Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
318i mpak (opona 255 z tyłu)


U mnie spalanie na trasie 400 km (cały czas droga szybkiego ruchu) ze średnią 100 km/h kształtuje się na poziomie 6.2 l/100km w trybie Eco pro.


W trybie comfort po Warszawie średnio 11.00 l/100km i to bez gwałtownego przyspieszania i hamowania

Wyniki jak w mojej 330i na takim samym kapciu

***** ***
Opublikowano
Wychodzi na to, że przy jeździe w zakorkowanym mieście bez kapcia te auta palą bardzo podobnie

 

Palą podobnie i dodatkowo w tym samym korku utrzymują prędkość i dynamikę na podobnym poziomie. Nie ma siły, na Wisłostradzie czy na Alejach między 16:00-17:00 98% samochodów utrzymuje tą samą prędkość i dynamikę więc w tym przypadku faktycznie 318i = 330i :D

Opublikowano
m340i ,


Srednia z ostatnich 4.5kkm 40% miasto 60% trasa - 13L

Miasto - 10- 20

Trasa 7 - 13


Wszystko zależy jak pojedziesz :)

 

To rozumiem :cool2:

Mi rekord wyszedl na trasie Kato-Wwa-Kato gdzie na jednym baku zrobilem 660km, A4+A1+S1 bez korkow, bardzo plynna jazda. Wyszlo jakies 9,3 wedlug komputera.


Srednia z 31kkm to 12,8 ale w tym troche zabawy i 90% miasto :mrgreen:


Juz mnie kusi M3, bo swojego nie chce chipowac…

Opublikowano

318i

Poprzedni bak 40% drogi szybkiego ruchu + 60% miasto wskazanie bylo w okolicach 8.5.

Teraz w święta 700km drogami szybkiego ruchu i wyszło 6.6-7l

Opublikowano
Ja po przejechaniu prawie 15 tys km mam średnie spalanie 6,7l od fabryki .


Wróciłem z wakacji i jestem w szoku jak oszczędny jest ten silnik, Trasa DE - Mazury i z powrotem średnia 6,1 tempomat ustawiony na 140/150 kmh, a jak ktoś mnie zdenerwował to ile fabryka .

A jak na mieście ? Bo właśnie się zastanawiam nad wyborem tego silnika. Głównie jazda miejska.

Bez-tytu-u.jpg
Opublikowano
Ja po przejechaniu prawie 15 tys km mam średnie spalanie 6,7l od fabryki .


Wróciłem z wakacji i jestem w szoku jak oszczędny jest ten silnik, Trasa DE - Mazury i z powrotem średnia 6,1 tempomat ustawiony na 140/150 kmh, a jak ktoś mnie zdenerwował to ile fabryka .

A jak na mieście ? Bo właśnie się zastanawiam nad wyborem tego silnika. Głównie jazda miejska.

 

Odradzam 318i do miasta, każda Fabia szybciej rusza z pod świateł, chyba że kręcisz silnik na 3000. Samochód fajnie przyspiesza dopiero powyżej 60 km/h, czyli poza miastem.

Opublikowano


Odradzam 318i do miasta, każda Fabia szybciej rusza z pod świateł, chyba że kręcisz silnik na 3000. Samochód fajnie przyspiesza dopiero powyżej 60 km/h, czyli poza miastem.

To też słyszałem już.

Pytanie było do właściciela.320i :)

Bez-tytu-u.jpg
Opublikowano

Odradzam 318i do miasta, każda Fabia szybciej rusza z pod świateł, chyba że kręcisz silnik na 3000. Samochód fajnie przyspiesza dopiero powyżej 60 km/h, czyli poza miastem.

 

Powyżej 120-130 przestaje przyspieszać wiec wychodzi na to ze 318i jest bez sensu ;)

Tutaj sporo zależy od tego jakie auto używałeś wcześniej lub co brałeś pod uwage przy zakupie.


Białe Fabie w miescie objeżdzaja wiekszosc samochodów.

Opublikowano
Nie kupiłem 318i żeby mną trzęsło w mieście i poza miastem. Nie trzęsie i nie piszczy - po prostu komfort. Niektórzy jak widzą BMW to muszą objechać :twisted: i tu niespodzianka bo ten silnik i skrzynia biegów nie daje się łatwo :D
Opublikowano

Odradzam 318i do miasta, każda Fabia szybciej rusza z pod świateł, chyba że kręcisz silnik na 3000. Samochód fajnie przyspiesza dopiero powyżej 60 km/h, czyli poza miastem.

