Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich forumowiczów,


a w szczególności właścicieli X1, ponieważ sam zamierzam się takim stać :) Większość informacji znalazłem w pozostałych tematach, natomiast brakuje mi informacji o wyciszeniu tego autka. Dużo jest napisane o słabym wyciszeniu serii 3 i 4, lub jego braku, natomiast tutaj były bodajże 3 wypowiedzi, w innych wątkach. Jak jest z wyciszeniem X1? Proszę podzielcie się swoimi odczuciami.


Jako pomoc naukowa, krótka skala :wink:

1 - jest cicho

2 - jest cicho ale

3 - szumi ale

4 - szumi mocno

5 - jest głośno


PS Skala dotyczy prędkości autostradowych i szybciej :D

Opublikowano
Mojej żony F48 2.0i sdrive - mocno szumi,(4), słabo wygłuszona kabina, słychać opony jak cholera, poza tym głośne zawieszenie, nap... po dołkach aż uszy bolą - podobno przy zwykłych oponach jest lepiej (nie flaty).
Opublikowano
Dzięki za odpowiedź :) Czyli dobranie "cichych" opon i ewentualne wygłuszenie nadkoli to opcja podstawowa. A jak z szumami przez szyby czy kwestia blachy?
Opublikowano
Trudno powiedzieć ale chyba wygłuszenie nadkoli a przede wszystkim opony powinny złagodzic to zjawisko, natomiast szyby jak szyby -słychać ale blachy chyba gorzej - natomiast opony na pewno poprawią - zresztą takie słyszałem opinie od użytkowników Mini na tej samej płycie - opony dużo przyciszyły. Pzdr.A
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z tego właśnie powodu wymieniłem fabryczne Bridgestone Turanza na Conti (oba ROF).

A jak chcesz najcichsze RunFlat na rynku to kup GoodYear Eagle F1 Assymetric 3, które dodatkowo są bardzo komfortowe (jak na ROF).


Co do cichości/głośności zależy do czego porównasz.

X1 F48 pod tym względem reprezentuje poziom serii 1 F20 - czyli do najcichszych nie należy.

Najbardziej słychać opony, na drugim miejscu szumy opływającego powietrza (moim zdaniem głównie z okolicy lusterek).


W porównaniu do serii 5 to dość głośne auto.

Ale np. w porównaniu do najnowszego Opla Astra - cichsze :wink:

Opublikowano

Porównuje do mojej e87 gdzie też słychać szumy od kół czy powietrze opływające karoserię, ale nie przeszkadza to w normalnej rozmowie z osobą na tylnej kanapie, nawet przy 180 km/h :wink:


Bardziej mi chodzi o skrajne przypadki jak u nieszczęśników kupujących mazdy 3 i 6 (poprzednie generacje) gdzie przy podanych prędkościach trzeba do siebie krzyczeć :duh:


Dlatego też pytam badawczo, czy BMW nie zmierza w tym kierunku, z którego Mazda zrezygnowała, i nie "odchudza" zanadto blachy, szyb czy wygłuszenia matami?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A nie prościej odbyć jazdę testową autem demo i samemu ocenić?

180 km/h nie pojedziesz, ale 140+ na autostradzie pozwoli już co nieco powiedzieć, a teraz o autostradę blisko salonu nie tak trudno :)

Opublikowano

Jeżdzę trochę X1 i zrobiłem nią 80 000 km.

Głównie autostrady 140 km/h.

Zdarzyło się na niemieckich i 200 km/h.


Powiem tak, jeżeli chcesz komfortowo rozmawiać to max 120.

Potem zaczynają się już znaczne szumy.

Według mnie przy 160 możesz rozmawiać ale ciężko mówić o komforcie.


Lepiej zainwestować w X3 z akustycznymi szybami albo wymienić przednie szyby w X1 na akustyczne za 3000 zł w serwisach które trudnią się szybami.

Dodatkowo według mnie jeszcze wyciszyć przednie drzwi i byłoby wtedy już naprawdę dobrze.

Robota samemu z wyciczeniem drzwi to materiał na poziomie 400 zł.

Opublikowano

Podobnie jak Pe.te mogę porównać wyciszenie F48 do F20 i F11.

Jak dla mnie jest ciut ciszej niż w F20 aczkolwiek do F11 sporo brakuje.

Na trasie tak do 130 jest w miarę cicho - tak, że hałas nie wpływa na komfort.

Opublikowano

Chciałbym nieco zrewidować swój post o szybie akustycznej.

Miałem dzisiaj ciekawa rozmowę z montażysta z Pilington (firma robiącą szyby do BMW i innych).

