Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

BMW 3 G20 330i - napęd na tył


Ja od nowości mam 9,3 l/100 km.


Przebieg: ok. 8.900 km


Na codzień Warszawa, weekendy trasy i dosyć żwawa jazda :)


Minimalne spalanie 6,1 l/100 km - trasa Siedlce- Warszawa, spokojna jazda, a na obwodnicy tempomat 140-150 km/h

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
wyniki powyzej 12 litrow w miescie na krotkich odcinkach nie powinny dziwic. diesel tez w takich warunkach ma ponad dyche.
Opublikowano

NIe. Stare F31 320D na krótkich trasach w Warszawie (samochód żony) spala do 8 latem i do 9,5 zimą.


Ja jak bawiłem się nową 3 to około litra mniej paliła:-)

Pozdrawiam


Maciek

Opublikowano

Ja swoją 330i zrobiłem już 15tys km. Z tego co zaobserwowałem, to spalanie chyba jeszcze trochę spadło.

Wstawiam zdjęcia z danymi z trasy Polska -> Chorwacja (trochę ponad 1000km - głównie autostrady + trochę dróg lokalnych) - 5,5L/100km.

Ostatnio obliczałem spalanie z "dystrybutora" i raczej pokrywa się z danymi z komputera.


t7Q8IpA.jpg

Opublikowano

Witam,


Obecnie jestem krok od zakupu BMW G20 330i.

Wątek o spalaniu, traktuje bardziej jako ciekawostkę, aniżeli jakiegoś rodzaju wyznacznik czy brać inny, może bardziej ekonomiczny motor.

Jeżdżę E90 330i od ponad 6 lat i powiem szczerze, czytając wasze spalania z tras to....E90 pali porównywalnie, a nawet mniej :D

Jedynym odstępstwem jest tutaj na pewno zakorkowane miasto, bo silnik N52 spali wtedy 14-15 litrów.


Tak czy siak w moim cyklu mieszanym spodziewam się i tak ciut mniejszego spalania od tego silnika.


Tomek

Opublikowano
Odebrałem w czwartek 330i xdrive.W piątek trasa z Poznania do Szklarskiej Poręby autostrada a 2 i s3 cały czas 170 z małymi wyjątkami 200 i po lokalnych spokojnie.Spalanie wyszło 10,2.W moim g30 540d spalanie byłoby o 1 litr mniejsze.Nie jest źle.
  • Moderatorzy
Opublikowano

Jeżdżę E90 330i od ponad 6 lat i powiem szczerze, czytając wasze spalania z tras to....E90 pali porównywalnie, a nawet mniej :D

Turbo żyje turbo pije :)

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Jeśli ktoś chce brać 320xd to jak dla mnie porażka w prowadzeniu i odczuciach. Tylko i wyłącznie na tył. Testowałem 318d . Po prostu rewalacja jak to jeździ. No może spalanie nie tak wyszło bo średnio 8 l/100. Ale też go nie oszczędzałem. Ale po prostu rewelka.

Przy xdrive 320 za bardzo było czuć ile ten napęd bierze mocy. 318d jest aż nadto dla przecietnego kierowcy

Opublikowano (edytowane)

U mnie średnia spalania z 2500 km niecałe 10 l/00.jazda trasa 40/miasto 60.

Tez mam aktywny dyfer ,ale na spalanie chyba Nie wpływa.

Edytowane przez Loop
89fd7c4724419b3am.jpg
Opublikowano
Jeśli ktoś chce brać 320xd to jak dla mnie porażka w prowadzeniu i odczuciach. Tylko i wyłącznie na tył. Testowałem 318d . Po prostu rewalacja jak to jeździ. No może spalanie nie tak wyszło bo średnio 8 l/100. Ale też go nie oszczędzałem. Ale po prostu rewelka.

Przy xdrive 320 za bardzo było czuć ile ten napęd bierze mocy. 318d jest aż nadto dla przecietnego kierowcy

 

coś bliżej o rozczarowaniu odnośnie wersji 320xd? Poważnie rozważam 320xi ze względu na stosunkowo krótkie odcinki jakie planuję pokonywać.

Opublikowano
Jechałem 320xd (muł straszny)

Wykonuje darmową fotografię samochodów - PROFESJONALNA.

Dla forumowiczów na terenie Wrocławia. Portfolio. +



http://i.epvpimg.com/guXaeab.png


Zlecę import samochodów z USA/JAPONIA


Kupię:

- Boczek tylnych prawych drzwi F30 wersja Harman/Kardon

- Listwy hexagon wnętrza

Opublikowano
Jeśli ktoś chce brać 320xd to jak dla mnie porażka w prowadzeniu i odczuciach. Tylko i wyłącznie na tył. Testowałem 318d . Po prostu rewalacja jak to jeździ. No może spalanie nie tak wyszło bo średnio 8 l/100. Ale też go nie oszczędzałem. Ale po prostu rewelka.

Przy xdrive 320 za bardzo było czuć ile ten napęd bierze mocy. 318d jest aż nadto dla przecietnego kierowcy

 

coś bliżej o rozczarowaniu odnośnie wersji 320xd? Poważnie rozważam 320xi ze względu na stosunkowo krótkie odcinki jakie planuję pokonywać.

 

Tak jak powyżej muł straszny. Niby przyspiesza ale nie czuć żadnej frajdy. Takie na wskroś poprawne. Czuć na kierownicy ten napęd na przód.


Za to na tył 318d bardzo lekki, świetnie się prowadzi . Gdyby nie ta chęć czegoś szybszego to pozostałbym bym przy tym. Kwestia ceny tylko. Wyciszenie świetne. Tylko na wolnych obrotach to słychać jakoś tam. Wręcz przeciwnie w 330i na sporcie za bardzo nachalny ten dźwięk z głośników.