 

Powyżej 120-130 przestaje przyspieszać wiec wychodzi na to ze 318i jest bez sensu ;)

Tutaj sporo zależy od tego jakie auto używałeś wcześniej lub co brałeś pod uwage przy zakupie.


Białe Fabie w miescie objeżdzaja wiekszosc samochodów.

 

Nie wiem skąd ta opinia, że 318i słabo rusza z dołu. Może kolega jeździ na EcoPro czy coś.

Wg. mnie ten silnik sprawdza się właśnie przy jeździe miejskiej, nieźle startuje, ma moc na niskich obrotach (3000 w benzynowym to wcale nie dużo). Wg. mnie właśnie powyżej 4000 wyraźnie czuć, że silnik jest softwareowo ograniczony. Na autostradzie powyżej 140 dynamika słaba, można jednak utrzymywać bez problemu przelotową 160-180.

Generalnie ten silnik wystarczy do normalnej jazdy, nie czujesz się zawalidrogą, jednak żadnych fajerwerków nie należy się po nim spodziewać. Wrażenie słabości tego silnika może powodować fakt, że buda jest jak w innych G20, więc zawieszeniowo/hamulcowo/prowadzeniowo ma spore rezerwy ponad to co oferuje podstawowy silnik.

Wcześniej jeździłem Astrą K, 1.6t, 200km. Przewaga Opla jeśli chodzi o osiągi na autostradzie jest duża, w mieście nie tak bardzo.

Pozdrawiam,

Bartek

Opublikowano

Przyznam szczerze ze tez nie wiem, mi przy miejskich predkosciach 318i z automatem zapewnia wystarczajaca dynamike jazdy. Generalnie moje odczucia sa zgodne z tym co napisales.

Nawet kilka razy bylem zaskoczony szybkim startem, ale to (glownie) zasluga skrzyni.

Tyle ze ja do tej pory jezdzilem slabszym i cieższym dieslem.

Opublikowano
Na pewno należy się umieć cieszyć z tego co się posiada. Jednak przy mocy 150 km ta skrzynia musi się napracować by wprawić auto w ruch, było o tym wcześniej. Ruszanie z miejsca przy 3000 daje efekt ale kosztem spalania i podniesionego hałasu. Na innym forum ktoś porównał 318i do kuca Boryny, który szybciej rusza :). Myślę, że aż tak źle nie jest, jako pełnowartościowe BMW g20 polecam jednak 320i.
Opublikowano
Jednak przy mocy 150 km ta skrzynia musi się napracować by wprawić auto w ruch, było o tym wcześniej..

 

Ciekawe jak wygląda wykres mocy dla wersji 318i, 320i i 330i biorąc pod uwage że wszystkie bazują na tym samym silniku.

Może różnica tych KM zaczyna się dopiero od wyższych obrotów ?

Szczególnie że podajesz 320i jako pełnoprawne G20 a 320i ma 184 KM vs 156 KM dla 318i czyli zaledwie 28 KM różnicy

Opublikowano
Tak na szybko znalezione w googlach.

Trzy wykresy z tego samego zrodla cpa-chiptuning


318i

https://images.app.goo.gl/8mDrgzgDodaiPiRK6

320i

https://images.app.goo.gl/NWbDttrLDq34QcFr7

330i

https://images.app.goo.gl/RAScrjDvEBWWRNoY9


W sumie tą rozmowe mozna przenieść bo odbieglismy od tematu spalania.

 

Mega podobne te wykresy - praktycznie identyczne przebiegi z „jedyną” różnicą że przesunięte w górę o daną wartości na osi Y.

Opublikowano

Dzisiaj policzyłem koszty eksploatacji G20-318i:

koszt kilometra 0,48zł - jazda praktycznie miejska

koszty pozostałe, ubezpieczenie serwis mycie itp 0,47zł.

Przy przejechaniu na nówce 10 000km jakby 50% to pozapaliwowe wydatki :shock:

Opublikowano

W kazdym innym samochodzie w podobnej cenie koszty będą podobne.

Serwis moze byc troche tańszy w zalezności od marki (przy 10kkm max jedna wymiana oleju), ubezpieczenie w wiekszosci wynika z wartosci.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano (edytowane)

Cześć, w czasach prawie 7 zł/l 95 PB, wrzucam swoje spalanie 320i zrobione na ruchliwej esce w weekend majowy, także były przyspieszenia i hamowania. Ta sama trasa w dwie strony więc średnia powinna być miarodajna.

