Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

X3 w 2018 wychodziły na fabrycznych bridgestone alenza 001, a nawet jesli jest to run flat są to opony mega delikatne i wg mnie zbyt słabe do SUVa.


Tydzien temu, w przedniej oponie od strony kierowcy Bridgestone Alenza 245/45 R20 po przejechaniu przez dziure przy niewielkiej predkosci momentalnie zrobiło się wybrzuszenie na boku, Na oponie nie było żadnego śladu, żadnego zarysowania. Auto było w trybie sport plus, wiec od razu poczułem dziurę. Opona do wyrzucenia. Zdarza sie. To na co zwrocilem uwagę, to opona, nawet gdy ma 20'' i jest ROF, to jest lekka i delikatna. W poprzednich autach run flaty, nawet takie 17'' były mega cieżkie i faktycznie dało się na nich pojechać po przebiciu.


Wczoraj, powiedziałbym, że samo z siebie pojawiło się wybrzuszenie na oponie ale tym razem z tyłu (alenza 275/40 R20), również po stronie kierowcy. Nie pamiętam żadnej dziury ani innego uderzenia. Oponę trzeba również wyrzucić. Trudno mi uwierzyc ze to przypadek.


Zadzwonilem do serwisu - podobno zmieniła się technologia run on flat, i w DE to po jezdzie w ROF bez powietrza, opone sie wyrzuca. Natomiast na xBimmers narzekają na szybkie zuzywanie sie tych opon.


Podrążyłem temat głębiej - problemem może być zbyt niskie ciśnienie powietrza w oponie. Jakie należy ustawic? Takie jakie jest na naklejce, czy takie jakie zaleca komputer? Komputer zaleca 0,2 wiecej niz na naklejce.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

U mnie sa koła 21 cali / 245/40/21 przód, 275/35/21 tył.


Jeżdżę dosyć szybko ale uważam na dziury, widzę je porostu i narazie odpukac nic sie nie stało a tez mam Alenza 001 / czasami niefortunnie wpadnie koło na ostrą dziurę i tak moze być narazie przebieg 16 000km zobaczymy jak będzie dalej.

Opublikowano

U mnie również 21". Auto ma 4000km. Wpadłem w dziurę prawym przodem przy 50km/h.

Momentalnie rozerwało oponę i nadaje się do wyrzucenia. Chociaż na takiej rozerwanej udało mi się dojechać 20km do serwisu na wymianę.

Koszt nowej 1300zł.

Opublikowano

Te opony to typowe śmietniki!


Użytkuję auta na 20 i 21 calach.

Nigdy mi nie uszkodziło opony przy wpadce w dziurę.

Jak już to albo uszkodziła się felga ewentualnie coś z zawieszenia ale nigdy opona!


i nie ma czegoś takiego jak "delikatna opona", jest to po prostu opona słabej konstrukcji

Opublikowano
Te opony to typowe śmietniki!


Użytkuję auta na 20 i 21 calach.

Nigdy mi nie uszkodziło opony przy wpadce w dziurę.

Jak już to albo uszkodziła się felga ewentualnie coś z zawieszenia ale nigdy opona!


i nie ma czegoś takiego jak "delikatna opona", jest to po prostu opona słabej konstrukcji

 

To jakie proponujesz aby były z homolagacją BMW i na runflacie? na 21" ? Z tego co wiem to tylko pirreli jeszcze ma takie rozmiary w 21".

Opublikowano
Te opony to typowe śmietniki!


Użytkuję auta na 20 i 21 calach.

Nigdy mi nie uszkodziło opony przy wpadce w dziurę.

Jak już to albo uszkodziła się felga ewentualnie coś z zawieszenia ale nigdy opona!


i nie ma czegoś takiego jak "delikatna opona", jest to po prostu opona słabej konstrukcji

 

To jakie proponujesz aby były z homolagacją BMW i na runflacie? na 21" ? Z tego co wiem to tylko pirreli jeszcze ma takie rozmiary w 21".

 

Nie rozumiem co to znaczy "homologacja BMW". Czy one kręcą się inaczej? Cóż w nich jest takiego, jaka niby technologia jest zastosowana co powoduje, iż na autach marki BMW mamy mieć akurat TE opony? Osobiście uważam, iż to tylko pseudo marketing, czyli BMW ma podpisaną umowę z producentem opon i wychodzi produkt z "homologacją". To samo z olejem, był Castrol 5W30 i Castrol 5W30 BMW, wg. specyfikacji praktycznie to samo. Różnica w cenie około 50 PLN na litrze. WTF? Potem nagle podpisana umowa z Shell`em. Kolejnym kiblem olejowym.... i raptem do BMW zalecało się Shell`a, tak jakby Castrol był jakiś mega porażkowy. (bo jest :mrgreen: )


Wracając do opon (oczywiście powyżej 20 cali), jeśli naprawdę musi być RunOnFlat to wyboru nie mamy za dużego.