Twierdzi on że według jego bazy danych w aucie x1. F48 w każdej możliwej konfiguracji czolowa szyba jest szybą akustyczną. Natomiast przednie od kierowcy już nie.


Podobno o tym czy szyba jest akustyczna informuje "-1" w ciągu znaków. Jeżeli jest takie oznaczenie to oznacza że szyba jest akustyczna.


Nie mam jak dzisiaj tego sprawdzić ale jutro to zrobię.


Natomiast w X3 G03 twierdzi że są dostępne dwa rodzaje szyb przednich (lewa/prawa) tj.: akustyczne i zwykle.


Nie trzyma mi się to "kupy" bo nigdzie nie ma o tym info oraz dlaczego dopłata w G03 jest również za szybę przednia?

Opublikowano

Ok na szybie mojego BMW nie ma "-1".

Wysłałem zdjęcie numerów do firmy od szyb z prośbą o komentarz.

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
Jak idą wygłuszania? Zastanawiał sie ktoś nad wymianą amortyzatorów? Klepią i dudnią jak cholera a na większych dołkach normalnie metaliczne dobicie + dudnienie całej budy. Zawieszenie mam standardowe, nie M.
Opublikowano
Ja mam tegoroczną X1 z maja, więc jeszcze F48, na ROF i jak dla mnie jest OK, ale dużo zależy od asfaltu. Są miejsca, że szum bardziej słychać. A porównując z V60 jest lepiej, tam wiatr aż hula w lusterkach.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

X1 po liftingu to też F48, tylko LCI :) (Life Cycle Impulse)

A co do głośności - jest dokładnie tak jak piszesz, X1 ma dość słabo wyciszone nadkola i rodzaj asfaltu mocno wpływa na głośność w kabinie.

Natomiast spód auta (podwozie ze wszystkimi osłonami od dołu) jest równiutkie prawie jak stół :wink: więc stamtąd hałasu od opływającego powietrza nie ma dużo. Choć tutaj celem raczej było osiągnięcie niskiego współczynnika CX i zmniejszenie spalania (ale głośność też na tym zyskała).

Moim zdaniem lepsze wyciszenie nadkoli + szyby akustyczne i byłoby naprawdę cicho. Choć ogólnie i tak to auto jest wyciszone całkiem przyzwoicie.

Ciekawe czy w LCI coś się pod tym względem zmieniło...

Opublikowano

To moje pierwsze BMW kupione w XXI wieku. Poprzednie z XX wieku to było 732i :D


No i w porównaniu do poprzedniej Skodzinki, to wyciszenie (i cała reszta!) jest przeskokiem o parę epok do przodu...

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Hej,


Czy Ktoś z Was byłby zainteresowany wyciszeniem auta?

Może przy kilku osobach mógłbym spróbować ponegocjować ceny w "Ciche auto" we Wrocławiu?

To nie jest żadna kryptoreklama, przymierzam się do tematu, a przeszukując Google'a i opinie ten zakład wydaje się doświadczony w tym, co robi.


Pozdrawiam,

Maciek

Opublikowano

Hej,


Poziom wygłuszenia zależy od pakietu 0 ilości i jakości warstw wytłumiających oraz ich położenia.


Tu masz cennik - https://ciche-auto.pl/cennik/

To skala logarytmiczna, ale są w stanie zejść nawet 3 db, co przekłada się na doznania, że w aucie jest 2 x ciszej.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano (edytowane)

Hej,


Jestem po wyciszeniu samochodu w firmie Ciche-auto z Wrocławia.

Kawałek auta jest widoczny nawet na jednym z postów: https://www.facebook.com/ciche.auto/


Wyciszane auto: X1 F48, 20d x-drive M-Sport 2019.


Zawsze byłem daleki od jakiekolwiek reklamy w dzisiejszych czasach, ale poziom wiedzy, szacunku do klienta, fachowości i skrupulatności tego zakładu powalił mnie na kolana, mimo że pracuję w branży usług (IT, a wcześniej branża lotnicza związana z obsługą klienta) to poziom kultury osobistej i profesjonalizmu rzuca na kolana. Właściciel to połączenie Elona Muska, inżyniera NASA, audiofila i przy tym bardzo skromnego człowieka.


Cały proces zaczyna się od jazdy testowej, gdzie mierzony jest poziom hałasu według kilku opisanych kryteriów poniżej. Dalej auto trafia do niezwykle sterylnego i czystego warsztatu, w którym firma pracuje na maksymalnie 2 samochodach podczas tygodniowej pracy. Po tygodniu odebrałem auto, co było poprzedzone 1,5h prezentacją z grubo ponad 50-cioma zdjęciami dokumentującymi przebieg prac (przed / po) oraz jazdą testową z pomiarami.


