Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Pacjent BMW E61 523i kod silnika n52b25 moc 177 km, silnik stuka od spodu tak jakby z przodu słychać go również na vacuum pompie wraz z podnoszeniem obrotów cichnie trochę, ale słychać. Ściągnąłem pasek osprzętu nic to nie dało. To moje pierwsze BMW więc na za bardzo wiem co to może być. Proszę o jakieś rady co gdzie sprawdzić (prawdopodobnie będę niedługo zrzucać miskę) bo sam już nie mam pomysłów. Pozdrawiam i dziękuję z góry

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zwykle stukają popychacze. Po kilkudziesięciu kilometrach dynamicznej jazdy zwykle przestają. Kiedy był olej wymieniany?

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
To nie popychacze bo zostały wymienione na nowe może rozwinę trochę temat. Auto kupiłem niedawno już stukało
tym cieplejszy tym bardziej. Po rozebraniu okazało się że to nie popychacze tylko wałek https://zapodaj.net/947c4052d7ea0.jpg.html https://zapodaj.net/1652d29c07af6.jpg.html wymieniłem wałek wraz z podporą na używany, ale nie zatarty przy okazji również popychacze komplet na dwa wałki. Po poskładaniu dałbym sobie prawie rękę uciąć że chodził cicho, ale następnego dnia coś takiego
a na ciepłym
inny telefon trochę słabo słychać bo wieje, ale to dalej to samo stukanie co na pierwszym filmie. Co wymieniłem jeszcze oprócz wałka to napinacz gdyż stary był rozleciany na trzy części trzpień sprężyna i śruba z gwintem. Następna rzecz to blokujący się rozrząd gdy kręciłem grzechotką musiałem czasem cofną z pół milimetra do tył i dopiero prztykło i poszedł dalej z obserwacji wyglądało jakby łańcuch się luzował naprzeciwko napinacza i to mogło być powodem, ale tak już było przed rozebraniem i chodziło więc poskładałem. Jeszcze film z ciśnieniem oleju
z ciekawostek po odpięciu tego czujnika wkręceniu manometru nie zapaliło się nic na ekranie w BMW. Olej nowy motul 5w40 xclean. Dodatkowo ostatnio wydawało mi się że gdzieś koło 2 tysiecy obrotów czasem na ułamek sekundy można usłyszeć łańcuch. Na deser https://zapodaj.net/04990fdf316c7.jpg.html i brak mocy. Pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Źle ustawiony rozrząd. Dodatkowo prawdopodobnie: rozciągnięty łańcuch, i/lub niesprawny napinacz, być może i/lub uszkodzony Vanos.

Podmieniać w tej kolejności.

Olej powinien być w normie C3.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Olej powinien być w normie C3.

Skąd takie info?

 

o rozebraniu okazało się że to nie popychacze tylko wałek https://zapodaj.net/947c4052d7ea0.jpg.html https://zapodaj.net/1652d29c07af6.jpg.html wymieniłem wałek wraz z podporą na używany, ale nie zatarty przy okazji również popychacze komplet na dwa wałki.

 

To wygląda na brak smarowania w głowicy. Albo ktoś jeździł bez oleju, albo pompa oleju siadła albo zapchane kanały olejowe. Jeśli nie wiadomo co było przyczyną to problem prawdopodobnie się powtórzy.

Opublikowano

To wygląda na brak smarowania w głowicy. Albo ktoś jeździł bez oleju, albo pompa oleju siadła albo zapchane kanały olejowe. Jeśli nie wiadomo co było przyczyną to problem prawdopodobnie się powtórzy.

 

Da się jakoś to zdiagnozować ?? na filmie chodzi jakby góra nie miała smarowania ? Stukanie słychać jakby koło pompy właśnie, na manometrze ciśnienie trochę skacze tak ma być ? I oprócz tego jak położę rękę na plastikowej obudowie filtra to czuć takie delikatne uderzenia

Źle ustawiony rozrząd. Dodatkowo prawdopodobnie: rozciągnięty łańcuch, i/lub niesprawny napinacz, być może i/lub uszkodzony Vanos.

Podmieniać w tej kolejności.

Olej powinien być w normie C3.