Michelin Pilot Super Sport - tym oponom najprędzej bym zaufał.

Pirelli są oponami, które za szybko się zużywają. Owszem, zaraz przeczytałbym opinie, że szybko się zużywają gdyż są miękkie czyli auto jest mega doklejone do podłoża. Mogę się z tym zgodzić lecz mimo wszystko nie jest to warte tej ceny biorąc pod uwagę konkurencję (Michelin).

Co jak co ale nigdy żadnych BRIDŻSTOŁNÓW! Są dobre jako reklama do filmów ale nie na realne użytkowanie na drodze. Owszem, firma może i robi dobre opony torowe lecz asfalt, po którym się przemieszczamy to nie asfalt torowy.


Bez RunOnFlat: (265/65R20 - 275/35R20):


- lato - Yokohama ADVAN V105D

- zima - Hankook Icept evo2 W320 (indeks prędk. W minimum, ze wzgl. na wzmocnienie opony)

- innych nie użytkuję

Opublikowano

Z tego co mi wiadomo opony z homologacją są szczególnie ważne przy ogumieniu mieszanym czyli przód węższy tył szerszy, ponieważ właśnie ta homologacja ma gwarantować to,że nie będzie większej różnicy niż 2% na obwodzie koła między osiami.

Jeżeli założysz inne opony niż te z gwiazdką a padnie Ci skrzynka w Xdrive to możesz zapomnieć o gwarancji.

Opublikowano
Absolutny nr 1 w kazdej kategorii to od zawsze Michelin :cool2:

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

  • Moderatorzy
Opublikowano

Michelin jest też nr jeden w cenie zakupu :D

A jak ktoś robi 30k km rocznie to szybko dojdzie do wniosku, że nie ma sensu pchać się w takie opony i kupować nowe co 1,5 roku. I tak nie wykorzysta ich potencjału w zwykłej jeździe.

Micheliny pakuje się do trochę mocniejszych aut, nie do diesla 2.0.

Opublikowano
Michelin jest też nr jeden w cenie zakupu :D

A jak ktoś robi 30k km rocznie to szybko dojdzie do wniosku, że nie ma sensu pchać się w takie opony i kupować nowe co 1,5 roku. I tak nie wykorzysta ich potencjału w zwykłej jeździe.

Micheliny pakuje się do trochę mocniejszych aut, nie do diesla 2.0.

Micheliny maja tez ponad przecietna trwalosc wiec w ogolnym rozrachunku wychodzi to cenowo praktycznie na to samo.

Te nowe PZero Pirelli tez sa super i w koncu nie znikaja w oczach jak poprzednie modele.

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Opublikowano
Absolutny nr 1 w kazdej kategorii to od zawsze Michelin :cool2:

 

Yokohama ONLY ! ! !


"advan sport"


i proszę się nie śmiać.. Hankook ventus s1 evo3 - myślę czy sobie ich nie kupić biorąc pod uwagę, że zimówki Hankooka są najlepsze jakie w zyciu mialem

Opublikowano
Michelin jest też nr jeden w cenie zakupu :D

A jak ktoś robi 30k km rocznie to szybko dojdzie do wniosku, że nie ma sensu pchać się w takie opony i kupować nowe co 1,5 roku. I tak nie wykorzysta ich potencjału w zwykłej jeździe.

Micheliny pakuje się do trochę mocniejszych aut, nie do diesla 2.0.

 

Robię około 40-50 tys. km rocznie i co roku kupuję nowo opony, przynajmniej tył. Przód mi wystarcza na 2-3 sezony.


Co do opon, nie ma czegoś takiego, że "nie wykorzysta się ich potencjału".

Jest to jedyna rzecz, która ma styczność z podłożem więc uważam, iż nie należy oszczędzać na tym przedsięwzięciu.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Zgodzę się oczywiście są bardzo ważne.

Nie zgodzę się, że do diesla 2.0 pakować micheliny pilot super sporty albo czwórki to dobry pomysł. Bo się nie wykorzysta ich potencjału. Tańsze opony będą w zupełności wystarczające.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z tego co mi wiadomo opony z homologacją są szczególnie ważne przy ogumieniu mieszanym czyli przód węższy tył szerszy, ponieważ właśnie ta homologacja ma gwarantować to,że nie będzie większej różnicy niż 2% na obwodzie koła między osiami.

