Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Dzięki za sugestie.


Jak działa asystent świateł drogowych w zwykłych ledach? Wygasza poszczególne strefy czy tylko zmienia światła drogowe na mijania? Czy w adaptacyjnych wygląda to tak samo?

 

W zwykłych przypuszczam, że działanie asystenta polega na zmianie pomiędzy światłami mijania i drogowymi.

Mam adaptacyjne wiec w tym przypadku wygląda to następująco:

Są to ledy ale nie tak jak np. w audi że wygasza poszczególne strefy. Tu jest sterowana wiązka każdego ze świateł osobno. Wiązka światła (mowa o światłach drogowych - długich) jest sterowana, góra, dół, lewo, prawo lub całkiem wygaszana w zależności od sytuacji na drodze, terenu przez jaki się jedzie (np. jak są latarnie to asystent drogowych świateł nie włączy).

Jako, że mieszkam poza miastem to często światła adaptacyjne mają co robić :) . Ogólnie nikt nie miga mi światłami dając znać, że go oślepiam. Na drogach międzymiastowych jadać za kimś drogę i pobocza mam bardzo fajnie oświetlone :D .

Jak chodzi o światła mijania (zwykłe) to one skręcają się zgodnie z kątem skrętu kierownicy tak aby doświetlić zakręt, łuk drogi.

Ze świateł jestem bardzo zadowolony :D . Do jazdy po mieście nie warto dopłacać do adaptacyjnych, ale poza miastem lub na autostradzie ... polecam :)

Opublikowano
Dzięki za sugestie.


Jak działa asystent świateł drogowych w zwykłych ledach? Wygasza poszczególne strefy czy tylko zmienia światła drogowe na mijania? Czy w adaptacyjnych wygląda to tak samo?

 

W zwykłych przypuszczam, że działanie asystenta polega na zmianie pomiędzy światłami mijania i drogowymi.

Mam adaptacyjne wiec w tym przypadku wygląda to następująco:

Są to ledy ale nie tak jak np. w audi że wygasza poszczególne strefy. Tu jest sterowana wiązka każdego ze świateł osobno. Wiązka światła (mowa o światłach drogowych - długich) jest sterowana, góra, dół, lewo, prawo lub całkiem wygaszana w zależności od sytuacji na drodze, terenu przez jaki się jedzie (np. jak są latarnie to asystent drogowych świateł nie włączy).

Jako, że mieszkam poza miastem to często światła adaptacyjne mają co robić :) . Ogólnie nikt nie miga mi światłami dając znać, że go oślepiam. Na drogach międzymiastowych jadać za kimś drogę i pobocza mam bardzo fajnie oświetlone :D .

Jak chodzi o światła mijania (zwykłe) to one skręcają się zgodnie z kątem skrętu kierownicy tak aby doświetlić zakręt, łuk drogi.

Ze świateł jestem bardzo zadowolony :D . Do jazdy po mieście nie warto dopłacać do adaptacyjnych, ale poza miastem lub na autostradzie ... polecam :)

 

Zasadę działania znam. Używam codziennie i jestem zadowolony, przede wszystkim z asystenta świateł drogowych. Byłem nieco zdziwiony, gdy przy złożeniu zamówienia na jedynkę otrzymałem informację, że w standardowych ledach działa to w ten sam sposób. Nadal wydaje mi się to mało prawdopodobne. Zobaczymy po odbiorze :wink:

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam panowie. Jestem przed decyzja zakupu jedynki. Jakich dealerow polecacie, oraz jakie rabty dostaliscie? To moje trzecie auto marki premium i nigdy nie dostalem mniej niz 20%. Jak bylo u was? Pzdr
Opublikowano
Witam panowie. Jestem przed decyzja zakupu jedynki. Jakich dealerow polecacie, oraz jakie rabty dostaliscie? To moje trzecie auto marki premium i nigdy nie dostalem mniej niz 20%. Jak bylo u was? Pzdr

 

Jeżeli myślisz poważnie o zakupie nowej serii 1 to aktualny cennik obowiązuje do lutego 2021. Później podobnie jak w innych markach cenniki mają być skorygowane w górę. Rabat rzędu wielkości o którym piszesz jest do uzyskania dla silnika 118i, który ma "program wsparcia" od BMW, ale kolega @geno1234 nabył 120i i może wypowie się jak było w przypadku mocniejszej wersji silnikowej. Rabaty w innych markach premium: Audi np. nie udziela żadnego rabatu przy korzystaniu z Audi Perfect Lease dla osób fizycznych. Spotkałem się z rabatem rzędu >20% w 2018 roku na Volvo V40 pod zamówienie, którego produkcja dobiegała końca.