 

Rozrząd robiony z blokadami nie da się go źle ustawić, rozciągnięty łańcuch jest jakiś sposób na sprawdzenie go ? vanosy powinny być dobre (przed wymianą wałków wszystko działało moc była brak błedów) ten olej ma tą normę https://www.motul.com/pl/pl/products/8100-x-clean-5w40

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Olej powinien być w normie C3.

Skąd takie info?

 

1. Zalecenie producenta (BMW)

2. Na korku masz napisane Castrol i na stronie Castrola dokładne zalecenie.

3. Jeśli to mało :duh: to można poszukać różne dokumenty i dyskusje z internetu, testy:

https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=433503


https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.umtf.de/pdf/vortrag_2017/05.04_03_Mr.%2520van_den-Bulk%2520-%2520Fuel%2520Economy,%2520ACEA%25202016%2520and%2520other%2520challenges%2520for%2520European%2520Passenger%2520Car%2520Oils%2520(draft).pdf&ved=2ahUKEwinktT2uaDiAhXOk4sKHfQiAtMQFjADegQIARAB&usg=AOvVaw1QA2FSHfqYEpdOSppo_Yu2&cshid=1558024002438

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Oleje C3 to są oleje dedykowane do diesli z uwagi na obniżoną zawartość siarki, co ma przełożenie też na niższy TBN i automatycznie gorszą ochronę. Oleje optymalne do BMW N52 to LL-01, a te są z kategorii A3. Odsyłam do instrukcji użytkownika. Nie chcę robić offtopu bo zamieściłbym zdjęcie strony z instrukcji. Polecam też rzucić okiem tu: http://autofiltrfiltron.pl/strona/wp-content/uploads/2015/07/normyACEA.jpg.

Sorry za offtop ale musiałem skorygować.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Właśnie instrukcja byłaby tu przekonywująca. Możesz to udowodnić i wkleić?

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Skorygujmy; A3 jest dopuszczalną alternatywą. Podstawową jest niby C3, niestety nie jest to napisane.

Zastanawia mnie tylko ta tabelka, czy to wiarygodne źródło...

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie wiem jak to czytasz skoro jako pierwsza pozycja w benzynie jest LL-01. Polecam wątek o olejach na polskim forum toyoty kiedyś na urlopie przeczytalem cały. Ale na szczęście każdy ma swój rozum i leje to co chce :-) koniec off-a, trzeba pomóc koledze.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Rozrząd robiony z blokadami nie da się go źle ustawić, rozciągnięty łańcuch jest jakiś sposób na sprawdzenie go ? vanosy powinny być dobre (przed wymianą wałków wszystko działało moc była brak błedów) ten olej ma tą normę https://www.motul.com/pl/pl/products/8100-x-clean-5w40

Oczywiście, że można źle ustawić. Stary łańcuch, w zależności od tego ile przejechał - robi się korektę ustawienia wałków. Tak jak pisałem, masz źle ustawiony rozrząd.

 

Nie wiem jak to czytasz skoro jako pierwsza pozycja w benzynie jest LL-01. Polecam wątek o olejach na polskim forum toyoty kiedyś na urlopie przeczytalem cały. Ale na szczęście każdy ma swój rozum i leje to co chce :-) koniec off-a, trzeba pomóc koledze.

Podaj proszę linka na PW. Sam już nie wiem co lać do moich benzyn...

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano

Oczywiście, że można źle ustawić. Stary łańcuch, w zależności od tego ile przejechał - robi się korektę ustawienia wałków. Tak jak pisałem, masz źle ustawiony rozrząd.

 

Kiedy się robi tą korektę i w jaki sposób ?? z resztą pewnie sprawdzę z ciekawości jak rozbiorę jeszcze raz czy blokady pasują.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zdejmując stary, dobrze działający rozrząd, powinieneś zobaczyć jakie przestawienie było i je zaaplikować teraz.

Przestawienie da się oszacować na podstawie przebiegu, ale do tego potrzebne jest doświadczenie kilkunastu rozrządów N52 i N53, które musiałem korygować drogą prób. Musisz też znać rzeczywisty przebieg.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
Zdejmując stary, dobrze działający rozrząd, powinieneś zobaczyć jakie przestawienie było i je zaaplikować teraz.

Przestawienie da się oszacować na podstawie przebiegu, ale do tego potrzebne jest doświadczenie kilkunastu rozrządów N52 i N53, które musiałem korygować drogą prób. Musisz też znać rzeczywisty przebieg.