Jeżeli założysz inne opony niż te z gwiazdką a padnie Ci skrzynka w Xdrive to możesz zapomnieć o gwarancji.

A gdzie jest o tym napisane? Na niektórych rynkach BMW sprzedaje Xksy bez opon RF.

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Opublikowano
Pamiętam jak przy zamawianiu sprzedawca 6x się pytał, czy na pewno chcę koło zapasowe (kosztem bagażnika), bo przecież po co, że tak rzadko łapie się kapcia... Mam 19', opony Pirelli Cinturato bez runflat, auto ma 2 tyg, 3000km i były już 2 kapcie (śrubka i jakaś blaszka).
Opublikowano
Zgodzę się oczywiście są bardzo ważne.

Nie zgodzę się, że do diesla 2.0 pakować micheliny pilot super sporty albo czwórki to dobry pomysł. Bo się nie wykorzysta ich potencjału. Tańsze opony będą w zupełności wystarczające.

 

To może w ogóle Dębice niech idą na 1 montaż w PL.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Czemu popadasz w skrajność? Dokąd idzie ta dyskusja Breras?

Aktualnie do 19 w X3 dają Yokohama.

Dębica np. w UK ma naprawdę wysokie oceny tak nawiasem mówiąc jako budżetowa opona.

Chcesz to pakuj micheliny do 1.9 TDI, to twoja kasa.

Opublikowano
Z tego co mi wiadomo opony z homologacją są szczególnie ważne przy ogumieniu mieszanym czyli przód węższy tył szerszy, ponieważ właśnie ta homologacja ma gwarantować to,że nie będzie większej różnicy niż 2% na obwodzie koła między osiami.

Jeżeli założysz inne opony niż te z gwiazdką a padnie Ci skrzynka w Xdrive to możesz zapomnieć o gwarancji.

A gdzie jest o tym napisane? Na niektórych rynkach BMW sprzedaje Xksy bez opon RF.

 

W Polsce też możesz kupić X bez ROF z tym,że one też będą miały homologację (gwiazdkę) BMW ,ale zwróć uwagę,że tylko przy ogumieniu niemieszanym,przy mieszanych są tylko z ROF

Skąd o tym wiem bo w F11 z napędem na tył szczerze nie nawidziłem runflatów więc szybko je wymieniłem i to samo chciałem zrobić w G31 Xdrive ,ale tutaj nie ma możliwości zamówienie ogumienia mieszanego bez ROF, więc zacząłem drążyć temat i dostałem takie informację zarówno z ASO jak i niezależnych.

Więc dla świętego spokoju kupiłem koła takie jak zaleca BMW i powiem szczerze ,że w nowej serii 5 na ROF jest całkiem OK. X3 miałem ostatnio na weekend na runflatach i bardziej czuć te opony ale też nie ma dramatu.

Opublikowano
Czemu popadasz w skrajność? Dokąd idzie ta dyskusja Breras?

Aktualnie do 19 w X3 dają Yokohama.

Dębica np. w UK ma naprawdę wysokie oceny tak nawiasem mówiąc jako budżetowa opona.

Chcesz to pakuj micheliny do 1.9 TDI, to twoja kasa.

 

SKRAJNOŚĆ to jest dla mnie pisanie o "pakowaniu pieniędzy" w opony, które mają Nam w razie W uratować życie.

Opublikowano


W Polsce też możesz kupić X bez ROF z tym,że one też będą miały homologację (gwiazdkę) BMW ,ale zwróć uwagę,że tylko przy ogumieniu niemieszanym,przy mieszanych są tylko z ROF

Skąd o tym wiem bo w F11 z napędem na tył szczerze nie nawidziłem runflatów więc szybko je wymieniłem i to samo chciałem zrobić w G31 Xdrive ,ale tutaj nie ma możliwości zamówienie ogumienia mieszanego bez ROF, więc zacząłem drążyć temat i dostałem takie informację zarówno z ASO jak i niezależnych.

Więc dla świętego spokoju kupiłem koła takie jak zaleca BMW i powiem szczerze ,że w nowej serii 5 na ROF jest całkiem OK. X3 miałem ostatnio na weekend na runflatach i bardziej czuć te opony ale też nie ma dramatu.




"Jest calkiem OK" bo są bardziej delikatne (słabej konstrukcji). Moze ktos znajdzie ile wazy ROF z 2015 17'' i porowna z alenza 001 20'' z 2018?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.