoszczędzić, nie zrealizuję tego w ASO (wymiana za prawie tysiaka to jednak trochę żart w trzech garach) - nie ma ryzyka? Czy można negocjować cenę usługi u nich, skoro nadprogramowo chcę się zabezpieczyć?


4 czy rozważaliście wykup pakietów przedłużających gwarancję i jeśli tak to których?


5 118d jeździłem z automatem, tak jak i 318i (advantage). W 318i automat totalnie mnie rozczarował, za to w 118d był absolutnie genialny - w 118i rozumiem będzie bliżej do wrażeń z 318i odnośnie gumowatej zmiany biegów?


6.A ze strzępów informacji jakie wychwytuję w internecie i u ludzi, wychodzą sprzeczne wnioski:

a) jest drogo

b) jest drogo, ale niska częstotliwość występowania kosztów rekompensuje cenę

 

1. W tym segmencie i za te pieniądze, w dzisiejszych czasach nie zdecydowałbym się na samochód nie arcy sportowy w przysłowiowym "pogrzebaczu", automat to zupełnie inny poziom komfortu w codziennym użytkowaniu a i wykorzystanie niewielkiej ale jednak dynamiki silnika o wiele lepsze.


2. Ludzie nadal kochają (o zgrozo) nawigacje - choć osobiście wolałbym najtańszą opcję na Apple Car Play - w nowych BMW działa perfekcyjnie i co najważniejsze bezkablowo - ale tu musi się wypowiedzieć ktoś o najtańszym sposobie by go mieć bo w M135i, które właśnie rozważam i tak jest już w standardzie i "nie wiem co i jak"

Podobnie jest z elektryką foteli która moim zdaniem jest absolutnie zbędna ale ludzie to kochają

Ale wreszcie w tym punkcie wg mnie najważniejsza kwestia - konfiguruj samochód dla siebie a nie dla potencjalnego właściciela za 5-6 lat. Dla niego będzie grał rolę tylko przebieg, silnik, automat, ewentualnie stan wizualny + CENA...


3.Po pierwsze - co potwierdzi każdy - możesz wymienić olej absolutnie wszędzie poza ASO i nikt, nigdy nie zwróci Ci za to uwagi w żadnej marce. Po drugie - moim zdaniem w tych wszystkich wyżyłowanych silnikach turbo absolutny must have to przedłużona gwarancja 5 lat... Zbyt dużo kosztują fuck'apy producentów nowych samochodów, aby za nie płacić z własnej kieszeni. A co smutne ale prawdziwe, jak nie będziesz katował tego samochodu, a planujesz jeździć nim te 5 lat, to mając przedłużoną gwarancję darowałbym sobie częstsze wymiany. Coś padnie ? - producent będzie się martwił.


4.Patrz punkt 3. A przy cenie tych pakietów w seri 1, w ogóle nie ma nad czym się zastanawiać jeśli chcesz jeździć samochodem dłużej niż 2 lata. Tylko Ci którzy jeżdżą 1-2 lata i zmiana ich nie kupują, a i to uważam za błąd, bo przy sprzedaży samochodu z przedłużoną gwarancją jest to atomowy argument :)


5. No i tu jest problem bo jeździłeś 118d, które ma 150 KM i 350 Nm i 4 cylindry. 118i to 140 KM i 220 Nm - 3 cylindry. Lekkość jazdy tego 118d przy 118i będzie astronomiczna. Niestety, słabe benzyny są po prostu słabe, a słabe diesle mają moment obrotowy i to załatwia przyjemny feeling, w połączeniu z automatyczną skrzynia biegów to już w ogóle robi się z niedużego diesla bajka w jeździe na codzień.


6. Przegląd w BMW nie jest aż tak kosmicznie drogi w porównaniu choćby do VAG. Mając przedłużoną gwarancję to jedyna różnica w kosztach utrzymania. Bieżąca eksploatacja każdego samochodu z tego samego segmentu kosztuję podobne pieniądze - nikt nie każe kupować Ci klocków czy tarcz w serwisie BMW.

Opublikowano

Konfiguracja bardzo podobna do mojej. Od siebie zdecydowanie polecam przyciemniane szyby - przy białym lakierze robią robotę (w każdym w zasadzie) w Mpakiecie i rozważ sportowe fotele. Ja tego trochę żałuje, z drugiej strony jest "skóra" bardzo łatwa w utrzymaniu.


Jeśli rozważasz auto na własność, a nie oddać po 2-4 latach zapytaj o kredyt na samochód, bo BMW ma bardzo drogi leasing po podliczeniu kosztów vs cena auta. Jeśli możesz wpłacić większą kwotę niż 10-20% to jest chyba lepsza opcja by finalna cena wyszła lepsza.


Ja mam pakiet repair (przedłużona gwarancja) i serwisowy (podstawowy). Robiąc około 25-30 tys. km / rok chciałem mieć pewność kosztów podstawowych serwisowania.

