Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich,


Rok temu przesiadłem się z e91 na e60 530xd LCI, auto przez ten czas nie sprawiało problemów oprócz jednego. "Raz na kwartał" wyskakiwał przy odpaleniu auta błąd napędu, ale po zgaszeniu auta i zamknięciu błąd się resetował (zbiorczy 4x4, DSC, ABS, EBV). Napęd działał bez zarzutów więc zrzuciłem to na kaprysy elektroniki zwłaszcza, że znikał.

W ostatnim czasie błąd się zapalił i nie zgasł. Błąd powoduje odłączenie 4x4, kontroli trakcji i ABS więc poruszanie się jest mało komfortowe.

Auto wziąłem na kanał, wymieniliśmy olej w reduktorze, sprawdziliśmy nastawnik reduktora wyglądał mechanicznie bez zarzutów. Błędy na kompie 5F3A i 5F39 oraz uwaga błąd kąta skrętu 5EBA.

Po pierwszym odpaleniu błąd się nie pojawił, przy drugim już niestety tak.

Ostatnio auto stało 3 dni i zdziwiłem się, że wyzerowało zegary oraz pojawił się przy odpaleniu zupełnie inny błąd na idrive pojedynczy błąd 4x4, ale zgasł po kilku sekundach i już nie wrócił.

Od tamtej pory znowu zdarza się, że błąd zbiorczy wyskakuje raz na powiedzmy 20 odpaleń silnika i znika po zgaszeniu i zamknięciu auta.

Ze względu na sytuację z wyzerowanymi zegarami sprawdziłem ładowanie i oscyluje po odpaleniu w okolicach 14 a 15v. Przy samym odpaleniu spada na ok 10.8


Na fejsbukowych forach pojawiały się różne sugestie od nastawnika reduktora, luzów w zawieszeniu i rozjechanej geometrii, regulatora napięcia po reduktor.

Akumulator ma rok, zawieszenie nie ma najmniejszych luzów (nowe amorki, wahacze, sworznie).


Pojawił się też inny trop mianowicie czujnik kąta skrętu, jeden z kolegów forumowych na fb napisał, że przy tym błędzie czujnika skrętu miał identyczny problem z błędem zbiorczym 4x4, abs, ebc, dsc.


Uważam, że problem jest raczej natury elektroniki/elektryki - nie mechaniki, ale oczywiście mogę się mylić.

Kupiłem dzisiaj przewód masowy, żeby odpiąć klemę podmienić i sprawdzić ewentualne problemy z masą. Pewnie to niczego nie rozwiąże tematu, więc już rozważam zakup czujnika kąta skrętu z uwagi na ten błąd.

Czy może ktoś borykał się z podobnym problemem, albo macie jakieś podejrzenia/podpowiedzi co jeszcze sprawdzić?

Aha.. błąd napędu jeśli się zapala to tylko przy odpaleniu od razu.

Wczoraj podłączyłem komputer i były dwa błędy 5F39 i 5EBA, ładowanie jak wcześniej.


Od razu zapytam - czy kupić nowy czujnik (o ile jest dostępny) czy używany?

Czytałem, że konieczne jest zakodowanie jak i kalibracja. Kodowanie musi się odbyć bez znaczenia czy nowy/używany? Przy używanym trzeba zmienić VIN? czy elektronik od BMW to ogarnie czy trzeba do ASO?


Może ktoś sprzedaje części/ma dojście do nowego i byłby w stanie sprawdzić jaki jest orientacyjny koszt - byłbym bardzo wdzięczny.


Pozdrawiam,

MR

Edytowane przez Rylu
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sprawdź ładowanie w ukrytym menu czy też tak skacze

Przy Aku agm powinno raczej trzymac 14.7

Z tego co opisujesz stawiam na razie na regulator napięcia

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano

Sprawdzałem zarówno w ukrytym menu jak i miernikiem.

Aku mam zwykły - nie AGM. ale parametrami zgodny z tym co być fabrycznie.

Wczoraj ładowanie było na poziomie 14.2, poprzednim razem było ok 14.8 ale przy obciązeniu klima/wysokie obroty trzyma równo.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Masy bym nie podejrzewał ale jak już masz to sprawdź (można to było zrobić na zwykłym kablu na "krutko")

Sprawdź czy klemy przy akumulator że są dobrze dokręcone, czy klema pirotechniczna się nie grzeje a następny krok to odłączenie IBS-a i sprawdzenie baterii czy nie jest padnieta co w sumie jest bardzo prawdopodobne

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
Masy bym nie podejrzewał ale jak już masz to sprawdź (można to było zrobić na zwykłym kablu na "krutko")

Sprawdź czy klemy przy akumulator że są dobrze dokręcone, czy klema pirotechniczna się nie grzeje a następny krok to odłączenie IBS-a i sprawdzenie baterii czy nie jest padnieta co w sumie jest bardzo prawdopodobne

 

Wiem, ale przewód 2 dyszki, a nie miałem zwykłego kabla "pod ręką". Klemy są dokręcone. Baterie przy okazji tego też sprawdzę, ale ma równy rok...

Robiłem też kalibrację kąta skrętu jak już miałem kompa podpiętego. Ten czujnik też mi nie daje spokoju, a fakt, że przy jego uszkodzeniu odpina napęd tym bardziej.

Opublikowano
Zamówiłem dzisiaj nowy czujnik zobaczymy czy rozwiąże problem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A jak rok temu zmieniłeś aku z AGM na zwykły to zakodowałeś kompem inny rodzaj akumulatora ?
Opublikowano
A jak rok temu zmieniłeś aku z AGM na zwykły to zakodowałeś kompem inny rodzaj akumulatora ?

Tak

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Zostawiam info dla potomnych. Winny był nastawnik reduktora i nie był uszkodzony mechanicznie tylko elektrycznie. Wszystko wróciło do normy...polecam przy okazji chłopaków z ATS Częstochowa- opłaciła się wycieczka z Łodzi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.