Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hello


Mam takie pytanko, gdyż poprzedni właściciel zmieniał wydech na wydech firmy Eisenmann dokładnie taki : https://www.evasivemotorsports.com/store/product/eisenmann-performance-exhaust-bmw-e90-91-323i-325i-328i/-382211

Lecz według mojego gustu i jak na v6 to jest trochę cichy i brakuje mi tego mruczenia..


Stad moje pytanko do was, czy macie jakiś pomysł jak to zmienić? ulepszyć bądź coś podobnego ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
po pierwsze żadne V6, tylko R6.. po drugie lepiej i taniej wyjdzie wydech custom.. w tych pieniądzach masz praktycznie kompletny układ wydechowy od bloku silnika, a tutaj tylko końcowy, na dodatek brzmi jak g*wno.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano

aaa tak przepraszam, R6 :oops:


i ten wydech co dałem w linku to już jest założony przez poprzedniego właściciela..


twierdzisz, że np wydech custom z 335i byłby lepszy niż to ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
customa zrobi Ci jedna z dwóch firm (czołówka jeśli chodzi o wydechy wg mnie) - MG Motorsport lub BAQ Exhaust. Koszt w granicy 1200 (sam końcowy) do 6500 (kolektory z całym wydechem)

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano

aaa myślałem ze custom to chodzi ci o fabryczny :roll:


tylko w takim wypadku nawet custom jako sam końcowy chyba dużo nie da?


a gdybym zmienił na ori tylko z 335? tez chyba marny efekt?

  • Moderatorzy
Opublikowano

Wielu dużo by dało za taki końcowy, Eisenmann to nie Jurki z budki co spawają puszki, ale rozumiem nie podoba się.

Wróć do serii jak to tylko końcowy to robota łatwa jak barszcz.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
tak, sam końcowy coś poprawi, ale mega szału nie będzie. Natomiast wstawianie wydechu z 335i jest bardzo słabym pomysłem

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano

No trochę brakuje mi takiego mruczenia.. a jak na e92 to wręcz wskazane by było :P

 

Natomiast wstawianie wydechu z 335i jest bardzo słabym pomysłem

 

Co masz na myśli ze to slaby pomysł ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
stracisz totalnie tzw dół, zmienisz charakterystykę silnika, nie polecam - dla mnie to druciarstwo. Oczywiście wielu powie "ja nie czuję, żeby było gorzej" polecam po takim stwierdzeniu pojechać na hamownię..

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

Hej


odgrzeje trochę kotleta..


Mój pacjent to e92 3.0, 325i ( w sumie to teraz 330i), kod silnika N53..

W tym egzemplarzu układ wydechowy wygląda następująco :

Silnik-> kolektor 2x z katalizatorem 2x i sondy lambda 2x -> później znowu sondy 2x -> katalizator 2x -> czujnik NOx -> tłumik środkowy -> tłumik końcowy


Jak widzicie ta droga od silnika do końca trochę długa no i dźwięk słabo zadowalający.

Stąd moje pytanie do was, co zrobić by poprawić końcowy efekt?


Najważniejsze żeby zrobić to tak, by przy takiej ilości czujników nic później nie zaczęło świrować :mad2:

Opublikowano
Wielu dużo by dało za taki końcowy, Eisenmann to nie Jurki z budki co spawają puszki, ale rozumiem nie podoba się.

Dokładnie. Tworząc układ wydechowy do silnika N/A musi to robić ktoś kto ma o tym pojęcie.

W N/A nie stosuje się zasady im luźniej tym lepiej :nienie:

https://procarmanuals.com/modern-engine-tuning-by-a-graham-bell-chapter-6-the-exhaust/


PriQso1, tutaj masz filmiki jak pracuje mój Eisenmann ;)

https://www.youtube.com/watch?v=2fIEKtHt5Z0

https://www.youtube.com/watch?v=DCXKV8Lut8E&t=57s

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

 


Eisenmann to jednak nie moje brzmienie :hand:


Zastanawiam się, nad usunięciem pierwszych katów..

tzn zastąpienie kolektora z katalizatorem na zwykły kolektor custom , sondę w aktywny emulator, a te drugie/środkowe katalizatory zostawić.


Nie chodzi mi o przyrost kM , lecz o zmianę dźwięku


co sadzicie ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.