Opublikowano

Konfigurowalem fotele z alcantary ale wyrzuciło mi je z konfiguracji przy zapisie.

Co do pakietów : kilkukrotnie edytowałem posta przed publikacją i skasowałem najważniejsze : pytałem o pakiety serwisowe/ przedłużające gwarancję.

Co do konfiguracji pod siebie, to ja mam minimalne wymagania:

Jeżdżę kompaktem 10 letnim z manualną klimą i nawiewami z tyłu- i to jedyne wymagania: ma wiać dobrze z tylu, mieć poniżej 10s do setki i nieprzesadnie dużo palić . Wszystko inne to bonus (poza siedzeniami - standardowe zarówno w trójce jak i jedynce to po prostu obraza klienta- w moim staruszku który w dniu produkcji był jedna z tańszych opcji, są lepsze).

Opublikowano

2. Ludzie nadal kochają (o zgrozo) nawigacje - choć osobiście wolałbym najtańszą opcję na Apple Car Play - w nowych BMW działa perfekcyjnie i co najważniejsze bezkablowo - ale tu musi się wypowiedzieć ktoś o najtańszym sposobie by go mieć bo w M135i, które właśnie rozważam i tak jest już w standardzie i "nie wiem co i jak"

Podobnie jest z elektryką foteli która moim zdaniem jest absolutnie zbędna ale ludzie to kochają

Ale wreszcie w tym punkcie wg mnie najważniejsza kwestia - konfiguruj samochód dla siebie a nie dla potencjalnego właściciela za 5-6 lat. Dla niego będzie grał rolę tylko przebieg, silnik, automat, ewentualnie stan wizualny + CENA...

Nie rozumiem fenomenu tych nawigacji, jak i faktu, że muszę dorzucić bodaj 1300zł na integrację z androidem/iOS, która i tak zdechnie za kilka lat - w końcu auta użytkujemy dłużej od smartfonów, a te ostatnie nie słyną z trzymania się standardów dłużej niż 2-3 generacje

3.Po pierwsze - co potwierdzi każdy - możesz wymienić olej absolutnie wszędzie poza ASO i nikt, nigdy nie zwróci Ci za to uwagi w żadnej marce. Po drugie - moim zdaniem w tych wszystkich wyżyłowanych silnikach turbo absolutny must have to przedłużona gwarancja 5 lat... Zbyt dużo kosztują fuck'apy producentów nowych samochodów, aby za nie płacić z własnej kieszeni. A co smutne ale prawdziwe, jak nie będziesz katował tego samochodu, a planujesz jeździć nim te 5 lat, to mając przedłużoną gwarancję darowałbym sobie częstsze wymiany. Coś padnie ? - producent będzie się martwił.

O i to jest jakiś plus - co do tych wymian. Ogólnie jestem rozczarowany nowymi autami, bo niewiele więcej (o ile w ogóle więcej) dostaję niż w moim 10 letnim Bravo 2 (który do tego ma srogo ponad 200KM)

4.Patrz punkt 3. A przy cenie tych pakietów w seri 1, w ogóle nie ma nad czym się zastanawiać jeśli chcesz jeździć samochodem dłużej niż 2 lata. Tylko Ci którzy jeżdżą 1-2 lata i zmiana ich nie kupują, a i to uważam za błąd, bo przy sprzedaży samochodu z przedłużoną gwarancją jest to atomowy argument :)

No właśnie też mi się tak wydaje, sprzedażowiec również odradzał mi "wypaśniejsze" pakiety, ale przedłużenie gwarancji i podstawowy serwisowy polecał.

5. No i tu jest problem bo jeździłeś 118d, które ma 150 KM i 350 Nm i 4 cylindry. 118i to 140 KM i 220 Nm - 3 cylindry. Lekkość jazdy tego 118d przy 118i będzie astronomiczna. Niestety, słabe benzyny są po prostu słabe, a słabe diesle mają moment obrotowy i to załatwia przyjemny feeling, w połączeniu z automatyczną skrzynia biegów to już w ogóle robi się z niedużego diesla bajka w jeździe na codzień.

Niestety wiem - ale mój handlowiec ma dla mnie 218i do spróbowania, więc tu już będzie zdecydowanie blisko. W 318i przy 4ch cylindrach mnie mocno skrzynia automatyczna rozczarowała. W 118d zachwyciła.

6. Przegląd w BMW nie jest aż tak kosmicznie drogi w porównaniu choćby do VAG. Mając przedłużoną gwarancję to jedyna różnica w kosztach utrzymania. Bieżąca eksploatacja każdego samochodu z tego samego segmentu kosztuję podobne pieniądze - nikt nie każe kupować Ci klocków czy tarcz w serwisie BMW.

To jest dobra wiadomość.