Opublikowano

Miał ktoś może okazje porównać w praktyce (na jazdach testowych) wersje 118i ze 120i?


Jak oceniacie różnice? Warta dopłaty i zwiększająca radość z jazdy?

Opublikowano
kolega @geno1234 nabył 120i i może wypowie się jak było w przypadku mocniejszej wersji silnikowej.

 

Już gdzieś w innym wątku pisałem jakie miałem info od handlowca wtedy (sierpień/wrzesień 2020):

- na 118i, 318i, 518d BMW udziela "wsparcia" w postaci kwotowej a nie procentowej, było to jakoś odpowiednio 32000, 35000, 59000 (nie pamiętam juz dobrze tych liczb)

- dla wyższych wersji silnikowych rabat już był procentowy, ale raczej mniejszy niż te liczby

- jeśli brałeś 118i w konfiguracji za 150 000, wsparcie było na 32 000 zł, to cena wychodziła 118 000, procentowo rabat wychodził 21,3%. Im wyższa konfiguracja tym procent mniejszy, np przy konfiguracji za 180 000 zł te 32000 dawało 17%

- 120i jak zamawiałem to się pojawiło w konfiguratorze kilka dni wcześniej, tutaj mieli niestety tylko marne 10% rabatu i promocyjne finansowanie. Miałem opcję na 15% jeśli aso zarejestruje auto wcześniej na siebie, ale finansowanie wtedy było gorsze i finalnie wychodziło drożej niż 10% i promo finansowanie. Nie porównywałem wtedy już z innymi ASO, nie chciało mi się już wtedy bawić w licytacje tylko chciałem mieć już to zamówienie zamknięte.

Nie wiem jak teraz jest z rabatami na 120i, ale ogólnie to jak słyszałem od handlowca będą mniejsze od 2021 roku. To też potwierdzają newsy o zmianie modelu sprzedazy przez BMW - ceny będą wszędzie takie same, narzucone przez centralę i żadne ASO nie będzie miało opcji zmiany ceny. W RPA już taki model testowali i ma to wejść w Europie też.

Opublikowano
Miał ktoś może okazje porównać w praktyce (na jazdach testowych) wersje 118i ze 120i?


Jak oceniacie różnice? Warta dopłaty i zwiększająca radość z jazdy?

 

Tu musisz sobie sam odpowiedzieć :) To zależy czym wcześniej jeździłeś i jak traktujesz auto.

Czy auto tylko jako narzędzie do przemieszczania się? Czy może coś więcej? np lubisz sobie pojeździć czasem dłuższą trasą bo lubisz jeździć :) Jak to drugie to warto dopłacić do 20i.


20i to już silnik 4 cylindrowy 2-litrowy o oznaczeniu B48, czyli to co jest też w autach 30i oraz m135i (tylko tam pewnie dodatkowy osprzęt). Jakbyś w przyszłości chciał się bawić w chiptuning to tu jest opcja podniesienia mocy nawet do 280 KM (przykład: https://www.facebook.com/bmwkodowanie2017/posts/2204313663227291/).

118i to 3 cylindry i 1,5 litra pojemności.


Wybierając 20i masz też możłiwośc wyboru zawieszenia adaptacyjnego. Tego nie ma w 118i. Razem z 20i jest też podwójny wydech z tyłu, w 118i jest tylko jeden wydech. Dwa wydechy lepiej wyglądają :)

W 20i jest z skrzynią 7 stopniową, tak samo jak 118i. W 120d jest skrzynia ZF 8-stopniowa (no i w tych topowych 28i i m135i też jest ZF).


No i osiągi wiadomo, że lepsze. 20i lepiej przyśpiesza, a jak dla mnie "radość z jazdy" to m.in. fajne odczucia podczas przyśpieszania.


U mnie auto na dotarciu jeszcze (1100 km przejechane) i jeszcze tak dobrze nie potestowałem możliwości auta (max 4000 obrotów i 160km/h), ale nawet przy tych limitach już są fajne odczucia z jazdy.


Jeszcze na koniec jeszcze zamieszam Ci w głowie :) jeśli auto nie musi być tak małe jak seria 1, to lepiej kup serię 3 w wersji 318i. Z napędem na tył bedzie większa radość z jazdy :) tu akurat jest już 2 litrowy 4-cylindrowy silnik (inaczej niż w serii 1 o oznaczeniu 18i).

