Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Koledzy, mam takie pytanie. Chciałbym dodać do mojej BMW E87 116i servotronic. Nie chodzi o EPS, tylko o układ hydrauliczny z czujnikiem servotronic.

Proszę o pomoc - co dokładnie będzie potrzebne - z tego, co wiem to: maglownica z czujnikiem, pociągnięcie wiązki z modułu komfortu i kodowanie.


Przede wszystkim proszę o pomoc, jak dobrać maglownicę, o jakim numerze. Może jakieś namiary? Czy np. maglownica o nr 6787761 z E90 będzie pasować?


Będę wdzięczny za pomoc.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Maglownice e90 i e87 sa takie same. Czujnik z maglownicy podlaczony jest do JBE, nie do FRM. Nie wiem czy e87 szlo na $216 ale e90 na pewno tak, wiec powinno zaskoczyc. Powodzenia
Opublikowano

Dziękuję za odpowiedź.

Czy ta maglownica o nr 6787761 będzie pasować? Jaki numer powinna mieć ta część? Nie potrafię jej odnaleźć w realoem - przy E87 w ogóle nie wyświetlają mi się maglownice z servotronic - jest tylko informacja o EPS, ale nie chodzi mi o układ elektryczny.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie ma jej, poniewaz, jak wczesniej pisalem, e87 nie bylo wyposazane w servotronic wiec w realoem jej nie bedzie. System jest prosty w prelci wiec wedlug mojego rozeznania, zmienialem u siebie na servotronic w e53, kazdy magiel z e90 podejdzie do e87, numery sa malo istotne.
Opublikowano

Jeszcze kilka pytań:


Czy moduł komfortu JBE trzeba wymieniać, czy tylko zakodować?

Czy jest jakiś schemat połączenia - podobno trzeba poprowadzić tylko 2 kabelki z czujnika servotronic do modułu komfortu - jakie piny i w które miejsca?

Czy Twoim zdaniem ta maglownica o nr 6787761 będzie OK? Z tego, co wiem, była stosowana w E90 i E91.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Modul JBE nie jest modulem komfortu. To rozdzielacz napiecia, nic wiecej. Ida do niego dwa kabelki z zawor maglownicy. Ten zawor w servotronic jest sterowany na zasadzie zmiany napiecia, jedziesz wolno, bardziej otwarty a szybciej bardziej zamkniety. Jbe dostaje sygnal albo z abs albo z licznika. Przewaznie jbe nic nie robi wiec nie trzeba kodowac. Po wpisaniu numeru o który pytasz, w realoem nic nie wyskakuje.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie wiem jak moge to inaczej napisac. JBE to nie modul komfortu w bmw. Wciaz do tego wracasz. Przestan myslec po innemu i czytaj co pisze. JBE to junction box electronic czyli stacja elektryczna i do niej wpinasz kable z czujnika. Odnosnie maglownicy, przecierasz szlak wiec trzeba kupic i zobaczyc czy pasuje. Inaczej nie da rady.
Opublikowano

Chodzi mi o to, czy ten junction box jest już w moim aucie (w mojej ocenie tak, bo to ten sam moduł pod schowkiem), tylko pytanie, czy obsługuje funkcję servotronic. Jak sądzę, jest to podobna sprawa jak ta, która była opisywana w odniesieniu do X1: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=101&t=277952


Przy okazji, czy możesz polecić kogoś zaufanego w okolicach Trójmiasta, kto by ogarnął ten temat (wymiana maglownicy i podłączenie elektryczne servotronic)?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak, procedura jest dokladnie taka sama, e84 to klonik e87. Magle od x1 pasuja nawet do serii 1. Odnosnie jbbe czyli jbe, autor napisal iz jego modul nie obslugiwal $216, tutaj ciezko mi sie wypowiedziec, albo popelnil blad w kodowaniu, skorygowany przez prmax, albo faktycznie jego modul nie zaskoczyl. Nie znam nikogo z 3miasta co ogarnia i chcialby sie tego podjac. Sprawa wyglada prosto ale taka nie jest, co widac po tej x1. Jak zmienialem u siebie na $216 tez sie niezle nameczylem aby zaskoczylo i mialem podobne problemy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Oczywiscie ze warto. Roznica jest ogromna. Nie lubie slabego hydro w przedliftach, uwielbiam eps w polifcie ale to by byla misja aby elektryke w przedlifta wstawic.
Opublikowano

Mam jeszcze taką wątpliwość - czy możliwe, że rozstaw otworów mocujących maglownicę do podwozia będzie inny w E90 z napędem na tył od wersji Xdrive?

Czy to można to jakoś sprawdzić w dokumentacji?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak, maglownica od xdrive nie bedzie pasowala do aut bez tego systemu.
Opublikowano

OK, dzięki.

Zastanawiam się poważnie nad przejściem na EPS. Mimo wszystko efekt wspomagania lepszy i więcej możliwości, jeśli chodzi o części.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To juz przestan sie zastanawiac. :D Jesli zadajesz pytania gdzie podlaczyc dwa kabelki servotronic to sie totalnie zakopiesz w eps. Sam kabel zasilajacy leci prosto z bagaznika. Nie mowie juz o kodowaniu/wymianie, abs, jbe, frm, dme. Trzeba wpiac sie w linie can, dolaczyc wake up... Aj to nie takie proste.
Opublikowano

Teraz to mnie przestraszyłeś :( Nie sądziłem, że aż tyle z tym zachodu.


Problem w tym, że bardzo ciężko znaleźć przekładnię do E90 z servotronic w dobrym stanie. Czy np. maglownica z servotronic od X3 pasowałaby, czy to zupełnie inna bajka?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No niestety.

Maglownica tylko e87/e90/e84 na sdrive.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.