Poniżej wyniki (przed wyciszeniem / po)

Zastosowałem pakiet Ultimate - wyciszenie całej podłogi pojazdu, tunelu środkowego, maski silnika, klapy i podłogi bagażnika, drzwi, dachu, podszybia i przegrody silnika, słupków etc.Wygłuszenie bazowało na 3 warstwach materiałów.

Testy odbywały się przy wyłączonej wentylacji / klimatyzacji oraz przy wyłączonym audio.


bieg jałowy: 40,6 / 39,5 dB

3 tys. obrotów na postoju: 56,8 / 54,1 dB

jazda miejska 50-60 km/h: 62-61,5 / 58,3 dB - ciszej o 3,2 dB

jazda drogowa 100 km/h: 65,6 / 62,2 dB - ciszej o 3,4 dB

jazda autostradowa 120-130 km/h: 68,8 / 66,6 dB - ciszej o 2,2 dB

jazda autostradowa: 150-160 km/h: 70,4 / 68,9 dB - ciszej o 1,5 dB

pomiar max. hałasu podczas max. przyśpieszenia: 72,3 db / 70 db

średni wynik pomiaru: przed: 62,29 dB / po 59,94 dB - średnia różnica w wyciszeniu: 2,35dB, gdzie raz dB do skala logarytmiczna, a dwa ludzkie uchu 1dB odbiera jako znaczący / uciążliwy hałas.


Zostały usunięte największe źródła hałasu czyli szumy toczenia z nadkoli i podwozia. Gdyby jeszcze X1 oferowało jako opcję szyby akustyczne byłoby cudownie.

Dodatkowe plusy:

- fabryczny zestaw audio HiFi gra zdecydowanie lepiej - nie ma już uczucia rozpraszania się dźwięku

- auto mniej się nagrzewa podczas jazdy - dzięki min. wyciszeniu całego dachu


Waga auta wzrosła o ok. 25kg, jednakże nie ma to żadnego wpływu na jazdę.


Jeśli Ktoś z Was zastanawia się czy warto: WARTO. Dla mnie X1 było strasznie głośne, a przesiadałem się z Focus ST MK3, a więc zdecydowanie niższej półki, który jest wyciszony o niebo lepiej.


Dobre wiadomości dla właścicieli X1 według słów właściciela Ciche-Auto:

- bardzo wysoka jakość materiałów i montażu X1 - w tym samym czasie robili nowego Lexusa ES300H i mówili, że jest duża różnica na korzyść X1

- wbrew pozorom całkiem nieźle zaprojektowana bryła samochodu - brak dużych szumów z okolic lusterek

Edytowane przez MattKRK
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No, nieźle. 2.35dB to bardzo dużo, niewiele brakuje do osiągnięcia efektu 2 razy ciszej. Z szybami akustycznymi pewnie byłoby blisko tych 3dB...

Widać, że firma zna się na robocie.

Opublikowano
Faktycznie niezle, ja dostaję świra jak mam jechać 200 km X1 żony - do tego twarde zawieszenie, tłucze się jak cholera :mad2: ! Ile to kosztowało?
Opublikowano

Cześć,


Przepraszam za opóźnienie w odpowiedzi, ostatnio nie zaglądałem tutaj.


Jeśli chodzi o cenę to załapałem się na promocję jeszcze, więc za najwyższy możliwy pakiet wyciszenia (wyciszone co tylko się dało, 3 warstwy tam, gdzie było to możliwe) zapłaciłem 7900 PLN brutto (FVS).


Co do wyciszenia to weźcie proszę pod uwagę, że 2,35 dB to średnio poziom, jaki udało się uzyskać.

Przy jeździe drogowej (100 km/h) poziom spadł aż o 3,4 dB, a podczas jazdy miejskiej (50-60km/h) to aż 3,2 dB, czyli jest ponad 2x ciszej!


Dodatkowo takie hałasy jak tłuczenie się zawieszenia (posiadam M-sportowe zawieszenie na felgach 19") zostały praktycznie całkowicie wyeliminowane, podobnie o szumie z nadkoli można zapomnieć :), co było chyba największą zmorą. Szumy toczenia opon pozostały, jednakże znacznie zredukowane.


Jeśli zadzwonicie i powiecie, że macie polecenie od niebieskiej X1 to myślę, że też uda się jakiś rabat uzyskać :), co więcej na samej stronie firmy jest informacja o możliwych rabatach / promocjach.

PS. Nic nie mam z tej reklamy, po prostu jestem bardzo zadowolony z efektu :)


https://www.facebook.com/ciche.auto/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.