Nie rozumiem ludzi, którzy uważają, że musi być na wodę i śnieg napęd 4x. Ja mam dużą moc na tył i nigdy nie miałem z tym problemów. Jest to mój czwarty samochód na tył.

Tym bardziej w benzynie i to nie 30i, tylko 20i. Po co?


A tak w ogóle weź wypożycz i spróbuj na własną ręke.

Opublikowano

Dotychczas nie miałem samochodu z napędem na tył. Jeździłem z napędem na przód oraz quattro i xdrive. 530ix prowadzi się przyjemnie i jak dla mnie ma wystarczającą moc.

Pokonuję krótkie odcinki. Stąd obawa przed dieslem. Z kolei xdrive kusi mnie z tego powodu, że mieszkam w okolicy, gdzie zdarzają się górki. Nie powinienem mieć obaw przed napędem na tył? Trzeba będzie przetestować różne opcje.

Opublikowano

W zasadzie od zawsze jezdze autami z napedem na tyl (ciezarowki, dostawczaki mercedes, a potem same bmw).

Zadna zima mnie nie powstrzymala, a jezdze w gory do zakopca i nawet w x1 s18d (czyli naped na jedno kolo), dawalem rade. Nie maszyna a technika zrovi z Ciebie zawodnika. No i dobra opona.

Kupilem 330i ze szpera bo xdrive ciezki i skomplikowany, a szpera da mi dwa razy wiecej przyczepnosci przy ruszaniu niz wszystkie moje poprzednie bmw. Z xdrive z kolei ojciec ma kazde auto i szczerze - szkoda wozic te kilogramy i doplacac w konfiguracji.

Żonie bym może kupil xdrive ale z pewnoscia xdrive w platformie x1 bedzie gorsze niz 330i ze szpera. Juz sie nie moge doczekac jak sie bede wdrapywal w styczniu na Gubalowke hehe, 318d dalo rade (fajnie mielił). Naprawde nie wiem jakie trzeba miec warunki, zeby realnie potrzebowac xdrive. Chyba codziennie hill climb na polanke...

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Nie oszczędzam zbytnio jeżdżąc moją 330i ponieważ uważam że przyjemność jaką czerpie z jazdy tym samochodem jest dla mnie ważniejsza, tak więc tryb mieszany miasto/trasa - tryby (comfort/sport+) ok 12-13l. Raz z ciekawości na autostradzie niemieckiej na trybie comfort wyszło 8,5l przy tempomacie na 160km/h, duży skok spalania zaczyna się miedzy 170-180km/h
Opublikowano

Do tej pory mam dopiero 300km przebiegu, wiec o spalaniu ciężko cokolwiek powiedzieć (dotarcie) tym bardziej że chodzi o 330e. Staram się jeździć w trybie spalinowym by go najpierw dotrzeć ale zabawa z trybem elektrycznym kusi na maxa.


Do tej pory jeździłem benzyna 11-12 litrów spalanie, wiec jak teraz po 300 km widzę średnia 4,5 l to nie mogę uwierzyć.

Byłoby na pewno mniej gdyby nie fakt że jednak staram się jeździć nie tylko w hybrydzie ale i w samym spalinowym.


Trochę to skomplikowane heheh.

Opublikowano
Czy znajdzie się szczęśliwy posiadacz 340i i podzieli się raportem spalania?

 

Dopiero od kilku dni, ale jestem w mocnym szoku ile to pali.

Przy prawie 400 KM myślałem, że będę niedziele i święta spędzał z obsługą stacji :(


Teraz juz wiem, że nie .. w porównaniu do mojej F30 330i xDrive około 1 litra więcej, ale na razie jest jeszcze faza testów ;)

Opublikowano

Teraz mogę sam podzielić się spalaniem 340i :) w ostatnie 3 tyg zrobiłem 1500 km, średnie spalanie 10l.


Jeżdżę raczej spokojnie, co jakiś czas cisnę. Głównie jeżdżę na comforcie po mieście, w trasie jakieś 600km na trybie Eco.

Opublikowano

330i rwd szpera mpasztet

Srednia z pierwszych 7 tys km to 8,3l (z kompa).

Autostrada pusty 160 tempomat 7,5l (faktyczne).

Pełny 4 os i bagaż 8,8l ta sama predkosc (faktyczne).

Trasa podmiejska plus miasto 7-8l zależy od buta.

Oszczedna trasa do 120 kmh spalanie 6,5-7l.

Zawsze tankuje do pełna i zwykle licze spalanie. Jeszcze nie przekroczylem 10l na zbiorniku.

Najwyższe spala ie 9,6l mialem jak caly bak jezdzilem w trybie sport i jezdzilem na "patrole"po mieście z wyłączonym DSC.

Pali litr wiecej niz 318d w e91 (7,1).

Pali mi 2l wiecej niż 218d mojej żony (6,3l) - wożenie dzieci do przedszkola i dojazdy do pracy, trasa podmiejska.

Opublikowano

Gratuluje takich wyników ;) dopytam tylko czy masz jakiś wynik typowo z miasta ? 90-100 % po mieście? Dodatkowo jakie miasto i czy masz ciężka nogę ?


Pytam bo trochę z niedowierzaniem czytam te cyferki.


Pozdrawiam

Opublikowano
Czy znajdzie się szczęśliwy posiadacz 340i i podzieli się raportem spalania?

 

Przejechałem 1500km,

- autostrada, prędkość 140km/h - 8,5-9,0 l/100km

- drogi lokalne, prędkość 80-100km/h - 8,0 l/100km

- w mieście 11litrów przy bardzo delikatnej jeździe, 12,5litra przy nieco bardziej dynamicznej (do 4 tys obrotów)


To są chyba najniższe możliwe wartości :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.