Skocz do zawartości

jak powinien tak naprawde przelaczac automat steptronic


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

jak powinien tak naprawde przelaczac automat steptronic

nigdy nie jedzilem innym autem z ta skrzynia wiec nie wiem ale u mine jest tak

 

do gory przelacza bardzo plynnie, zero szarpniec

 

w w okolicy 65km/h jak jade spokojnie daje malo gazu to sobie wrzuca na 5 bieg

 

ale jak predkosc spadnie z powrotem na 60km i zrzuca bieg na 4 to jest lekkie odczuwalne szarpniecie

 

 

czy taki automat powinien tez idealnie super plynie i nie zauwazalnie redukowac? czy tez tak macie?

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Opublikowano
u mnie nie szarpie przy takiej redukcji z 5 na 4. chociaz nie zawsze przelacza mi plynnie w gore. np. jak ruszam spokojnie (bez pyty), a potem lekko dodam gazu to potrafi mi szarpnac w okolicy 30-40 km/h. objaw jest taki, jakby skrzynia odbierajac sygnal o nacisnieciu pedalu gazu, redukowala bieg (chyba z 3 na 2) i wtedy wyczuwane jest dosyc ostre szarpniecie - i fura wyrywa do przodu. troche mnie to niepokoi, ale jakos jezdze - operuje gazem tak, zeby tego nie prowokowac.
http://forum.7er.pl/images/signatures/212758479446f629c8be0f9.png
Opublikowano

powinien płynnie redukować

po puszczeniu nogi z gazu trzyma 1000 obr zwalnia i przechodzi na wolne obr 400. tylko ja mam silnik wolno obrotowy to może być troszke inaczej

BMW sie nie psuje
Opublikowano (edytowane)

400?

 

u mnie nie schodzi do 600 nawet podczas jazdy

na jalowym mam z 550 :)

 

do 600 to zejdzie jak jade z gorki :) i puszczam gaz, albo niezle sie rozpedze

wtedy spadaja na najnizsze

 

jak przyspieszam do jakis 70 to mam z okolo 1200

 

lekko odpuszczam, obroty spadaja, ale nie na jalowe, predkosc spada

on redukuje bieg i lekko szarpie, i ma wtedy na bank ponad 1000 obrotow

 

to jest w miescie widczone, bo jezdze granicach 50/65 i to jest miedzy biegami 4/5

 

tzn to jest takie szarpniecie, nawet miejsze jak bym na manualu lekko redukowal

 

tylko przy redukcji z 5 na 4 i tylko przy predkosci 65km/h

bo przy tej predkosci mam granice zmainy biegu na 5

lakko ja przekrocze, wskakuje na 5, lekko odpuszcze - spada na 4

 

poza tym przy zmiane w gore zmienia zawsze plynnie bez jakichkolwiek szarpniec

 

ty masz 750 wiec masz chyba inaczej

a tak z ciekawosci przy jakiej predkosci wrzuca ci najwyzszy bieg?

jak jedziesz lekko pykajac gaz?

 

i masz steptronika? czy starsza skrzynie, bo ja pytam o steptronika

Edytowane przez Marcin978
http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Panowie! Czytam co piszecie i z waszych opisów wynika że jeździcie automatami w trybie automatycznym a nie manualnym- bo to wg mnie jest Steptronic, czyli mozliwośc (w ramach pewnego zakresu obrotów silnika i prędkości auta) narzucenie przez kierowcę skrzyni biegu, na którym chce jechać.

U mnie przy redukcji w steptronicu wymuszonej przez automat (czyli oprogramowanie stwierdza że już jadę na za wysokim biegu) to czuć coś na kształt opóźnienia wynikającego z załączenia niższego biegu (wyższe przełożenie na przekładni) i lekkiego wzrostu obrotów.

Natomiast przy redukcji dokonanej przeze mnie, czyli pchnięcie drążka rówież występuje coś jakby opóźnienie, choć z szarpnięciem tego bym nie powiązał :)

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano
Marcin chyba mial na mysle jazde w trybie automatycznym. skrzynie tylko okreslil jako Steptronic. to co napisalem ja tez tyczy sie jazdy w automacie (poz. D, bez S ani M).
http://forum.7er.pl/images/signatures/212758479446f629c8be0f9.png
Opublikowano
mam steptronic i jest odczuwalne lekkie szarpniecie przy zwalnianiu ale tylko jak jest zimny,(nie zawsze ale czasami tak jest)jak sie tylko troszke rozgrzeje normalnie redukuje biegi, :wink:

a ja nie sprzedaje swojej 7ki.


odpowiem na kazde pytanie zwiazane z felgami,oponami.

Opublikowano
w w okolicy 65km/h jak jade spokojnie daje malo gazu to sobie wrzuca na 5 bieg

 

Tu się nie przejmuj.

Większość automatów w trybie D wrzuca ostatni bieg przy spokojnej jeździe przy 60-70 km/h. Nawet jeżeli oznacza to 1200 obr/min na obrotomierzu. :shock:

 

czy taki automat powinien tez idealnie super plynie i nie zauwazalnie redukowac? czy tez tak macie?

 

Tak. Przy spokojnej jeździe automat powinien zmieniać biegi superpłynnie, zarówno wzwyż, jak i redukcje.

 

U siebie w E28, gdybym nie zerkał na obrotomierz, to przy grzecznej jeździe praktycznie nie wiedziałbym kiedy automat robi redukcje. Delikatne przyhamowanie czuję tylko, gdy skrzynia redukuje 2 -> 1, tuż przed zatrzymaniem.

