Skocz do zawartości

[E60] Łożyska alternatora


albert1995

Rekomendowane odpowiedzi

Mam taki sam silnik więc alternator myślę, że ten sam. Wymieniałem u siebie rok temu. Wszystko działa cicho i bezproblemowo. Kupiłem FAG (jeden z czołowych producentów) 6202-C-2HRS C3 oraz 6303 2RSR C3

Oryginalnie były zamontowane firmy NTN 6303 LVA, a małe łożysko NTN 6202 LAXI6 - oba raczej nie do dostania.

Z wyjęciem dużego będziesz miał problem. Mi w warunkach domowych małe zeszło łatwo przy użyciu ściągacza, ale z dużym już mi się nie udało i dałem do zakładu który mi je wyjął (wymoczyli na noc w oleju, a następnie użyli prasy).

Napisałeś, że alternator u ciebie głośno pracuje. Może to wcale nie łożyska, a kończące się szczotki lub pierścień/komutator. Wymontuj i sprawdź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obejrzałem filmik i dziwny odgłos jest podczas dodawania gazu. Według mnie to nie jest alternator.


Jakbyś chciał go wyjąć to przymocowany jest dwoma śrubami, i od tyłu dwie śruby z klemami. Oczywiście przed wyjęciem go musisz zdjąć pasek klinowy i najlepiej odłączyć akumulator, a dla lepszego dostępu zdemontować obudowę filtru powietrza. Roboty może na 10 minut.

Łożyska dostaniesz w sklepach online. Ja kupywałem od sklepmotonet.eu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko powiedzieć. Ja bym stawiał na któryś z zaworów DISA lub wtryskiwacze. Najlepiej załóż odpowiedni temat lub napisz tutaj - https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=73&t=279778&hilit=n53&start=255.

Film dobrze jakbyś wstawil na YouTube i podał linka. Podepnij też pod komputer i zobacz jakie są błędy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tobie chodzi o ten stuk po puszczenia gazu to mógł być wtrysk, wtryski zmieniałem bo już silnik na zimnym źle pracował, a disy też nowe bo duża była bez klapki i zmieniłem dwie. Mi chodzi o to wycie że wzrostem obrotów. Filmik jest jeszcze na starych wtryskach
Diagnoza n53/n43 info pw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak dokładnie, ja się odniosłem do tego stukania po odpuszczeniu gazu. Jak możesz to nagraj nowy filmik gdzie lepiej to słychać i podaj linka do YouTube - będzie to przystępniejsze i więcej osób się wypowie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filmiku nie wrzucę prędko bo jestem w Niemczech

Wracając do tematu łożysk

W pobliskim sklepie są różne wersje tych łożysk i nie wiem czy wszystkie się nadaja

6303

https://sklep.volpex.pl/szukaj?controller=search&s=6303+2RSR+C3

6202

https://sklep.volpex.pl/szukaj?controller=search&s=6202-C-2HRS+

Diagnoza n53/n43 info pw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

łożyska alternatora muszą być klasy pasowania C3.

Najlepiej jakieś firmowe. Ina FAG SKF .


Weź kawałek metalowego pręta .

Jeden koniec przystaw do obudowy alternatora drugi do ucha < tak trzymając w dłoni a dłoń do ucha>. Dociśnij dość mocno.

Jeśli to on to wyraźnie usłyszysz.


W ten sposób sprawdź pozostały osprzęt.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.