 

Aha czyli łatwiej i szybciej jest kupić nowy rozrząd i po prostu ustawić na blokady. Tak przy okazji co trzeba zrobić po takim ustawieniu rozrządu co trzeba adaptować oprócz valvtronica ? vanosy sie jakos kalibruje ? Może trzeba jakaś procedurę przejść w Iście ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adaptacje DME oraz kalibracja VVT. Możesz w przyszłym tygodniu podjechać do mojego mechanika jak chcesz, jest wyszkolony na N52. Poznań.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
Adaptacje DME oraz kalibracja VVT. Możesz w przyszłym tygodniu podjechać do mojego mechanika jak chcesz, jest wyszkolony na N52. Poznań.

 

Poznań to daleko mieszkam koło Krakowa taki kawał jechać bez mocy i jeszcze ze stukającym silnikiem to trochę słabo, poza tym już go rozbieram niedługo sanki lecą w dół i potem misa. A wiesz może jak się robi tą adaptację DME ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W procedurach ISTA -> Engine -> Delete adaptations values. W INPA też są, trzeba poszukać, bo nie korzystam.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano

Odnośnie oleju motul 5w40 x-clean i normy C3

15a13a80c826018fmed.jpg Po przetłumaczeniu zdania kann auch verwendet werden, wenn acea A3 empfohlen wird wychodzi na to że można lać ten olej. Na stronie motula też jest w proponowanych

A odnośnie przyjazdu do mechanika to może być już ciężko poza tym staram się robić u brata z moją pomocą.

b25dd587230adde4med.jpgsanek już nie ma

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zdejmowanie miski to jest czasochłonna robota. Kup kilka śrub do miski, bo są "z sera" i pękają. Koniecznie sprawdź z jaką siłą je dokręcić, bo pęknie Ci na bank - tam wchodzą w grę jakieś absurdalnie niskie momenty typu 8Nm chyba...

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano (edytowane)

Będę się starał wrzucać foty na bieżąco


14b6a1aa68ded368med.jpgTrzeba sobie radzić robione na szybko

756c5ddf34278a85med.jpgFotki po zdjęciu misy

021d2d31f7cfafe0med.jpg

456b38c1dd31ccbbmed.jpg Noi deser padnięta pompa oleju według mnie łopatki powinny być na stałe w zewnętrznym pierścieniu, a tutaj wypadają co powodowało że pompa się blokowała przynajmniej jak kręciłem grzechotką za rozrząd. W ogóle jestem w szoku, że to wszystko się nie zablokowało i pompy nie rozsadziło. Panewek jeszcze nie odkręcałem (burza przyszła)

43c6ee0510bfe093med.jpg Ktoś mi powie że łańcuchy są wieczne (jeden i drugi używany wyciągnięte z silników)

Edytowane przez matijaz
Opublikowano
Witam, u mnie pojawił się ten sam problem co u ciebie, że wałek wydechowy został przytarty wraz z obudową. Objawy były te same, tylko tyle ,że u mnie jest nowy rozrząd wraz z vanosami(wszystko zostało rozebrane i sprawdzone wraz z wyczyszczeniem misy i smoka) . Przyczyną przytarcia się wałka była rzadka wymiana oleju przez poprzedniego właściciela pojazdu, ponieważ po zakupie i wymianie oleju oraz filtrów auto zaczęło głośniej pracować. Został kupiony z przytartym wałkiem jeżeli ktoś by miał wałek wydechowy do (Kod silnika N52B25) to proszę o PW.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Dawno nic nie aktualizowałem, ale składałem silnik, a teraz jaki jest efekt: silnik chodzi cicho, ALE teraz znowu coś grzechocze w dolocie samochód pali dość ładnie, niestety czasami strasznie szarpie a czasem chodzi ładnie. Jak już pracuje w miarę równo to znowu jak dodam gazu tak do 3 tysi i puszczę całkiem to grzechocze w dolocie i potrafi zgasnąć silnik. Brat nasłuchiwał i wydaje mu się że to DISa ta co jest na wierzchu tak jakby latała bezwładnie. Teraz pytanie do was czy objawy jakie opisałem to może być uszkodzona DISa czy ona daje inne objawy. A i jeszcze jak już silnik zgaśnie to czasem nie chce odpalić dopiero wyłączenie zapłonu pomaga. Pozdrawiam i proszę o jakieś rady

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.