Skocz do zawartości

e91 320d 163km problem z turbo na hamowni


Kuj0n

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Cześć

Mam problem z silnikiem M47N2 163km - ograniczenie mocy z Belgii do 150km.

Do rzeczy,

byłem dzisiaj w firmie zajmującej się chiptuningiem, chłopacy walczyli kilka godzin i stwierdzili, że nie mogą nic zrobić z moim autem bo mają problem/ turbo nie chce sterować/ładować itp.

Ja osobiście nie zauważyłem żadnych problemów z ładowaniem, turbo wstaje na pewno poniżej 2000 obr/min, nie przeładowuje ani też ciśnienie nie jest za niskie. Maksymalne ciśnienie jakie zaobserwowałem dochodziło nawet do 1,7 bar (+atmosferyczne) - w zasadzie pod obciążeniem spokojnie osiąga to 1,5-1,6 bara.

Stwierdziłem ok, może geometria jest zapieczona w jakiejś "optymalnej pozycji" (chociaż ja akurat korzystam zawsze z pełnego zakresu obrotów) ale

zamieszczam filmik z moim nastawnikiem (na filmie wg, ecu w zakresie od 7% - 94%). W górnym ani dolnym zakresie nie jest napięty (pod palcem czuć taki "milimetrowy" luz), nie ma też charakterystycznego buczenia przy złym ustawieniu.

Przebieg ~230tys km. Skrzynia automatyczna. Żadnych błędów. EGR sprawny - ograniczony przez ISTA 40mg/stroke. Klapki wywalone. Przepływka sprawna. Korekcje układają się losowo, ale max +/- 0,5. 1tys. km zrobiłem pełen serwis (olej, wszystkie filtry MANN, nowa odma OEM). Z tego co wiem to żaden element (tubo wtryski itd.) nie był nigdy wymieniany / regenerowany. Przez otwarte okno jak depnę mocniej to słychać swist turbiny - chociaż nie sądzę, żeby to było czegoś oznaką. Czasami występuje lekkie dymienie jak da się ostro po garach z redukcją - fabrycznie brak DPF.




W zasadzie wszystkie mierzone wartości gonią te zadane. Nie jestem jakimś wielkim specem ale ta ichniejsza diagnoza średnio mi pasuje.

Chciałem dostać wykres z "Serii", żeby w ogóle zobaczyć czym teraz jeżdżę ale usłyszałem, że takie wyniki nie mają sensu i są niemiarodajne. Mam wrócić jak ogarnę problemy.

Proszę o porady, czego szukać, podać jakieś informacje ? Czy szukać innej firmy ? Ta ma same dobre opinie więc jestem w kropce.


edit. znalazłem jeszcze logi które robiłem dla zabawy, ok. miesiąca temu. Wg. mnie doskonale pokazują, że turbo wstaje i ładuje. Może nie są idealne bo na jednym zmieniłem bieg a na drugim chyba nie było pełnego buta. W razie potrzeb zrobię prawidłowe.

LOG 1

LOG 2

Edytowane przez Kuj0n

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nic więcej niż ludzie którzy mieli auto na warsztacie nie powiemy. Sterowanie turbem wygląda ok, ale nie wiadomo co się dzieje po gorącej stronie. Możesz zdjąć dolot z wirnika po stronie zimnej, zweryfikować jego stan i sprawdzić luzy. Jak wyglądały wykresy po zmianach map?
3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Stan turbo po zimnej stronie oceniam na dobry, nie dzieje się nic niepokojącego (w pracy zajmuję się składaniem nowych silników (przeznaczeniu do przemysłu) więc mam porównanie do nowej turbosprężarki.


Tak jak napisałem wcześniej wykresów nie dostałem, bo są "niemiarodajne" i nic nie dadzą. Dostałem tylko info - "turbo nie daje się sterować, nie umiemy sobie z tym poradzić, ewidentnie jest z nim/geometrią jakiś problem, wróć jak to ogarniesz."


Więc chciałbym to jakoś wyjaśnić ale nie chcę jeździć po mechanikach (tym bardziej, że nie mam nikogo zaufanego) i płacić za takie diagnozy. Może uda się coś ustalić na podstawie pomiarów, bo ja sam nie mogę znaleźć żadnych usterek.


Edit. dzisiaj dokładniej przyjrzałem się pracy turbo.

LOG

LOG

Turbo od 1800obr spokojnie wstaje i ładuje już na 2.4bar. Przy pełnym bucie ładowanie utrzymuje się prawie dokładnie na 2.6bar. Chyba za dużo rzeczy miałem zaznaczonych przy logowaniu z B-Tool i odświeżanie wszystkich wartości jest bardzo wolne, zrobiłem kilka logów czasami udało się zapisać, że przy 1600 obr ładowało już na 2.3 bara a czasami wartości odświeżały się później (zależy jak się udało wstrzelić). Tak czy inaczej nie czuć żadnego laga, jadąc do "odcięcia" (automat więc sam i tak zmienia bieg na wyższy) nie było żadnego dymka nawet.

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

zmienna geometria chodzi luźno tak jak należy. Na razie najlepsze logi wyszły mi w poście wyżej. Jutro spróbuje uzyskać coś lepszego po drodze do pracy.

Tak czy inaczej cały czas nie wiem o co im chodziło z tym, że nie mogą wysterować turbo. Według mnie wszystko jest ok.

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

tak jak pisałem w pierwszym poście - nie ma buczenia - wiem, że to oznaczałoby, że jest napięty i nie może wykonać ruchu do końca. Jak dotknę nastawnik do pod palcem czuć taką minimalną wibrację. No ale nastawnik chodzi lekko w całym zakresie.

Udało mi się wymusić pozycje od 7 do 94% i w tym zakresie nie było buczenia (to był maksymalny zakres jaki przyjmowało ECU) - pozycje przedstawiłem na filmiku


Taki log wyszedł mi dzisiaj - niestety miałem ustawionych dużo wartości pomiarowych i wyszło bardzo wolne odświeżanie

LOG 4 bieg - przed przyspieszaniem zszedłem z obrotami najniżej jak mogłem i trzymałem do końca - mam automat więc nawet w manualu nie zrobię odciny.

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W takim razie jak mam rozumieć ich "niemożność" do wysterowania turbo ? Dosłownie powiedzieli, że turbo/regulator nie chce przyjmować żadnych wartości.

Czy jest coś jeszcze na co zwrócić uwagę?

Zakład ma praktycznie same pozytywne opinie więc trochę mnie to dziwi

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Chyba będę musiał tak zrobić. Na razie przy lepszej pogodzie chcę założyć Pro-Kita.


Jakby komuś przyszedł do głowy jakiś pomysł czemu niby nie mogli wysterować mojego turbo to chętnie przyjmę jakieś uwagi (może jednak jest jakaś usterka której nie widzę).


Macie jakąś zaufaną hamownię w Poznaniu lub okolicach?

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.