 

Przy zmianach wzwyż są delikatne zawahania, ale zauważalne tylko na idealnie gładkich drogach, gdy nie ma wstrząsów towarzyszących jeździe po nierównościach.

 

Co typowe, im mocniej ciśniesz, tym szarpania stają się wyraźniejsze.

Ale redukcje powinny być robione czysto.

 

Tylko od razu nie rób z tego tragedii.

Poszczególne egzemplarze automatów są różne.

Może akurat twoja sztuka lubi sobie lekko szarpnąć przy przechodzeniu 5 -> 4.

 

Moja skrzynia ciut zbyt szybko pełza, co jest jej cechą wrodzoną.

Dziadek-I właściciel był w 1985 r. w serwisie.

Faktura z wizyty informuje o "regulacji prędkości jazdy na 1. biegu".

 

Ja mam wrażenie, że sprawcą zamieszania u mnie są nieco za wysokie obroty biegu jałowego (950 obr/min na N).

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano
mam steptronika ostatni bieg włącza mi przy 95 km/h

 

Chyba mylisz zadziałanie lock-up z włączeniem ostatniego biegu. :naughty:

 

W E28 przy grzecznym turlaniu 4. bieg wskazuje przy 60-70 km/h.

Po przekroczeniu 85 km/h czuć lekkie szarpnięcie i obroty silnika nieco spadają, u mnie o jakieś 150 obr/min.

I wrażenie faktycznie jest takie, jakby automat wrzucił nadbieg :shock:

 

W pewnym sensie tak jest, ale zasada działania inna.

 

Najwyższy bieg jest cały czas normalnie włączony.

To tylko dodatkowe mechaniczne sprzęgiełko - zwane lock-up - przy odpowiednio wysokiej prędkości łączy silnik z automatem "na sztywno", jak w manualu.

 

Pomija przekładnię hydrokinetyczną, zwaną potocznie przetwornicą momentu obrotowego. Owa "hydrokinetyczka" ma jedną paskudną wadę - w swoim wiecznym poślizgu hydraulicznym gubi około 10 % energii przekazywanej przez silnik.

 

Efekty działania lock-up widać pięknie w niższym zużyciu paliwa.

 

E28 525e było zdaje się pierwszym BMW z tym patentem.

W 1982 r. 4-biegowy automat z lock-up, to był najwyższej klasy high-tech. :8) :8)

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano

z tym szarpnieciem to mialem podobnie w E39 2.5 TDS w serwisie powiedzieli, ze to skrzynia ma "slizg na 3". Tak sobie gadali miedzy soba i z kompa wyczytali... oznacza to, ze skrzynia sie pomalu konczy :(

troche scykalem z kosztami, ale jakos jezdzilem jeszcze rok i wszystko OK, teraz kumpel jezdzi moja stara BMW i tez dalej smiga bez problemow...

Opublikowano
U mnie automat idealnie zmienia biegi, zadnych szarpniec. Ale faktycznie przy predkosci okolo 60km/h gdy automat redukuje z 5 na czwarty bieg to czuc delikatne szarpniecie :!:
Opublikowano

wlasnie!

 

podejrzewalem ze to jest normalne, bo wszystko poza tym jest idealnie

ale chcialem sie upewnic czy ktos inny ma tak samo

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Opublikowano
u mnie nie szarpie przy takiej redukcji z 5 na 4. chociaz nie zawsze przelacza mi plynnie w gore. np. jak ruszam spokojnie (bez pyty), a potem lekko dodam gazu to potrafi mi szarpnac w okolicy 30-40 km/h. objaw jest taki, jakby skrzynia odbierajac sygnal o nacisnieciu pedalu gazu, redukowala bieg (chyba z 3 na 2) i wtedy wyczuwane jest dosyc ostre szarpniecie - i fura wyrywa do przodu. troche mnie to niepokoi, ale jakos jezdze - operuje gazem tak, zeby tego nie prowokowac.

a czy ktos stwierdzil u siebie to to co ja opisalem powyzej???

http://forum.7er.pl/images/signatures/212758479446f629c8be0f9.png
Opublikowano
powinien płynnie redukować

po puszczeniu nogi z gazu trzyma 1000 obr zwalnia i przechodzi na wolne obr 400. tylko ja mam silnik wolno obrotowy to może być troszke inaczej

 

 

 

 

tez u mnie w 750 trzyma na 1000 chwile, a pozniej schodzi no moze nie na 400 ale na 500 - 550

Prowadzę sklep z częściami do samochodów.

[email protected]

www.czescidobmw.pl

Opublikowano
ja mam bez steptronica, moj brat ma 750 ze steptroniciek i 5 bieg przy lekko dotknietym gazie wrzuca przy 65 - 70 km/h w trybie automatycznym oczywiscie.

Prowadzę sklep z częściami do samochodów.

[email protected]

www.czescidobmw.pl

Opublikowano
ja mam bez steptronica, moj brat ma 750 ze steptroniciek i 5 bieg przy lekko dotknietym gazie wrzuca przy 65 - 70 km/h w trybie automatycznym oczywiscie.

u mnie tez tak sie dzieje przy jezdzie z lekka noga.

http://forum.7er.pl/images/signatures/212758479446f629c8be0f9.png
Opublikowano
no ale jakby miala cos nie tak na danym biegu to chyba jak przelacza w gore to tez powinno szarpnac

 

no wlasnie, ze nie :(

najlepiej udac do ASO i elektronik sprawdzi.... aha u nieautoryzowanych mechanikow ze swoimi komputerkami to ten defekt nie pokaze ...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.