 

Konfiguracja bardzo podobna do mojej. Od siebie zdecydowanie polecam przyciemniane szyby - przy białym lakierze robią robotę (w każdym w zasadzie) w Mpakiecie i rozważ sportowe fotele. Ja tego trochę żałuje, z drugiej strony jest "skóra" bardzo łatwa w utrzymaniu.

- ja pisałem powyżej, konfigurator mi wywalił alcantarę, bo takie sobie wybrałem.

Jeśli rozważasz auto na własność, a nie oddać po 2-4 latach zapytaj o kredyt na samochód, bo BMW ma bardzo drogi leasing po podliczeniu kosztów vs cena auta. Jeśli możesz wpłacić większą kwotę niż 10-20% to jest chyba lepsza opcja by finalna cena wyszła lepsza.

To jest bardzo cenna uwaga. Na razie wciskany jest mi leasing, bo daje dużą elastyczność, dla mnie ideałem byłoby wziąć kreyt 50/50 - w ostateczności zapłacę gotówką na jedną płatność

 

Ja mam pakiet repair (przedłużona gwarancja) i serwisowy (podstawowy). Robiąc około 25-30 tys. km / rok chciałem mieć pewność kosztów podstawowych serwisowania.

No mój plan jest podobny - kisić kasę na ewentualne niespodzianki, a wszystko planowe ogarnąć z góry (i taniej - w VAGu pakiet serwisów z góry wychodzi 40% taniej niż opłacanie ich na bierząco).

Namieszaliście mi, bo generalnie jedynka mi się bardzo podoba, ale im bliżej jej do już nie gołej trójki, tym bardziej skłaniam się ku 318i, bo cisza w tym aucie mnie od razu kupiła. I zupełny brak poczucia prędkości. Niestety w Sport Line z fajnymi fotelami i manualu już za daleko odjeżdża F40 w kwestii ceny.

Opublikowano


No mój plan jest podobny - kisić kasę na ewentualne niespodzianki, a wszystko planowe ogarnąć z góry (i taniej - w VAGu pakiet serwisów z góry wychodzi 40% taniej niż opłacanie ich na bierząco).

Namieszaliście mi, bo generalnie jedynka mi się bardzo podoba, ale im bliżej jej do już nie gołej trójki, tym bardziej skłaniam się ku 318i, bo cisza w tym aucie mnie od razu kupiła. I zupełny brak poczucia prędkości. Niestety w Sport Line z fajnymi fotelami i manualu już za daleko odjeżdża F40 w kwestii ceny.

 

To dorzucę od siebie po zakupie, że zaczęła chodzić po głowie 318i Touring. Nie mogę nic złego zarzucić F40 i pewnie mając większy budżet dołożył bym mocy i napędu xdrive to jednak G20/G21 ma coś w sobie... :roll:

Opublikowano

No tu jest szereg dylematów :

Nie rozważałem auta nowego, ale ceny używek oszalały.

Założyłem sobie, że auto chcę wykupić.

F40 w konfiguracji jaką podałem wychodzi mi około 108kPLN

Natomiast G20 w manualu, sportline z fotelami sportowymi i 3 strefową klimą (i nic poza tym, reszta golutka) skalkulowano mi za 114kPLN.

Skodę octavia za 105kpln w manualnym 1.5tsi.

Tylko właśnie absolutnie wszyscy znajomi mówią mi dwie rzeczy:

- BMW po 4 latach jest nieakceptowalnie drogie w utrzymaniu

- konfiguracje w autach nowych konkurencyjne cenowo do popularnych marek będą trudne w odsprzedaży, z naciskiem na manual -> ktoś wręcz powiedział, ze jak planuje 318i w manualu sprzedać po 5 latach, to powinienem ją wystawić po 3ch latach, a wtedy jest szansa

Opublikowano

Sam sobie odpowiedziałeś i m.in. ja tak trafiłem do BMW > marki budżetowe dogoniły już BMW. Jak dla mnie jedyna skoda do zaakceptowania to RS, a te już też odjechały zupełnie z cenami i można mieć mocniejszą trójkę za to.

Jeśli kupujesz auto na 5-6 lat to kupujesz je dla siebie, nie dla odsprzedaży.

Nie wiem co w tej podstawowej trójce mogło by kosztować w serwisowaniu sporo więcej po kilku latach względem takiej skody... Ale wiem po 3 miesiącach od odbioru, że dziś dołożył bym te 5-10k zł wpłaty własnej i z kompakta przesiadł się na coś zupełnie innego (G21). Z drugiej strony utrzymałem się w założonym budżecie na auto i cieszy oko dodatkami Msport itd. Jeśli nie starcza kasy na mocne auto marki budżetowej (obecnie 150k za hot hatch) to moim zdaniem wyborem jest tylko marka premium, jak widzisz za rabatami ~20%. Będąc ostatnio w Szwajcarii jakoś też lepiej się jechało BMW, choć tam Seatów, a w większości CUPR jeździ na potęgę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.