Tryb eco pro ale w sumie żeglowania było nie dużo.

Opony 4x Michellin Primacy 4 225x45x18, klima włączona.


Średnia z tych przejazdów z prędkością 120 km/h to 5,4 l/100 km. Muszę powiedzieć, że jak na benzynę 2.0 l (184KM) to nie jest źle.


IMG20220501125633.jpg

IMG20220501180254.jpg


https://zapodaj.net/c07a03114cc9f.jpg.html


https://zapodaj.net/f358acd26c97e.jpg.html

Edytowane przez gotronk
Opublikowano
Cześć, w czasach prawie 7 zł/l 95 PB, wrzucam swoje spalanie 320i zrobione na ruchliwej esce w weekend majowy, także były przyspieszenia i hamowania. Ta sama trasa w dwie strony więc średnia powinna być miarodajna.

Tryb eco pro ale w sumie żeglowania było nie dużo.

Opony 4x Michellin Primacy 4 225x45x18, klima włączona.


Średnia z tych przejazdów z prędkością 120 km/h to 5,4 l/100 km. Muszę powiedzieć, że jak na benzynę 2.0 l (184KM) to nie jest źle.


https://zapodaj.net/c07a03114cc9f.jpg.html


https://zapodaj.net/f358acd26c97e.jpg.html

 

Zacny wynik :)

Czekam na odbiór i będziemy docierać :D


PS: 95PB lejesz ? myślałem, że lepiej 98 :roll:

Bez-tytu-u.jpg
Opublikowano
Cześć, w czasach prawie 7 zł/l 95 PB, wrzucam swoje spalanie 320i zrobione na ruchliwej esce w weekend majowy, także były przyspieszenia i hamowania. Ta sama trasa w dwie strony więc średnia powinna być miarodajna.

Tryb eco pro ale w sumie żeglowania było nie dużo.

Opony 4x Michellin Primacy 4 225x45x18, klima włączona.


Średnia z tych przejazdów z prędkością 120 km/h to 5,4 l/100 km. Muszę powiedzieć, że jak na benzynę 2.0 l (184KM) to nie jest źle.


https://zapodaj.net/c07a03114cc9f.jpg.html


https://zapodaj.net/f358acd26c97e.jpg.html

 

Zacny wynik :)

Czekam na odbiór i będziemy docierać :D


PS: 95PB lejesz ? myślałem, że lepiej 98 :roll:

 

Jeżdżę na 95, 98 ponoć jest za sucha tak aby cały czas na niej jeździć.

Opublikowano


Jeżdżę na 95, 98 ponoć jest za sucha tak aby cały czas na niej jeździć.

 

Ciekawa teoria. Parę dyskusji na temat 95 vs 98 czytałem, ale na taki argument trafiam pierwszy raz.

Opublikowano
Cześć, w czasach prawie 7 zł/l 95 PB, wrzucam swoje spalanie 320i zrobione na ruchliwej esce w weekend majowy, także były przyspieszenia i hamowania. Ta sama trasa w dwie strony więc średnia powinna być miarodajna.

Tryb eco pro ale w sumie żeglowania było nie dużo.

Opony 4x Michellin Primacy 4 225x45x18, klima włączona.


Średnia z tych przejazdów z prędkością 120 km/h to 5,4 l/100 km. Muszę powiedzieć, że jak na benzynę 2.0 l (184KM) to nie jest źle.


https://zapodaj.net/c07a03114cc9f.jpg.html


https://zapodaj.net/f358acd26c97e.jpg.html

 

Zacny wynik :)

Czekam na odbiór i będziemy docierać :D


PS: 95PB lejesz ? myślałem, że lepiej 98 :roll:

 

Jeżdżę na 95, 98 ponoć jest za sucha tak aby cały czas na niej jeździć.

 

Pierwszy raz takie coś słyszę. O Ropa Premium jak najbardziej słyszałem, wysusza wtryski i oczyszcza je i czasami warto zalać zwykłej tłustej ropy, ale 98 w życiu.


Co do spalania ...


330i RWD, załadowane, na odcinku 371 km ze średnia 166,5 km/h potrzebuje 11,7 litra PB 98 :mrgreen: Ruch lekki.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Taka średnia to w nocy czy poza PL? bo w PL ciężko taką prędkość osiągnąć jak wszyscy jadą lewym pasem. :mrgreen:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.