Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Mam taki defekt, że auto na mnie trąbi jak przekręcam kluczyk jeszcze przed uruchomieniem silnika. Jest to pojedyncze trąbnięcie i oczywiście nie występuje za każdym razem :duh: Nie jestem w stanie powiązać z innymi okolicznościami, które miałyby wpływ na występowanie tego zjawiska jedyne co to mam wrażenie, że nie dzieje się to gdy kluczyk przekręcam powoli, ale nie jestem do końca pewien. Poprzedni właściciel się z tym nie uporał. Wymieniał taśmę zwijaną, ale bez efektów. Oczywiście klakson działa normalnie gdy jest potrzeba użycia. Kierownica jest trójramienna z wielofunkcją.


Jakieś sugestie, w którym kierunku szukać ?

Edytowane przez Fuser
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jakiś alarm na wyposażeniu jest?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nic mi nie wiadomo w temacie alarmu, a jak to sprawdzić czy jest/był ? Po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu też potrafi "trąbnąć".
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale to dźwięk z klaksonu czy czegoś innego pod maską? Od alarmu musi być jakaś centralka, dodatkowy czujnik pod maską, trąbka, czujniki we wnętrzu, to widać.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ewidentnie to jest klakson. Syreny nie ma i czujników zamknięcia.


Znalazłem podobny temat gdzie przyczyną były niby przetarte kable czy jakieś sprężynki tylko, że u mnie podczas jazdy jest OK i poprzedni właściciel też nigdy nie miał z tym problemu w czasie jazdy. Tylko jak się przekręca kluczyk dopóki nie "wskoczy" na swoją pierwszą pozycję to trąbnie czasem podczas przekręcania :mad2: Tak jakby coś zwierało klakson w czasie przekręcania. Potem jest już OK. Rozbierać stacyjkę ? I czego tam szukać ?

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Odpiąłem kabel od styku klaksonu w kierownicy pod poduszką, ale to nie pomogło, tzn. klaksonu nie mogę używać, ale i tak się załącza przy przekręcaniu stacyjki. Wpadłem na pomysł, że może w kablach indukuje się prąd, który wzbudza przekaźnik klaksonu w momencie załączania całej instalacji. W końcu na postoju auto bierze dużo prądu.


Czy przekaźnik od klaksonu to jest ten biały 61361729004 koło gniazda OBC ?

U mnie jest inny 61368373700 i teraz nie wiem czy to w ogóle jest od klaksonu i czy mogę go zamienić z tym białym ? Gniazdo też jest takie zielonkawe. Ten biały ma diodę gaszącą i to byłoby logiczne do ochrony przeciw przepięciowej przy sterowaniu klaksonem.

  • 4 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wymieniłem przekaźnik klaksonu i bez zmian. Wymieniłem kostkę stacyjki - bez zmian. Mam wrażenie, że trąbienie rzadziej występuje gdy odpalam bez wciśniętego hamulca - skrzynia automat. Ale co to ma do rzeczy ? Czy jeśli kable w tylnej klapie byłyby przetarte (sedan - nie rozbierałem) to może dawać takie objawy ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.