Opublikowano (edytowane)

Geno1234 dziękuje za opis i recenzje.


Raczej jak w miarę wygodne nie za duże narzędzie do przemieszczania.


Także może 118i będzie dla mnie wystarczające.


A jak w praktycznym użytkowaniu oceniasz pojemność bagażnika?


Co do pomysłu 3ki chodzi gdzieś tam po głowie ale nie miałem okazji jeździć samochodami RWD, a nie tylko ja będę je użytkował także jeśli chodzi o większe BMW to 3 ale xdrive albo X3.


Ewentualnie pozostaje oczekiwanie co wniesie nowe X1 (podobno w 2021 premiera)

Edytowane przez robcio.m
Opublikowano

Co do pomysłu 3ki chodzi gdzieś tam po głowie ale nie miałem okazji jeździć samochodami RWD, a nie tylko ja będę je użytkował także jeśli chodzi o większe BMW to 3 ale xdrive albo X3.

 

Jak masz w miarę blisko do jakiegoś ASO BMW to idź sobie pojeździć. Jeśli będą mieli na stanie taki model to Ci bez problemów dadzą się przejechać. Warto potestować więcej aut przed zakupem.


Co do praktyczności bagażnika to ciężko mi to ocenić. Ja tylko tam jakieś zakupy ładuje. Nie pakowałem się z bagażami na wyjazd żaden jeszcze.

Opublikowano
Dzieki, panowie za odpowiedzi. Ostatecznie udalo sie zamowic f40. Dosc szybki czas produkcji. Zobaczymy jak bedzie sie sprawowac. Pzdr

a możesz napisać kiedy zamówiłeś, a na kiedy ci obiecali?

Opublikowano
Zamówiłem w sylwestra. Poczatkowo miala produkowac sie podkoniec lutego/poczatek marca, ale po zlozeniu zamowienia wyskoczylo ze produkcja bedzie pod koniec stycznia. Czyli odbior pewnie poczatek marca.
Opublikowano
Zamówiłem w sylwestra. Poczatkowo miala produkowac sie podkoniec lutego/poczatek marca, ale po zlozeniu zamowienia wyskoczylo ze produkcja bedzie pod koniec stycznia. Czyli odbior pewnie poczatek marca.

wg dealera w Krakowie zamówienia z grudnia mają być najwcześniej w marcu, bo ponoć fabryka pracuje tylko jedną zmianą. Być może się dowiesz "prawdziwej" daty jak już zapłacisz zaliczkę, tak jak ja :D, ale oczywiście życzę żeby Twój dealer dotrzymał słowa. Ja pierwotnie miałem mieć pod koniec stycznia 2021.

Opublikowano
Bylem poinformowany ze auto bedzie na kwiecien poniewaz nie zalezy mi na czasie. Po wyslaniu mojego zamowienia na samochod, powiedziano mi ze bedzie sie produkowac w styczniu. Mi akurat nie zalezy na czasie moze byc i w maju, pisze tylko co dealer powiedzial. Pzdr
Opublikowano
Ja miałem podobnie. Po wprowadzeniu zamówienia system pokazywał produkcję na ostatni tydzień grudnia. Auto ostatecznie zostało wyprodukowane w pierwszym tygodniu listopada.
Opublikowano

Ja zamawiałem z początkiem grudnia na mikołajki i samochód ma alokacje do produkcji na 2 tydzień stycznia.


W Krakowie też pytałem o auto i tak samo mówili o długim czasie oczekiwania, natomiast dealer u którego kupowałem otwarcie mówił, że ma limity produkcyjne na grudzień i na styczeń i miał jeszcze wolne miejsca gdybym chciał przyspieszyć.

Więc to kwestia dealera na który miesiąc jakie ma kwoty produkcyjne i w to miejsce może wrzucić dowolną konfiguracje.

Opublikowano
U mnie to samo, rowne 10 k. Wątpię, żeby potaniała, raczej moze strategia rabatowa. Chyba, że rzeczywiście potaniała to strzal w kolano.
Opublikowano
U mnie to samo, rowne 10 k. Wątpię, żeby potaniała, raczej moze strategia rabatowa. Chyba, że rzeczywiście potaniała to strzal w kolano.

 

Konfiguracyjnie cena niższa, ale może już nie będzie takich rabatów rzędu 20%... Natomiast pozostaje zapytać kurtuazyjnie handlowca, bo pewnie gdyby cena cennikowa poszła 10.000zł w górę to nie wziąłby tego na siebie :roll:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.